تاثیر اخبار و رویدادهای جهانی بر بازار رمز ارزها

نوشته شده در : 1402/07/08

تاثیر اخبار بر بازار ارزهای دیجیتال؛ مدتی هست که رمز ارزها در بازار کریپتوکارنسی سروصدای زیادی به پا کردن، جوری که افراد زیادی می خوان در این بازار حضور داشته باشن و درآمد کسب کنند! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی در این زمینه به دست بیارین؟ نوسانات در بازار رمز ارزها چجوریه؟ اخبار و رویدادهای جهانی چه تاثیری بر بازار ارزهای دیجیتال می ذارن؟ خبرهای تاثیرگذار در بازار رمز ارزها کدامند؟

بازار رمز ارزها می تونه یکی از بهترین بازارهای مالی واسه سرمایه گذاری باشه، چون با توجه به افزایش قیمت ارزهای دیجیتال می تونه باعث سود دارنده ها و سرمایه گذاران بشه. ولی این بازار همونقدر که می تونه باعث افزایش سرمایه بشه، می تونه واسه سرمایه گذاران ضرر و زیان هایی هم به دنبال داشته باشه. چیزی که باعث میشه تا تریدر در بازار رمز ارزها موفق بشه، آشنایی کامل با بازار ارزهای دیجیتال هست. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد نوسانات ارزهای دیجیتال بهتون ارائه بدیم، به بررسی تاثیر اخبار و رویدادهای جهانی بر رمز ارزها بپردازیم و خبرهای تاثیرگذار در بازار کریپتو و فعالیت انواع صرافی ارز دیجیتال رو مورد بررسی قرار بدیم.

نوسانات در بازار کریپتو چگونه است؟

نوسانات در بازار کریپتو چگونه است؟

رمز ارزها مثل هر دارایی دیگه ای ارزش خودشون رو طبق مشارکت جامعه و کاربران فعال در بازار به دست میارن. مشارکت جامعه به معنی تقاضا واسه یه ارز دیجیتال، موارد استفاده و نادر بودن اون دارایی هست. در حقیقت، بیشتر ارزهای دیجیتال از شرکت های خصوصی بلاک چین تکامل پیدا می کنند و به همین دلیل ارزش این رمز ارزها از شرکت پشت اون پروژه و سابقه پروژه به دست میاد. در این بین، نمیشه از تاثیرگذاری اخبار و رویدادهای جهانی در بالا و پایین شدن قیمت ارزهای دیجیتال چشم پوشی کرد، ولی اینکه چه اخباری روی قیمت و روند رمز ارزها تاثیرگذار هست و چجوری در روند بازار کریپتو تاثیر می ذارن، مسئله ای هست که از اهمیت زیادی برخوردار هست.

مقاله پیشنهادی: تحلیل فاندامنتال چیست؟

رویدادهای مهم جهانی موثر در قیمت رمز ارزها

توجه داشته باشین که جنگ بین کشورهای مختلف به عنوان یکی از مهم ترین رویدادهای جهانی هست که می تونه روی بازار رمز ارزها موثر باشه. جنگ بین قدرت ها همیشه تاثیر خودش رو چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیرمستقیم روی بازارهای مالی می ذاره. با بیشتر شدن تنش بین دو کشور یا جنگ بین دو کشور بازارهای مالی تغییرات قیمتی زیادی رو تجربه می کنند. کارشناسان و تحلیلگران بازار رمز ارزها باور دارن که تاثیر جنگ ها روی بازارهای مالی در طولانی مدت بیشتر مشخص میشه، هرچند ممکنه با شروع جنگ و یا حتی خبر اون نوسانات زیادی در بازار رمز ارزها اتفاق بیفته، ولی به دلیل اینکه تاثیرات جنگ بر روی جنبه های مختلف زندگی اجتماعی و اقتصادی تاثیرگذار هست، تاثیرات اون تا سال ها بعد از جنگ هم پابرجا می مونه.

اخبار چه تاثیری بر بازار ارزهای دیجیتال می گذارد؟

اخبار چه تاثیری بر بازار ارزهای دیجیتال می گذارد؟

جالب اینجاست که بدونین انتشار اخبار هرچند که شایعه باشن، در بازار ارزهای دیجیتال و سایر بازارهای مالی تاثیرگذار هستن. این تاثیرگذاری روی رمز ارزها بیشتر دیده میشه و دلیل این مسئله غیرمتمرکز بودن و عدم مدیریت ارزهای دیجیتال توسط یه نهاد متمرکز هست. بنابراین، هر خبر یا شایعه از نگاه افراد و اخبار چه منفی و چه مثبت می تونه به صورت مستقیم ارزش بازار ارزهای دیجیتال رو بالا یا پایین ببره. ارزهای دیجیتال به وسیله تعداد زیاد و پراکنده افراد در سراسر دنیا کنترل میشن و محبوبیت و تاثیرگذاری با بالا و پایین شدن قیمت اون ها تغییر می کنه. بنابراین، یکی از عوامل مهم کسب محبوبیت و تاثیرگذاری کانال های مختلف، اخبار هست.

خبرهای تاثیرگذار در بازار کریپتو کدامند؟

نکته قابل توجه این هست که تاثیر اتفاقات مهم و اخبار جهانی در بازار رمز ارز فقط محدود به اخبار جنگ و اقتصاد نیست، بلکه به صورت کلی خبرهای اقتصادی و سیاسی می تونن در بازار رمز ارز موثر باشن. ولی اخبار دیگه مثل اخبار ارز دیجیتال، اخبار ارز دیجیتال بیت کوین، رویدادها و اتفاقات مهم در توییتر صرافی های ارز دیجیتال و وبسایت های خبری هم می تونن روی ارزهای دیجیتال تاثیرات زیادی بذارن.

مقاله پیشنهادی: تاثیر افراد مشهور بر قیمت ارز دیجیتال

نحوه تاثیر اخبار و رویدادهای مهم روی بازار رمز ارزها

نحوه تاثیر اخبار و رویدادهای مهم روی بازار رمز ارزها

اخبار و رویدادهای مهم روی بازار ارزهای دیجیتال به دو شکل مختلف تاثیر می ذارن. در شکل اول با انتشار یه خبر یه جو روانی در بازار به وجود میاد که باعث ایجاد تغییرات در عرضه و تقاضا میشه. ممکنه در این زمان اتفاقی نیفتاده باشه، ولی همین جو روانی به وجود اومده باعث به هم ریختن ثبات بازار ارزهای دیجیتال و ایجاد نوسانات قیمتی در بازار میشه. چه این اخبار واقعی باشن و یا شایعه، می تونن این نوسانات و تغییرات قیمتی رو در بازار شکل بدن. شکل دوم تاثیرگذاری زمانی هست که اخبار به وقوع می پیونده، مثلا تاثیر واقعی افزایش قیمت مواد اولیه روی سود خالص شرکت ها می تونه باعث افزایش قیمت کالاها و محصولات بشه.

به عنوان نمونه، در بازار رمز ارزها در سال 2018 میلادی واسه پذیرش ارز دیجیتال بیت کوین توسط کمیسیون بورس اوراق بهادار آمریکا انجام شد، پیشنهاد طرح هایی واسه ETF یا همون صندوق قابل معامله بیت کوین عنوان شد و همین موضوع باعث شد تا ارز دیجیتال بیت کوین وارد روند صعودی بشه، ولی با اومدن نتیجه و رد این پیشنهاد توسط بازار بورس و اوراق کشور آمریکا، قیمت ارز بیت کوین به همراه کل بازار رمز ارزها ریزش کرد.

بیشتر بخوانید: تاثیر جنگ بر قیمت ارزهای دیجیتال

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد نوسانات بازار کریپتو بهتون ارائه بدیم، به بررسی تاثیر اخبار و رویدادهای جهانی روی بازار رمز ارزها بپردازیم و اخبارهای تاثیرگذار بر بازار کریپتو رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، قیمت ارزهای دیجیتال نوسانات زیادی دارن که شما می تونین از این نوسانات قیمتی سود زیادی به دست بیارین. شما واسه کسب سود از تغییرات قیمتی، باید عوامل موثر بر قیمت رمز ارزها رو زیر نظر بگیرین. از جمله از این عوامل میشه به اخبار و رویدادهای جهانی مهم اشاره کرد. این دو مورد تاثیر قابل توجهی روی قیمت ارزهای دیجیتال می ذارن.


نظرات کاربران در مورد تاثیر اخبار و رویدادهای جهانی بر بازار رمز ارزها
سوال امنیتی :2+37 = ?