صرافی ها چگونه 2 میلیون دلار رمز ارز سرقتی از اتمیک را مسدود کردند؟

نوشته شده در : 1402/07/30

مسدود کردن 2 میلیون دلار رمز ارز توسط صرافی ها! آیا می خواهید تا اطلاعاتی در این زمینه به دست آورید؟ صرافی چگونه توانستند این رمز ارزها را کشف کنند؟ کل ارزهای دیجیتال دزدیده شده از کیف پول اتمیک چقدر است؟ کدام صرافی ارز دیجیتال نقش مهمی در کشف وجوه سرقت شده داشت؟
دزدی و سرقت در همه بازارهای مالی وجود دارد و با توسعه و گسترش بازار رمز ارزها نیز افراد سودجو و کلاهبردار نیز وارد این حوزه شدند و با ترفندها و روش هایی دارایی ها و ارزهای دیجیتال کاربران را به سرقت بردند. اگر یادتان باشد، مدتی پیش 100 میلیون دلار ارز دیجیتال از کیف پول اتمیک ولت دزدیده شد و این کیف پول با همکاری با صرافی های مختلف، سعی کرد تا رمز ارزها سرقتی را کشف و آنها را مسدود کند. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی درباره مسدود کردن رمز ارزهای سرقتی توسط صرافی ها برای شما ارائه کنیم و به بررسی کل ارزهای دیجیتال دزدیده شده از کیف پول اتمیک بپردازیم.

شناسایی و مسدود کردن رمز ارزها سرقتی توسط صرافی ها

مسدود کردن ارزهای سرقتی

مدتی پیش کیف پول اتمیک ولت(Atomic Wallet) که یک کیف پول ارز دیجیتال معروف و محبوب میباشد، هک شد و تقریبا 100 میلیون دلار ارز دیجیتال توسط هکرها و افراد سودجو به سرقت برده شد. کیف پول اتمیک از همان روزی که سرقت انجام شد، سعی کرد تا با صرافی های ارز دیجیتال مختلفی وارد همکاری شود تا رمز ارزهای دزدیده شده را کشف و آنها را مسدود کند. دیروز خبری منتشر شد که صرافی ها توانستند 2 میلیون دلار ارز دیجیتال سرقت شده از کیف پول اتمیک را مسدود کنند. این مبلغ تنها بخشی از 100 میلیون دلار ارز دیجیتال دزدیده شده از کیف پول اتمیک است.
توجه داشته باشید که قبل از سرقت ارزهای دیجیتال از کیف پول اتمیک، فعالیت ها و تراکنش های مشکوکی در این ولت انجام می شد و کاربران مدام این تراکنش ها را گزارش می کردند. در آخر هکرها موفق شدند که 100 میلیون دلار ارز دیجیتال را به سرقت ببرند.
صرافی های مختلفی سعی کردند تا رمز ارزهای سرقتی را شناسایی و آنها را مسدود کنند. بعد از ردیابی رمز ارزهای سرقتی، کیف پول اتمیک ولت با صرافی های مختلف برای مسدود کردن وجوه سپرده شده همکاری کرد. این شرکت اعلام کرد که از صرافی هایی که برای مسدود کردن وجوه مرتبط با تراکنش های گزارش شده همکاری کرند، از صمیم قلب تشکر کرد! همچنین شرکت پشت اتمیک ولت گفت که این مبادلات در کاهش تاثیر این حادثه خیلی مهم بودند. کیف پول اتمیک ولت نگفت که با کدام صرافی های ارز دیجیتال برای مسدود کردن رمز ارزهای دزدیده شده همکاری می کند و به نظر نمی رسد که هیچ صرافی خودش را معرفی کند.

تنها 2 درصد از رمز ارزهای سرقتی مسدود شدند!

مسدود کردن ارزهای سرقتی

نکته قابل توجه این است که کیف پول اتمیک ولت با همکاری صرافی های مختلف توانستند تنها 2 درصد از ارزهای دیجیتال سرقتی را شناسایی و سرقت کنند. کیف پول اتمیک(Atomic) اعلام نکرد که چه مقدار ارز دیجیتال در جریان سرقت های ژوئن توسط هکرها و افراد سودجو دزدیده شده است. در عوض، اعلام کرد که این حادثه کمتر از 0.1 درصد از کاربران خودش را تحت تاثیر قرار داده است و اضافی کرد که هیچ سرقت جدیدی از زمان حملات اولیه در 3 ژوئن گزارش نشده است.
شرکت تحلیلی Elliptic کمی بعد از حمله هکری در کیف پول اتمیک پیش بینی کرد که حداقل 100 میلیون دلار ارز دیجیتال به سرقت برده شدند. یعنی 2 میلیون دلار مسدود شده توسط صرافی ها احتمالا تنها مقدار کمی از کل وجوه و رمز ارزهای دزدیده شده است. کیف پول اتمیک هیچ فرایندی را برای بازیابی رمز ارزهای به سرقت شده را توضیح نداده است و گفت که با نهادهای قانونی کار می کند و می تواند جزئیات را در اختیار عموم مردم قرار دهد. در حالت کلی برای جلوگیری از سرقت ارزهای دیجیتال و تامین امنیت کیف پول ارز دیجیتال لازم است در ساخت کیف پول ارز دیجیتال برخی مسائل امنیتی را لحاظ کنید.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی درباره مسدود کردن رمز ارزهای سرقتی توسط صرافی ها برای شما ارائه کنیم و به بررسی کل ارزهای دیجیتال دزدیده شده از کیف پول اتمیک بپردازیم. همانطور که گفته شد، کیف پول اتمیک ولت مدت ها قبل مورد حمله هکری قرار گرفته بود و طی این حمله هکری 100 میلیون دلار ارز دیجیتال به سرقت برده شده بود. این کیف پول با صرافی های مختلفی همکاری می کند تا رمز ارزهای دزدیده شده را شناسایی و آنها را مسدود کند. در حال حاضر صرافی ها موفق شدند که 2 میلیون دلار رمز ارزهای سرقتی را مسدود کنند.

 


نظرات کاربران در مورد صرافی ها چگونه 2 میلیون دلار رمز ارز سرقتی از اتمیک را مسدود کردند؟
سوال امنیتی :5+94 = ?