استیبل کوین های مهم در ترید ارزهای دیجیتال کدامند؟

نوشته شده در : 1402/07/23
استیبل کوین های مهم در ارز دیجیتال و خرید ارز دیجیتال؛ آیا دوست دارین تا با این ارزها آشنا بشین؟ آیا می دونین استیبل کوین چیست؟ چه کاری میشه با استیبل کوین ها انجام داد؟ چرا باید با استیبل کوین ها آشنایی داشته باشیم؟ چرا به استیبل کوین ها نیاز داریم؟ قیمت استیبل کوین ها چجوری ثابت می مونه؟ انواع پشتوانه ارزهای دیجیتال باثبات قیمتی کدامند؟ استیبل کوین های مهم در ترید رمز ارزها کدامند؟ در این مقاله از آموزش سرمایه گذاری در ارزهای  دیجیتال به این سوالات پاسخ داده خواهد شد.
یکی از مسائلی که در بازار ارز دیجیتال و خرید ارز دیجیتال همیشه مورد توجه خیلی از تریدرها و معامله گران قرار می گیره، نوسانات شدید قیمت رمز ارزهاست. واسه اینکه بشه از این نوسانات در امان موند، به ارزهای دیجیتالی با قیمت ثابت یا استیبل کوین ها نیاز هست. تریدرها می تونن با تبدیل دارایی های خودشون به استیبل کوین ها، جلوی ضررهای احتمالی خودشون رو می گیرن و منتظر می مونن در شرایط مساعد معاملات خودشون رو انجام بدن. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد استیبل کوین ها واستون ارائه بدیم، به معرفی استیبل کوین های مهم ارزهای دیجیتال بپردازیم و پشتوانه استیبل کوین ها رو مورد بررسی قرار بدیم.

به کدام ارزها «استیبل کوین» گفته می شود؟

استیبل کوین های مهم
شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که به کدوم ارزها استیبل کوین گفته میشه؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که استیبل کوین، دسته از ارزهای دیجیتال باثبات قیمتی هست که از سرمایه کاربران در برابر نوسانات قیمتی محافظت می کنند. به رمز ارزهایی استیبل کوین گفته میشه تا پشتوانه فیزیکی یا کالایی دارن و همین مسئله باعث میشه تا قیمت اون ها ثابت بمونه یا نوسانات جزئی داشته باشن. استیبل کوین ها به قیمت طلا، فلزات گران بها و سایر دارایی های مالی وابسته هستن. بنابراین، با تغییر ارزش این دارایی ها، قیمت استیبل کوین ها هم نوسان می کنه. از جمله از استیبل کوین ها محبوب میشه به تتر یا USDT اشاره کرد.

چرا به استیبل کوین ها نیاز داریم؟

استیبل کوین ها به عنوان پلی برای اتصال ارزهای دیجیتال با دارایی های سنتی شناخته میشن و شما می تونین پرداخت های خودتون رو با این رمز ارزها انجام بدین. از اونجایی که استیبل کوین ها قیمت ثابتی دارن، شما می تونین با استفاده از استیبل کوین ها، کارهایی مثل ذخیره سود، نقد کردن ارزهای دیجیتال، جلوگیری از ضرر در نوسانات شدید بازار رمز ارزها و.... انجام بدین. کاربران بازار کریپتو به این نتیجه رسیدن که فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال به رمز ارزهایی با قیمت ثابت یا استیبل کوین ها نیاز داره. یکی دیگر از مهمترین فاکتورها در معالات ارز دیجیتال بررسی امنیت در خرید و فروش و نگهداری ارزهای دیجیتال میباشد استفاده از استیبل کوین ها میتواند به بخشی از این امر کمک کند.
استیبل کوین ها با این هدف ایجاد شدن تا از سرمایه کاربران بازار رمز ارزها محافظت کنند. بهتره بدونین بعضی از صرافی های ارز دیجیتال از ارزهای فیات خاصی پشتیبانی می کنند و شما واسه اینکه بتونین معاملات خودتون رو انجام بدین، به استیبل کوین ها نیاز دارین. همچنین با کمک استیبل کوین ها می تونین پول یا دارایی های خودتون رو در قالب ارزهای دیجیتال در صرافی های مختلف جابجا کنین.

استیبل کوین ها چه ویژگی هایی دارند؟

استیبل کوین های مهم
استیبل کوین در واقع به دسته ای از ارزهای دیجیتال گفته میشه که قیمت ثابتی دارن و می تونن از سرمایه های کاربران در مقابل نوسانات قیمتی مراقبت کنند. در ادامه ویژگی های استیبل کوین رو بررسی می کنیم:
• یکی از ویژگی های استیبل کوین این هست که دارای پشتوانه فیزیکی مثل کالا، فلزات گران بها مثل طلا یا پول های رایج مثل دلار آمریکا هستن.
• قیمت استیبل کوین ها معمولا ثابت و وابسته به ارزش پشتوانه اون هاست. مثلا قیمت تتر که پشتوانه اون دلار آمریکا هست، همیشه 1 دلار ثابت هست.
• استیبل کوین ها ثبات قیمتی دارن و در زمان نوسانات شدید قیمت ارزهای دیجیتال، هیچ تغییری نمی کنند و از سرمایه کاربران محافظت می کنند.

انواع استیبل کوین ها بر اساس پشتوانه کدامند؟

استیبل کوین های مهم
توجه داشته باشین که استیبل کوین ها با توجه به نوع پشتوانه خودشون به دسته های مختلفی تقسیم میشن. پشتوانه یکی از مهم ترین مواردی هست که باعث میشه تا قیمت استیبل کوین ها ثابت بمونه. در ادامه برخی از انواع استیبل کوین ها بر اساس پشتوانه رو بررسی می کنیم:

• استیبل کوین با پشتوانه ارز فیات

ارزهای فیات می تونن به عنوان پشتوانه استیبل کوین ها استفاده بشن. استیبل کوین هایی که دارای پشتوانه ارز فیات هستن، ارتباط مستقیمی با پول های رایج کشورهای مختلف دارن و قیمت اون ها به ارزش ارزهای فیات وابسته هست. تتر یا USDT یکی از استیبل کوین های وابسته به ارز فیات دلار آمریکا هست.

• استیبل کوین با پشتوانه کالا

در بعضی از استیبل کوین ها، کالاها به عنوان بهترین پشتوانه عمل می کنند. از جمله از این کالاها میشه به فلزات گران قیمت، طلا، نفت خام و..... اشاره کرد. هدف این کالاها، حفظ قیمت استیبل کوین ها در زمانی هست که ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی زیادی دارن. تتر گلد(xAUT) یا پکس گلد(Pax Gold) دو مثال از استیبل کوین هایی هستن که طلا به عنوان پشتوانه اون ها عمل می کنه!

• استیبل کوین با پشتوانه رمز ارز

ارزهای دیجیتال هم می تونن به عنوان پشتوانه استیبل کوین ها عمل کنند. اون دسته از ارزهای باثباتی که دارای پشتوانه ارز دیجیتال هستن، ارزش اون ها به رمز ارزها بستگی داره. هدف این پشتوانه، ثابت نگه داشتن قیمت استیبل کوین هاست. اگه قیمت استیبل کوینی بالا یا پایین بره، ارز دیجیتال با سوزوندن کوین های خودش، باعث میشه تا قیمت استیبل کوین ثابت بمونه. استیل کوین DAI نمونه ای از این دسته از ارزهای دارای پشتوانه ارز دیجیتال هست.

• استیبل کوین های الگوریتمی

الگوریتم ها هم می تونن قیمت استیبل کوین ها رو ثابت نگه دارن. این الگوریتم ها با تنظیم عرضه و تقاضاهای استیبل کوین، نقش خودشون رو ایفا می کنند. بنابراین، وقتی قیمت استیبل کوینی به بالای قیمت ارز دیجیتال که توسط اون پشتیبانی میشه میرسه، توکن های جدیدی صادر میشن تا با افزایش عرضه ارز دیجیتال، قیمت استیبل کوین ثابت بمونه و دارنده ها ضرر نکنند.
 
جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد استیبل کوین ها واستون ارائه بدیم، به معرفی انواع استیبل کوین های مهم ارزهای دیجیتال بپردازیم و پشتوانه استیبل کوین ها رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، استیبل کوین، دسته از ارزهای دیجیتال باثبات قیمتی هست که از سرمایه کاربران در برابر نوسانات قیمتی محافظت می کنند. به رمز ارزهایی استیبل کوین گفته میشه تا پشتوانه فیزیکی یا کالایی دارن.

نظرات کاربران در مورد استیبل کوین های مهم در ترید ارزهای دیجیتال کدامند؟
سوال امنیتی :3+37 = ?