انواع روش های ترید ارزهای دیجیتال کدامند؟

نوشته شده در : 1402/07/23
انواع روش های ترید ارزهای دیجیتال؛ آیا دوست دارین تا با این روش ها آشنا بشین؟ ترید ارز دیجیتال چه معنی داره؟ چرا باید با انواع روش های معامله گری و خرید ارز دیجیتال آشنا بشیم؟ کدوم روش معامله گر سودآور هست؟ تریدر چه ویژگی هایی داره؟ شما دوست دارین با کدوم روش اقدام به ترید ارز دیجیتال کنین؟
بازار ارزهای دیجیتال یکی از بهترین بازارهای مالی در دنیاست که نوسانات قیمتی زیادی داره و فرصت های کسب سود زیادی رو در اختیار تریدرها و معامله گران قرار میده. همین مسئله باعث میشه تا تریدرها به دنبال پیدا کردن انواع روش های معامله گری ارز دیجیتال باشن تا با استفاده از این روش ها از تغییرات قیمتی رمز ارزها سود زیادی به دست بیارن. روش های مختلفی وجود داره که باید با توجه به میزان سرمایه و زمان افراد انتخاب بشن. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ترید ارزهای دیجیتال و اینکه انواع ارزهای دیجیتال کدامند واستون ارائه بدیم، به بررسی انواع روش های ترید ارزهای دیجیتال بپردازیم و اهمیت آشنایی با روش های معامله گری رمز ارزها رو مورد بررسی قرار بدیم.

ترید ارز دیجیتال چیست؟

انواع ترید ارزهای دیجیتال
قبل از اینکه بحث اصلیمون رو شروع کنیم، بهتره توضیحاتی در مورد ترید ارز دیجیتال واستون ارائه بدیم تا بتونین انواع روش های معامله گری رو درک کنین. ترید به طور کلی به معنی مبادله یا خرید و فروش هست. در بازار ارزهای دیجیتال هم ترید به معنی خرید و فروش رمز ارزها و کسب سود از تغییرات قیمتی اون هاست. ترید به فرایندی گفته میشه که در اون شخص معامله گر ارزهای دیجیتال رو در قیمت پایین خریداری می کنه و سپس در قیمت های بالاتر اقدام به فروش اون ها می کنه تا از این اختلاف قیمت سود کسب کنه. تریدرها واسه اینکه بتونن معاملات پرسودی انجام بدن، از ابزارها و استراتژی های مختلفی استفاده می کنند. یکی از ملزومات ترید در ارزهای دیجیتال کار با یک صرافی مناسب و امن است اگر شما هم قصد کار با صرافی های خارجی را دارید میتوانید از میان بهترین صرافی های خارجی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال یکی را انتخاب کنید.

اهمیت آشنایی با روش های متنوع معامله گری

آشنا شدن با روش های مختلف معامله گری از اهمیت زیادی برخوردار هست و شما می تونین با شناخت این روش ها، معاملات پرسودی انجام بدین. شما می تونین طبق احساسات، هیجانات، میزان سرمایه و فرصتی که دارین، یه روش مناسب ترید ارزهای دیجیتال رو انتخاب کنین. آشنایی با انواع روش های ترید رمز ارزها باعث میشه تا شما دید بهتری نسبت به بازار کریپتوکارنسی ها داشته باشین. روش های مختلفی برای معامله ارزهای دیجیتال وجود دارن که از جمله از اون ها میشه به سوئینگ تریدینگ، معاملات رنج، ترید روزانه، اسکالپ تریدینگ و.... اشاره کرد.

انواع روش های ترید ارزهای دیجیتال

انواع ترید ارزهای دیجیتال
همونطور که گفتیم، ترید ارزهای دیجیتال یکی از فعالیت های پرسودی هست که هر شخصی دوست داره در بازار رمز ارزها انجامش بده. واسه اینکه بتونین از نوسانات قیمتی رمز ارزها سود به دست بیارین، باید با انواع روش های معامله گری رزهای دیجیتال آشنا بشین و بدونین که چجوری میشه از این روش ها استفاده کرد. در ادامه سعی می کنیم تا برخی از روش های ترید ارزهای دیجیتال رو بررسی کنیم:

• ترید روزانه(Day Trading)

یکی از روش های ترید ارزهای دیجیتال، ترید روزانه یا Day Trading هست. معامله گرانی که از این روش استفاده می کنند، می خوان تا از نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال در طول یه روز سود به دست بیارن. ترید روزانه معمولا بیشتر از یه روز طول نمی کشه. این روش مزیت های زیادی به همراه داره که یکی از مهم ترین مزیت این روش این هست که میشه پوزیشن های معاملاتی زیادی رو ایجاد کرد و مقاومت زیادی در برابر نوسانات قیمتی رمز ارزها کرد.

• اسکالپینگ(Scalping)

اسکالپینگ هم یکی دیگه از انواع روش های ترید ارزهای دیجیتال که در بازه های زمانی کوتاه مثل 1 دقیقه یا 5 دقیقه انجام میشه. شخصی که از این روش استفاده می کنه، می تونه در طول روز معاملات زیادی رو انجام بده که هر کدوم از این معاملات 5 دقیقه طول می کشن. سودی که از روش اسکالپینگ به دست میاد، خیلی کمه و در پایان روز معاملاتی ضررهایی که تریدر محتمل شده و سودهایی که به دست آورده، با هم دیگه جمع میشن و برایند کلی گرفته میشه.

• سویئنگ تریدینگ(Swing Trading)

شما می تونین با استفاده از سوئینگ تریدینگ هم از نوسانات قیمتی رمز ارزها سود زیادی به دست بیارین. از اونجایی که ترید در این روش سعی می کنه تا بهترین نقاط ورود و خروج معاملات رو پیدا کنه، علاوه بر تحلیل تکنیکال، تحلیل فاندامنتال هم از اهمیت زیادی برخوردار هست. اگه شما هم می خواهین از این روش واسه کسب سود از تغییرات قیمتی ارزهای دیجیتال استفاده کنین، باید بتونین تا سطوح حمایتی و مقاومتی رو شناسایی کنین.

• رنج تریدینگ(Range Trading)

وقتی بازار ارزهای دیجیتال هیچ روند خاصی نداره و در حالت رنج قرار گرفته، شما می تونین از استراتژی رنج تریدینگ استفاده کنین. در بازار رنج، قیمت رمز ارزها در سقف و کف مشخصی نوسان می کنند و شما می تونین از این نوسانات سود به دست بیارین که البته باید نحوه استفاده از رنج تریدینگ رو بلد باشین. در رنج تریدینگ، زمانی که قیمت به کف کانال میرسه شما باید وارد پوزیشن خرید بشین و وقتی قیمت به سقف کانال رسید، شما باید معامله خودتون رو ببندین تا سود به دست بیارین.

• آربیتراژ(Arbitrage)

یکی دیگه از انواع روش های ترید ارزهای دیجیتال، آربیتراژ هست که شما می تونین با استفاده از این روش از اختلاف قیمتی ارزهای دیجیتال در صرافی های مختلف سود به دست بیارین. در این روش، تریدر ابتدا قیمت رمز ارزها رو در صرافی های متعددی بررسی می کنه و سپس ارز دیجیتال رو که در یه صرافی قیمتی پایینی داره رو می خره و در صرافی دیگه، همون ارز دیجیتال رو که قیمت بالاتری داره، می فروشه. به این ترتیب، سود کسب می کنه. البته سودی که از این روش به دست میاد خیلی کم و جزئی هست.
 
جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ترید ارزهای دیجیتال واستون ارائه بدیم، به بررسی انواع روش های ترید ارزهای دیجیتال بپردازیم و اهمیت آشنایی با روش های معامله گری رمز ارزها رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، بازار رمز ارزها یکی از محبوب ترین بازارهای مالی هست که شما می تونین با استفاده از روش های مختلفی از نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال سود به دست بیارین. از جمله از این روش ها میشه به ترید روزانه، اسکالپینگ، سوئینگ تریدینگ، آربیتراژ، رنج تریدینگ و.... اشاره کرد.

نظرات کاربران در مورد انواع روش های ترید ارزهای دیجیتال کدامند؟
سوال امنیتی :7+43 = ?