آیا سقوط بزرگ بیت کوین در راه است؟

نوشته شده در : 1403/05/10

جستجو

خرید بیت کوین (BTC) امروز به روند نزولی خود ادامه می دهد. پس از اینکه فدرال رزرو آمریکا در نشست ژوئن خود نرخ بهره را ثابت نگه داشت، بسیاری از کاهش قابل توجه نرخ قبل از پایان سال امید خود را از دست دادند و باعث کاهش ارزش ارز دیجیتال شد. بیت کوین در سال گذشته بیش از 45 درصد رشد داشته است، اما قدیمی ترین ارز دیجیتال جهان در 24 ساعت گذشته بیش از 5 درصد سقوط کرده است. این بدان معناست که بیت کوین - که در ماه مارس به بالاترین حد خود به بالای 73000 دلار رسید - به 61000 دلار بازگشت. اتریوم (ETH)، آلتکوین پیشرو در جهان، نیز در 24 ساعت گذشته بیش از 5 درصد کاهش یافته و قیمت اتریوم را به حدود 3300 دلار کاهش داده است. کاهش قیمت بیت کوین تقریباً تمام حوزه رمزنگاری را تحت تأثیر قرار داده است.

چرا بیت کوین در حال سقوط است؟

بیت کوین کاهش اخیر خود را پس از نشست ژوئن FOMC آغاز کرد. فدرال رزرو نرخ وجوه فدرال را ثابت نگه داشت و امید به کاهش نرخ در نیمه اول سال را از بین برد و برخی از سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال را به وحشت انداخت. نرخ‌های بهره پایین باعث می‌شود که بهره به دارایی‌های متنوع دیگر مانند ارزهای دیجیتال سرازیر شود و ارزش آن دارایی‌ها افزایش یابد. کاهش امروز قیمت بیت‌کوین به روندی ادامه می‌دهد که پس از نشست ژوئن FOMC آغاز شد. طی دو هفته گذشته، جریان خروجی از صندوق‌های قابل معامله در مبادلات رمزنگاری یا ETF به 1.2 میلیارد دلار رسیده است. بیت کوین در هفته گذشته حدود 6 درصد کاهش یافته است.

آیا بیت کوین به بیش از 70000 دلار صعود می کند؟

هنگامی که آوریل آغاز شد، بیت کوین بلافاصله افزایش خود را به سمت مرز 73000 دلاری که در جریان صعودی ارز دیجیتال در ماه مارس به ثبت رساند، آغاز کرد. تقریباً تمام پیش‌بینی‌های انجام شده قبل از آوریل نشان می‌داد که چنین خواهد بود، زیرا احساسات بازار قبل از نصف شدن افزایش یافت. با این حال، آخرین افت برخی از سرمایه گذاران را می ترساند، زیرا دارایی در 24 ساعت 5 درصد کاهش یافته است. یکی از روش های کسب درآمد از بیت کوین شناسایی عوامل تاثیر گذار بر قیمت بیت کوین است.

آیا سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال ایمن است؟

بازار کریپتوکارنسی جنبه خوب و همچنین بدترین جنبه بازار را داشته است. این بازار شاهد شدیدترین طوفان ها در چند سال گذشته بوده است. سال 2023 شروعی تازه به دنیای ارزهای دیجیتال داد و نشانه‌های مثبتی از بهبود را نشان داد. سرمایه گذاران کریپتو بر این باورند که در شرایطی مانند این، سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال با ثبات مانند بیت کوین و اتریوم در قالب SIP یک انتخاب مطمئن است. کارشناسان کریپتو معتقدند که در سبد کلی، سرمایه‌گذاران باید فقط به سرمایه‌گذاری 5 درصدی در معرض ارزهای دیجیتال نگاه کنند. مهمترین بخش این است که فقط مقدار کمی سرمایه گذاری کنید و نه تمام پس انداز زندگی خود را، زیرا بازار بسیار نوسان است و احتمال از دست دادن همه آن وجود دارد.

چه عواملی باعث کاهش قیمت بیت کوین می شود؟

بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در معرض عوامل بسیاری هستند که می توانند باعث نوسانات قیمت شوند. بیایید به برخی از این موارد در زیر نگاه کنیم.

نوسانات بازار

بازار ارزهای دیجیتال به شدت بی ثبات است. این نوسانات می تواند ناشی از تغییرات سریع در عرضه و تقاضا، اخبار فوری یا رویدادهای جهانی باشد که بر قیمت بیت کوین تأثیر می گذارد.

اقدامات قانونی و مقررات دولتی

تصمیمات قانونی و مقررات دولتی ممکن است تأثیر قابل توجهی بر قیمت بیت کوین داشته باشد. به عنوان مثال، ممنوعیت استخراج یا تجارت ارزهای دیجیتال در کشورهایی مانند چین می تواند باعث کاهش قابل توجه قیمت بیت کوین شود.

سرقت و حملات هک

حملات هک به پلتفرم های معاملات ارز دیجیتال و کیف پول های الکترونیکی باعث کاهش اعتماد عمومی به ارزهای دیجیتال می شود. این می تواند منجر به فروش گسترده و کاهش قیمت بیت کوین شود.

کلام آخر:
صحبت ها و گمانه زنی های زیادی در مورد آینده بیت کوین و احتمال سقوط بزرگ وجود دارد. بازار ارزهای دیجیتال به طور کلی، از جمله بیت کوین، دارای سابقه نوسانات شدید است؛ بنابراین، اغلب کاهش یا افزایش شدید قیمت وجود دارد. اما این تفاوت ها بخشی از ماهیت این بازار است و نمی توان به طور دقیق پیش بینی کرد.

منبع مقاله: finance.yahoo

 

نظرات کاربران در مورد آیا سقوط بزرگ بیت کوین در راه است؟
سوال امنیتی :2+82 = ?