بررسی ابعاد راه اندازی CBDC توسط بانک مرکزی کره جنوبی

نوشته شده در : 1403/05/29

جستجو

راه اندازی CBDC توسط بانک مرکزی کره جنوبی؛ آیا می خواهید تا اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ کره جنوبی چرا می خواهید CBDC خود را راه اندازی کند؟ به نظر شما چه زمانی CBDC یا وون دیجیتال راه اندازی می شود؟ کره ای که چگونه می توانند از CBDC استفاده کنند؟ مزایای راه اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی کره جنوبی چیست؟ CBDC چگونه می تواند کارمزد تراکنش ها را پایین آورد؟
از آنجایی که ارزهای دیجیتال و صرافی ارز دیجیتال محبوبیت زیادی کسب کردند، کشورها نیز رمز ارزها را مورد پذیرش خود قرار دادند و امروزه بیشتر بانک های مرکزی قصد دارند تا ارز دیجیتالی یا CBDC خودشان را راه اندازی کنند. این کار باعث می شود تا مقبولیت ارزهای دیجیتال افزایش پیدا کند. کره جنوبی نیز یکی از کشورهای پیشرو در بازار کریپتو است که تصمیم گرفته است تا سال 2024، ارز دیجیتال رسمی خود را راه اندازی کند. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی درباره ارز دیجیتال بانک مرکزی برای شما ارائه کنیم و به بررسی راه اندازی CBDCتوسط بانک مرکزی کره جنوبی تا سال 2024 بپردازیم.

آشنایی با ارز دیجیتال بانک مرکزی(CBDC)

ارز دیجیتال بانک مرکزی

بهتر است بدانید، ارز دیجیتال بانک مرکزی توکن رسمی بانک های مرکزی کشورها است که افراد و مشتریان می توانند با استفاده از ارز دیجیتال بانک مرکزی یا CBDC، کارمزد تراکنش های خود را پایین و سرعت انجام تراکنش ها را افزایش دهند. راه اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی توسط کشورها باعث می شود تا میزان مقبولیت ارزهای دیجیتال در بانکداری و تبادلات مالی مختلف افزایش پیدا کند. شما می توانید ارزهای دیجیتال بانک مرکزی(CBDC) را از طریق صرافی های ارز دیجیتال خرید و فروش کنید.
جالب است بدانید ارز دیجیتال بانک مرکزی(CBDC) با قوانین دولتی کشورها برای پول تاسیس می شود. رویکردها برای تاسیس یا طراحی CBDC با توجه به کشورهای صادرکننده بسیار متفاوت خواهد بود. ممکن است بعضی از دولت ها برای تاسیس این نوع ارزها از فناوری بلاک چین استفاده کنند و بعضی دیگر نیز از فناوری دفتر توزیع شده که تنها یک پایگاه داده متمرکز هستند. مواردی که مبتنی بر شبکه بلاک چینی هستند برای نمایش شکل دیجیتالی ارزهای فیات از توکن استفاده می کنند. CBDCها توسط دولت ها صادر می شوند و مطابق با قوانین کشورها هستند. به عبارت دیگر، ارزهای دیجیتال بانک مرکزی یا CBDC کنترل شده هستند.

راه اندازی CBDC توسط بانک مرکزی کره جنوبی تا سال 2024

ارز دیجیتال بانک مرکزی

توجه داشته باشید که بانک مرکزی کره جنوبی تصمیم گرفته است تا سال 2024 ارز دیجیتالی یا CBDC خودش را راه اندازی کند. بهتر است بدانید این برنامه با همکاری کمیسیون خدمات مالی و سرویس نظارت مالی انجام می شود و انتظار می رود در سال 2024 راه اندازی شود. راه اندازی CBDC توسط بانک مرکزی کره جنوبی به کره ای ها این امکان را می دهد تا از توکن های سپرده بر اساس وون دیجیتال استفاده کنند که قدم مهمی در ادغام ارزهای دیجیتال در تراکنش های روزمره در کشور است.
بهتر است بدانید CBDCشکل دیجیتالی پولی است که توسط بانک مرکزی کره جنوبی پشتیبانی می شود، با هدف ساده سازی تراکنش های مالی و رفع چالش های موجود در سیستم های فعلی، مانند کارمزد تراکنش های بالا و فرایندهای تسویه کند. شرکت کنندگان در برنامه آزمایشی می توانند با استفاده از ژتون های سپرده صادر شده توسط بانک های تجاری، مشابه کوپن کالا را خریداری کنند. انتظار می رود که استخدام شرکت کنندگان توسط بانک های منتخب بین سپتامبر 2024 و اکتبر 2024 انجام شود و این پروژه به مدت سه ماه ادامه دارد.
بانک مرکزی کره جنوبی همچنین در حالی بررسی ادغام CBDC در یک سیستم تجارت انتشار کربن شبیه سازی شده با همکاری بورس کره است. این آزمایش دوام تراکنش های مربوط به حقوق انتشار کربن و توکن های پرداخت را آزمایش می کند. به منظور آینده، بانک مرکزی کره جنوبی قصد دارد این آزمایش را در سه ماهه چهارم سال 2024 انجام دهد و بر اساس پیشنهادات بانک ها، آزمایش های جداگانه دیگری نیز وجود دارد. یکی از زمینه های نمود ارزهای دیجیتال در سیستم های مالی، استفاده از بلاک چین در امور بانک ایت که مقبولیت این صنعت رو بیش از بیش نشان میدهد.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی درباره ارز دیجیتال بانک مرکزی برای شما ارائه کنیم و به بررسیراه اندازی CBDCتوسط بانک مرکزی کره جنوبی تا سال 2024 بپردازیم. همانطور که گفته شد، ارز دیجیتال بانک مرکزی(CBDC) با قوانین دولتی کشورها برای پول تاسیس می شود. رویکردها برای تاسیس یا طراحی CBDC با توجه به کشورهای صادرکننده بسیار متفاوت خواهد بود. بانک مرکزی کره جنوبی قصد دارد تا سال 2024 وون دیجیتال یا CBDC خودش را راه اندازی و آن را در بازار عرضه کند.

 

نظرات کاربران در مورد بررسی ابعاد راه اندازی CBDC توسط بانک مرکزی کره جنوبی
سوال امنیتی :2+30 = ?