استخر نقدینگی بوت استرپینگ(LBP) چیست؟

1402/05/13

استخر نقدینگی بوت استرپینگ(LBP)؛ یکی از استخرهای نقدینگی در بازار رمز ارزها! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی در مورد این استخر نقدینگی به دست بیارین؟ آیا می دونین استخر نقدینگی بوت استرپینگ چیست؟ استخر بوت استرپینگ چجوری کار می کنه؟ استخر نقدینگی LBP چه مزایایی به همراه داره؟ استخر بوت استرپینگ چجوری از تریدرها محافظت می کنه؟

تمرکززدایی یکی از اصلی ترین مفاهیم در بازار ارزهای دیجیتال هست که در سال های گذشته واسه محقق شدن هدف تمرکززدایی در بازار، کارهای مختلفی انجام شده. استخرهای نقدینگی محصول یکی از ایده هایی هست که به منظور تمرکززدایی در بازار به وجود اومدن. کاربران با استفاده از این استخرها می تونن بدون نیاز به بازارسازان، معاملات خودشون رو انجام بدن. بوت استرپینگ هم نمونه ای از این استخرهاست. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد استخر بوت استرپینگ یا LBP بهتون ارائه کنیم، به بررسی مزایای استخر نقدینگی LBP بپردازیم و عملکرد بوت استرپینگ رو مورد بررسی قرار بدیم.

استخر بوت استرپینگ چیست؟

استخر بوت استرپینگ چیست؟

آیا می دونین استخر نقدینگی بوت استرپینگ چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که استخر بوت استرپینگ یا LBP یکی از استخرهای نقدینگی هست که به وسیله بالانسر به وجود اومده. هدف استخر بوت استرپینگ این هست که به سازنده های توکن این امکان رو میده تا از یه صرافی غیرمتمرکز(DEX) واسه تولید وجوه یا نقدینگی واسه پروژه های خودشون استفاده کنند. در سال های قبل، تریدرها از دفترهای سفارش واسه معاملات خودشون استفاده می کردن که به کمک اون معاملات خودشون رو تموم کردن و بعدا منتظر کسی می موندن که رمز ارزهایی داره و قصد داره به معامله یا ترید این دارایی ها بپردازه.

جالب اینجاست که بدونین استخر نقدینگی بوت استرپینگ یه روش خوب واسه توسعه دهنده هاست که رمز ارزهای جدیدی رو عرضه بازار کنند. اون ها یه ارز دیجیتال جدید رو با یه دارایی نقدشونده تر جفت می کنند تا دارایی نقد تریدرها رو به سمت اون استخر نقدینگی و در آخر به رمز ارز جدید هدایت کنه. همچنین این استخرهای نقدینگی به توکن ها و ارزهای دیجیتال جدید کمک می کنند تا ارزش واقعی خودشون رو پیدا کنند، با توجه به اینکه تریدرها چجوری اون رو با دارایی های نقدینگی دیگه موجود در استخر و سایر افراد معامله می کنند.

مقاله پیشنهادی: آموزش کسب درآمد از ارزهای دیجیتال

استخر نقدینگی LBP چه مزایایی به همراه دارد؟

استخر نقدینگی LBP چه مزایایی به همراه دارد؟

همونطور که گفتیم، استخر نقدینگی بوت استرپینگ(LBP) ثابت کرده که تکنیک موثری واسه جلب توجه ارزهای دیجیتال کوچیک تر در بازار کریپتوکارنسی هاست. هم از نظر پیدا کردن قیمت واقعی و هم از نظر توزیع یکنواخت تر. این استخر نقدینگی مزیت های فوق العاده ای به همراه داره که همین مسئله باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیاره. در ادامه برخی از مزایای استخر نقدینگی LBP بررسی کنیم.

  • یکی از مزایای استخر نقدینگی LBP، کشف قیمت هست. بوت استرپینگ به بازار این امکان رو میده تا قیمت نهایی یه ارز دیجیتال رو مشخص کنه. تعیین یه قیمت اولیه و سپس تغییر قیمت در طول زمان، به یه بازی تبدیل میشه که در اون خریدار ها دوست دارن منتظر زمان مناسب واسه خرید و فروش توکن با بهترین قیمت باشن.
  • یکی دیگه از مزایای استخر نقدینگی LBP این هست که برخلاف مدل های دیگه که در اون ها بازی سرعت یا هزینه گس هست، LBPها می تونن به توزیع رمز ارزها در اختیار تعداد بیشتر از افراد به تکنیکی منصفانه کمک زیادی کنند.
  • یکی دیگه از مزیت های استخر نقدینگی بوت استرپینگ واسه پلتفرم های کوچیک تر این هست که قیمت اولیه توکن حراج می تونه تا 99 برابر نسبت به وثیقه سپرده شده بزرگ بشه. یعنی یه پلتفرم می تونه با سرمایه خیلی کم شروع بشه.
  • استخر نقدینگی LBP باعث عدم انگیزه کاربران پیشتاز از ربات ها و نهنگ ها میشن که نسبت به شرکت کننده های کوچیک تر، سود زیادی به دست بیارن.

مقاله پیشنهادی: استخراج نقدینگی(Liquidity Mining) چیست؟

عملکرد بوت استرپینگ چگونه است؟

عملکرد بوت استرپینگ چگونه است؟

توجه داشته باشین که بوت استرپینگ(LBP) با از بین بردن دستکاری ربات ها و ایجاد استخرها واسه همه بدون توجه به ارزهای دیجیتال اون ها اعتماد به راه اندازی استخرهای تازه رو بیشتر می کنه. اون ها واسه مراقبت از شهرت پروژه های کریپتویی جدید، دریافت مزیت رقابتی نسبت به ربات ها و جلوگیری از کسب سود نهنگ ها توسط راگ پول یا روش های دستکاری بازار به وجود اومدن.

نکته قابل توجه این هست که فرایند کارکرد استخر نقدینگی بوت استرپینگ به تنظیم نسبت دو توکن در یه استخر نقدینگی نیاز داره. در سایر استخرهای نقدینگی رمز ارزها، حفظ نسبت 50 به 50 لازم هست. همچنین یه استخر متناسب سودمند هست، چون امکان دستیابی به قیمت اولیه بالا با حداقل سرمایه اولیه رو واسه کاربران فراهم می کنه. مدیریت کننده استخر LBP باید رمز ارزهای جدید و قسمت کوچیکی از دارایی دوم رو واسه شروع استخر و شروع توزیع فراهم کنه. علاوه بر این، برنامه تنطیم وزن دهی استخر با گذشت زمان کاهش قیمت رو خیلی ساده تسهیل می کنه و در آخر دوره کشف قیمت ارز دیجیتال رو طولانی می کنه.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد استخر بوت استرپینگ یا LBP بهتون ارائه کنیم، به بررسی مزایای استخر نقدینگی LBP بپردازیم و عملکرد بوت استرپینگ رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، استخر بوت استرپینگ یا LBP یکی از استخرهای نقدینگی هست که به وسیله بالانسر به وجود اومده. همچنین کاربران با استفاده از این استخرها می تونن بدون نیاز به بازارسازان، معاملات خودشون رو انجام بدن. بوت استرپینگ هم نمونه ای از این استخرهاست. استخر LBP مزیت های قابل توجهی به همراه داره که همین موضوع باعث میشه تا مورد استفاده توسعه دهنده ها و سازنده های توکن ها قرار بگیره.

 


نظرات کاربران در مورد استخر نقدینگی بوت استرپینگ(LBP) چیست؟
سوال امنیتی :2+49 = ?