پلتفرم رریبل(Rarible) چیست و چه کاربردی دارد؟

1402/06/07

پلتفرم رریبل(Rarible)؛ بازاری برای خرید و فروش توکن های NFT! آیا می خواهین تا اطلاعاتی درباره این پلتفرم به دست بیارین؟ آیا می دونین پلتفرم رریبل چیست؟ این پلتفرم واسه چه کسایی مناسبه؟ نحوه کار با پلتفرم رریبل چجوریه؟ استفاده از پلتفرم Rarible چه مزایا و معایبی به همراه داره؟ رریبل چه تفاوتی با سایر پلتفرم های NFT داره؟ آیا پلتفرم رریبل امن هست؟

اگه دوست دارین در بازار توکن های غیرمثلی غیر از خرید ارز دیجیتال فعالیت کنین و با ساخت و فروش توکن های NFT، کسب درآمد کنین، باید با انواع پلتفرم ها و بازارهای اختصاصی این حوزه آشنا بشین. شما می تونین با استفاده از پلتفرم های کاربردی در این زمینه، اقدام به ساخت، خرید و فروش توکن های غیرمثلی کنین. یکی از این پلتفرم ها که محبوبیت زیادی به دست آورده، پلتفرم رریبل هست. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد پلتفرم رریبل یا Rarible بهتون ارائه بدیم، به بررسی مزایا و معایب پلتفرم رریبل بپردازیم و نحوه کار با پلتفرم Rarible رو به شما یاد بدیم.

پلتفرم رریبل چیست؟

پلتفرم رریبل چیست؟

پلتفرم رریبل یا Rarible یکی از بهترین بازارها برای ساخت، خرید و فروش توکن های NFT هست که شما می تونین با این کار درآمد زیادی کسب کنین. این سایت به هنرمندان و تولید کننده های آثار هنری کمک می کنه تا آثار هنری خودشون رو به توکن های غیرمثلی تبدیل کرده و با فروش اون ها درآمد به دست بیارن. توکن های NFT مختلفی در پلتفرم رریبل وجود داره. از آثار هنری گرفته تا عکس های متحرک و حتی توکن های NFT بازی های بلاک چینی که شما می تونین با خرید اون ها در بازی ها شرکت کنین. توجه داشته باشین که پلتفرم رریبل در بین سایر بازارهای خرید و فروش توکن های غیرمثلی در جایگاه بالایی قرار گرفته.

از اونجایی که ساخت و ایجاد توکن های غیرمثلی(NFT) به دانش کدنویسی و آشنایی با نوشتن اسمارت کانترکت ها داره، پلتفرم رریبل(Rarible) به کاربران این امکان رو میده تا بدون نیاز به داشتن دانش کدنویسی بتونن توکن های NFT خودشون رو به وجود بیارن. همچنین راه اندازی بازاری برای خرید و فروش توکن های NFT دو هدف اصلی در پلتفرم رریبل هست. توکن RARI ارز دیجیتال بومی این پلتفرم هست که به عنوان اولین توکن حاکمیت هم شناخته میشه. RARI نوعی توکن کاربردی در بازار رریبل هست که می تونین این توکن رو از صرافی های مختلفی بخرین.

مقاله پیشنهادی: معرفی بهترین پلتفرم ها برای تبلیغ NFT

مزایا و معایب پلتفرم رریبل چیست؟

مزایا و معایب پلتفرم رریبل چیست؟

همونطور که گفتیم، رریبل(Rarible) یکی از بهترین پلتفرم های خرید و فروش NFT واسه ایمن کردن کلکسیون های دیجیتالی مبتنی بر بلاک چین هست. شما می تونین با مراجعه به پلتفرم رریبل، آثار هنری خودتون رو به توکن های NFT تبدیل کرده و با فروش اون ها درآمد کسب کنین. رریبل مزیت ها و مشکلات زیادی به همراه داره. برخی از مزایا و معایب پلتفرم رریبل به شرح زیر هست:

مزایای پلتفرم رریبل

  • پلتفرم رریبل نوعی بازار یکپارچه توکن های غیرمثلی هست که به کاربران کمک می کنه نه تنها NFTها رو بخرن یا فروشن، بلکه خودشون بتونن آثار هنری خودشون رو به توکن های NFT تبدیل کرده و با فروش اون ها درآمد قابل توجهی به دست بیارن.
  • پلتفرم رریبل به شما کمک می کنه تا هر موقع که دوست داشتین، به صورت رایگان قیمت مجموعه ای که قبلا ساخته شده رو تغییر بدین.
  • پلتفرم Rarible به دلیل همکاری با اوپن سی، اطمینان حاصل می کنه که توکن های NFT لیست شده شما در اوپن سی هم در اینجا دیده میشن.
  • یکی دیگه از مزایای پلتفرم رریبل این هست که به شما اجازه میده تا علاوه بر کیف پول اتریوم، با کارت نقدی و اعتباری یا Google Pay هزینه های موجود رو پرداخت کنین.
  • پلتفرم رریبل به فروشنده ها و خریداران توکن NFT با توکن RARIپاداش میده و به دارنده های این توکن درباره پیشنهادهایی که در پلتفرم موثر هستن، حق رای میده.

معایب پلتفرم رریبل

  • یکی از معایب پلتفرم رریبل این هست که ساخت و ایجاد کیف پول با استفاده از پروتکل رریل یه فرایند سخت و پیچیده هست.
  • در پلتفرم رریبل(Rarible) واریز و برداشت بدون کیف پول ارز دیجیتال اتریوم امکان پذیر نیست.
  • پلتفرم رریبل 2.5 درصد کارمزد از هر دو طرف معامله یعنی خریداران و فروشنده های توکن های غیرمثلی دریافت می کنه.
  • یکی دیگه از معایب پلتفرم رریبل این هست که شما اول باید ولت خودتون رو وصل کنین تا بتونین به امکانات و قابلیت های مختلف این سایت دسترسی داشته باشین.

مقاله پیشنهادی: معرفی پلتفرم سوپرفارم ؛ بستری برای ایجاد توکن NFT

آیا پلتفرم Rarible از امنیت کافی برخوردار است؟

آیا پلتفرم Rarible از امنیت کافی برخوردار است؟

توجه داشته باشین که پلتفرم رریبل(Rarible) از اونجایی که از فناوری بلاک چین استفاده می کنه، از سطح امنیت بالایی برخودار هست. این پلتفرم از کاربران خودش درخواست می کنه که واسه تایید هویت خودشون، عکس هایی از خودشون به این پلتفرم بفرستن. همچنین در پلتفرم Rarible تایید و لینک کردن حساب کاربری توییتر به حساب کاربران رو اجباری کرده و همین مسئله باعث شده تا امنیت این پلتفرم بالا بره. کاربران بعد از لینک کردن و تایید حساب کاربری خودشون می تونن توکن های غیرمثلی رو در این پلتفرم لیست کرده و اون ها رو بخرن.

نکته قابل توجه این هست که پلتفرم رریبل سعی می کنه تا با استفاده از تکنیک هایی، معامله گران مشکوک رو شناسایی کنه و اون ها رو در بلک لیست یا فهرست سیاه قرار بده. همچنین این پلتفرم بعد از ماجراهای افشای پولشویی در سال 2020 اقدامات خودش رو واسه ایجاد یه بازار شفاف افزایش داده.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد پلتفرم رریبل یا Rarible بهتون ارائه بدیم، به بررسی مزایا و معایب پلتفرم رریبل بپردازیم و نحوه کار با پلتفرم Rarible رو به شما یاد بدیم. همونطور که گفتیم، پلتفرم رریبل یکی از بهترین بازارها برای ساخت، خرید و فروش توکن های NFT هست که شما می تونین با این کار درآمد زیادی کسب کنین. این سایت به هنرمندان و تولید کننده های آثار هنری کمک می کنه تا آثار هنری خودشون رو به توکن های غیرمثلی تبدیل کرده. این پلتفرم از سطح امنیت بالایی برخوردار هست و تفاوت های زیادی با سایر بازارهای خرید و فروش توکن های غیرمثلی یا NFT داره.


نظرات کاربران در مورد پلتفرم رریبل(Rarible) چیست و چه کاربردی دارد؟
سوال امنیتی :6+39 = ?