ماینر روسی ارز دیجیتال در ازای باج 15 میلیون روبلی ربوده شد!

ماینر روسی ارز دیجیتال در ازای باج 15 میلیون روبلی ربوده شد!

نوشته شده در : 1402/10/09

ماینر روسی ارز دیجیتال به دلیل باج 15 میلیون روبلی ربوده شد. با بزرگ تر شدن حوزه کریپتو افزایش تعداد صرافی ارز دیجیتال، شرکت کنندگان در آن به طور فزاینده ای هدف تلاش های هک، قالی کشی و حتی تهیدادات آشکار برای زندگیشان می شوند، از جمله در مورد مسئله تکان دهنده ربوده شدن یک ماینر ارز دیجیتال در شهر ایژفسک روسیه!
طبق گزارش رن تی وی، به طور خاص یک باند تبهکار اخیرا یک ماینر 23 ساله ارز دیجیتال را هدف قرار داده و او را به زور از حیاط روبروی خانه اش برده و با وسیله نقلیه ای که برای یک بازنشسته پرم ثبت شده در 25 دسامبر رانده شده است. همچنین بعد از آن آدم ربایان که یکی از آنها با مقتول آشنا بود، از طریق تلگرام با برادرش تماس گرفتند و مبلغ 15 میلیون روبل باج خواستند. در غیر این صورت گفته اند روی فرد روبوده شده مواد مخدر کاشته و به پلیس تحویل می دهند.
موارد آدم ربایی در کریپتو
جالب است بدانید که این اولین بار نیست که مجرمان افراد در صنعت کریپتو را هدف قرار می دهند. به عنوان مثال در دسامبر سال گذشته آیدن پلترسکی، خودخوانده پادشاه کریپتو انتاریو، قربانی آدم ربایی حبس اجباری و حمله گروهی پنج نفره شد. همچنین اخیرا چانگ پنگ ژائو نیز مدیر عامل صرافی ارز دیجیتال بایننس گفت که مجرمان مدیرانی را از مشتری صرافی ربوده و آنها را مجبور به خالی کردن کیف پول های رمزنگاری خود کرده اند و حدود 12.5 میلیون دلار خسارت متحمل شده اند.
خبر خوب این است که پلتفرم معاملاتی کریپتو توانست حدود 11.8 میلیون دلار از دارایی های ماینر دزدیده شده را مسدود کند. در یک مورد غم انگیزتر، جسد جان فورسایت، پزشک ناپدید شده اورژانس و میلیونر ارز دیجیتال در ماه می در اوزارکس میسوری ظاهر شد. با این حال، به گفته خانواده او یکی از دوستان مشترک به آنها گفت که او در فوریه 2022 ربوده شده و آزاد شده است، در صورتی که منبع ادعا شده مرتبط با ارز دیجیتال بوده است.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد ماینر روسی ارز دیجیتال در ازای باج 15 میلیون روبلی ربوده شد!
سوال امنیتی :1+61 = ?