ویتالیک بوترین معیارهایی را برای اندازه گیری هم ترازی اتریوم پیشنهاد می کند

نوشته شده در : 1403/07/09

جستجو

ویتالیک بوترین، هم‌بنیان‌گذار اتریوم، پیشنهاد کرده است که برای ارزیابی میزان همسویی پروژه‌ها با ارزش‌های اتریوم، مجموعه‌ای از شاخص‌ها تعریف شود. در پستی که در ۲۸ سپتامبر منتشر کرد، او تأکید کرد که دستیابی به "همسویی با اتریوم" یکی از بزرگترین چالش‌های اجتماعی در اکوسیستم این پلتفرم است. او توضیح داد که با وجود تیم‌های متنوع توسعه‌دهنده، محققان و جوامع محلی که به شکل‌های مختلف به اتریوم کمک می‌کنند، یکپارچه نگه‌داشتن اکوسیستم چالشی بزرگ است. به‌ویژه، اینکه این پروژه‌ها به‌جای تبدیل شدن به بخش‌های جداگانه و ناسازگار، باید به شکلی هماهنگ عمل کنند تا به اکوسیستم اتریوم کمک کنند. این هماهنگی برای ایجاد اعتماد بیشتر بین افرادی که به دنبال خرید اتریوم هستند، بسیار اهمیت دارد.

بوترین چند معیار را برای سنجش همسویی پروژه‌ها مطرح کرد، از جمله اینکه چقدر پروژه‌ها متن‌باز هستند. او تأکید کرد که پروژه‌های متن‌باز امنیت بیشتری دارند زیرا کدهای آن‌ها قابل بررسی و بهبود توسط جامعه هستند. این امر نه‌تنها از قفل شدن پروژه‌ها در یک مالکیت انحصاری جلوگیری می‌کند، بلکه به افراد و شرکت‌های دیگر این امکان را می‌دهد تا به بهبود آن‌ها کمک کنند. او همچنین به اهمیت قابلیت همکاری بین پروژه‌ها اشاره کرد و پیشنهاد داد که اپلیکیشن‌ها و کیف‌پول‌ها می‌توانند بر اساس تعداد استانداردهای ERC که پشتیبانی می‌کنند، ارزیابی شوند. علاوه بر این، او امنیت و تمرکززدایی را به‌عنوان معیارهایی برای سنجش ارز اتریوم مطرح کرد، با سؤالاتی همچون: اگر تیم توسعه‌دهنده یا سرورهای پروژه ناپدید شوند، آیا برنامه همچنان قابل استفاده است؟ یا اگر تیم به سیستم حمله کند، چه مقدار آسیب می‌تواند ایجاد کند؟ بوترین همچنین بر اهمیت بی‌طرفی اتریوم تأکید کرد و گفت که اگر همسویی تنها به داشتن روابط مناسب خلاصه شود، مفهوم همسویی شکست می‌خورد. او تأکید کرد که این همسویی باید مبتنی بر ارزش‌های اساسی باشد، نه ارتباطات شخصی یا منافع محدود.

منبع مقاله: cointelegraph

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.

نظرات کاربران در مورد ویتالیک بوترین معیارهایی را برای اندازه گیری هم ترازی اتریوم پیشنهاد می کند
سوال امنیتی :9+57 = ?