صرافی WazirX هند هک شد

نوشته شده در : 1403/05/02
صرافی WazirX هند هک شد

جستجو

هک عظیم 235 میلیون دلاری صرافی ارزهای دیجیتال WazirX هند در 18 ژوئیه سوالات جدی در مورد امنیت صرافی و آینده خرید بیت کوین در هند ایجاد کرده است. این حمله با سرعت و دقت نگران کننده ای رخ داد و شرکت امنیتی Web3 Cyvers یکی از اولین شرکت هایی بود که «چند تراکنش مشکوک» مربوط به کیف پول «Safe Multisig» WazirX روی اتریوم را به کمک استراتژی های سرمایه گذاری در بیت کوین شناسایی کرد. مهاجم توانست مبلغ حیرت آور 234.9 میلیون دلاری را به یک آدرس جدید منتقل کند، به طوری که هر تماس گیرنده با دارایی های میکسر ارزهای دیجیتال Tornado Cash تأمین مالی می شود. در پاسخ به نقض امنیتی، WazirX بلافاصله برداشت ارزهای دیجیتال و روپیه هند در پلتفرم را به حالت تعلیق درآورد. صرافی همچنین اعلام کرد که "به طور فعال این حادثه را بررسی می کند."
هنگامی که از راجاگوپال منون، سخنگوی وزیر ایکس خواسته شد درباره این وضعیت اظهار نظر کند، به کوین تلگراف گفت: «در حال حاضر نمی‌توانیم با مطبوعات صحبت کنیم. می‌توانید به‌روزرسانی‌ ها را از دسته توییتر ما دریافت کنید.» این هک می‌تواند پیامدهای مهمی برای بخش ارزهای دیجیتال هند داشته باشد که علی‌رغم فشار دولت شکوفا شده است. اوتکارش تیواری، مدیر ارشد استراتژی صرافی رمزارز هندی KoinBX، به کوین تلگراف گفت که نقض امنیتی به این بزرگی ممکن است باعث نگرانی شود زیرا چندین سهامدار در اکوسیستم کریپتو را تحت تأثیر قرار می دهد، از جمله سرمایه گذاران خرد و سایر صرافی ها. در نتیجه، تیواری پیش‌بینی می‌کند که صرافی‌های دارایی دیجیتال هند احتمالاً سرمایه‌گذاری بیشتری در زیرساخت‌های امنیتی پیشرفته انجام خواهند داد، چیزی که او معتقد است می‌تواند به نشان دادن انعطاف‌پذیری و نوآوری بازار و جامعه دارایی دیجیتال هند کمک کند. صنعت کریپتو هند در حال پیش‌بینی کاهش احتمالی مقررات مالیاتی سخت‌گیرانه در این کشور است.

وزیر دارایی هند، نیرمالا سیتارامان، بودجه اتحادیه را برای سال مالی آینده در 23 جولای ارائه خواهد کرد و بخش کریپتو امیدوار است تغییرات مطلوبی ایجاد شود. از سال 2022، هند یکی از شدیدترین رژیم‌های مالیاتی جهان را بر روی ارزهای دیجیتال اعمال کرده است، با یک مالیات ثابت 30 درصدی بر عایدی سرمایه بر سود دارایی‌های دیجیتال، از جمله توکن‌های غیرقابل تعویض. علاوه بر این، یک درصد مالیات کسر شده در مبدا (TDS) نیز از تراکنش های رمزنگاری اخذ می شود.

لینک خبر: https://cointelegraph.com/news/235m-wazirx-crypto-exchange-hack-india

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.

نظرات کاربران در مورد صرافی WazirX هند هک شد
سوال امنیتی :7+64 = ?