آینده اتریوم چیست؟ چه اتفاقی برای اتریوم می افتد؟

نوشته شده در : 1403/04/28

جستجو

رشد پیش‌بینی‌شده اتریوم پس از یک سری مشکلات در دنیای ارزهای دیجیتال و خرید ارز دیجیتال کاهش یافته است، اما کریپتو بسیار شبیه به سهام‌ های فناوری در دهه 1990 رفتار می‌کند، زیرا بازار در حال حاضر در فرآیند حذف برخی از شبکه ‌های با ارزش کمتر است. در آن زمان، برخی از بزرگ‌ترین شرکت ‌های فن‌آوری جهان با شرکت‌های کم ‌ارزش‌تر سقوط کردند، تنها برای ماندگار ماندن و در نهایت نام‌های معروف. قیمت امروز قطعا منعکس کننده قیمت فردا نخواهد بود.

مقدمه ای کوتاه بر اتریوم

اتریوم در سال 2015 توسط توسعه دهنده اصلی Vitalik Buterin ایجاد شد و اکنون دومین سکه با ارزش در صنعت ارزهای دیجیتال است. این اولین پروژه بلاک چین بود که فناوری قراردادهای هوشمند را نصب کرد، که به افراد اجازه می‌دهد بدون نیاز به شخص ثالث به توافق بپردازند. همچنین اولین بلاکچینی بود که شامل یک زبان برنامه نویسی شد. اتریوم همچنین می‌تواند میزبان برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) باشد، این برنامه‌ها برنامه‌هایی هستند که بدون نقطه کنترل مرکزی کار می‌کنند و آنها را منصفانه و شفاف می‌سازد. یکی از موفق‌ترین dAppهایی که بر روی اتریوم ساخته شده است، CryptoKitties است، که پلتفرمی است که به مردم امکان خرید، فروش و حتی نان دادن به گربه‌های مجازی را می‌دهد. یکی از مهمترین موارد در این زمینه بررسی نقش استیبل کوین ها در خرید ارز دیجیتال است.

آینده اتریوم چطور است؟

اگرچه بلاک چین اتریوم دومین محبوب ترین در صنعت ارزهای دیجیتال است، اما در واقع چند مشکل در مورد مقیاس پذیری دارد. اتریوم تنها قادر به پردازش 15 تراکنش در ثانیه است. در روزهای اولیه پروژه، این مشکلی نداشت، زیرا افراد زیادی از آن استفاده نمی کردند. با این حال، همانطور که اتریوم محبوب تر شده است، به بزرگترین مشکلی که بلاک چین اتریوم با آن مواجه است تبدیل شده است. طبق گزارش ‌ها، بلاک چین NEO (که می‌تواند قراردادهای هوشمند را نیز پردازش کند)، برای اینکه تصوری از محدودیت آن داشته باشید، می‌تواند تا 10000 تراکنش در ثانیه را پردازش کند. مگر اینکه توسعه‌دهندگان اتریوم مشکل مقیاس‌پذیری خود را حل کنند، ممکن است سازمان‌ها به جای اتریوم از سایر بلاک چین‌ ها برای میزبانی قراردادهای هوشمند و dApps خود استفاده کنند. اگر این اتفاق در آینده اتریوم بیفتد، احتمالاً قیمت آن سقوط خواهد کرد.

آینده قیمت اتریوم

مهم است که به شما اطلاع دهیم که در صورت اجرای موفقیت آمیز هر یک از راه حل های بالا، احتمالاً قیمت اتریوم افزایش می یابد. دلیل این امر این است که اگرچه این شبکه تنها قادر به پردازش 15 تراکنش در ثانیه است، اما همچنان دومین ارز دیجیتال ارزشمند در صنعت است. تصور کنید اگر سکه بتواند این تعداد را به هزاران تراکنش در ثانیه برساند چقدر می تواند کار کند؟ آییر استدلال می کند که مشکلات مقیاس پذیری اتریوم قیمت اتریوم را در آینده محدود کرده است. با این حال، او معتقد است که پس از حل شدن، قیمت اتریوم می تواند در سال 2023 به 1500 دلار برسد. بالاترین قیمتی که اتریوم تا به حال به دست آورده است 1377 دلار است که در ژانویه 2018 به آن رسید. اگر پیش‌بینی‌های آتی اتریوم درست باشد، باید به بالاترین قیمت تاریخ خود برسد. Investing Haven می‌گوید قیمت آتی اتریوم تا سال 2023 به 1000 دلار خواهد رسید. اگرچه این از نظر فنی یک پیش‌بینی مثبت است (زیرا بسیار بالاتر از قیمت ژوئن 2018 است)، اما بسیار محافظه‌کارانه است. دلیل این امر این است که 1000 دلار همچنان از بالاترین رکورد تاریخ اتریوم از ژانویه 2018 پیشی نخواهد گرفت، به این معنی که آنها انتظار دارند رشد بسیار کند باشد. یکی دیگر موارد مهم در کنار بررسی قیمت اتریوم، بررسی حرکت بیت کوین به سمت 71.5 هزار دلار است.

جمع بندی:
همانطور که به پایان مقاله درباره آینده اتریوم می رسیم، واضح است که این ارز دیجیتال برای رشد و نوآوری مستمر آماده است. از راه حل های مقیاس پذیری گرفته تا موانع نظارتی، واضح است که اتریوم بدون موانع نیست. با این حال، پتانسیل این فناوری برای تغییر صنایع و اقتصاد غیرقابل انکار است. همانطور که به آینده فناوری ارزهای دیجیتال و بلاک چین نگاه می کنیم، متوجه می شویم که اتریوم یک ارز کلیدی در چشم انداز دیجیتال باقی خواهد ماند. ما نمی‌توانیم منتظر بمانیم تا ببینیم آینده این پلتفرم انقلابی چه خواهد بود.

منبع مقاله: https://primexbt.com/for-traders/ethereum-price-prediction-forecast/

 

نظرات کاربران در مورد آینده اتریوم چیست؟ چه اتفاقی برای اتریوم می افتد؟
سوال امنیتی :5+52 = ?