چرا گری جنسلر درباره تایید احتمالی ETF به سرمایه گذاران هشدار می دهد؟

نوشته شده در : 1402/10/20

هشدار گری جنسلر در مورد تایید احتمالی ETF بیت کوین! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ به نظر شما ETF بیت کوین می تواند تایید شود؟ این شخص چه هشداری به معامله گران و کاربران فعال بازار رمز ارزها می دهد؟ چرا گری جنسلر نسبت به تایید صندوق قابل معامله بیت کوین بدبین است؟ به نظر شما آیا تایید ETF بیت کوین می تواند قیمت رمز ارزها را بالا ببرد؟
اگر قصد سرمایه گذاری و خرید بیت کوین را دارید، باید وضعیت این رمز ارز را تجزیه و تحلیل کرده و بهترین نقاط خرید و فروش بیت کوین را شناسایی کنید. بیت کوین نوسانات زیادی دارد و عوامل مختلفی روی قیمت بیت کوین تاثیر می گذارند که یکی از این عوامل، اخبار مربوط به تایید صندوق قابل معامله بیت کوین در بورس است. یکی از بزرگان ارز دیجیتال نسبت به این موضوع بدبین است. به همین دلیل، ما می خواهیم در این مطلب شما را با صندوق ETF بیت کوین آشنا کنیم و به بررسی هشدار گری جنسلر نسبت به تایید ETF بیت کوین بپردازیم.

آشنایی با صندوق ETF بیت کوین

ETF اسپات ارز دیجیتال بیت کوین به صندوقی گفته می شود که به سرمایه گذاران و معامله گران رمز ارزها کمک می کند تا بدون اینکه بیت کوین بخرند و نگه دارند، در سود و زیان آن شریک شوند. همچنین این صندوق ها بیت کوین های خودشان را در یک صندوق امن نگه می دارند و سهامی معادل تعداد BTCهای خودشان صادر می کنند. قیمت این سهام برابر با قیمت لحظه ای بیت کوین است. این صندوق ها برخلاف صندوق های ETF مبتنی بر قراردادهای آتی بیت کوین، خود بیت کوین را در اختیار دارند و روی قیمت آتی آن معامله نمی کنند. تایید شدن ETF بیت کوین می تواند آینده بیت کوین را تحت تاثیر قرار دهد.
بهتر است بدانید، ETFها را می توان به همان روشی که یک سهام در بورس خرید و فروش می شود، ترید یا معامله کرد. یک ETF می تواند طوری طراحی شود که هر چیزی از قیمت یک کالاهای خاص گرفته تا مجموعه ای بزرگ و متنوع از رمز ارزهای مشخص را ردیابی کند. ETFها می توانند برای ردیابی استراتژی ها و روش های سرمایه گذاری خاصی نیز ساختاربندی شوند. بسیاری از ETFها به صورت غیرفعال مدیریت و کنترل می شوند. یعنی مدیر پرتفوی به یک شاخص منتشر شده ارجاع می دهد تا مشخص کند که کدام اوراق و با چه وزنی در صندوق نگهداری می شود.

هشدار گری جنسلر نسبت به تایید ETF بیت کوین

توجه داشته باشید، گری جنسلر که یکی از بزرگان ارز دیجیتال است، قبل از تایید احتمالی ETF بیت کوین، هشداری را درباره رمز ارزها صادر می کند. از آنجایی که بسیاری از افراد انتظار دارند که تاییدیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در مورد یک محصول معامله شده در بورس بیت کوین دریافت شود، رئیس کمیسیون SEC هشدار داد که سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال می تواند بسیار خطرناک باشد.
کمیسیون SEC دو پیشنهاد را برای تایید ETF بیت کوین منتشر کرده بود که هر دو پیشنهاد یک حرکت رو به جلو برای SEC برای اجازه دادن به لیست ETF ارزهای دیجیتال در صرافی های ایالات متحده داشته اند، آنها این کار را انجام می دهند و تایید را تضمین نمی کنند. کمیسیون SEC هنوز این گزینه را دارد که درخواست ها را رد کند، ولی احتمالا به دلایلی متفاوت از آنچه قبلا برای سایر ETF استفاده می کرد، نیاز به انجام این کار دارد. در ماه آگوست، یک قاضی فدرال به SEC دستور داد تا یک برنامه نقدی BTC ETF را از گری اسکیل را دوباره بررسی کند و ادعا کرد که کمیسیون در انکار وسیله سرمایه گذاری  خودسرانه و دمدمی مزاج بوده است. یکی از نگرانی های سرمایه گذاران ایرانی در بیت کوین این است که عاقبت بیت کوین در ایران چه خواهد بود؟

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، شما را با صندوق ETF بیت کوین آشنا کنیم و به بررسی هشدار گری جنسلر نسبت به تایید ETF بیت کوین بپردازیم. همانطور که گفته شد، صندوق قابل معامله بیت کوین(ETF) احتمال دارد به زودی توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تایید شود. گری جنسلر که یکی از بزرگان ارز دیجیتال است، در مورد تایید ETF بیت کوین هشدارهایی به سرمایه گذاران داده است.

 


نظرات کاربران در مورد چرا گری جنسلر درباره تایید احتمالی ETF به سرمایه گذاران هشدار می دهد؟
سوال امنیتی :9+40 = ?