نیجریه چه قوانینی برای رمز ارزها وضع کرده است؟

نوشته شده در : 1403/05/23

جستجو

کشور نیجریه قوانین جدیدی برای ارزهای دیجیتال وضع می کند! صرافی ارز دیجیتال فضایی برای خرید و فروش رمز ارزهاست که می توان در این پلتفرم معاملات متعددی انجام داد. صرافی های ارز دیجیتال و خرید ارز دیجیتال در کشور نیجریه باید در چارچوب قوانین جدید فعالیت کنند.
ارزهای دیجیتال دارایی های نوظهوری هستند که مورد استقبال دولت ها و کشورهای زیادی قرار گرفته اند. امروزه از بیت کوین و سایر رمز ارزها در زمینه های مختلفی استفاده می شود. می توان به ارزهای دیجیتال به چشم یک فرصت عالی برای سرمایه گذاری نگاه کرد. در این مطلب، توضیحاتی در مورد وضعیت رمز ارزها در نیجریه ارائه شده و به بررسی قوانین جدید نیجریه برای دارایی های دیجیتال پرداخته شده است.

وضعیت رمز ارزها در نیجریه

نیجریه یکی از کشورهای پیشرو در صنعت ارزهای دیجیتال می باشد. ارز بیت کوین(BTC) در نیجریه محبوبیت زیادی دارد. مردم نیجریه از بین کسانی که کلمه بیت کوین را در گوگل سرچ کرده اند، رتبه دوم را دارند. در ژانویه 2017 بانک مرکزی نیجریه رمز ارزها را غیرقانونی اعمال کرد. قبل از آن نیز معاون رئیس بانک مرکزی اعلام کرد که بانک مرکزی نمی تواند بیت کوین را قانون گذاری یا کنترل کند. همچنین بخشنامه ای از طرف بانک مرکزی به بانک های دیگر ابلاغ شد که آنها را از هرگونه فعالیت در حوزه رمز ارزها منع می کند.
علاوه بر وجود چارچوب قانونی روشن، حجم معاملات ارزهای دیجیتال در کشور نیجریه همواره در حال افزایش و ثبت رکوردهای جدید است. این مسئله به دلیل عوامل مختلفی مانند نرخ تورم بالا، عدم ثبات اقتصادی و تمایل به پیدا کردن جایگزینی برای سیستم های مالی سنتی است. در حال حاضر خرید و فروش ارزهای دیجیتال در کشور نیجریه قانونی است و می توان به صورت قانونی روی رمز ارزها سرمایه گذاری کرد. قبل از سرمایه گذاری در بازار کریپتو، باید آینده ارزهای دیجیتال در ایران را بررسی کرد. یکی از مسائل مهم در مورد ارزهای دیجیتال توجه به تحولات حقوقی و قانونی مرتبط با ارزهای دیجیتال است.

قوانین جدید نیجریه برای دارایی های دیجیتال

نیجریه قوانین جدیدی برای دارایی های دیجیتال اعمال می کند. در حالی که این فرایند درخواست برای بهبود انطباق در نظر گرفته شده است، VASPها دستور داده شده اند تا حداکثر 30 روز از تاریخ دایره ای آن را تکمیل کنند. کمیسیون بورس و اوراق بهادار نیجریه قوانین خودش را در زمینه صدور دارایی های دیجیتال، پلتفرم های مبادله و نگهداری اصلاح کرده است. در یک اطلاعیه رسمی، SEC برنامه های خودش را برای بروزرسانی این مقررات مهم تشریح کرد.
فرایند اصلاح برای بهبود محیط نظارتی طراحی شده است و آن را جامع تر و پاسخگوتر به پیچیدگی های بازار دارایی دیجیتال می کند. به عنوان بخشی از این بازنگری نظارتی، SEC یک برنامه انطباق ویژه به اسم برنامه انکوباسیون نظارتی تسریع شده معرفی کرد. این برنامه به طور خاص برای ارائه دهندگان خدمات دارایی های مجازی طراحی شده است و مسیری را برای این نهادها ارائه می دهد تا با الزامات نظارتی جدید هماهنگ شوند.
طبق بخشنامه در سایت SEC، یک پنجره ویژه برای فرایند سوار شدن ایجاد کرده است که به VASPها اجازه می دهد تا در ARIP شرکت کنند. SEC همچنین هشدار جدی صادر کرد مبنی بر اینکه هرگونه VASPهای ناسازگار را سرکوب خواهد کرد و اقدامات نظارتی را علیه آنهایی که از دستورالعمل های ذکر شده در بخشنامه پیروی نمی کنند، به اجرا در خواهد آورد. اصلاح قوانین اولیه صدور دارایی های دیجیتال، بسترهای پیشنهادی، مبادله و نگهداری که در ماه مه 2022 صادر شد، به دنبال انتصاب مدیر کل جدید در SEC است. یکی دیگر از مسائل مهم در حوزه ارزهای دیجیتال تاثیر ارزهای دیجیتال در حوزه مالی و مالیاتی است.

جمع بندی و نتیجه:
در این مطلب، توضیحاتی در مورد وضعیت رمز ارزها در نیجریه ارائه شده و به بررسی قوانین جدید نیجریه برای دارایی های دیجیتال پرداخته شده است. همانطور که گفته شد، نیجریه یکی از کشورهای پیشرو در صنعت رمز ارزهاست که قوانین جدیدی را برای ارزهای دیجیتال وضع کرده است. طبق گزارش های منتشر شده، SEC برنامه های مختلفی برای دارایی های دیجیتال در سر دارد.

لینک مقاله: business.cornell

 

نظرات کاربران در مورد نیجریه چه قوانینی برای رمز ارزها وضع کرده است؟
سوال امنیتی :7+90 = ?