آیا قیمت بیت کوین دوباره سقوط خواهد کرد؟

نوشته شده در : 1403/07/01
آیا قیمت بیت کوین دوباره سقوط خواهد کرد؟

جستجو

در دو هفته گذشته، قیمت بیت‌کوین با بیش از 22 درصد افزایش از پایین‌ترین سطح خود یعنی 52,546 دلار به حدود 64,121 دلار در 20 سپتامبر رسید. اما پس از آن، قیمت بیت‌کوین تا 62,761 دلار کاهش یافت. چندین شاخص تکنیکال و زنجیره‌ای هشدارهایی درباره قدرت این رشد اخیر داده‌اند. اکنون به عواملی که ممکن است باعث کاهش قیمت بیت‌کوین و کاهش خرید بیت کوین شوند، می‌پردازیم.

یکی از دلایل این است که 85 درصد از دارندگان بیت‌ کوین اکنون در سود هستند. با عبور بیت‌کوین از 62,000 دلار، بسیاری از معامله‌گران کوتاه‌مدت از زیان‌های خود خارج شده و به سود رسیده‌اند. طبق گزارش Into The Cryptoverse، تنها 14.2 درصد از سرمایه‌گذاران بیت‌کوین در قیمت 62,600 دلار در ضرر بودند. به‌طور معمول، زمانی که درصد زیادی از دارندگان ارز در سود باشند، این می‌تواند نشانه‌ای از بازار داغ و احتمال اصلاح قیمت باشد. بنابراین، ممکن است در روزهای آینده برخی از سرمایه‌گذاران سود خود را بگیرند و قیمت بیت‌کوین کاهش یابد.

افزایش چشمگیر در بازار آتی بیت‌کوین نیز می‌تواند نشان‌دهنده اصلاح قیمت باشد. در ماه اوت، حجم باز قراردادهای آتی بیت‌کوین به اوج 34.72 میلیارد دلار رسید، اما نتوانست مقاومت 65,000 دلار را بشکند و در پی آن قیمت 20 درصد کاهش یافت. در حال حاضر نیز، پس از عبور قیمت از 64,000 دلار، حجم باز قراردادها 22.7 درصد افزایش یافته و به همان سطح رسیده است. برخی معامله‌گران معتقدند این افزایش می‌تواند نشانه‌ای از افزایش بیش از حد وام‌گیری باشد و نوسانات قیمتی را افزایش دهد.

از دیدگاه تکنیکال، قیمت بیت‌کوین با مقاومت 64,000 دلار مواجه شده است. در 25 اوت نیز که قیمت از این سطح رد شد، با افت 17.5 درصدی به 52,546 دلار مواجه شد. بنابراین، اگر قیمت نتواند 64,000 دلار را به سطح حمایتی تبدیل کند، احتمال کاهش بیشتر تا 62,000 دلار وجود دارد. داده‌های Coinglass نیز نشان می‌دهند که در این سطح سفارشات فروش بسیاری قرار گرفته‌اند، که بر اهمیت این منطقه به عنوان مقاومت تأکید دارد.

منبع خبر: cointelegraph

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.

نظرات کاربران در مورد آیا قیمت بیت کوین دوباره سقوط خواهد کرد؟
سوال امنیتی :4+33 = ?