کلاهبرداران XRP اکانت یوتیوب دادگاه عالی هند را هک کردند

نوشته شده در : 1403/07/02
کلاهبرداران XRP اکانت یوتیوب دادگاه عالی هند را هک کردند

جستجو

در تاریخ ۲۰ سپتامبر، حساب رسمی یوتیوب دیوان عالی هند توسط هکرهایی که به تبلیغ سرمایه‌گذاری‌های جعلی XRP می‌پرداختند، هک شد. هکرها با استفاده از نام و تصویر مدیرعامل Ripple Labs، برد گارلینگهاوس، ویدیویی جعلی از سرمایه‌گذاری در XRP پخش کردند. آن‌ها کانال یوتیوب دیوان عالی را به نام Ripple تغییر دادند و تمامی محتوای قبلی را حذف کردند. این هک شباهت‌هایی با کلاهبرداری‌های مرتبط با صرافی ارز دیجیتال داشت که اخیراً مورد توجه قرار گرفته‌اند.

یوتیوب در همان روز کانال هک‌شده را حذف کرد و دیوان عالی هند نیز اطلاعیه‌ای درباره بسته شدن موقت این حساب صادر کرد. بعد از چند ساعت، دیوان عالی هند اعلام کرد که حساب یوتیوب خود را از هکرها بازیابی کرده است. با این حال، تعداد مشترکان قبلی کانال که بیش از ۲۱۷,۰۰۰ نفر بودند و ویدیوهای بارگذاری‌شده بازنگشت. کانال بازیابی‌شده تنها ۱۵ مشترک داشت و به نام "Vansh" تغییر یافته بود. این اتفاق یادآور مشهورترین حملات هکری به صرافی‌ها است که پس از حملات، بازیابی کامل داده‌ها و کاربران معمولاً با چالش‌هایی روبرو بوده است. در هفته‌های اخیر، یوتیوب همچنین با حملات مشابهی مواجه شده بود؛ برای مثال، در جریان معرفی آیفون ۱۶ اپل، ویدیوهای جعلی از مدیرعامل اپل، تیم کوک، برای تبلیغ کلاهبرداری‌های کریپتو پخش شد. در اینجا لازم به ذکر است که این هک یکی از مشهورترین حملات هکری به صرافی ها است.

منبع خبر: cointelegraph

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.

نظرات کاربران در مورد کلاهبرداران XRP اکانت یوتیوب دادگاه عالی هند را هک کردند
سوال امنیتی :5+48 = ?