آیا تحریم کیف پول های ایرانی توسط امریکا اثرپذیر است؟

1402/06/30
آیا تحریم کیف پول های ایرانی توسط امریکا اثرپذیر است؟

در چند روز اخیر اخباری مبنی بر قصد و نیت امریکا در جهت تحریم ارز دیجیتال و کاربران ایرانی فعال در صنعت رمز ارز ها منتشر شده است. وزارت خزانه داری امریکا مدعی شده است که ایران از ارز های دیجیتال در جهت دور زدن و کاهش اثرات تحریم ها استفاده می کند. از همین رو در پی طراحی ساز و کاری می باشد تا با تحریم ارز دیجیتال این عرصه را بر ایران محدود تر کند. وزارت خزانه داری آمریکا اذعان داشته است که دستورالعمل ‌های صادر شده در این زمینه یک صورت کلی از الزامات تحریم ارز دیجیتال و نمونه ‌هایی از بهترین شیوه‌ های انطباق برای فعالان این حوزه از قبیل شرکت ‌های فناوری، صرافی ‌های ارز دیجیتال، مدیران پروژه، استخراج کنندگان و شرکت های ارائه دهنده کیف پول دیجیتالی و همچنین موسسات مالی سنتی‌ که ممکن است با رمزارز‌ها سر و کار داشته باشند، ارائه می‌دهد.

تحریم کیف پول های ایرانی

 تحریم کیف پول های ایرانی توسط امریکا

تحریم ارز دیجیتال و تحریم کیف پول های ایرانی ممکن است یکی از گزینه های وزارت خزانه داری امریکا برای اعمال تحریم کاربران ایرانی باشد. تحریم کیف پول های ایرانی از این جهت ممکن هست چون که این کیف پول ها به طور متمرکز توسط یک سری از شرکت ها طراحی و ارئه می شوند و از همین رو می توان محدودیت هایی متناسب با سیاست های شرکت سازنده بر دارایی کاربران اعمال کرد. به کاربران توصیه می شود که موقع استفاده از کیف پول های خارجی حتما از VPN آی پی ثابت استفاده کنند.

تحریم تتر و مسدود شدن تتر برای کاربران ایرانی

اخبار ارز دیجیتال گزارش می دهد: تحریم ارز دیجیتال بیشتر با موضوع تحریم خرید تتر به عنوان یک رمز ارز (استیبل کوین) با پشتوانه دلاری مطرح می باشد. شرکت ارائه دهنده تتر، توابعی جهت مسدود سازی کاربران دارد و قادر است آدرس های مشخصی را مسدود کند. البته مسدود شدن تتر برای کاربران ایرانی به سادگی هم نیست و برای خود شرکت تتر عواقب و پیامد هایی مثل چالش های فنی، افت اعتبار و بی اعتمادی بقیه کاربران و... خواهد داشت. در مقابل تتر، استیبل کوین های غیر متمرکزی مثل دای (DAI) هم وجود دارد که می تواند جایگزین تتر شود و تحریم تتر و مسدود شدن تتر می تواند این رقابت را به نفع استیبل کوین های دیگر تغییر دهد و این موضوع طبیعتا مطلوب شرکت تتر نیست.

تحریم کیف پول های ایرانی در صرافی های خارجی

با مطرح شدن ادعا های امریکا در مورد تحریم کردن رمز ارز ها برای کشور ها و نهاد های خاص، شاید بشه گفت بزرگ ترین زنگ خطر برای کسانی به صدا در آمده که در صرافی های خارجی فعالیت می کنند. کاربران ایرانی قبلا طعم تحریم صرافی های خارجی و مسدود شدن دارایی ها رو چشیده اند و با اخبار جدید باید بیش از پیش محتاط تر عمل کنند. در حال حاضر صرافی های ایرانی وضعیت خوبی دارند و خدمات سطح بالایی ارائه می دهند که می توانند شکاف عدم ارائه خدمات صرافی های خارجی را تا حد زیادی پر کنند. ما در صرافی آنلاین ارز دیجیتال ایران بایننس این اطمینان را به کاربران خود می دهیم که به پشتوانه کادر فنی متخصص و امکانات داخل و خارج از کشور، خطری دارایی کاربران ما را تهدید نخواهد کرد و مثل سابق با خیال راحت می توانند به کار خود ادامه دهند.

برای بدست آوردن اطلاع جامع تر در مورد این خبر میتوانید به مقاله ی صفر تا صد تحریم کیف پول های ایرانی توسط آمریکا مراجعه فرمایید. 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد آیا تحریم کیف پول های ایرانی توسط امریکا اثرپذیر است؟
سوال امنیتی :4+83 = ?