ارز دیجیتال ایکش چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال eCash | بررسی تاریخچه ارز xec

1402/06/16
ارز دیجیتال ایکش چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال eCash | بررسی تاریخچه ارز xec


ارز دیجیتال ایکش چیست؟همونطور که میدونین فناوری و تکنولوژی دائما در حال پیشرفت و تکامل هستن. هر کسی که نتونه خودش رو با این پیشرفت ها وفق بده، محکوم به شکست و نابودی میشه. تو دنیای ارزهای دیجیتال هم به همین شکل هستش و پروژه هایی که مایل به تغییر و ارتقای تکنولوژی قدیمی خودشون نباشن، خیلی زود توسط سرمایه گذار ها کنار گذاشته میشن. گاهی وقت ها چنین تغییراتی، باعث میشن که مسیر کلی پروژه تغییر پیدا کنه.
یکی از پروژه هایی که به تازگی خودش رو تغییر داده، ایکش هستش. امروز قراره در مورد چیستی این پروژه صحبت کنیم و ببینیم که چرا ارزXec ساخته شده. از طرفی هم بررسی های لازم رو در مورد قیمت xec که توکن رسمی این پلتفرم هستش انجام دادیم تا به نتیجه ای در مورد آینده ایکش برسیم. قراره تو این مقاله تمامی اطلاعاتی که باید در مورد ارز دیجیتال ایکش بدونین رو در اختیارتون بزاریم. امیدواریم که این مطالب بتونن شما برای رسیدن به یه تصمیم درست در مورد خرید ایکش، راهنمایی کنن.

ارز دیجیتال ایکش چیست؟

ارز دیجیتال Xec چیستتو تاریخ یک جولای سال 2021 بود که اعضای تیم توسعه دهنده ی پروژه ی بیت کوین ABC اعلام کردن که اسم برندشون رو به eCash تغییر دادن. طی این پروسه هیچ ارز جدید یا پلتفرمی متفاوت ساخته نشده، حتی هدف نهایی ایکش با هدفی که Bitcoin ABC دنبال میکرد، هم جهت هستن و قراره که ایکش نیز همون هدف رو دنبال کنه. در حال حاضر هم تنها ماموریتی که به ایکش سپرده شده، ادامه دادن مسیر بیت کوین اِی بی سی هستش. با توجه به این مسئله به جای اسم Bitcoin ABC از ایکش استفاده میکنیم.
هدف نهایی ارزXec اینه که نقل و انتقالات پول رو به ساده ترین شکل ممکن کنه. به طوری که ارسال پول از کشوری به کشور دیگه به راحتی فرستادن یه ایمیل باشه. به این ترتیب کاربر های کریپتو کارنسی میتونن آزادی مالی بیشتری رو داشته باشن. همچنین با استفده از این روش برای انتقال پول، تحریم های مالی رو میشه دور زد. بیشتر افرادی که تو جامعه eCash وجود دارن، اونو به عنوان آینده ی پول های فیات میدونن، البته اینا همش در حد حدس و گمان هستن و هیچ کس نمیتونه به طور دقیق آینده ایکش رو پیش بینی کنه.

توکن XEC چیست؟

توکن Xec

توکن اصلی شبکه ی ایکش با نماد xec تو بازار های مالی در حال معامله هستش. این توکن، روی بلاک چین بیت کوین کش ای بی سی ساخته شده. در این مورد تو ادامه ی این مقاله توضیحات کاملتری رو بهتون میدیم. البته توجه داشته باشین که تو بعضی از صرافی ها این ارز همچنان با نماد BCHA معامله میشه که علتش اینه که تو این صرافی ها لیست رمز ارزها هنوز بروز رسانی نشدن. به محض اینکه این اتفاق بیفته میتونین ارز eCash رو با اسم جدیدش تو این صرافی ها پیدا کنین.
مهمترین کاربردی که برای این ارز در نظر گرفته شده، استفاده برای انجام دادن نقل و انتقالات مالی هستش. شما میتونین برای ارسال و دریافت پول از هر نقطه ای از دنیا، از این ارز دیجیتال استفاده کنین. با توجه به اینکه این ارز تو همه ی کشور ها قابل دسترسی هستش و میشه خیلی ساده تر و سریعتر از حساب های بانکی برای نقل و انتقالات مالی بین نقاط مختلف جهان، ازش استفاده کرد، ارز xec رو میتونیم به عنوان آینده ی پول در نظر بگیریم.

تاریخچه ایکش چیست؟

تاریخچه ایکش چیست؟

همه ما میدونیم که بیت کوین برترین رمز ارز دنیاست که همه اون رو به عنوان پادشاه دنیای کریپتوکارنسی ها میدونن و خرید بیت کوین یکی از گزینه های اصلی سبد سرمایه گذاری اکثر کسانی هستش که تو این حوزه فعال هستن. البته همه چیز تا این حد گل و بلبل نبود و عده ای وجود داشتن که ایراداتی رو تو Bitcoin میدیدن، به همین خاطر گروه هایی تصمیم گرفتن که با توجه به نیازهاشون یه بیت کوین جداگانه برای خودشون بسازن. به این فرآیند که بهش هارد فورک گفته میشه، با استفاده از کد های برنامه نویسی پروژه ی اولیه و ایجاد تغییراتی تو اون یه برنامه جدید ساخته میشه. طبق اتفاقی که تو هارد فورک میفته، همه ی ویژگی های بلاک چین تا قبل از فورک مربوط به زنجیره اصلی هستش و بعد از اون مسیر بلاک های دو تا پروژه از هم جدا میشه.
وقتی که روی بیت کوین یه فورک انجام شد، دو تا بلاک چین جدید ساخته شد که موقتا اسم بیت کوین کش نود (Bitcoin Cash Node) و بیت کوین اِی بی سی (Bitcoin ABC) روشون گذاشته شد. بعد ها بیت کوین کش نود اعلام کرد که میخواد مسیر بلاک چین بیت کوین رو ادامه بده؛ در نتیجه بیت کوین کش بوجود اومد، ارزی که همین الان با نماد BCH داره تو بازار های مالی معامله میشه.
بعد از یه مدت به خاطر اختلاف نظر هایی که بین توسعه دهنده ها و ماینر های این شبکه بوجود اومد که باعث ایجاد فاصله بین افراد جامعه ی بیت کوین کش شد. همه ی این عوامل دست به دست هم دادن تا جامعه ی بیت کوین کش تصمیم بگیره که یه فورک دیگه انجام بده. دقیقا تو نوامبر سال 2020 بود که بیت کوین کش و بیت کوین کش اِی بی سی (Bitcoin Cash ABC) راهشون را از همدیگه جدا کردن.
در نهایت تو اولین روز ماه جولای سال 2021 تیم این پروژه اعلام کردن که اسم برند تجاریشون رو از بیت کوین کش اِی بی سی به ایکش (eCash ) تغییر دادن. ایکش که برای تحقق بخشیدن به دیدگاه میلتون فریدمن ایجاد شده. طبق ادعاهای ارائه شده توسط تیم ایکش، تو این پروژه قراره به مباحثی پرداخته بشه که تو هیچ کدوم از فورک های دیگه بهش اشاره نشده. میلتون فریدمن یکی از بزرگترین اقتصاد دان های جهان هستش که تونسته یه جایزه نوبل برای تحقیقاتی که تو حوزه ی تاریخچه پولی و پیچیدگی سیست پایدارسازی بدست بیاره.

مزیت های ارز دیجیتال ایکش:

ارز دیجیتال ایکش یکی از جدیدترین و پرطرفدارترین ارزهای دیجیتال در دنیاست و برخلاف ارزهای سنتی، بسیاری از مزایا و فواید منحصر به فردی دارد. یکی از مزایای اصلی ایکش، شفافیت و امنیت بالای آن است. با تکنولوژی بلاکچین که در پشت ایکش قرار دارد، هرگونه تراکنشی که انجام می‌شود، به صورت عمومی قابل مشاهده است و امکان تقلب و تغییر در تراکنش‌ها به حداقل می‌رسد. علاوه بر این، ایکش نیز از امنیت بالایی برخوردار است. پروتکل امنیتی ایکش، با استفاده از الگوریتم‌های رمزنگاری پیشرفته، تضمین می‌کند که تراکنش‌ها و اطلاعات کاربران محافظت شده و امکان دسترسی غیرمجاز به آن‌ها وجود ندارد. همچنین، ایکش از یک طرح مالی بسیار مناسب برخوردار است. با این که هزینه‌های تراکنش با ایکش بسیار پایین است، سرعت انتقال و تسویه حساب‌ها بسیار بالاست و معمولاً تراکنش‌ها در عرض چند ثانیه انجام می‌شوند. از آنجا که ایکش بر پایه فناوری بلاکچین استوار است، هیچ نیازی به واسطه‌گری مانند بانک‌ها یا سازمان‌های مالی نیست و این به کاربران ایکش اجازه می‌دهد که کنترل کاملی بر دارایی‌های خود داشته باشند. به طور خلاصه، اِرز دیجیتال ایکش با مزایایی همچون شفافیت، امنیت، سرعت و طرح مالی مناسب، به عنوان یک ارز دیجیتال محبوب و پر استفاده برای افراد و سازمان‌ها در سراسر جهان شناخته می‌شود.

بنیانگذاران ایکش

بناینگذار xec

برای اینکه بتونیم به دید بهتری در مورد پروژه ی eCash برسیم، باید اطلاعاتی رو که در مورد سوابق بنیانگذاران این پروزه وجود داره رو بررسی کنیم. همونطور که بارها اشاره کردیم، پروژه ی ایکش همون بیت کوین کش ای بی سی هستش. به همین دلیل بناینگذاران اون ها یکسان هستن.
جرقه های اولیه ی این پروژه تو سال 2017 بوجود اومدن. تو اون سال آمائوری سچت (Amaury Sechet) اعلام کرد که داره روی پروژه ای به اسم ددالینکس (Deadalinx) کار میکنه. این پروژه در واقع نرم افزاری بود که یه گره کامل رو اجرا میکرد. گره کامل به نودی گفته میشه که تراکنش ها رو تایید میکنه و بلاک اون تراکنش رو میسازه. البته همه ی این موارد مربوط به وقتی هستش که اون گره بتونه به عنوان اولین نفر به پاسخ مربوط به هش اون بلاک دسترسی پیدا کنه.
آقای سچت یکی از فعال ترین اعضای تیم توسعه ی بیت کوین بود که تو آگوست 2017 برای اجرای فورک و جداسازی بیت کوین کش از بیت کوین فعالیت های زیادی رو انجام داد. بعد از اون هم تو توسعه ی بیت کوین کش کمک های زیادی رو به توسعه دهنده های اصلی اون کرد. تو نوامبر سال 2018 هم فورک دیگه ای روی بیت کوین کش انجام شد که در نهایت باعث بوجود اومدن بیت کوین اس وی شد، جالبه بدونین که سچت تو انجام این فورک تاثیر زیادی داشت. 
آخرین فورک هم مربوط به بیت کوین کش اِی بی سی میشد که تو سال 2020 انجام شد که تاثیر گذار ترین فرد برای این فورک هم آمائوری سچت بود. طبق گفته های خودش، سچت از سال 2011 مشغول فعالیت تو حوزه ی رمز ارز ها و بیت کوین هستش ولی بعد ها به خاطر مشکلاتی که بیت کوین تو مقیاس پذیری داشت، تصمیم گرفت که نمونه های دیگه ای از اون رو بسازه. البته ناگفته نمونه که تا قبل از کار روی پروژه های بلاک چینی، در کمپانی فیسبوک به عنوان مهندس نرم افزار مشغول به فعالیت بود.
اینم بدونین که تو همه ی این پروژه ها، توسعه دهنده ها و برنامه نویس های دیگه ای هم وجود داشتن که به پیشرفت و توسعه ی این ارز کمک میکردن. اما با توجه به اینکه بیشتر ایده و کار های مربوط به ساخت و توسعه ی این ارز ها به عهده ی آمائوری سچت بوده، ما هم به معرفی اون اکتفا میکنیم.

فرق بین Bitcoin ABC با eCash چیست؟

فرق بین Bitcoin ABC با eCash چیست؟

ارز دیجیتال Xec به عنوان توکن بومی شبکه ی eCash شناخته میشه. بیت کوین اِی بی سی، یه نرم افزار هستش که ماینر ها (کسایی که استخراج انجام میدن) ازش برای تعامل، نگهداری و تامین امنیت شبکه ی eCash استفاده میکنن و به ازای این دست مشارکت ها، مقداری ارز دیجیتال ایکش دریافت میکنن. با توجه به اینکه بیت کوین کش ای بی سی یه جورایی نوه ی بیت کوین حساب میشه، از نظر استخراج و نحوه ی عملکردی که داره، شباهت زیادی بینشون دیده میشه.

تعداد کل توکن های ایکش

یکی از مواردی که در هنگام خرید ارز دیجیتال باید بهش دقت کنین اینه که تعداد یک رمز ارز در بلند مدت روی اون ارز دیجیتال تاثیر میزاره. طبق اصول اولیه ی اقتصاد، ارزش همه چیز مربوط به عرضه و تقاضایی هستش که برای اون وجود داره. هر چه قدر که عرضه کمتر از تقاضایی که برای یه محصول وجود داره باشه، قیمت هم افزایش پیدا میکنه و برعکس.
طبق اطلاعاتی که در مورد ارزXec منتشر شده، قراره که در کل 21 تریلیون واحد از این ارز منتشر بشه، در حال حاضر هم حدودا 18 تریلیونش عرضه عمومی شده و بقیه ی اون هم به مرور وارد بازار ارز های دیجیتال میشه. اما مگه نگفتیم که این ارز نوه ی بیت کوینه، پس چرا تعداد توکن هاش یه میلیون برابر بیشتر از بیت کوینه؟ در جواب باید بگم که شنیده ها حاکی از اینه که توسعه دهنده های ارز دیجیتال ایکش تصمیم گرفتن که لایه ی اجماع اثبات سهام رو ادغام کنن، با این کار سرعت معاملات تا حد زیادی افزایش پیدا کرده. تنها مشکلی که تو این روش وجود داره، افزایش تعداد توکن های xec هستش.

ویژگی های خاص ایکش چیست؟

ویژگی های خاص ایکش

پول های دیجیتال روشی برای پرداخت های بدون مرز، ناشناس و بدون محدودیت هستن. با توجه به اینکه بیت کوین کش ای بی سی به عنوان یه فورک از بیت کوین کش معرفی شده، طبیعتا شباهت های زیادی بین اونا وجود داره. البته بینشون تفاوت هایی هم هست که ما ترجیح میدیم در مورد این تفاوت ها صحبت کنیم تا مزیت هایی که ارز دیجیتال eCash نسبت به بیت کوین کش داره رو بهتون معرفی کنیم.
اولین تفاوت عمده ای که بین این دو تا ارز وجود داره، افزایش حجم بلاک ها تو ایکش برای کمتر شدن زمان انجام تراکنش ها هستش. همچنین این کار باعث میشه که یکی از قدیمی ترین ولی در عین حال مهمترین ایراداتی که تو شبکه های بیت کوین و بیت کوین کش وجود داره، حل بشه. این مشکل مقیاس پذیری هستش که با افزایش حجم پذیری تو ایکش، برطرف شده.
همچنین تو این پروژه دو تا تفاوت عمده ی دیگه هم نسبت به نسخه های قبل ایجاد شده، که اولین اون ها الگوریتم سختی تو شبکه eCash هستش که با اسم ASERT یا Aserti3-2d شناخته میشه. طبق الگوریتم جدید تو این شبکه 8 درصد از سکه های استخراج شده، به عنوان بودجه برای توسعه هایی که قراره تو آینده Xec انجام بگیرن، اختصاص پیدا میکنن.
تغییر عمده ی دومی که تو این شبکه ایجاد شده، مکانیزمی به اسم قانون صندوق سکه هستش که به عنوان یه تغییر اساسی تو این فورک ازش یاد میشه. البته در مورد این قانون اختلافات زیادی وجود داشت که در نهایت باعث شدن سچت در ورد اون شفاف سازی کنه. طبق ادعای آمائوری سچت، این نوع مکانیزم خود بودجه گیری (بودجه گرفتن برای خود پروژه) تو مفاهیم اصلی بیت کوین هم وجود داره.
50 درصد از بودجه ای که توسط قانون صندوق سکه تامین میشه به تیم توسعه دهنده پایدار شبکه eCash مربوط میشه. همچنین برای انجام عملیات استراتژیک و مسائل دیگه ای که تو شبکه بهشون نیازه، از همین 50 درصد استفاده میشه. نصف دیگه ی باقی مونده از این صندوق، مربوط به شورای شبکه سراسری این ارز (Global Network Council) هستش. کار این شورا اینه که به عنوان یه سیستم برای اداره ی شبکه با استفاده از رای گیری عمل کنن. به واسطه ی این سیستم ماینرها، توسعه دهنده های پروژه و همچنین نهنگ های اون ارز (کسایی که توکن های زیادی دارن) میتونن در مورد سرمایه گذاری این بودجه تصمیم بگیرن.

تحلیل آینده ایکش

تحلیل اینده ایکش

حالا که به طور کامل با ارز دیجیتال xec آشنا شدیم، برای اینکه بتونیم تصمیم درستی رو در مورد سرمایه گذاری روی اون بگیریم، باید ببینیم که آیا میتوان به آینده ایکش خوش بین بود یا نه؟.

برای ارائه این مطلب داده هایی رو که از سایت های مختلف پیش بینی قیمت ارز دیجیتال بدست آوردیم رو بررسی و ترکیب کردیم تا در نهایت پتانسیل هایی که برای خرید ایکش وجود دارن رو ذکر کنیم.

همونطور که قبلا هم گفتیم با توجه به افزایش مقیاس پذیری ارز xec میتونیم انتظار داشته باشیم که تو آینده eCash به عنوان پول دیجیتالی کاربرد داشته باشه. خصوصا که طبق تحلیل ها بیت کوین اصلی تو آینده ای نه چندان دور به ارزی مختص سرمایه گذاری تبدیل میشه. البته همین الان هم خیلیا لقب طلای دیجیتال رو به بیت کوین میدن و ازش بیشتر بری سرمایه گذاری استفاده میکنن.
از طرفی اخبار زیادی مبتنی بر پشتیبانی ایکش از EVM ،که همون ماشین مجازی اتریوم هستش و امکان ساخت برنامه های غرمتمرکز رو فراهم کرده، وجود داره. همچنین تیم توسعه دهنده ی این ارز برنامه هایی رو برای افزایش همکاری هاشون با اتریوم تو حوزه ی دیفای (DeFi) دارن. با توجه به این موارد میتونیم انتظار داشته باشیم که تو آینده، ایکش بتونه رشد زیادی رو بکنه.

طبق چیزی که توسعه دهنده های اصلی پروژه ی Ecash گفتن، قراره که مسائلی از جمله ارتقای شبکه ایکش و زیر زنجیره های اون، همچنین قابلیت استیکینگ (Staking) ارتقا داده بشن. از طرفی هم تیم حرفه ای این ارز ادعا دارن که این پروژه میتونه آینده ی روشنی رو داشته باشه. از طرفی هم این پروژه چندین بار تو لیست ارزهای ترند شده ی کوین مارکت کپ قرار گرفته. پس میتونیم نتیجه بگیریم که این ارز حسابی بین سرمایه گذار ها سر و صدا به پا کرده و تونسته که توجهشون رو به خوش جلب کنه.ارز دیجیتال Xec

تحلیلگر ها و کارشناس های زیادی گفتن که ایکش یکی از توکن های آینده دار دنیای کریپتوکارنسی هاست و میتونه تو چند سال آینده به یکی از ارز های مطرح بازار تبدیل بشه.

پیشنهاد میکنیم حتما یه بخش کوچیکی از پولتون رو به خرید این ارز اختصاص بدین. به تازگی این ارز تو صرافی آنلاین ایران بایننس لیست شده و لازم نیست که برای خرید Ecash کلی دردسر رو تجربه کنین.

قیمت ایکش

درسته که هنوز از عرضه ی این ارز دیجیتال دو ماه هم نمیگذره ولی تو همین مدت کوتاه تونسته رشد بی سابقه ای رو تجربه کنه. همونطور که تو نمودار روزانه این ارز میتونین ببینین قیمت eCash تو اولین روز عرضه اش از 0.000022 تا 0.000032 دلار نوسان کرده و در پایان روز اولش به قیمت 0.000025 دلار رسیده. ولی تا چند روز بعد بخت و اقبال یارش نبوده و تا قیمت 0.000017 دلار افت کرده.
البته این اوضاع تا دو روز بعد هم ادامه داشته و قیمت xec تغییر چندانی نکرده و تو همین محدوده ها در حال نوسان بوده. اما بعد از اون توجه عده ی زیادی از سرمایه گذار ها به این ارز جلب شده، که همین موضوع باعث شده که تا امروز (13 شهریور 1400) این ارز بتونه به قیمت 0.00033 برسه. با توجه به روند رِنج بازار ارز های دیجیتال قطعا میتونیم ارز دیجیتال ایکش رو یکی از بهترین انتخاب های ممکن برای سرمایه گذاری بدونیم. 

قیمت ایکش

طبق داده هایی که از صرافی های مختلف تو تریدینگ ویو وجود داره، این ارز تونسته تو 45 روز بیش از 1900 درصد رشد رو تجربه کنه. اگه بخوام ساده تر و ملموس تر بگم، به ازای هر سی هزار تومن، 600 هزار تومن سود داده. میتونیم همچنان انتظار داشته باشیم که این ارز بتونه سود های بالایی رو به سرمایه گذار هاش بده. امیدواریم که با خرید xec بتونین از روند صعودیِ بعدی این ارز استفاده کنین.

طبیعی که برای پیش بینی قیمت ایکش، باید فاکتور هایی که روی توسعه و پیشرفت اون تاثیر دارن رو بررسی کنیم. اگه بخوایم چند مورد از این فاکتور ها که روی آینده eCash تاثیر دارن رو برای آشنایی بیشتر بهتون معرفی کنیم، میتونیم به نقشه راه (Road Map) پروژه و مقدار تلاش و همکاری¬ای که برای عملی کردن اون انجام میشه، استقبال فعالای حوزه ی ارز های دیجیتال، محبوبیتی که این ارز میتونه بدست بیاره و. . . رو بررسی کنیم. پس از اون میتونیم با در نظر گرفتن تحلیل تکنیکال و فاندامنتال ایکش در مورد روند قیمتی اون پیش بینی رو ارائه بدیم.

طبق تحلیل هایی که تو سایت Wallet investor منتشر شده، قیمت ایکش میتونه تا 5 سال آینده به حوالی 0.0031 دلار برسه. همچنین طبق داده های منتشر شده تو وبسایت Digitalcoin، که یکی از محافظه کار ترین و بدبین ترین سایت های پیش بینی در مورد قیمت ارز دیجیتال هستش، میشه انتظار داشت که قیمت eCash به 0.002 دلار برسه. البته نباید فراموش کرد که این اعداد در حد حدس و گمان هستن و ممکنه که تو مدت زمان تعیین شده، قیمت این رمز ارز به اون محدوده نرسه.

استقبال از ارز دیجیتال eCash

استقبال از ارز ایکش

افزایش حجم معاملات ارز ایکش نشون میده که این ارز تونسته به مقبولیت و محبوبیت خوبی تو یه ماه گذشته برسه. داشتن یه جامعه متحد و متعصب یکی از  ویژگی هایی هستش که میتونه شت کوین رو به یکی از برترین ارز های بازار تبدیل کنه(مثل دوج کوین).از طرفی هم صرافی ها میتونن تاثیر بالایی رو تو افزایش این محبوبیت و مقبولیت داشته باشن.
صرافی Binance که اونو به عنوان بزرگترین صرافی ارز دیجیتال دنیا میشناسیم، طبق پستی که تقریبا بلافاصله بعد از تغییر نام بیت کوین ABC به ایکش منتشر شد، این صرافی از ارز xec به طور کامل پشتیبانی میکنه.طبق اعلام تیم بایننس همه توکن های بیت کوین ای بی سی کاربران این صرافی رو به ایکش تبدیل خواهند کرد.

 

جمع بندی

تو این مقاله هر آنچه که باید در مورد ارزدیجیتال Xec بدونین رو در اختیارتون گذاشتیم. از طرف دیگه در مورد اینکه eCash چیست و چرا و جطور بوجود اومده؟ مفصلا صحبت کردیم و همه ی اطلاعاتی که تا به الان در مورد این پروژه منتشر شده رو بهتون ارائه دادیم. همچنین سعی کردیم که در مورد آینده Xec و قیمت هایی که متیونه تو آینده بهشون برسه، بررسی های لازم رو انجام بدیم و نتیجه ی حاصل شده رو بهتون گزارش بدیم. امیدواریم که این مطلب براتون مفید بوده باشه.
سرمایه گذاری روی چنین پروژه هایی ریسک بسیار بالایی رو داره، از طرفی هم سرمایه گذاران نمیخوان که فرصت سود گرفتن از این بازار رو از دست بدن؛ به همین خاطر بهتون پیشنهاد میکنیم که بعد از سنجیدن جوانب مختلف سرمایه گذاریتون، با توجه به مدیریت سرمایه و ریسک، بخشی از سرمایه تون رو به خرید این ارز اختصاص بدین. ان شالله که بتونین تو مدت زمان کوتاهی، سود های بالایی رو از این ارز و بازار کریپتوکارنسی ها دریافت کنین.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال ایکش چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال eCash | بررسی تاریخچه ارز xec
  • سلام . از وقتی که اختصاص دادید و زحمتی که متحمل شدید ممنونم .

    با عرض سلام و تشکر از تحلیل بسیار جالب شما در مورد ecash بنظر من این ارز با توجه به رتبه ۵۱ و حجم بازار بالای یک میلیارد دلار میتواند در کوتاه مدت رشد خوبی داشته باشد با تشکر.

سوال امنیتی :4+58 = ?