ارز دیجیتال آلفا فایننس چیست؟ (معرفی انواع کیف پول ارز ALPHA)

1401/06/22
ارز دیجیتال آلفا فایننس چیست؟ (معرفی انواع کیف پول ارز ALPHA)

می خواهیم در مقاله ارز دیجیتال آلفا فایننس چیست؟ به بررسی ارز آلفا فایننس، آینده ارز Alpha و انواع کیف پول ارز دیجیتال آلفا فایننس بپردازیم. همونطور که می دونین این روزها با توجه به اوضاع اقتصادی کشورهای مختلف، سرمایه گذاری در کریپتوکارنسی به یکی از بهترین روش های کسب درآمد تبدیل شده، ولی نکته ای باید بدونین این هست که فقط خرید ارز دیجیتال نمی تونه به شما سود بده، بلکه شما باید زمان مناسب خرید و فروش یک ارز دیجیتال رو به درستی تشخیص بدین و در طول مدت سرمایه گذاری هم باید اصول و نکات امنیتی رو راعیت کنین تا پول و سرمایه خود رو از دست ندین.

سرمایه گذاران و معامله گران در حوزه ارزهای دیجیتال مهارت بسیار خوبی دارن و از اون جایی که مدت هاست در این حوزه مشغول به فعالیت هستن، درک بهتری نسبت به سازوکار این بازار دارن. حتی بسیاری از اون ها در حوزه بانک و اقتصاد و... نیز سابقه دارن. همچنین سرمایه گذاران در زمینه امنیت و حفظ دارایی های خود اطلاعات خوبی دارن و می دونن که چگونه و از کجا ارز دیجیتال رو بخرن و چجوری از اون ها نگهداری کنند تا دارایی و سرمایه خودشون رو از خطظر در امان نگه دارن. علاوه بر این، بازار ارزهای دیجیال نیز مثل بقیه بازارهای مالی، به دلیل عدم ثبات قیمت با ریسک زیادی همراه هست، ولی همین بالا پایین شدن قیمت هاست که خرید و فروش رو در این بازار جذاب کرده.

به جرات می تونیم بگیم که این روزها در همه جا صحبت از ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری در اون هاست، ولی افراد وقتی متوجه سودآور بودن این بازار میشن، قبل از هر چیزی می خوان اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال مورد نظرشون به دست بیارن، چون با گسترش بازار کریپتوکارنسی، ارزهای دیجیتال متنوعی وارد این بازار شدن و در دست داشتن اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال مورد نظر، کمک زیادی به تصمیم گیری برای سرمایه گذاری می کنه. شاید در این میان اسم ارز آلفا فایننس رو شنیده باشین و خواستین که اطلاعاتی راجب این ارز به دست بیارین. به همین منظور ما در مقاله ارز آلفا فایننس چیست؟ اطلاعاتی در مورد آینده الفا فایننس و کیف پول های ارز دیجیتال Alpha برای شما ارائه می کنیم.

ارز دیجیتال آلفا فایننس چیست؟

ارز دیجیتال آلفا فایننس چیست؟

در پاسخ به سئوال ارز دیجیتال آلفا فایننس چیست؟ می تونیم این پاسخ رو بدیم که ارز دیجیتال آلفا با نماد اختصاری Alpha یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال هست که در زمان نوشتن این مقاله با داشتن ارزش بازار حدود 173 میلیون دلار و سهم 0.009 درصدی از کل بازار، در رتبه 277 بازار کریپتوکارنسی قرار داره. همچنین پروتکل آلفا فایننس اکوسیستمی از محصولات DeFi زنجیره ای متقابل هست که برای به ارمغان آوردن بازده آلفا بهینه برای کاربران با همدیگه همکاری می کنه. علاوه بر این، محصولات پروتکل آلفا فایننس بر روی جذب تقاضای خطاب نشده در حوزه DeFi به روشی نوآروانه و کاربر پسند تمرکز دارن.
پروتکل Alpha Finance خودش رو به عنوان یک پلتفرم دیفای متقابل زنجیره ای معرفی می کنه که با همدیگه همکاری می کنه و الفا رو برای کاربران در بلاک چین های مختلف مثل زنجیره هوشمند بایننس و اتریوم به ارمغان میاره. همچنین Alpha Lending اولین محصول ساخته شده توسط پروتکل آلفا فایننس، یک پروتکل اعطای وام غیر متمرکز با نرخ بهره با الگوریتم تنظیم شده هست. هدف پروتکل آلفا فایننس، تولید اکوسیستمی از محصولات DeFi هست که نیازهای برآورده نشده در صنعت رو برطرف می کنه و در عین حال استفاده و دسترسی ساده ای داره.
پلتفرم اهرمی کشاورزی Alpha Homora نیز دومین محصولی بود که توسط پروتکل الفا فایننس راه اندازی شد. Alpha توکن ابزاری بومی پروتکل آلفا فایننس هست.دارندگان این توکن می تونن با قرار دادن توکن های Alpha برای پوشش وام های پیش فرض سهمی از کارمزد شبکه رو به دست بیارن. استفاده از توکن شمال استخراج نقدینگی و رای گیری حاکمیتی هست.

بنیانگذاران ارز دیجیتال Alpha

بنیانگذاران ارز دیجیتال Alphaنوبت به این رسیده تا در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال آلفا فایننس چیست؟ به معرفی بنیانگذاران ارز دیجیتال Alpha بپردازیم. همونطور که گفتیم پروتکل الفا فاینننس یک پروتکل DeFi زنجیره ای متقاطع با ساختاری قابل همکاری هست که برای اصال کاربران به خدمات مالی، ابزارها و محصولات مختلف طراحی شده. پروتکل Alpha Finance در سال 2020، بعد از فروش توکن عمومی در شبکه Binance Launchpad توسط شخصی به نام تاشا پونیانرامیتدی، رئیس سابق استراتژی Band Protocol تاسیس شد. تاشا همچنین در حین کار با تحلیلگران سرمایه گذاری بانکی و به عنوان مدیر محصول در Tencent،یک غول فناوری تجربه به دست آورده هست.

Tascha Punyaneramitdee علاوه بر سرپرستی پروژه الفا فایننس، رئیس سابق استراتژی Band Protocol هست. همچنین تاشا قبل از سمت خودش در پروتکل آلفا فایننس تجربه گسترده ای در کار با شرکت های مالی جهانی به دست اورده و اخیرا به عنوان تحلیلگر بانکداری سرمایه گذاری در Jefferies از سال 2017 تا 2018 و مدیر محصول در غول فناوری Tencent از سال 2018 تا 2020 کار کرده هست.

به عبارتی پروتکل Alpha Finance در سال 2020 در بایننس لانچ پد راه اندازی شد و فروش توکن عمومی رو برای Alpha سازماندهی کرد. تیم رسمی توسعه دهنده های پروتکل الفا فایننس حداقل هفت عضو فعال داره که در میان اون ها برنده چهار بار المپیاد بین المللی ریاضی، نیپون پیتیماناری هست. او نیز مهندس اصلی و محقق بلاک چین هست. همچنین تیم پروتکل الفا فایننس قصد داره تا پیشرفت های بیشتری رو در پروتکل پیاده سازی کنه، در حالی که تیم به طور فعال در بروزرسانی های جامعه، آموزش، رسانه های اجتماعی و ارسال وبلاگ مشارکت داره.

نحوه کار پروتکل Alpha Finance:

Alpha Financeمی خواهیم در این بخش از مقاله ارز دیجیتال Alpha چیست؟ به بررسی نحوه کار پروتکل آلفا فایننس بپردازیم. پروتکل آلفا فایننس برای کم کردن خطرات ناشی از تجارت و مدیریت غیر متمرکز مالی و ارزهای دیجیتال به وجود اومده و در عین حال فرصت هایی رو برای بازده عمده افزایش میده.

همچنین پروتکل Alpha Finance ار طریق قابلیت همکاری که با استفاده از ساختارهای زنجیره ای متقابل تسهیل میشه، به این هدف دست پیدا می کنه. به این ترتیب پروتکل Alpha Finance می تونه کاربران خودش رو به شبکه دیگه ای مثل زنجیره هوشمند اتریوم با بایننس متصل کنه و ارتباط یکپارچه ای رو بین اکوسیستم های مختلف و پروتکل آفا فایننس رو امکان پذیر کنه.

پروتکل آلفا فایننس روی قابلیت همکاری و پایداری پایبند هست. بنابراین جایی که همه محصولاتی که در اکوسیستم میزبانی میشن در یک هم افزایی وجود دارن که به محصولات پروتکل الفا فایننس مثل Alpha Lending اجازه میده تا در شبکه های دیگه با همدیگه همکاری داشته باشن. همچنین پایداری از طریق استفاده از توکن Alpha به دست میاد که مشارکت حاکمیتی، اسخراج نقدینگی و نشون دهنده روش اصلی پرداخت در شبکه هست.

به این ترتیب کارابران شبکه این امکان رو دارن تا محصولات مالی مثل Alpha Lending و Alpha Homora استفاده کنن، در حالی که تیم توسعه دهنده پروژه در حال آماده سازی محصول بعدی با اسم AlphaX هستن. همچنین AlphaX در سال 2021 راه اندازی شد و این محصول به کاربران اجازه ممیده تا از مزایای مبادله اتمی دائمی کتاب بدون سفارش بهره ببرن. بنابراین کاربران می تونن وام بدن، وام بگیرن، سهام بدن، در استخراج نقدینگی شرکت کنن و بر اساس مشارکت در پروتکل وام، نرخ های بهره رو به دست بیارن.

ویژگی های ارز دیجیتال Alpha:

ارز دیجیتال Alpha

 با گسترش بازار کریپتوکارنسی ارزهای دیجیتال متنوعی پا به این عرصه گذاشتن و هر کدوم به دلیل داشتن ویژگی های خاص خود، در دسته بندی های متفاوتی قرار گرفتن. ارز آلفا فایننس ویژگی هایی داره، به همین منظور ما در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال Alpha چیست؟ به بررسی ویژگی هایی که ارز دیجیتال Alpha رو منحصر به فرد می کنه، می پردازیم. یکی از ویژگی های پروتکل Alpha Finance این هست که با جستجوی فعال، شناسایی و رسیدگی به نیازهای برآورده نشده در فضای DeFi با چرخه توسعه سرسام آور، خودش رو از بقیه اکوسیستم های حوزه DeFi متمایز میکنه.

برخلاف سایر پلتفرم ها، پروتکل الفا فایننس به نظر میرسه که اطمینان حاصل می کنه که راه حل های اون نه تنها ابزار مورد نیاز رو ارائه می کنه، بلکه کاربرپسند هست و به دسترسی بیشتر به حوزه دیفای کمک می کنه. علاوه بر این، هر محصول توسعه یافته توسط پروتکل آلفا فایننس با ارائه ابزار اضافی برای دارندگان توکن Alpha کل اکوسیستم الفا رو تقویت می کنه.

محصولات پروتکل آلفا فایننس، هر کدوم ادعا می کنند که یک راه حل کاملا جدید رو به بازار ارائه میدن. آلفا هومورا اولین پلتفرمی هست که مفهوم کشاورزی اهرمی رو معرفی می کنه و با راه اندازی Alpha Homora V2 در سال 2021، اولین قرارداد هوشمندی رو معرفی کرد که قابلیت استقراض از یک قرارداد هوشمند دیگه رو به صورت کم وثیقه داره. علاوه بر این، پس از راه اندازی AlphaX به عنوان اولین صرافی غیر متمرکز مبادله دائمی به سبک یونی سواپ و سوشی سواپ بدون دفترچه سفارش تبدیل میشه.

بررسی قیمت و آینده Alpha:

بررسی قیمت و آینده Alpha:

یکی از معیارهایی که سرمایه گذاران و معامله گران در هنگام خرید Alpha و سایر ارزهای دیجیتال بهش توجه دارن، خرید اون ارز در بهترین نقطه خرید هست. بنابراین باید برای خرید ارز دیجیتال آلفا فایننس، قیمت و اینده آلفا فایننس رو مورد بررسی قرار بدن. به همین منظور ما در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال Alpha چیست؟به بررسی قیمت و اینده الفا فایننس می پردازیم.بازار ارزهای دیجیتال همواره نوسانات قیمتی زیادی داره و همین امر پیش بینی قیمت و اینده Alpha و هر ارز دیگه رو با مشکل مواجه میکنه.
ارز دیجیتال آلفا فایننس ارزش خودش رو از ظرفیت فنی، فناوری، نوآوری، ابزار مفید و فعالیت کلی تیم توسعه دهنده که بر روی به روزرسانی ها و پیشرفت های منظم کار میکنه، به دست میاره. ارزش ذاتی ارز الفا فایننس عمدتا با ظرفیت فنی، فناوری و ارتباط اون با بخش DeFi تعریف میشه. با این حال ارزش ذاتی ارز دیجیتال Alpha و بقیه ارزهای دیجیتال اغلب با ارزش بازار اون ها منطبق نیست.ارزش بازار توسط عوامل متعددی تعریف میشه که ممکنه بر قیمت و آینده Alpha تاثیر بذاره.
قیمت و آینده الفا فایننس تحت تاثیر نوسانات در بازار ارزهای دیجیتال، تغییر روند، ارتقاء، به روزرسانی، استفاده و پذیرش اصلی، مشارکت، ادغام، تعداد کاربران فعال و همچنین اخبار و رویدادهای مهم هست و قیمت و اینده Alpha در نوسان ثابت هست و به دلیل نوسانات در معرض تغییرات قرار دارد. در حالی که بیشتر پروژه های فعال در زمینه دیفای در اکوسیستم اتریوم فعالیت دارن، از نظر فنی، بلاک چین اتریوم، شبکه اصلی برای ابزارها و برنامه های مالی غیر متمرکز معرفی میشه، بلاک چین بایننس اسمارت چین نیز از این نوع امکانات به خوبی حمایت میکنه.تیم پروتکل Alpha Finance تصمیم داره اکوسیستم دیفای خودش رو هم روی BSC و هم اتریوم بسازه. با وجود اهداف تیم ارز دیجیتال آلفا فایننس، قیمت و اینده Alpha درخشان میشه.

انواع کیف پول ارز دیجیتال Alpha:

انواع کیف پول ارز دیجیتال Alpha:

شاید بعد از مطالعه ارز دیجیتال الفا فایننس، قصد سرمایه گذاری و خرید Alpha رو داشته باشین. قبل از سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال Alpha بهتره، با انواع کیف پول ارز دیجیتال آلفا فایننس آشنا بشین تا در ذخیره و نگهداری این ارز دچار مشکل نشین. اینک بررسی انواع کیف پول ارز دیجیتال الفا فایننس می پردازیم. همونطور که می دونین نگه داشتن ارز دیجیتال در صرافی کار درستی نیست و باید اونها رو به یک کیف پول امن انتقال بدین.

با گسترش بازار ارزهای دیجیتال، افراد زیادی وارد این بازار شدن و سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال رو شروع کردن. ولی اکثرا همه با چالشی روبرو بودن، اون هم اینکه یه جایی امن برای نگهداری و ذخیره ارزهای دیجیتال خودشون پیدا کنند. از این رو، کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری متعددی به وجود اومدن و هر کدوم به دلیل داشتن سطح امنیتی متنساب خود، محبوبیت پیدا کردن و مورد استقبال قرار گرفتن.

کیف پول های سخت افزاری نمونه هایی از والت هایی هستن که سطح امنیتی بالایی دارن ولی به دلیل داشتن هزینه بالای تهیه، زیاد مورد استقبال قرار نمی گیرن. لجر و ترزور نمونه هایی از کیف پول های سخت افزاری هستن که محبوبیت زیادی بین کاربران دارن. والت های سخت افزاری برای کسانی مناسب هستن که مقدار زیادی ارز دیجیتال در اختیار دارن.

والت های نرم افزاری نیز نمونه هایی از کیف پول های دیجیتالی هستن که سطح امنیتی خوبی دارن و به دلیل کارایی راحت و هزینه راه اندازی رایگان، مورد محبوبیت قرار گرفتن. این والت ها مناسب کسانی هست که ارز دیجیتال کمی در اختیار دارن.

کیف پول سخت افزاری لجر(Ledger):

Ledger

یکی دیگه از کیف پول های ارز دیجیتال آلفا فایننس، والت سخت افزاری لجر هست. Ledger یک کیف پول ست افزاری شبیه فلش هست که توسط کمپانی لجر ساخته شده. کیف پول سخت افزاری لجر در دو نسخه لجر نانو اس و لجر نانو ایکس وجود داره. این والت به صورت افلاین فعالیت می ککنه و در دسته بندی کیف پول های سرد قرار داره. همچنین از اونجایی که والت سخت افزاری لجر به صورت افلاین فعالیت می کنه و کلیدهای خصوصی کاربران رو به صورت افلاین نگهداری می کنه، سطح امنیتی بالایی داره. ولی همونطور که گفتیم یکی از ویژگی های منفی این والت، هزینه بالای خرید اون هست که باعث شده زیاد مورد استقبال قرار نگیره.
کیف پول سخت افزاری لجر یک دستگاه فیزیکی هست که دکمه هایی رو داره و شما می تونین با استفاده از این دکمه ها، اقدام به انتقال ارز دیجیتال و تایید معاملات خود استفاده کنین. این والت همچنین با اسفاده از کابل USB به کامپیوتر و توسط کابل OTG به موبایل شما متصل میشه. همچنین این والت هنگام نصب و راه اندازی، برای شما کلمات بازیابی میده و شما باید این کلمات رو یادداشت کنین تا وقتی که کیف پولتون شکست یا به سرقت رفت، بتونین با استفاده از این کلمات، کیف پول و دارایی های خودتون رو بازیابی کنین.

کیف پول نرم افزاری تراست ولت(Trust Wallet):

Trust Wallet

یکی دیگه از کیف پول های ارز دیجیتال Alpha، والت نرم افزاری تراست ولت هست. Trust Wallet یک کیف پول نرم افزاری هست که توسط شخصی اوکراینی به نام ویکتور رادچنکو راه اندازی شده هست. این والت ویژگی های متعددی داره، برای مثال رابط کابری راحتی داره و این باعث شده تا محبوبیت بیشتری به دست بیاره. همچنین هزینه راه اندازی ولت نرم افزاری تراست ولت، رایگانه و از شما هیچ هزینه ای دریافت نمیشه. با استفاده از کیف پول نرم افزاری تراست ولت، مدیریت کلیدهای خصوصی و دارایی دیجیتال خودتون رو بر عهده دارین و می تونین اون ها رو کنترل کنین. علاوه بر این، تراست ولت برای افزایش امنیت دارایی های کاربران، اقدامات امنیتی زیادی رو انجام داده.

برنامه تراست ولت با برنامه های سیتسم عامل اندروید و ios سازگار هست و شما می تونین این نرم افزار رو از گوگل پلی واپ استور نصب کنین. شما برای اینکه امنیت دارایی ها و کیف پولتون رو بالا ببرین باید از کیف پول خود نسخه پشتیبان تهیه کنین. منظور از تهیه نسخه پشتیبان، یادداشت کردن عبارت بازیابی 12 کلمه ای هست که در هنگام نصب و راه اندازی تراست ولت برای شما داده میشه.هنگامی که گوشیتون رو گم کردین و تراست ولت از گوشیتون حذف شده، می تونین با استفاده از این عبارت، والت و دارایی های خودتون رو بازیابی کنین.مطالعه مقاله آموزش نصب و راه اندازی تراست ولت از سایت ایران بایننس می تونه به شما کمک کنه.

کیف پول نرم افزاری متامسک(MetaMask):

MetaMask

یکی دیگه از کیف پول های ارز دیجیتال آلفا فایننس، والت نرم افزاری متامسک هست. Metamask یکی از محبوب ترین کیف پول های اتریوم هست که به عنوان یک افزونه مرورگر وب طراحی شده. همچنین این والت به کاربران این امکان رو میده تا این اجازه رو داشته باشن تا به راحتی با برنامه های غیر متمرکز ارتباط برقرار کرده و از طریق آدرس های کیف پول اتریوم، معامله های دیجیتالی خودشون رو انجام بدن. علاوه بر این، کیف پول متامسک از همه توکن های با استاندارد ERC20 پشتیبانی می کنه و به کاربران اجازه میده تا این توکن های رو به صورت امن ذخیره کنند.

کیف پول متامسک یکی از والت های اتریوم منبع باز هست که از انواع توکن های مبتنی بر اتریوم مثل توکن های ERC20 و توکن های قابل تعویض NFT پشتیبانی می کنه. همچنین ویژگی قابل توجهی که متامسک رو از بقیه کیف پول ها متمایز می کنه، ارتباط اون با وب سایت هاست. در کیف پول های دیگه باید آدرس های گرداخت رو کپی . جایگزین کنین یا یک کد QR رو در دستگاه جداگونه اسکن کنین، ولی با کیف پول متامسک وب سایت به سادگی کیف پول شما رو پنیگ می کنه و از شما درخواست میشه که تراکنش رو قبول یا رد کنین.

کیف پول نرم افزاری اتمیک ولت(Atomic Wallet):

Atomic Wallet

یکی دیگه از کیف پول های ارز دیجیتال Alpha، والت نرم افزاری اتمیک ولت هست. Atomic Wallet یک نرم افزاری غیر متمرکز هست که دارای صرافی داخلی هست و از مبادله اتمی برای مبادلات خودش استفاده میکنه. صاحبان اتمیک ولت دارای نسخه پشتیبان و کلیدهای خصوصی هستن و می تونن سپرده های خودشون رو کنترل کنند. این والت دارای یکی از قوی ترین صرافی های آنلاین ارز دیجیتال هست. این اکسچنج که به صورت داخلی کار میکنه، سهولت مبادلات ارزها رو فراهم میکنه. در این صورت نیازی به خارج کردن رمز ارز از ولت خود ندارین و می تونین به راحتی ارزهای سپرده خودتون رو با هم تعویض کنین.

ویژگی های امنیتی اتمیک ولت بر اساس غیر متمرکز بودن و ناشناس موندن صاحب ولت شکل گرفته هست. اتمیک ولت دارای مشخصه بسته بندی شده یا Feature-Packed هست. یعنی اون رو قابل اعتماد ساخته و دردسته بندی ایمن ترین ولت ها قرار داده.از اونجایی که این والت از توانایی هایی برخوردار هست، احتمال داره در اینده ای نزدیک از مشهورترین و پرمصرف ترین کیف پول های ارز دیجیتال محسوب بشه. مقاله آموزش نصب و استفاده از اتمیک ولت در سایت ایران بایننس وجود داره و می تونین برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر اون رو مطالعه کنین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله ارز دیجیتال Alpha چیست؟ به بررسی ارز دیجیتال آلفا فایننس، اینده Alpha و کیف پول های ارز دیجیتال آلفا فایننس بپردازیم. همونطور که گفتیم، پروتکل آلفا فایننس اکوسیستمی از محصولات DeFi زنجیره ای متقابل هست که برای به ارمغان آوردن بازده آلفا بهینه برای کاربران با همدیگه همکاری می کنه. همچنین اگه قصد سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال آلفا فایننس رو دارین، می تونین از صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس اقدام به خرید کنین.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال آلفا فایننس چیست؟ (معرفی انواع کیف پول ارز ALPHA)
  • با مدیریت الفا صحبت کنید یک تراست ولت با طراحی خودشان که قبلا ایمیل کردم برایم درست کنند

سوال امنیتی :5+87 = ?