ارز دیجیتال آنتولوژی چیست؟ Ontology چیست؟

1402/06/13
ارز دیجیتال آنتولوژی چیست؟ Ontology چیست؟

اگه با دنیای کریپتو کارنسی ها آشنایی مختصری داشته باشین، به خوبی متوجه میشین که ارز های دیجیتال و تکنولوژی بلاک چین به سرعت دارن جایگاهشون رو تو زندگی روزمره ی ما پیدا میکنن. به طور قطع میتونیم بگیم که تا کمتر از 5 سال آینده دنیای اطراف ما پر از تکنولوژی های جدیدی خواهد بود که تو بستر بلاک چین شکل گرفتن. به همین خاطر هست که بیشتر کسب و کار های جدید سعی دارن که از بلاک چین استفاده کنن، تا از الان خودشون رو برای دنیای بلاک چینی آماده کرده باشن. در حال حاضر یکی از شرکت هایی که در زمینه ی فناوری های بلاک چینی فعالیت میکنه و به کسب و کار های مختلف برای پیوستن به فضای بلاک چین کمک میکنه، شرکت چینیِ OnChain هستش.

شرکت آنچین، بلاک چین آنتولوژی رو برای سریعتر و راحت تر کردن فرآیند بلاک چینی شدن کسب­وکار ها و سازمان ها ساخته. تو این مقاله میخوایم به طور کامل بگیم که ارز دیجیتال Ontology چیست؟ و چه هدفی رو دنبال میکنه؟ همچنین در مورد ارز دیجیتال آنتولوژی صحبت کنیم و بهتون از پتانسیل هایی که برای رشد داره بگیم. پس اگه علاقه مند به خرید ONT هستین بهتره که اطلاعات بیشتر در مورد آنتولوژی داشته باشین، به همین خاطر هم پیشنهاد میکنیم که این مقاله رو به هیچ عنوان از دست ندین.

ارز دیجیتال آنتولوژی چیست؟

ارز دیجیتال انتولوژی چیست؟

تو سال 2017 شرکت OnChain ،که تو حوزه ی معماری و ساخت شبکه های بلاک چینی فعالیت میکنه، بلاک چینی جدیدی به اسم آنتولوژی رو ساخت. هدف اصلی از ساخت چنین پلتفرمی، ایجاد بستری بود که سازمان ها و کسب و کار ها با استفاده از اون بتونن سیستم فعلیشون رو به بلاک چین منتقل کنن. تا قبل از ساخته شدن این پلتفرم، هزینه های زیادی به کسب و کار ها برای انتقال فعالیت هاشون از یه سیستم متمرکز به سیستم غیر متمرکزی مثل بلاک چین، تحمیل میشد؛ به همین خاطر هم بیشترشون بی­خیالِ بلاک چین و تکنولوژی های جدید میشدن.

در حال حاضر پلتفرم آنتولوژی بهترین راه حل برای کسب و کار ها و سازمان های متمرکز و سنتی هستش که قصد کوچ کردن به فضای بلاک چینی رو دارن. علاوه بر این سازندگان آنتولوژی قصد داشتن که ورود شرکت ها به فضای بلاک چینی به ساده ترین شکل ممکن انجام بشه، تا حتی کسایی که اطلاعات زیادی درباره بلاک چین ندارن هم بتونن از این پلتفرم استفاده کنن.

ویژگی های ارز دیجیتال آنتولوژی:

آنتولوژی دارای ویژگی‌ها و امکانات متعددی است که آن را از سایر ارزهای دیجیتال و بلاکچین‌ها متمایز می‌کند. در ادامه به برخی از ویژگی‌های اصلی آنتولوژی اشاره می‌کنم:

پلتفرم چند بلاکچینی: آنتولوژی به عنوان یک پلتفرم چندبلاکچینی طراحی شده است که اجازه ایجاد و ادغام چندین بلاکچین مختلف را می‌دهد. این امکان به شرکت‌ها و سازمان‌ها کمک می‌کند تا بلاکچین متنوعی را برای موارد مختلف استفاده ایجاد کنند.

استانداردهای متعدد: آنتولوژی از استفاده از استانداردهای متعدد برای توکن‌ها، هویت دیجیتال، و دیگر ویژگی‌ها پشتیبانی می‌کند. این استانداردها به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهند تا برنامه‌ها و سرویس‌های مبتنی بر بلاکچین را با اطمینان از تعامل صحیح واحدهای مختلف ایجاد کنند.

هویت دیجیتال و احراز هویت: آنتولوژی امکان ایجاد و مدیریت هویت دیجیتال فردی و سازمانی را فراهم می‌کند. این ویژگی به افراد و سازمان‌ها این امکان را می‌دهد که هویت خود را به صورت امن و قابل اعتماد در بلاکچین ثبت کنند و از آن به عنوان ابزار احراز هویت در انجام معاملات و خدمات آنلاین استفاده کنند.

قراردادهای هوش مصنوعی (Smart Contracts): آنتولوژی از قراردادهای هوش مصنوعی (Smart Contracts) پشتیبانی می‌کند که به توسعه‌دهندگان امکان ایجاد برنامه‌های تحت وب و اپلیکیشن‌های مبتنی بر بلاکچین با قابلیت اجرای معاملات خودکار را می‌دهد.

پشتیبانی از کاربردهای مختلف: آنتولوژی به عنوان یک پلتفرم چندمنظوره طراحی شده است و برای کاربردهای مختلفی مانند سلامت، امور مالی، امور دولتی، تأمین زنجیره تامین، و بسیاری دیگر مناسب است.

پشتیبانی از تطبیق پذیری: آنتولوژی امکان تطبیق پذیری با قوانین و مقررات مختلف را فراهم می‌کند، به این ترتیب شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌توانند برنامه‌های خود را با رعایت قوانین منطقه‌ای و جهانی اجرا کنند.

امنیت: آنتولوژی از امنیت بالایی برخوردار است و از مکانیزم‌های رمزنگاری و امنیتی پیشرفته برای حفاظت از داده‌ها و معاملات استفاده می‌کند.

شبکه آنتولوژی توسط چه کسانی ساخته شد؟

ارز دیجیتال ont چیست؟ سازنده ی شبکه انتواوژی

بلاک چین آنتولوژی توسط دو تا از تاثیرگذارترین فعالان بلاک چین یعنی اریک ژانگ (Erik Zhang) و دا هونگفی (Da HongFei) ساخته شده. هانگفی و ژانگ در سال 2016 بعد از حدود دو سال تلاش موفق شدن که بلاک چین ارز دیجیتال نئو (Neo) که با اسم انت شیرز (Antshares) شناخته میشه رو بسازن. علاوه بر این هر دوی اون ها از بنیانگذاران اصلی شرکت معروف آنچین هستن. توجه داشته باشین که معمار و سازنده ی اصلی شبکه آنتولوژی، شخصی به نام لی جون (Li Jun) است و طراحی و ساخت بلاک چین این پروژه به عهده ژانک و هانگفی بوده.

با توجه به اینکه سازنده های بلاک چین نئو و آنتولوژی یکسان هستن، میتونیم انتظار داشته باشیم که این دو پلتفرم در کنار هم بتونن انقلاب عظیمی رو تو حوزه ی کسب و کار های بلاک چینی ایجاد کنن. و به این ترتیب میتونیم شاهد ورود سریع تر فناوری بلاک چین به زندگی عادیمون باشیم. البته تو این سیر تکاملی کسب­وکار ها، بعضی از افراد سعی میکنن جلوی این تکنولوژی و پیشرفت رو بگیرن، که این عملشون هیچ نتیجه ای جز نابودی خودشون نداره.

ارز دیجیتال ONT چیست؟

ارز دیجیتاال ont چیست؟ ارز اونتولوةژی

ارز دیجیتال ONT، ارز اصلی پلتفرم آنتولوژیه. پلتفرم آنتولوژی بر مبنای مدل دو توکنی کار میکنه، در واقع تو این مدل شبکه دو تا توکن مختلف داره که هر کدوم وظیفه ی خودشون رو انجام میدن. ارز دیجیتال ont برای سهام گذاری تو فرآیند اثبات سهام مورد استفاده قرار میگیره. در واقع کسانی که این رمز ارز رو داشته باشن میتونن تو تصمیم گیری های مهم شبکه شرکت کنن و نظرشون رو با حق رایی که بهشون داده شده، بیان کنن.

توکن دوم این شبکه که به دارندگان ارز دیجیتال Ontology داده میشه، ارز دیجیتال آنتولوژی گس هستش که نمادش تو بازار های مالی ارز دیجیتال ONG هستش. تعداد ارز ONG که به هر فرد داده میشه، بستگی به تعداد رمز ارز آنتولوژی داره. از توکنGas Ontology برای پرداخت هزینه های درون شبکه ای استفاده میشه. برای مثال معمولا برای اجرای قرارداد های هوشمند تو شبکه آنتولوژی از ارز دیجیتال ONG برای پرداخت کارمزد ها استفاده میشه.

در حال حاضر آنتولوژی روی شبکه ارز نئو ساخته شده، وقتی که بلاک چین آنتولوژی تکمیل بشه و شبکه ی اصلی اون که بهش Ontology Main Net گفته میشه، راه اندازی بشه؛ توکن ONG با توکن جدیدی که روی این شبکه ساخته شده جایگزین میشه. همچنین ارز ONG هم به طور رسمی کارش رو شروع میکنه. همونطور که قبلا هم گفتیم کار اصلی ارز دیجیتال آنتولوژی گس، پرداخت کارمزد های تراکنش ها و فعالیت های کاربر هاست که اصطلاحا بهش Transaction Fee گفته میشه.

تعداد ارز Ont

ارز اونتولوژی - تعداد ارز ont

تعداد ارز دیجیتال آنتولوژی محدود به یک میلیارد واحده، که از این تعداد 15 درصد به تیم توسعه دهنده اصلی آنتولوژی، 28 درصد به شریک های پلتفرم، 10 درصد به شورای نئو، 12 درصد به جامعه و کاربرای آنتولوژی، 25 درصد برای توسعه ی آنتولوژی و 10 درصد برای کسانی که ایرادات فنی شبکه آنتولوژی رو پیدا میکنن، اختصاص پیدا کرده. یکی از جالب ترین چیز هایی که در مورد ارز Ontology وجود داره، اینه که این رمز ارز بر خلاف اکثر پروژه های تازه تاسیس، برای تامین هزینه هاش از ICO و عرضه اولیه ی توکن هاش استفاده نکرده. در حال حاضر استخراج حدودا 880 میلیون آنتولوژی به طور کامل انجام شده.

برای تامین هزینه های شبکه آنتولوژی بیشتر از سرمایه گذار های خصوصی استفاده شده، ولی سازندگان آنتولوژی برای توزیع بیشتر ارز دیجیتال ONT از ایردراپ ها استفاده کردن. یکی از این ایردراپ ها که تو سال 2019 انجام شد، مربوط به عضویت تو خبرنامه ی آنتولوژی بود. طی این ایردراپ کوتاه مدت برای عضویت تو خبرنامه ONT و دنبال کردن اخبار ارز آنتولوژی، 1000 واحد ارز در نظر گرفته شده بود (با توجه به قیمت ONT در اون سال حدودا 1500 دلار میشد). یکی از موفق ترین ایردراپ های ONT مربوط به کنفرانس توسعه دهنده های نئو بود؛ تو این ایردراپ 500 واحد ارز دیجیتال آنتولوژی به هر شخصی که تو این کنفرانس حضور داشت، تعلق پیدا کرد.

چرا بلاک چین آنتولوژی ساخته شد؟

ارز دیجیتال انتولوژی چیست؟ چرا ont ساخته شد؟

همونطور که اطلاع دارین، تا به امروز بلاک چین ها و پلتفرم های مختلفی ساخته شدن که تمرکز اصلی اون ها روی قرارداد های هوشمند و غیر متمرکز سازی بوده. اما این پلتفرم ها ایرادات اساسی و جدی رو داشتن که تا به امروز هیچ پروژه ای به غیر از آنتولوژی روی اونها تمرکز نکرده. همین قضیه به نقطه قوتی برای پلتفرم آنتولوژی تبدیل شده و اون رو متمایز کرده. در ادامه به چند مورد از این اشکالات اشاره میکنیم.

تو دنیای دیجیتالی امروز، حفاظت از داده ها و حریم خصوصی یکی از مهم ترین مسائل مطرح شده هستش. متاسفانه بیشتر بلاک چین ها عملکرد بسیار ضعیفی رو در برابر حفاظت از حریم خصوصی سازمان ها، از خودشون نشون دادن. در حال حاضر کمتر پروژه ای به اهمیت صیانت از حریم خصوصی کاربر هاش توجه میکنه. در مقابل شبکه آنتولوژی، امکان اضافه کردن لایه های امنیتی بیشتری رو برای حفاظت از داده ها، برای کاربرانش فراهم کرده. به این ترتیب با توجه به ماهیت اصلی شبکه ی بلاک چین که امکان ذخیره کردن اطلاعات به شکل ایمن و غیر قابل تغییر رو میده، میشه انتظار داشت که تو آینده جرایم کلاهبرداری هویتی و یا سوء استفاده از هویت افراد کمتر بشه.

دومین مشکلی که آنتولوژی توجه ویژه ای بهش داره، مدیریت داده ها روی شبکه بلاک چین هستش. مدیریت داده های بلاک چین از همون اول کار سخت و پیچیده ای بوده و به همین خاطر هم پروژه های زیادی روی این مسئله کار نمیکنن. ولی بلاک چین آنتولوژی، به گونه ای طراحی و معماری شده که اطلاعات دسته بندی و رمز نگاری میشن و به این ترتیب هم به شکل مرتبی ذخیره میشن و هم به شکل نیمه پنهان به بقیه نمایش داده میشن.

یکی از مشکلات دیگه ای که اکثر بلاک چین ها دارن، احراز هویت های غیر مفید هستش. بلاک چین ONT یک مکانیزم چهار مرحله ای احراز هویت برای اعتماد سازی بیشتر تو شبکه، طراحی کرده که مراحل اون به ترتیب زیر هستن:

  1. تایید کردن اعتبار مدارک و هویت واقعی اون شخص تو دنیای واقعی
  2. فراهم کردن زمینه ای برای اتصال و تایید برنامه های کاربری به شبکه آنتولوژی
  3. بررسی و تایید کردن امکان انجام اقدامات فنی و عملی مورد نیاز روی شبکه
  4. تایید کردن شبکه های مختلف و اتصال اون ها به یکدیگر برای بهینه سازی

برای درک بهتر این راه حل ها مثالی در مورد استفاده از شبکه ارز ONT تو زندگی روزمره رو در ادامه به شما توضیح میدیم.

استفاده از شبکه آنتولوژی در زندگی روزمره

ارز دیجیتال انتولوژی چیست؟ | استفاده از ont در زندگی روزمره

فرض کنین که برای انجام دادن چکاپ ها و معاینات دوره­ای به پزشکتون مراجعه میکنین. با هر بار مراجعه و انجام معاینه و یا آزمایش، پزشکتون این اطلاعات رو در پرونده ی پزشکی شما که توی مطب یا بیمارستان وجود داره، یادداشت میکنه. در واقع یک آرشیو کامل و ارزشمند در مورد بیماری ها، حساسیت ها و دارو هایی که مصرف میکنین، از شما تهیه کرده. اگه شما به پزشک دیگه ای مراجعه کنین، دکتر جدیدتون نمیتونه به پرونده ی پزشکی شما بدون اجازه ی پزشک قبلی دسترسی پیدا کنه.

اینجاست که شبکه آنتولوژی میتونه مشکل ما رو حل کنه. اگه همه ی این اطلاعات و سوابق شما روی شبکه آنتولوژی قرار بگیره و بعدش به بلاک چین نئو متصل بشه، یک پرونده ی کامل پزشکی از شما روی بلاک چین ساخته میشه. حالا همه ی سازمان هایی که تو زنجیره ی تامین درمان عضو هستن، میتونن به این بلاک چین متصل بشن و به اطلاعات پزشکی شما دسترسی پیدا کنن. لازم به ذکره که طبق مواردی که درباره ی حریم شخصی گفتیم، هر کدوم از این سازمان ها فقط میتونن به اطلاعاتی که بهشون مرتبط هست دسترسی پیدا کنن. مثلا اگه این اطلاعات در اختیارهمه ی بیمارستان ها قرار گرفت، داروخانه ها فقط میتونن به اطلاعات اولیه ی هویت شما و دارو های تجویزی دسترسی پیدا کنن. (به این سیستم تو شبکه بلاک چین، دسترسی مجاز گفته میشه)

تراکنش های شبکه آنتولوژی چطور انجام میشن؟

ارز دیجیتال انتولوژی چیست؟ | تراکنش های ont

پلتفرم آنتولوژی فقط از یه بلاک چین استفاده نمیکنه، این شبکه به کسب و کار ها اجازه میده که بر حسب نیازشون از یه بلاک چین عمومی و یا بلاک چین خصوصی استفاده کنن. اجازه بدین تا با یه مثال براتون ساده تر توضیح بدم. عمثلا یه موسسه مالی اطلاعاتی رو داره که نمیخواد به شکل عمومی روی بلاک چین قرار بده، در این صورت میتونه این اطلاعات رو تو یه بلاک چین خصوصی قرار بده. به این ترتیب این اطلاعات درون سازمان حفظ میشن، البته در صورتی که بخوان میتونن این اطلاعات رو با دیگران به اشتراک بزارن.

از طرفی این موسسه نیاز داره که اطلاعاتی رو تو دسترس عمومی قرار بده، به همین خاطر هم باید از یه بلاک چین عمومی استفاده کنه. برای مثال اگه یه مشتری جدید بخواد تو این حساب باز کنه، قبل از هر کاری باید هویت خودش رو تایید کنه. به این منظور، موسسه مالی مورد نظر ما میتونه از بلاک چین عمومی نئو استفاده کنه. توجه داشته باشین که بلاک چین آنتولوژی و نئو با هم در ارتباط هستن و اطلاعات این موسسه در نهایت بهم مرتبط میشن.

اما چطور باید به این اطلاعات اعتماد کرد؟ جواب این سوال مکانیسم اجماع (Consensus Mechanism) هستش. شبکه آنتولوژی، مثل بقیه ی بلاک چین ها از مکانیسم اجماع استفاده میکنه. تو مکانیسم اجماع تراکنش ها و فعالیت هایی که روی شبکه انجام میشن، بدون این که به واسطه ای نیاز باشه، تایید میشن. مکانیسم های اجماع مختلفی طراحی شدن ولی معروف ترین و پرکاربرد ترین اون ها، اثبات سهام (Proof Of Stake) و اثبات کار (Proof Of Work) هستش.

ارز دیجیتال ont چیست؟ | انتولوژی چیست؟

در توکن آنتولوژی از مدلی به اسم VBFT استفاده میشه. این مدل ترکیبی از سه مکانیسمِ: تحمل خطای بیزانس (Byzantine Fault Tolerant)، عملکرد تصادفی قابل تصدیق (Verifiable Random Function) و اثبات سهام (Proof Of Stake) هست. فرقی که این مدل با مکانیسم اجماع بلاک چین های دیگه ای مثل اتریوم و بیت کوین داره، سرعت تایید تراکنش هاست. اگه در بلاک چین بیت کوین از این سیستم استفاده بشه، سرعت تراکنش ها به 7 تراکنش در ثانیه میرسه. در بلاک چین اتریوم هم با استفاده از VBFT، حدودا 15 تراکنش در ثانیه انجام میشه.

با توجه به سیستمی که برای تایید تراکنش های آنتولوژی وجود داره، استخراج ارز ONT غیر ممکنه. به همین خاطر هم مثل ارز های دیگه نمیشه با استفاده از استخراج آنتولوژی، این رمز ارز رو بدست آورد. برای تهیه ی این رمز ارز دو راه دارین: 1. خرید ارز دیجیتال ONT 2. شرکت تو ایردراپ ها.

درسته که آنتولوژی تازه اول مسیر رشد و پیشرفتش قرار گرفته، ولی میتونه هزاران تراکنش رو تو هر ثانیه تایید کنه. البته در مورد VBFT باید به این نکته اشاره کنیم که، تو این روش برای انجام شدن یک تراکنش فقط به تایید دو سوم شبکه نیازه که همین مسئله هم باعث افزایش سرعت تایید تراکنش ها و کاهش هزینه ها شده. با توجه به این مسئله باید بگم که استفاده از این روش برای ارز هایی که تمرکزشون روی انجام تراکنش های مالیه، اصلا مناسب نیست؛ ولی چون پلتفرم آنترولوژی بیشتر برای غیر متمرکز سازی کاربرد داره، میشه بدون نگرانی از این روش استفاده کرد.

پتانسیل های پلتفرم و رمز ارز آنتولوژی

انتولوژی چیست؟ پتانسیل ont | آینده انتولوژی

پتانسیل هایی که میتونیم برای این شبکه متصور بشیم، هیچ محدودیتی ندارن؛ چون همه ی کسب و کارها و سازمان ها میتونن از اون برای ارتقا خودشون استفاده کنن. این پلتفرم شرایطی رو بوجود آورده که داده ها و اطلاعات سریع، ایمن و شفاف منتقل بشن. همچنین این پلتفرم در حال کار روی پایانه ای برای قرارداد های هوشمند و برنامه های غیر متمرکز هستش که به وسیله ی بلاک چین نئو هم ازش حمایت شده. به این ترتیب میتونیم تو آینده منتظر تحولات زیادی تو سیستم اتوماسیون شرکت ها و موسسات باشیم. در کل آینده ارز دیجیتال آنتولوژی بسیار امید بخشه و میتونه رشد بسیار بالایی رو تجربه کنه.

قیمت ارز دیجیتال ONT بعد از عرضه به شدت رشد کرد و تو مدت کوتاهی به 9 دلار رسید. ولی بعد از اون نتونست رشد خاصی رو انجام بده. در حال حاضر قیمت آنتولوژی مثل یه فنر فشرده شدس که اگه رها بشه، تو مدت کوتاهی میتونه رشد بالایی رو تجربه کنه. البته نباید تاثیر اخبار ارز آنتولوژی رو دست کم بگیرین، ممکنه که خبری درباره ی یک همکاری مهم فنر قیمت ارز دیجیتال ONT رو رها کنه. پیشنهاد ما به شما اینه که، اگه قصد سرمایه گذاری و خرید ارز آنتولوژی رو دارین، گوش به زنگ باشین و همه ی داده ها و اخبار ارز آنتولوژی رو دنیال کنین. این طوری میتونین این رمز ارز رو تو فرصت و قیمتی مناسب بخرین.

در حال حاضر پلتفرم نئو جایگاه خیلی خوبی رو تو بازار داره، به همین هم میشه انتظار داشته که تو آینده ارز دیجیتال ONT هم با توجه به همکاری ها و ویژگی های مشترکی که با NEO داره، بتونه پابه­پای نئو تو بازار رمز ارز ها رشد کنه. البته فراموش نکنین که بزرگ ترین دلیل مقایسه ی این دو پلتفرم، تیم سازنده ی اون است.

آینده انتولوژی | ارز دیجیتال انتولوزی

شاید بزرگترین چالشی که تو مسیر این پروژه قرار گرفته، دولت و حکومت چین باشه. شرکت اصلی سازنده پلتفرم آنتولوژی تو چین واقع شده. در حال حاضر میتونیم چین رو به عنوان یکی از سخت گیرترین کشور های دنیا، تو حوزه ی ارز های دیجتال بدونیم. از زمانی که پلتفرم Ontology ساخته شده، کشور چین قوانین سخت گیرانه ای رو در مورد رمز ارز ها وضع کرده، برای مثال طبق قوانین چین جذب سرمایه از طریق ICO تو این کشور ممنوع اعلام شده، همچنین مبادله ی رمز ارزها تو این کشور محدودیت های زیادی رو داره.

احتمال این که دولت چین ایده ی ارز ONT رو مخالف با ایدئولوژی خودش بدونه وجود داره؛ به همین خاطر هم بزرگترین ترسی که در مورد آینده آنتولوژی میتونیم داشته باشیم، قرار گرفتن پروژه ی آنتولوژی تو لیست سیاه این کشوره. البته در این مورد اخبار امید بخشی تو حساب توییتری این پروژه منتشر شده. البته با توجه به عکس هایی که در مورد ملاقات اعضای تیم آنچین و مسئولان دولتی چین انجام شده، میشه به آینده ی پروژه هایی که تحت پوشش شرکت OnChain هستن امیدوار بود.

خرید ONT

ارز دیجیتال انتولوژی چیست؟ | خرید ont

بهترین و امن ترین راه ممکن برای خرید ارز دیجیتال آنتولوژی، استفاده از صرافی ارز دیجیتال های آنلاینه. ممکنه که خیلی از شما بخواین برای خرید Ontology از صرافی های خارجی استفاده کنین، ولی مطمئنم با مشکلاتی که تو این راه براتون پیش میاد، کلا منصرف میشین. متاسفانه صرافی های معتبر دنیا به هیچ عنوان به ایرانی ها خدمات نمیدن و اگه متوجه بشن که سعی دارین دورشون بزنین تا بتونین ازشون خرید کنین، در جا حسابتون رو میبندن و حتی ممکنه که پولتون رو هم پس ندن. البته بعضی صرافی ها هم هستن که خیلی به ایرانی بودنمون گیر نمیدن، ولی ممکنه یه روز کرکره رو بِدَن پایین و همه ی سرمایه های کاربراشون رو بدزدن.

اگه دوست ندارین که سرمایه ی شما چنین ریسک هایی رو تحمل کنه، بهتره که از صرافی های داخلی استفاده کنین. پروسه ی خرید و فروش ارز دیجیتال  از این صرافی ها اصلا پیچیده نیست، فقط کافیه که ثبت نام کنین و مدارکی که برای احراز هویتتون نیاز هست رو در اختیار تیم پشتیبانی این صرافی ها قرار بدین. تیم صرافی ایران بایننس، شرایطی رو فراهم کرده که بتونین بدون هیچ مشکلی هر رمز ارزی رو که میخواین بخرین. همچنین میتونین بروز ترین قیمت Ontology رو تو این صرافی پیدا کنین. مطمئنم از اعتماد به صرافی ما پشیمون نمیشین.

جمع بندی

تو این مقاله یکی از جدید ترین و در عین حال پر پتانسیل ترین رمز ارز های دنیای کریپتوکارنسی ها رو معرفی کردیم. الان که فهمیدین " پلتفرم و ارز دیجیتال آنتولوژی چیست؟ " و همچنین با اهداف و آینده ارز دیجیتال آنتولوژی آشنا شدین. میتونین با خیال راحت تری این رمز ارز رو خریداری کنین. آنتولوژی میتونه آینده ی بسیاری از کسب­وکار ها و سازمان ها رو متحول کنه. همچنین با توجه به مثالی که در مورد استفاده از این پروژه روی شبکه ی درمان براتون زدیم، میشه انتظار داشت که علاوه بر کسب­وکار ها، دولت ها هم برای ارتقا سیستم های سنتی از این پلتفرم استفاده کنن.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال آنتولوژی چیست؟ Ontology چیست؟
سوال امنیتی :3+76 = ?