آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران بایننس

1402/06/08
آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران بایننس


ارز دیجیتال پدیده ی نو ظهوریه که به شدت در حال تسخیر اقتصاد جهانه. آینده ی اقتصاد جهان بدون ارز دیجیتال غیر قابل تصوربوده و خرید ارز دیجیتال امر لازم و ضروری برای سرمایه گذاری است.

البته این به معنای حذف پول های رایج دنیا مثل دلار، یورو، پوند، ریال و سایر ارزهای ملی در آینده ی نزدیک نیست، اما اونها در آینده کنار ارزهای دیجیتال نقش آفرینی میکنن و دقیقا به همین خاطر هستش که بزرگان اقتصاد دنیا بخش زیاد سرمایه هاشونو به ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین تبدیل کردن. با آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران بایننس شما هم میتونین وارد این بازار سودده بشین پس ما رو همراهی کنین. 

چرا ما ایرانیان باید ارز دیجیتال بخریم؟

از مهمترین دلایل خرید رمز ارزها برای ما ایرانیا اینکه متاسفانه ارزش پول ملیمون در یه سیر نزولی قرار گرفته و روز به روز قدرت خریدامون پایین میاد. در مقابل ارز دیجیتال ارزش بین المللی داره و میتونه قدرت خرید ما رو حفظ کنه. مثلا ارز دیجیتال تتر با نماد انحصاری usdt همیشه قیمتی معادل یک دلار داره و وظیفش حفظ ارزشه پوله ضمن اینکه دردسرهای نگهداری پولو هم نداره.

 آموزش خرید ارز دیجیتال از ایران بایننس | آموزش فروش ارز دیجیتال

از دلایل دیگه ای که برای خرید ارز دیجیتال و پرداختن به آموزش خرید ارز دیجیتال میشه اشاره کرد اینکه رمزارزها در مسیر سود دهی هستن و برای ما ایرانیا که در این تنگنا اقتصادی جای مناسبی برا سرمایه گذاری نداریم، میتونه بستر مساعدی باشه. اصلا وقتی مردم کشورهایی هم که جاهای مناسبی برای سرمایه گذاری تو کشورشون دارن و باز سودهای کلانی از بازار ارز دیجیتال میبرن، چرا ما ایرانیا سود نبریم؟ این دلایل و خیلی از دلایل دیگه که مجال گفتنشون تو این مقاله نیست، ما رو ملزم به خرید ارز دیجیتال میکنن. صرافی آنلاین ایران بایننس در خدمت شماست تا با آموزش خرید ارز دیجیتال از ایران بایننس و همینطور آموزش فروش ارز دیجیتال در ایران بایننس، در این راه کمک حال شما هموطنان عزیز باشه تا همگی به حقمون از جهانی که در رنج و ضررش هم سهیم بودیم و الان موقع سهیم شدن در سودش هست، برسیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رمز ارز، مقاله ارز دیجیتال چیست را مطالعه نمایید.

تدابیر امنیتی در خرید و فروش ارز دیجیتال:

خرید ارزهای دیجیتال می‌تواند همراه با ریسک‌های امنیتی باشد، زیرا این ارزها در محیط‌های آنلاین و دیجیتالی تبادل می‌شوند. برای محافظت از امنیت و ایمنی خود در خرید و نگهداری ارزهای دیجیتال یک امر مهم در تبادلات ارزی است. موارد مهم از این امنیتی در خرید و فروش ارز دیجیتال را میتوان در موارد زیر خلاصه کرد:

استفاده از کیف‌پول‌های سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری:

کیف‌پول‌های سخت‌افزاری (Hardware Wallets) و نرم‌افزاری (Software Wallets) برای ذخیره ارزهای دیجیتال به صورت امن پیشنهاد می‌شوند. این کیف‌پول‌ها به شما کنترل کاملی بر مالکیت ارزها و امنیت بیشتر می‌دهند.

استفاده از شبکه‌های امنیتی:

اطمینان حاصل کنید که از اتصال اینترنتی امن و شبکه‌های وای‌فای امن و رمزنگاری‌شده استفاده می‌کنید تا در هنگام انجام تراکنش‌های خرید ارزهای دیجیتال از دسترسی غیرمجاز جلوگیری شود.

رمز عبور قوی و 2FA:

برای حساب‌های خود در تبادل‌گرها و کیف‌پول‌های دیجیتال، از رمزهای عبور قوی و رندوم استفاده کنید. همچنین، اگر امکان دومرحله‌ای (2FA) در دسترس است، آن را فعال کنید.

عدم اشتراک اطلاعات حساب:

اطلاعات حساب‌های خود را با دیگران به اشتراک نگذارید و هیچ‌گاه اطلاعات ورود به حساب‌های خود را در تبادل‌های اجتماعی یا پیام‌رسان‌ها ارسال نکنید.

پیگیری تراکنش‌ها:

تراکنش‌های خود را با دقت پیگیری کنید و در صورت مشکوکی یا خطا، به اطلاع تبادل‌گر یا پلتفرم خود برسانید.

صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس

چندین سال پیش که با ارزهای دیجیتال آشنا شدیم هنوز هیچ مرجع قدرتمندی برای ارائه ارزهای دیجیتال و خرید و فروش بیتکوین و اتریوم و ... در ایران نبود. اکثر فعالیت ها در این عرصه بصورت نا امن در بستر فضای مجازی انجام میشد که موجب کلاهبرداری و خسارت به عده زیادی از هموطنانمون شد. صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس برای اولین بار در سال 1395 با این هدف که این خلاء پتلفرمی ایرانی برای چنین معاملاتی رو پر کنه، فعالیت خودشو شروع کرد.

صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس یه پتلفرمه کاملا بومی برای خرید و فروش انواع ارز دیجیتاله و یکی از اولین ارائه دهندگان خدمات خرید، فروش و سرمایه گذاری ارز دیجیتال در ایرانه که با ارائه بیش از 1000 نوع رمز ارز تنوع ارزی قابل قبولی را به مخاطبان خودش ارائه میده.

البته در راستای معرفی ارزهای دیجیتال حتی ارزهای نوپا مقالات مختلفی از جمله معرفی اون ارزها و آموزش خرید ارز دیجیتال ها و آموزش فروش ارز دیجیتال ها کمک حال کاربرانش هستش.  ایران بایننس تحت نظارت تیم های امنیتی برنامه نویسی و پیاده سازی شده که این باعث میشه امنیت اطلاعات و تراکنش های خرید و فروش رمز ارزها در سطح بالایی تامین بشه. در ضمن به منظور حمایت از سرمایه گذاران خرد ارز دیجیتال، کمترین کارمزد از کاربران جدید خودش دریافت میکنه.

تمام خرید و فروش هایی که در صرافی ایران بایننس ثبت میشه کاملا خودکار و سیستمیک هستش. با فروش ارز به مجموعه ایران بایننس این امکان فراهم میشه تا تسویه حساب ها بصورت فوری انجام و به حساب کاربران واریز بشه. البته برا اینکه کار کاربرانشو راحتتر کنه، صرافی خدمات پرداخت بر روی درگاه های بانکی رو تدارک دیده تا بدون محدودیت حجم خرید بتونه معامله هاشو ثبت کنه.

آموزش حرید بیت کوین | آموزش خرید ارز دیجیتال

ما در این مقاله با آموزش خرید ارز دیجیتال از ایران بایننس شما رو در مورد نحوه ی خرید ارز دیجیتال آشنا میکنیم و در ادامه با آموزش فروش ارز دیجیتال در ایران بایننس، طریقه ی فروش ارز دیجیتال رو مرحله به مرحله آموزش میدیم.  

اما قبل از خرید ارز دیجیتال از بایننس و فروش ارز دیجیتال در ایران بایننس لازمه که شما کیف پول ارز دیجیتال تهیه کنین. پس با هم در این مورد گپی داشته باشیم:

کیف پول چیست؟

کیف پول دیجیتالی به کاربرانش این امکان رو میده که بتونن دارایی های دیجیتالی خودشونو ذخیره و بازیابی کنن. اگه بخوایم دقیقتر بگیم، کیف پول ارز دیجیتال دستگاه، رسانه ی فیزیکی، برنامه ی کاربردی یا سرویس هستش که کلیدهای عمومو یا کلیدهای خصوصی برای تراکنش های رمز ارزها ذخیره میکنه. بیشتر کیف پول ها مختص به یه رمز ارز خاص نیستن و میتونیم چندین رمز ارز رو هم زمان در اون ذخیره کنیم. وقتی ارز دیجیتالی میخرین، باید آدرس کیف پولتونو بدین تا ارز به کیف پول شما انتقال داده بشه. کیف پول های متنوعی وجود داره که بسته به خریدتون میتونین تهیه کنین. ما کیف پول تراست ولت رو بهتون پیشنهاد میکنیم که روی گوشی هم قابل نصبه. توجه داشته باشین که ارزی که خریداری میکنین به آدرس کیف پولی که ارائه میدین ارسال میشه، پس دقت لازم برای درست وارد کردن آدرس رو داشته باشین تا خدای نکرده ارزتون به کیف پول کس دیگه ای انتقال داده نشه که در این صورت مسئولیتش بر عهده ی خودتونه و برگردون ارز غیر ممکن. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کیف پول مقاله کیف پول چیست را مطالعه نمایید.

بعد از تهیه کیف پول دیگه نوبت خرید ارز دیجیتال هستش. آموزش خرید ارز دیجیتال از ایران بایننس و آموزش فروش ارز دیجیتال در ایران بایننس به طور کامل در پایین گذاشته شده. در ضمن آموزش خرید بیت کوین، آموزش خرید اتریوم، آموزش خرید ترون و همینطور آموزش خرید ریپل و آموزش خرید ارز دیجیتال های دیگه در سایت ایران بایننس گذاشته شده که شما میتونین با مراجعه به ارز مربوط اطلاعات زیادی نسبت به خود ارز و نحوه ی خرید و فروش اون ارزها و آموزش خرید از بایننس رو بدست بیارین.

آموزش خرید ارز دیجیتال از ایران بایننس | آموزش فروش ارز دیجیتال در ایران بایننس

طریقه ی ثبت نام در ایران بایننس

برا اینکه بتونین در صرافی ایران بایننس خرید کنین اول باید در این سایت ثبت نام کنین. پس قبل از آموزش خرید ارز دیجیتال از بایننس و آموزش فروش ارز دیجیتال در ایران بایننس، مراحل ثبت نام در این صرافی رو عرض میکنیم. لطفا به ترتیب این مراحل رو انجام بدین:

  • ورود به صفحه ی ثبت نام در سایت ایران بایننس به آدرس ثبت نام در بایننس.
  • وارد کردن شماره موبایل و کد تایید که توسط صرافی به شماره همراهی که وارد کردین ارسال میشه.
  • با وارد کردن ایمیل و مشخصات واقعی خودتون تکمیل ثبت نام رو میزنین.
  • ارسال موارد خواسته شده اعم از ارسال عکس سلفی و عکس مدارک شناسایی و تعهدنامه دست نوشت با ذکر نام و شماره همراه ثبت نامی و تصویر کارت بانکی. در ضمن احراز تلفن ثابت و وارد کردن آدرس دقیق هم فراموش نشه.

بعد از اینکه مشخصات خودتون و کارت بانکی رو وارد کردین و عکسای خواسته شده رو ارسال کردین، در کمترین زمان احراز هویت شما انجام میشه. در صورت تایید احراز هویت میتونین وارد بخش خرید و فروش ایران بایننس بشین. برای اینکه در قسمت احراز هویت مشکلی براتون پیش نیاد باید موقع گرفتن عکس سلفی مدارک رو در دستاتون بگیرین و هر دو دستتون از آرنج تو تصویر مشخص باشه و عکس کیفیت کافی داشته باشه به این صورت که نوشته های تهعد نامه و کارت ها خوانا باشه. کپی مدارک ارسال نشه و ... . اگه موارد خواسته شده درست نبود از طرف صرافی ایران بایننس براتون کامنت میشه.

قبول دارم این قسمت کمی سختگیرانست اما برای حفظ امنیت و جلوگیری از ورود افراد با هویت دروغی و همچنین وارد شدن پولای فیشینگی کاری بس ضروریه.

خوب همینطور که گفتیم بعد از احراز هویت شما میتونین وارد بخش خرید و فروش بشین. اگه میپرسین چطوری خرید ارز دیجیتال انجام بدم؟ یا چطوری فروش ارز دیجیتال داشته باشم؟ با ما همراه باشین.

آموزش خرید ارز دیجیتال از ایران بایننس

بعد از اینکه احراز هویت شما توسط صرافی تایید شد، میتونید با توضیحاتی که پایین اومده خرید ارز دیجیتال خودتونو انجام بدین.

  • اول وارد سایت صرافی ایران بایننس میشید بعد از وارد کردن رمز و پسوردتون به پنل خرید یا فروش ارز دیجیتال وارد مشین. در این قسمت لازمه که حتما فیلتر شکن شما خاموش باشه. این به دلیل حفظ امنیت سایت و اطلاعات کاربراست.

 

آموزش خرید ارز دیجیتال | آموزش فروش ارز دیجیتال در ایران بایننس

  • در منوی سمت راست گزینه ی خرید ارز دیجیتال رو انتخاب کنین. البته قبلش میتونین ویدئویی که هست رو به دقت ببینید که حتما براتون مفید خواهد بود.
  • در مرحله ی بعدی ارز مورد نظرتونو جستجو و انتخاب میکنید.
  • آدرس کیف پول (ولت) رو وارد کنین.
  • انتخاب شبکه انتقال با کمترین کارمزد (توجه کنین که کیف پول شما شبکه انتخابیتونو پشتیبانی کنه)
  • بعد میزان خرید ارز دیجیتال مورد نظرتونو وارد کنین.
  • روی گزینه ی تکمیل خرید کلیک کرده و بعدش فاکتور رو بررسی کنین.
  • در این مرحله کارت بانکیتونو برای پرداخت مبلغ سفارش ارزتونو انتخاب کنین و اگه کد تخفیف دارین، این کد رو ثبت کنین.
  • بر روی پرداخت کلیک کنین و به صفحه ی درگاه پرداخت آنلاین وارد بشین.
  • در آخر تسویه به صورت خودکار انجام میشه و مقدار ارز انتخابیتونو دریافت میکنین.

نکات طلایی  آموزش خرید ارز دیجیتال از ایران بایننس

اولا بعد از پرداخت و ثبت سفارش خرید ارز دیجیتال از ایران بایننس پس از حداکثر 5 دقیقه ارز دیجیتال انتخابیتونو در کیف پولتون دریافت میکنین.

ثانیا ایران بایننس برا کاربران خودش سطوح مختلف کاربری تعریف کرده که با افزایش سطح کاربریتون در ایران بایننس امکانات و مزایای بیشتری برا شما فعال میشه.

ثالثا احراز هویت فقط یک بار انجام میشه و بعد از اینکه اولین خریدتونو انجام دادین برای خریدهای دیگه نیاز به احراز هویت تازه نیستش.

رابعا انتقال رمز ارز مورد انتخابیتون به کیف پول شما در هر ساعت از شبانه روز حتی روزای تعطیل هم به صورت آنی انجام میشه و جای هیچ گونه نگرانی نیستش.

 در اینجا بخش آموزش خرید ارز دیجیتال از ایران بایننس تموم میشه، در ادامه با آموزش فروش ارز دیجیتال در ایران بایننس در خدمتتون خواهیم بود.

آموزش خرید ارز دیجیتال از ایران بایننس | آموزش فروش ارز دیجیتال

آموزش فروش ارز دیجیتال در ایران بایننس

فروش ارز دیجیتال در ایران بایننس هم خیلی سادست و در کمتر از چند دقیقه انجام میشه اما قبلش لازمه که شما احراز هویت شده باشین طبق روالی که قبلا گفتیم. برای فروش ارز دیجیتال در ایران بایننس مراحل زیر رو دنبال کنین.

  • ثبت نام و احراز هویت که اگه قبلا ثبت نام کردین و احراز هویت شدین که مراحل بعدی رو دنبال کنین.
  • وارد شدن به پنل کاربری و ثبت رمز و پسوردتون و ورود به پنل خرید و فروش ارز دیجیتال
  • از منوی سمت راست گزینه ی فروش ارز دیجیتال رو انتخاب کنید.
  • ارز مورد نظرتون که قصد فروشش رو دارین رو از لیست ارزها انتخاب کنین.
  • آدرس کیف پول ارز دیجیتال انتخابی ایران بایننس رو در قسمت ولت کپی کنین و روی گزینه ی ثبت و ادامه کلیک کنین.
  • مقدار دقیق همراه با اعشار ارز انتقالیتونو وارد کنین.
  • کارت بانکی برای تسویه حساب رو انتخاب کنین.
  • آدرس کیف پول خودتونو وارد کنین و بر روی " ثبت و ادامه" کلیک کنین.
  • ورود  txid یا هش تراکنش در صورت وجود و بعد روی گزینه ی بررسی اطلاعات کلیک کنین.

نکات طلایی آموزش فروش ارز دیجیتال در ایران بایننس

اولا در صورتی که انتقال و دریافت ارز دیجیتال توسط سیستم ایران بایننس تایید بشه، مبلغ فاکتور شده در بازه ی زمانی ده دقیقه تا 24 ساعت به کارت بانکی که شما انتخاب کردین واریز میشه.

ثانیا با فروش ارز دیجیتال در ایران بایننس از شما کمترین کارمزد گرفته میشه و در کمترین زمان ممکن تسویه حساب انجام میشه.

ثالثا شما میتونی بیش از 1000 ارز دیجیتال در این صرافی به فروش برسونین. برای اینکه بتونین از لیست تراکنش های فروش مطلع بشین میتونین از پنل کاربری خودتون وارد بخش "لیست تراکنش های فروش" بشین.

آموزش خرید ارز دیجیتال از ایران بایننس | آموزش فروش ارز دیجیتال

سخن پایانی

در آخر باید خدمتتون عرض کنیم که به علت جوان بودن ارزهای دیجیتال هنوز زمان میبره تا به ثبات کامل برسه و از طرف جامعه مورد قبول واقع بشه. آخه همینطور که میدونین انسان در مقابل تغییرات مقاومت نشون میده و سخت اونو قبول میکنه. اگه تاریخ رو بررسی کنین میبینید که چقدر زمان برد تا مردم ارز فیات رو به عنوان سیستم اقتصادی جدید قبول کنن و دست از مبادله ی کالا به کالا بردارن! اما سرعت پیشرفت  ارزهای دیجیتالی خیلی بالاست و به نظر میرسه در آینده نزدیک بتونه سیستم اقتصاد جهان رو به خاطر ویژگی های منحصر به فردی که داره در دست بگیره. پس لازمه که از این دنیای تازه دور نمونیم و برای کسب سود و درآمدزایی بالا وارد این دنیا بشیم. اما بعد از آموزش خرید ارز دیجیتال و آموزش فروش ارز دیجیتال و با قدم های سنجیده و آگاهانه وارد این دنیا بشین تا طعم تلخ شکست رو نچشید.

صرافی ایران بایننس در این راه کنار شماست. با آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران بایننس ورود به این دنیای پچیده و پر از رمز و راز رو آغاز کنین. اما هرگز دست از علم آموزی برندارین. چون در نهایت تصمیم گیرنده شمایید.

ما در این مقاله  سعی در هموار کردن مسیر وارد شدن به بازار رمز ارزها رو داشتیم. امیدواریم برای شما کاربر گرامی مفید فایده واقع شود.


نظرات کاربران در مورد آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران بایننس
سوال امنیتی :1+81 = ?