ارز دیجیتال آیکون چیست؟ معرفی ارز دیجیتال ICX | بررسی آینده ICON

1402/06/14
ارز دیجیتال آیکون چیست؟  معرفی ارز دیجیتال ICX | بررسی آینده ICON

بازار ارزهای دیجیتال به شدت در حال رشده. بیش از 2000 ارز دیجیتال از سال 2018 به رمز ارزها اضافه شده و هر ماه هم ده ها ارز بر این خانواده پر جمعیت اضافه میشه. البته تعدادی از این ارزها توکن های ERC20 هستند اما تعداد قابل توجهی هم وجود دارن که فناوری مخصوص خودشونو دارن و روی زنجیره ی خودشون کار می کنن که این باعث ایجاد دیواری میشه که مانع ارتباط ارزها با یکدیگر میشه. برای حل این مشکل قهرمانی به وسط میاد که اسمش آیکونه.

برای اینکه شکاف بین چنین فناوری هایی پوشش داده بشه و اونها در دسترستر و قابل استفاده تر برای مصرف کنندگان بشه، محصولی به نام ICON بوجود اومد.  اگه کنجکاو شدین و می خواین بیشتر در این باره اطلاع کسب کنین، کافیه این مقاله رو دنبال کنین. ارز دیجیتال آیکون چیست؟ اهداف ICX ، ویژگی آیکون، قیمت ICON ، خرید آیکون و .... همه و همه رو میتونین در این مقاله پیدا کنین مارو همراهی بفرمایید.

ارز دیجیتال ICX چیست؟

آیکون ICON با نماد انحصاری ICX که بهش اتریوم کره جنوبی هم میگن یه پروژه ی بلند پروازانه هستش که به دنبال برقراری "اَبَر اتصال" در جهانه!  ارز دیجیتال آیکون با هدف بهبود تعامل میان جوامع بلاک چینی مختلف به  روی کار اومده و قصد داره یه شبکه ی واحد برا تعامل میان این جوامع ایجاد کنه. ارتباط میان این جوامع از طریق نمایندگان جامعه اتفاق میوفته.در این پتلفرم منظور از جامعه، مجموعه ای از نودهاست که از یه سیستم مدیریتی پیروی می کنن.

شبکه های ارز دیجیتال هایی مثل بیت کوین و اتریوم یه جامعه به حساب میان اما میشه یه امکانی هم بوجود آورد که بانک‌ها، کسب و کارها، بیمارستان‌ها، مدارس و دولت‌ها هم بتونن به عنوان جامعه به این اکوسیستم بپیوندن.هدف نهایی پروژه آیکون اینه که بتونه یه پتلفرمی رو ایجاد کنه که طیف وسیعی از صنایع از صنایع مالی و امنیتی بگیر تا صنایع درمانی و آموزشی و ... همه بتونن در یه شبکه ی واحد به تعامل و تبادل با یکدیگر بپردازن.

چنین تصور کنین که این امان وجود داشته باشه که از طریق اون بتونیم موسسات و صنایعی که بالا بهش اشاره کردیم و همچنین سایر انواع خدمات همگی رو در یه فضا جمع کنیم و تمامی تعاملات و تراکنش های مربوط به اونها در یه شبکه انجام میشد. در این صورت ما به یه جامعه ی آرمانی دست پیدا میکینیم.

به نظر میرسه که پروژه ارز دیجیتال آیکون قصد داره چنین جامعه آرمانی رو ایجاد کنه.

ارز دیجیتال آیکون چیبست؟

تاریخچه آیکون | بنیانگذاران آیکون

ارز دیجیتال آیکون طی یه برنامه ی عرضه اولیه در ماه سپتامبر 2017 به بازار ارائه شد و از طریق فروش توکن های ICX تونست سرمایه ای حدود 43 میلیون دلار جمع آوری کنه. البته این فروش در حدود 50 درصد از کل توکن های آیکون بود. در ادامه در سال 2018 پروژه آیکون بلاکچین اختصاصی خودشو ایجاد کرد و افرادی که در عرضه ی اولیه سال 2017 شرکت کرده بودن توکن های خودشونو دریافت کردن. در سال 2019 پروژه ICON استاندارد IRC19 رو به عنوان استاندارد شبکه آیکون ارائه داد. این شبکه به کسایی ارائه شد که قصد داشتن از این شبکه برا ایجاد پروژه هایی با استفاده از زیر ساخت های این شبکه یا توکنیزه کردن داراییهای خودشون در بستر بلاکچین این شبکه استفاده کنن.

این دارایی ها به صورت توکن های دیجیتالی یا کوین هاین که مالکیت یا سهام یه دارایی رو نشون میدن. با توکنیزه کردن دارایی ها و کسب و کارها میشه فروش سهام به صورت دارایی دیجیتالی داشته باشن و سرمایه جذب کنن.

ارز دیجیتال ICX در کشور کره به وسیله ی شرکتی با نام Fintech ایجاد شد. همچنین توسط گروه مالی دیلی که دارای ارز رمززنگاری کوین وان هم هستن، حمایت میشه. این شرکت حوزه ی فعالیت خودشو در کشور کره گسترش داد اما مجموعه کنترل کننده Fintech هم اکنون در کشور سوئیس فعالیت میکنن. این مجموعه متشکل از مندسان ودانشجویان و فارغ التحصیلان معتبرترین دانشگاههای کشور کره و سایر کشورها هستند و خدمات بسیار ارزنده ای در زمینه ی آیکون به کاربرانشون ارائه دادن. از مهندسان برتر این شرکت میشه به Don Tapscott اشاره کرد که تاثیر زیادی در این پروژه داره. این شخص همچنین نویسنده ی کتاب "انقلاب بلاکچین" و موسس بنیاد تحقیقاتی Blackchain  هستش.

اهداف پروژه ارز دیجیتال ICX چیست؟

پروژه ارز دیجیتال آیکون هدف خودشونو از راه اندازی این ارز ایجاد یه جامعه دیجیتالی بیان کردن. ارز دیجیتال آیکون قصد داره یه شبکه ی بزرگتر رو که متشکل از چندین شبکه ست ایجاد و اون رو  با استفاده از رمزارزها مدیریت کنه. بلاکچین‌هاییم که در پروژه آیکون شرکت میکنن، میتونن از طریق صرافی غیر متمرکز (DEX) ، به تبادل رمزارزهای خودشون بپردازن.

دراین صرافی غیر متمرکز، مقداری ذخیره رمزارزی برای هر جامعه بلاکچین وجود داره و از این طریق این جوامع میتونن به سرعت تبادل ارزهای دیجیتال داشته باشن.

ارز دیجیتال آیکون چیست؟ اهداف پروژه ی آیکون

برای محاسبه نرخ سود در این صرافی، از مدل تحلیلی .A.I استفاده شده. توکن ‌ICX توکن اختصاصی این شبکه هستش که برای پرداخت‌های میان بلاکچینی از آن استفاده میشه.

پروژه ارز دیجیتال آیکون ایده اصلی و اولیه خودشو رو از نظام اقتصادی در دنیای واقعی گرفته چراکه تمامی سیستم‌های مالی اعم از کسب و کارها، سازمان‌های غیرانتفاعی و مؤسسات مالی دولتی همگی از یه ابزار مشترک برای مبادلات خود استفاده می‌کنن که پول ملی نام داره.

اما برخلاف سیستم‌های پرداخت سنتی که در اون افراد باید از قوانین و دستورالعمل‌های آن شبکه پیروی کنن، در شبکه آیکون افراد و مؤسسات خصوصی میتونن کنترل سیاست‌ها و خط مشی‌ خودشونو بر عهده داشته باشن. پروژه ارز دیجیتال  ICON، از این طریق سعی داره محدودیت‌های بالقوه موجود در سیستم‌های مالی  رو کاهش بده.

استفاده از تکنولوژی بلاکچین، در کنار توکن اختصاصی این شبکه، یعنی ارز ICX ، فضایی به عنوان یه شبکه میان بلاکچینی ایجاد میکنه که پروژه‌ها میتونن در این فضا به عنوان یه پلتفرم واحد جمع بشن و به ارتباط و تعامل با هم بپردازن.

اجزای آیکون | چگونگی عملکرد آیکون

پروژه ICON از 5 بخش اصلی تشکیل شده که عبارتند از: جمهوری آیکون (ICON Republic) ، جامعه آیکون (ICON Community) ، نمایندگان جامعه (C-Rep) ، نودهای جامعه (C-Nodes) و نودهای شهروند (Citizen nodes). در ادامه در مورد هر کدام توضیحات کاملی ارائه شده.

ارز دیجیتال ICX چیست؟ | اجزای آیکون

  1. جمهوری آیکون: ICON Republic این جامعه در واقع به کل شبکه ی آیکون اشاره داره. در واقع ICON Republic به عنوان یه کانال ارتباطی بین جوامع عمل میکنن اما در اداره ی این جوامع دخالت نمی کنن. نکسوس       (Nexus)  با استفاده از تکنولوژی الگوریتمی به نام لوپ چین (Loopchain) ایجاد شده. فناوری لوپ چین جوامعی رو که در جمهوری آیکون قرار دارن رو با یکدیگه مرتبط میکنه. به گروهی شدن جوامع با یکدیگه کنسرسیوم گفته میشه. کنسرسیوم‌ها دارای قوانین مشخصی هستن و به بلاکچین‌های مختلف امکان می‌دهن که با یکدیگر همکاری داشته باشن.
  2. جامعه آیکون: (ICON Community) این جامعه شبکه ای از نودهاست که این نودها پروژه ی خودشونو با استفاده از ساختاری که در نظر دارن، اداره میکنن. یعنی هر جامعه قوانین و ساز و کار اجماع خاص خودشو اداره می کنه.
  3. نمایندگان جامعه: c-Rep حق احراز هویت معاملات در شبکه آیکون و رای دادن در مورد مسائل حاکمیت رو دارن. این نمایندگان توسط هر جامعه انتخاب میشن و پاداش هایی برا حفظ آیکون دریافت میکنن.
  4. نودهای جامعه: (C-Nodes)  این نودها هم نودهایی هستن که حق ایجاد معاملات و یا تراکنش ها رو دارن اما نمی تونن در مورد تایید معاملات و حاحمیت در آیکون رای بدن. در واقع وظیفه ی این نودها مدیریت و حفظ بلاکچین خود جامعه هستش.
  5. نودهای شهروند: (Citizen nodes) کار این نودها اینه که به افراد اجازه بدن تا برای ایجاد تراکنش و استفاده از برنامه های غیر متمرکز یا Dapp های ساخته شده روی Loopchain به شبکه ی آیکون متصل بشن. ولی با این وجود این جامعه هم حق رای دادن در مورد حکمرانی آیکون رو ندارن.

شبکه بلاکچین که ICON Republic رو تشکیل میده Nexus نامیده میشه. Nexus مجموعه ای از انجمن ها هستن که در c-Rep به هم متصل میشن و بعد Nexus می تونن به هم پیوند داده بشن که در این صورت امکان اتصال و فراتر از اون مقیاس پذیری شبکه رو فراهم میکنن.

شیوه ی کار ارز دیجیتال ICON چیست؟

ارز دیجیتال آیکون در کار خودش از الگوریتم های مختلفی استفاده میکنه که یکی از این الگوریتم ها، الگوریتم اجماع proof-of-stake هستش.

 proof-of-stake الگوریتم اجتماع چه نوع الگوریتمیست؟

این الگوریتمیه که میتونه پهنای شبکه ی آیکون رو تا حد زیادی افزایش بده و بهبود ببخشه. الگوریتم اجماع تضمین میکنه که این کار با امنیت بسیار بالا انجام بشه.

یه الگوریتم اجماع جدید با نام Loop Fault Tolerance 2.0  که با نماد (LFT 2.0)  نشون داده میشه، در 8 آوریل 2020 به مردم و البته کاربرا معرفی شد و در دنیای ارز دیجیتال با ویژگی های مثبت مخصوص خودش به بازار عرضه شد که یکی از این ویژگی ها این بود که بتونه امنیت پهنای باند رو بسیار بالاتر از نسخه ی قبلیش به اجرا دربیاره.

در ادامه مقاله ارز دیجیتال ICON چیست؟ به بررسی ویژگی های این ارز خواهیم پرداخت:

مهمترین ویژگی های ارز دیجیتال ICO چیست؟

ارز دیجیتال آیکون چیست؟ | ویژگی های آیکون

ارز دیجیتال ICX ویژگی های مثبت بسیار زیادی داره که ما اینجا فقط به چند ویژگی ICX که مهمترینشون هستن اشاره میکنیم:

  • آیکون یه ارز دیجیتاله که بر شبکه ی غیر متمرکزه و به کاربرانش این امکان رو میده که با استفاده از خدمات این شبکه بتونن در بستر هر بلاکچینی که بخوان فعالیت کنن.  
  • ارز آیکون از پتلفرم loopchain که همون Nexus برا اتصال چندین بلاکچین از طریق ICO Republic استفاده میکنن و این شبکه به مانند سرگروه برا کلیه ی انجمن های بلاکچینه.
  • در این شبکه این امکان وجود داره که ارتباط بسیار آسان بین نمایندگان و کاربران شبکه وجود داشته باشه که از طریق ICON Republic این امکان فراهم شده.
  • یکی دیگه از ویژگی های مهم ارز دیجیتال ICX اینه که نمایندگان بلاکچین میتونن از طریق پتلفرم Nexus با نمایندگان انجمن های خود در ارتباط باشن.
  • DEX ذخایر ارزی رو برا انجمن های خودش در نظر میگیره و علت این موضوع هم اینه که میخواد با این کارش معاملات ارزی که با سکه های ICON انجام میشن رو مجاز و قانونی کنه.
  • ارز ICX یه صرافی غیر متمرکز برای خودش داره که این امکان برا کاربراش میده که بتونن در سریعترین زمان ممکن ارزای خودشونو مبادله کنن و یا اینکه بتونن تراکنش های مالیشونو انجان بدن.

هوش مصنوعی در بلاکچین

 بیشتر بحث هایی که در حول مقیاس پذیری بلاکچینه در مورد مقدار تراکنش ها در ثانیه تمرکز داره. طبق پیش بینی شرکت Adobe ، 31 درصد از سازمان ها در این سال از هوش مصنوعی استفاده خواهن کرد.

سیستم نمره دهی به مشوق ها در آیکون که توسط هوش مصنوعی محاسبه میشه، بر اساس هوش مصنوعی مالی DAVinCI  هستش. بیشتر معاملاتی که در بازار ارز دیجیتال ها انجام میشه بر اساس ارزش پیش بینی انجام میشه و نه با ارزش واقعی. احتمال اینکه اپ غیر متمرکز آیکون در کره جنوبی باقی بمونه وجود داره، ولی این برا رشد ارزش اون کافی نیست. آخه کره جنوبی میزبان غول هایی مثل سامسونگ، ال جی و هیونداست و مقبولیت عمومی با شرکت هایی مثل پروژه Smasung Pay بسیار آسان بدست خواهد اومد.

بررسی قیمت آیکون | تاریخچه قیمت ICX

ارز دیجیتال آیکون چیست؟ | بررسی قیمت ICX | تاریخچه قیمت آیکون

ارز دیجیتال آیکون در سال 2018 در محدوده ی قیمتی حدود 0.46 دلار قرار داشت. بعد از اون قیمت آیکون رشد زیادی رو تجربه کرد و تونست در ژانویه 2018 به محدود حدود 12 دلار برسه. بعد از این رشد قیمتی که برا آیکون در سال 2018 اتفاق افتاد این ارز روند تقریبا خنثی رو تجربه کرد و در حدود دو سال در این روند قرار داشت. اما بعد از این روند خنثی وارد یه روند نزولی شد که در نمودار بالا کامل مشخصه.

خرید و فروش آیکون چگونه است؟

ارز دیجیتال آیکون چیست؟ | خرید آیکون | فروش آیکون

برای خرید و فروش ICX راه های مختلفی وجود داره. اما بهترین راه خرید  و فروش ارز در صرافی ارز دیجیتال آنلاین هستش. برای این کار ابتدا باید در صرافی که این ارز رو پشتیبانی میکنه ثبت نام کنین و بعد از اینکه احراز هویت شما توسط صرافی انجام شد، شما قادر خواهین بود خرید آیکون و یا فروش ICON داشته باشین با قیمت آیکون که در سایت صرافی ها به صورت لحظه ای قابل مشاهدست.

صرافی های زیادی وجود داره که از این ارز پشتیبانی میکنن و بستری عالی رو برای خرید و فروش ICX فراهم میارن. از جمله از این صرافی های معتبر خارجی میشه به صرافی Binance ، Huobi Global ، OKEx و .... اشاره کرد. اما به دلیل تحریماتی که در کشورمون وجو داره شما قادر به خرید آیکون به صورت مستقیم از این صرافی های خارجی نخواهین بود.

راحتترین راه برای خرید آیکون بدون اینکه نگران تحریم و مسدود شدن اکانتت باشی، استفاده از صرافی ارز دیجیتال معتبر ایرانی هستش. در ایران صرافی های معتبر زیادی مشغول به فعالیت هستن که با سرچ در گوگل و پرس و جو میتونین از معتبر بودنشون اطمینان پیدا کنین. یکی از این صرافی های معتبر ایرانی که از ارز آیکون پشتیبانی میکنه، صرافی ایران بایننس هستش. که سابقه ی چندین ساله در این حوزه داره میتونین با اطمینان مشغول خرید ارز دیجیتال و فروش اون ها در این صرافی بشین.

مهمترین مسئله که قبل از خرید آیکون باید بهش توجه کنین، نحوه نگهداری ارز آیکون هستش. در ادامه ی مقاله ارز دیجیتال آیکون چیست؟ در مورد این مسئله توضیحاتی داده شده که نظر شما رو بهش جلب میکنم:

چگونه ارز آیکون را نگهداری کنیم؟

ارز دیجیتال ICX چیست؟ | کیف پول های آیکون

بهترین راه برای نگهداری آیکون بعد از خرید ICX ، کیف پول ارز دیجیتاله. بهترین کیف پول هایی که از این ارز پشتیبانی میکنن و شما میتونین ازش استفاده کنین رو براتون به صورت مختصر معرفی میکنیم.:

کیف پول ICONex:

این کیف پول، کیف پول رسمی آیکون ICON هستش که از ارز ICX و رمز ارزهای دیگه رو هم  پشتیبانی می کنه. شما میتونین از طریق مرورگر Chrome خود به این کیف پول دسترسی داشته باشین  و بعد از نصب به راحتی ازش استفاده کنین.

کیف پولcoolwallet  

این یه کیف پول سخت افزاری هستش که استفاده ازش خیلی هم راحته. این کیف پول علاوه بر رمز ارز ICON از ارزهای دیجیتال دیگه مثل لایت کوین، اتریوم، بیت کوین کش، ریپل و توکن های با استاندارد ERC-20 پشتیبانی میکنه و شما میتونین این ارزها رو هم در این کیف پول ذخیره کنین.

کیف پول لجر

این کیف پول یه کیف پول سخت افزاری هستش که از امنیت بالایی هم برخورداره به همین خاطر مورد توجه اکثر کاربران قرار گرفته. این کیف پول در دو مدل وجود داره و یکی از بهترین کیف پولاییه که میشه برای ذخیره سازی ارز دیجیتال ICX  ازش استفاده کرد.

کیف پول تراست ولت

کیف پول تراست یک کیف پول با رابط کاربری ساده هستش و ویژگی های عالیی داره. کیف پول تراست ولت از ارزای زیادی پشتیبانی میکنه. این کیف پول به شما این امکان رو میده تا توکن های با استاندارد ERC-20 رو بتونین به راحتی در این کیف پول ذخیره کنین. توصیه ی ما استفاده از کیف پول تراست ولته. برای ساخت کیف پول می تونین به مقاله های مختلفی کخ در این مورد در سایت ایران بایننس موجوده مراجعه کنین.

آیا امکان استخراج آیکون وجود داره؟

در شبکه ICON (ICON Network) امکان استخراج مشابه با بیتکوین و اتریوم وجود ندارد. ICON یک بلاکچین مخصوص به خود است که از الگوریتم تأیید معاملات Proof of Stake (PoS) بهره می‌برد. در PoS، بلوک‌های جدید و تأیید معاملات توسط دارندگان توکن‌های موجود در شبکه انجام می‌شود و نه به وسیله استخراج (Mining) معمولاً در PoW (Proof of Work) که در بیتکوین استفاده می‌شود. در شبکه ICON، تأیید معاملات و حفظ امنیت شبکه توسط دارندگان توکن‌های ICX انجام می‌شود. افرادی که توکن‌های ICX را در دست دارند، می‌توانند آنها را به عنوان  به اصطلاح"وکیل‌ها" (Delegated Proof of Stake Validators) استفاده کنند و در فرآیند تأیید معاملات و اداره شبکه شرکت کنند. PoS انتخاب می‌شوند تا بلوک‌های جدید ایجاد کنند و تأیید معاملات را انجام دهند و به عنوان جایگزینی برای استخراج (Mining) در PoW عمل می‌کنند. بنابراین، در شبکه ICON امکان استخراج معمولاً وجود ندارد و نیاز به داشتن توکن‌های ICX و شرکت در فرآیند PoS یا رأی‌گیری (Voting) دارید تا به امور شبکه کمک کنید و مزایایی از این شبکه کسب کنید.

آینده آیکون چگونه خواهد بود؟

ارز دیجیتال آیکون چیست؟ | آینده آیکون

پیش بینی آینده رمز ارزها کار سختی هستش چون در بازار ارز دیجیتال ها شاهد نوسانات لحظه ای  و دور از انتظار بودیم و هستیم اما میشه با در نظر گرفتن نکاتی مثل اینکه ارز مورد نظر آیا از تیم پشتیبان قوی برخورداره؟ یا اینکه اهداف پروژه این ارز چیه؟ و ... حدسایی در مورد آینده ارز دیجیتال مورد نظرمون بزنیم و تصمیمگیری کنیم.

آیکون که یه پتلفرمه و ارز ICX رو ارائه داده، یه پروژهی مفیدی برای دنیای دیجیتالی امروزه ی بشر هستش با زیر ساخت های خوب. تیم آیکون با هم ارتباط خوبی برقرار کردن و در بروزرسانی و تحویل نقشه ی راه آیکون بسیار سریع عمل کردن و اگه بخوایم با دیگر آلت کوین ها مقایسش کنیم، ارز ICX تونسته تا حدودی به وعده هایی که داده عمل کنه. به همین خاطر آینده آیکون مثبت به نظر میرسه.

coinLiker که یکی از وب سایت های فعال حوزه رمز ارزهاست، صعودیترین و خوش بینانه ترین پیش بینی رو در مورد این ارز دیجیتال داشته و این طور گفته که سرعت قیمت آیکون با سرعت زیادی افزایش پیدا میکنه.

سخن پایانی

در این مقاله ما در مورد پتلفرم آیکون و ارز دیجیتال ICX صحبت کردیم و گفتیم که این پتلفرم یه پروتکل بلاکچینه و میتونه قراردادهای هوشمند اجرا کنه. ارز ICX در شبکه آیکون به عنوان یه ابزار برای اجرای قراردادهای هوشمند مورد استفاده قرار میگیره. همچنین در مورد ویژگی آیکون، خرید ارز دیجیتال آیکون، قیمت ICX و کیف پول آیکون و ... با هم صحبت کردیم.

آینده آیکون مثبت پیش بینی شده ولی با این حال شما کاربر گرامی که قصد خرید ارز آیکون دارین و در واقع به فکر سرمایه گذاری در این بازار هستین، قبل از هر کاری حسابی تحقیق و بررسی کنین و علم خودتونو در حوزه کریپتوکارنسی ها بالا ببرین تا از بازار پر نوسان رمز ارزها بتونین به سود برسین و سرمایتونو که حاصل کار و تلاش شماست به خطر نندازین.

صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس در این راه کنار شماست و سعی داره با مقاله های مختلف درباره ی رمز ارزها بتونه راه شما رو در این دنیای پر پیچ و خم هموار کنه. دست از تحقیق و مطالعه برندارین و در سرمایه گذاریهاتون دقت داشته باشین و کاری کنین که نه سیخ بسوزه و نه کباب. یعنی با تمام سرمایتون وارد این بازار نشین تا اگه خدای نکرده شکست خوردین یه ورشکسته نباشین.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال آیکون چیست؟ معرفی ارز دیجیتال ICX | بررسی آینده ICON
سوال امنیتی :6+61 = ?