ارز دیجیتال استلار چیست؟ | معرفی ارز دیجیتال XLM به زبان ساده

1402/06/12
ارز دیجیتال استلار چیست؟ | معرفی ارز دیجیتال XLM به زبان ساده

ارز دیجیتال استلار، یکی از رمز ارز های مطرح و آینده دارِ دنیای کریپتو کارنسی هاست. این روز ها با توجه به اشتیاقی که مردم به ارز های دیجیتال نشون دادن، رمز ارز های زیادی ساخته شده؛ ولی از بین این رمز ارز ها فقط تعدادی کمی هستن که سعی میکنن برای مشکلاتی و مسائلی که دنیا وجود دارن، یه راه حل مناسب پیدا کنن. ارز XLM هم یکی از این ارز هاست، هدف اصلی پروژه ای که پشت این رمز ارز قرار گرفته (Stellar) حل کردن مشکلاتی هست که برای انتقال پول تو جهان وجود داره.

این موضوع برای کسایی که میخوان به کشوری مثل ایران پول ارسال کنن و یا برعکس، شخصی که میخواد از ایران به یه کشور خارجی پول بفرسته، با اهمیت هستش. تو این مقاله میخوایم به طور کامل بگیم که ارز دیجیتال استلار چیست؟ و چگونه کار میکنه؟ همچنین درباره مسائل دیگه ای مثل استخراج استلار، تاریخچه قیمت استلار، آینده ای که این رمز ارز داره و. . . صحبت کنیم  که قبل از خرید استلار باید حتما در موردشون بدونین و توضیحات لازم رو درباره Stellar ، بهتون بدیم.

ارز دیجیتال استلار چیست؟

 

در جواب به این سوال که ارز دیجیتال Stellar چیست؟ باید بگم که استلار یه شبکه ی پرداخت تو بستر بلاک چینه که هدفش ارسال پول تو سطح جهانی و از یه کشور به کشوری دیگه، اونم به آسونی فرستادن یه ایمیل هست. از شبکه ی استلار بیشتر برای فرستادن حواله های بانکی و غیر بانکی استفاده میشه. هدف اصلی این پروژه اینه که در نهایت بتونه یه شبکه ی مالی جهانی تبدیل بشه که همه ی افراد دنیا، حتی کسایی که تو کشور های فقیر و عقب افتاده زندگی میکنن بخشی از اون باشن. ارز دیجیتال استلار برای تحقق این هدفش دسترسی، امنیت و کارمزد کم برای انجام تراکنش ها رو اولویت خودش قرار داده.

ارز دیجیتال XLM چیست؟ به رمز ارزی که متعلق به شبکه استلاره و نقش مکمل این شبکه رو ایفا میکنه لومن میگن و اون رو با نماد XLM نشون میدن. در حال حاظر این رمز ارز، جایگاه 19 ام رو از نظر ارزش بازار به خودش اختصاص داده. قراره که در کل 100 میلیارد واحد از این رمز ارز به بازار عرضه بشه تو دسترس عموم سرمایه گذار ها قرار بگیره، در حال حاظر فقط 50 میلیارد از این ارز در دسترسه.

در حال حاضر وقتی میگیم استلار به دو موضوع اشاره میکنیم، اولیش شبکه استلاره (The Stellar Network)، که منظور همون شبکه ی پرداخت توزیع شده ایه که معاملات و تراکنش ها توی اون پردازش میشن. رمز ارز این شبکه هم ارز دیجیتالXLM هستش که بیشتر به عنوان یه ارز ارتباط دهنده و مکمل شبکه عمل میکنه.

مورد دوم هم بنیاد توسعه استلار (Stellar Development Foundation) هست که به عنوان مرکزی غیر انتفاعی هست که مسئولیت اصلی اون حفظ و توسعه شبکه استلاره. خیلی ها این بنیاد رو با اسم Stellar.org میشناسن. در حال حاضر هزینه های این مرکز با استفاده از 5 درصد از کل استلار هایی که تو مدت یکسال عرضه میشن، تامین میشه.

استلار چطور ساخته شد؟ تاریخچه استلار به طور کامل

ارز دیجیتال استلار چیست | استلار چطور ساخته شد

قضیه از جایی شروع میشه که سازنده اصلی استلار یعنی جد مک­کالب (Jed McCaleb) که یه زمانی از هم بنیانگذاران اصلی و مهم ریپل بود، با تیم ریپل دچار یه سری اختلاف نظر هایی میشه و میبینه که آبش با اونا تو یه جوب نمیره. به همین خاطر هم تصمیم میگیره بره و سیستمی رو که دوست داره بسازه و تغییراتی که خودش میخواد تو ریپل اعمال کنه رو، روی شبکه ی خودش انجام بده. اینطوری شد که تو اوایل سال 2014 استلار به دست جد مک­کالب و جویس کیم با ایجاد یه هارد فورک روی شبکه ی ریپل ساخته شد.

اوایل کد های استلار دقیقا مثل ریپل بود ولی تو نوامبر سال 2015 بعد از اینکه ادعا هایی در مورد وجود یه سری نقص و ایراد تو مکانیزم اجماع ریپل، مطرح شد، با آپدیت استلار همه ی کد های اون رو تغییر دادن و بعد از این بروزرسانی دیگه استلار یه فورک از ریپل به حساب نمیومد. البته بعد از این ادعاها استفان توماس (Stefan Thomas) که مدیر ارشد فناوری موسسه ی ریپل بود، یه مطلب در مورد اینکه " چرا مسئله ی فورک استلار تاثیری روی آینده و مسیر ریپل نداره؟ " نوشت و در نهایت هم نتیجه گیری کرد که هیچ تهدیدی برای ادامه ی کار ارز دیجیتال ریپل وجود نداره. بعد از این آپدیت استلار بود که اسم Stellar به لومن (Lumen) تغییر پیدا کرد ولی با این وجود هنوز هم بیشتر فعالای بازار رمز ارز ها از اسم استلار برای این رمز ارز استفاده میکنن.

شبکه استلار چطور کار میکنه؟

برای درک بهتر کارکرد شبکه ی استلار بهتره این موضوع رو با مثالی بهتون بگیم. مثلا شبکه ی جهانی اینترنت رو در نظر بگیرین، اینترنت از مجموعه ای از سرور ها تشکیل شده که با هم در ارتباطن و شبکه ی جهانی اینترنت رو میسازن. شبکه ی استلار هم دقیقا مشابه اینترنته. این شبکه از سرور های غیر متمرکز مختلفی تو سراسر جهان تشکیل شده که با همدیگه دفتر توزیع شده ای رو ساختن و از اون پشیبانی میکنن.

همه ی تراکنش هایی که تو شبکه ی استلار انجام میشن، تو این دفتر ثبت میشه، همچنین یه کپی از همه ی این تراکنش های انجام شده که در واقع همون دفتر توزیع هستش، تو همه ی سرور های تشکیل دهنده ی شبکه ی استلار وجود داره. سرور هایی که تو شبکه وجود دارن دائما با هم در ارتباط هستن و اینطوری تراکنش هایی که تو شبکه انجام میشه رو تایید میکنن. تو این سازوکار که بهش توافق عمومی گفته میشه، توی هر 2 تا 5 ثانیه دفتر توزیع بروزرسانی میشه.

ارز دیجیتال استلار چیست | Stellar چیست

حالا ما چطور میتونیم از این شبکه استفاده کنیم؟ خیلی ساده اس، به ازای سپرده ای که شما تو این شبکه میذارین، به شما اعتباری داده میشه که این اعتبار توی حساب مجازی شما که مثل یه کیف پول مجازیه ذخیره میشه. این اعتبار بین افرادی که توی شبکه هستن منتقل میشه و به این ترتیب پول از فردی به فرد دیگه انتقال داده میشه. حالا اگه تو این شبکه مثلا شخصی بخواد با استفاده از اعتبار دلاریش به شخص دیگه ای یورو واریز کنه، شبکه XLM مثل یه صرافی عمل میکنه. فرآیندی که توی این شبکه اتفاق میفته به این شکله که اعتبار دلاری از حساب شما کسر داده میشه، بعد شبکه استلار این اعتبار رو با بهترین نرخی که پیدا میشه به یورو تبدیل میکنه و به حساب شخص مورد نظر واریز میکنه.

بعد از اینکه تراکنش انجام شد، اون فرد میتونه با پشتیبانی یه آنچر پولش رو به شکل یورو برداشت کنه. آنچر ها در واقع مثل پلی هستن بین شبکه سنتی پول و شبکه Stellar هستن مثلا اگه بخوایم یه مورد آنچر رو بهتون معرفی کنیم، میتونیم از بانک ها سیستم های پرداختی سنتی اسم ببریم.

ویژگی های استلار

ویژگی هایی که باعث شدن ارز XLM به یکی از بهترین ارز های موجود تو بازار رمز ارز ها تبدیل بشن عبارتند از:

  1. غیر متمرکز بودن: دلیل اصلی به وجود اومدن رمز ارز ها ساختن یه دنیای غیر متمرکز بود، دنیایی که توی اون هیچ شخص یا ارگانی نتونه مردم رو کنترل کنه. غیر متمرکز بودن به این معنیه که هیچ نهاد و یا سازمانی نمیتونه روی فرآیند هایی که تو شبکه انجام میشه نظارت و دخالت کنه. ویژگی مثبت دیگه ای که شبکه های غیر متمرکز دارن اینه که هر کدوم از افرادی که توی شبکه فعالیت میکنن، میتونن به اطلاعاتی که تو شبکه وجود داره دسترسی پیدا کنن.
  2. نامحدود بودن: توی شبکه XLM هیچ محدودیتی برای کاربر ها وجود نداره و شما میتونین هر روز، به هر میزانی که میخواین تراکنش انجام بدین. همچنین خرید ارز دیجیتال استلار و فروش اون توی این شبکه هیچ محدودیتی نداره.
  3. سریع بودن: سرعت انجام تراکنش ها توی شبکه Stellar به خاطر نبودن هیچ واسطه ای خیلی بالاست. در حال حاضر حدودا توی این شبکه همزمان تو هر ثانیه 2000 تا تراکنش مختلف اتفاق میفته. این ویژگی استلار باعث شده که این رمز ارز بین بیشتر سرمایه گذاران و کسایی که از رمز ارز ها استفاده میکنن، محبوبیت ویژه ای داشته باشه.
  4. کارمزد پایین: کارمزدی که به ازای هر تراکنش تو شبکه استلار از کاربر ها دریافت میشه به قدری پایینه که اصلا به چشم نمیاد. این موضوع باعث شده که حتی جابه­جا کردن مبالغ پایین با این رمز ارز قابل انجام و توجیه پذیر باشه.

همه ی این ویژگی ها در کنار هم باعث شدن که رمز ارز استلار یکی از بهترین ارز های بازار باشه و بتونه جایگاه خودش رو بین 20 ارز برتر دنیای کریپتوکارنسی ها تثبیت کنه. در ادامه مقاله  ارز دیجیتال XLM چیست؟ به مقایسه ی ارز دیجیتال استلار با رمز ارز ریپل وارد میشیم. این بخش رو از دست ندین.

مقایسه استلار و ریپل

استلار چیست | مقایسه استلار و ریپل

هر دو رمز ارز Stellar و Ripple به دست یه نفر یعنی جد مک­کالب ساخته شدن و به همین خاطر هم ایده ای که پشت اونها وجود داره خیلی بهم شباهت داره. شباهت ها و تفاوت هایی که این دو تا بلاک چین دارن باعث شده که خیلی از سرمایه گذار ها بپرسن که کدوم یک از این ارز های دیجیتال برای سرمایه گذاری بهتره؟ همچنین خیلی ها دوست دارن بدونن که کدوم یک از این رمز ارز ها بالاخره میتونه به رقیب قدیمی خودش غلبه کنه و اون رو شکست بده.

به همین خاطر هم ما تصمیم گرفتیم که ارز استلار و ارز دیجیتال ریپل رو از جهات مختلف با هم مقایسه کنیم تا بتونیم نتیجه بگیریم که کدوم یک از این رمز ارز ها در حال حاضر بهتره.

شباهت های ارز دیجیتال XLM و XRP

اصلی ترین شباهتی که بین ارز دیجیتال ریپل و استلار وجود داره، ماموریت و هدف نهایی اونهاست. هر دو پلتفرم به دنبال راهی هستن که بتونن تراکش های مالی که تو سطح بین المللی انجام میشن رو ساده تر و سریعتر کنن، ولی راهی که برای رسیدن به این هدف انتخاب کردن با هم فرق داره. ریپل سعی داره که این هدف رو با همکاری کردن با بانک ها و موسسات مالی محقق کنه ولی میخواد مردمی تر عمل کنه و شرایطی رو محیا کنه که کاربر ها به طور مستقیم تراکنش هاشون رو انجام بدن.

هدف اصلی ریپل اینه که تارکنش های بین المللی که به وسیله ی بانک ها انجام میشن رو سریعتر و کم هزینه تر کنه. هدفی که استلار دنبال میکنه هم همینه، ولی با این تفاوت که استلار تمرکز اصلیش رو روی کشور های فقیر و کمتر توسعه یافته گذاشته تا اونها هم بتونن با اقتصاد جهانی به شکل تقریبا آنی و با هزینه ی خیلی پایینی ارتباط برقرار کنن. مثلا تو کشور خودمون که تحریم ها اجازه نمیده با بانک های جهانی مراوده داشته باشیم، استفاده از استلار میتونه راه حل خوبی برای این موضوع باشه.

علاوه بر این تو هر دوی این شبکه ها نود های اختصاصی (Node) دارن و هیچ کدوم از این نود ها اجازه ی استخراج ارز ندارن. در واقع تو شبکه ی این رمز ارز ها همه ی توکن های موجود همون ابتدا استخراج شدن و الان دیگه امکان استخراج ارز استلار و ریپل وجود نداره.

شباهت بعدی که بین این رمز ارز ها وجود داره اینه که تکنولوژی هر دوشون مبتنی به دفتر توزیع کل هستش. تو این تکنولوژی، شبکه از متصل شده یه تعداد سرور بهم دیگه تشکیل شده و این سرور ها به طور مداوم با هم در ارتباطن و تراکنش هایی که تو شبکه انجام میشه رو تایید میکنن. تو این فرآیند که بهش توافق عمومی میگن، توی هر 2 تا 5 ثانیه دفتر عمومی بروزرسانی میشه و یه نسخه از اون روی هر کدوم از سرور ها کپی میشه.

شباهت آخری که ارز Stellar و ارز Ripple بهم دارن، کارمزد تراکنش هاشونه. تراکنش هایی که روی این شبکه ها انجام میشن خیلی سریع و ارزون قیمت هستن و به همین خاطر هم هست که استفاده از استلار و یا ریپل برای انتقال بین المللی پول خیلی مناسبه. کارمزد شبکه ی این رمز ارز ها به قدری پایینه که حتی میشه تراکنش های خیلی کوچکی که انجام دادن اون ها روی هیچ شبکه ای قابل توجیه نیست، امکان پذیر باشه.

تفاوت های استلار و ریپل

یکی از مهم ترین فاکتور هایی که برای مقایسه بی استلار و ریپل وجود داره، مقدار غیر متمرکز بود اون هاست. ریپل فقط به یه سری از سازمان ها و افراد مثل بانک ها و موسسات مالی بزرگ اجازه داده که تو پروسه ی اجماع و تایید تراکنش ها شرکت کنن ولی تو استلار هر کسی که بخواد میتونه به یک نود تبدیل بشه و تو اجماع شرکت کنه. علاوه بر اون وقتی که مک کالب از ریپل جدا شد، شرکت ریپل همه ی رمز ارز های اون رو فریز کرد و بهش اجازه ی برداشت نداد. همین قضیه باعث شد که ریپل نشون بده که میتونه هر فرد و یا هر چیزی رو که میخواد سانسور و یا محدود کنه، به همین خاطر هم بخش قابل توجهی از اعتماد مردمی به این شبکه از بین رفت. در واقع ریپل نشون داد که اونقدر ها هم که ادعا میکنه غیر متمرکز نیست.

توزیع و کنترل توکن ها یکی از موارد دیگه ای هست که ریپل و استلار توی اون نسبتا متفاوت عمل کردن. الان تقریبا 60 درصد توکن های ریپل رو خود کمپانی ریپل کنترل میکنه. استلار هم تو گذشته 85 درصد توکن هاش رو زیر سلطه ی خودش داشت ولی الان اوضاع تا حدی بهتر شده. استلار بعد از مشکلاتی که در مورد توزیع توکن هاش داشت تصمیم گرفت که بخشی از توکن های خودش رو بسوزونه و یا اون ها رو به یه حساب بلا استفاده منتقل کنه. طبق محاسباتی که انجام شده تا الان استلار چیزی حدود 55 میلیارد ارز دیجیتال XLM که حدودا 4.7 میلیارد دلار ارزش داشت رو از چرخه شبکه خارج کرده. در حال حاضر حدود 30 میلیارد از 100 میلیارد توکن استلار تو این شبکه رو کنترل میکنه ولی با این وجود عملکرد اون بهتر از ریپل بوده.

موضوع بعدی که ریپل و استلار توی اون با هم تفاوت دارن، تورم هستش. مقدار کل عرضه ریپل ثابته، در حالی که تو استلار هر سال یک در صد به عنوان تورم در نظر گرفته شده. علاوه بر اون ریپل همه ی کارمزد هایی که مربوط به انجام تراکنش هاش هست رو میسوزونه و در کل میشه گفت که ریپل یه ارز ضد تورمیه یعنی تعداد کل توکن های اون به مرور زمان کاهش پیدا میکنه ولی ارز دیجیتال Stellar کاملا تورمی هست.

استلار یا ریپل کدوم رو بخریم؟

ارز دیجیتال استلار چیست؟ | استلار یا ریپل؟

تصمیم برای خرید استلار (XLM) یا ریپل (XRP) بستگی به اهداف و نیازهای شما دارد. هر دو ارز دیجیتال مطرح و مورد توجه هستند، اما دارای ویژگی‌ها و مصارف متفاوتی هستند. در ادامه، مقایسه‌ای اجمالی از هر دو را ارائه داده‌ام:

استلار (XLM):

هدف اصلی: استلار بیشتر برای انتقال پول بین بانک‌ها و ارائه دهندگان خدمات مالی استفاده می‌شود. هدف اصلی آن ارتقاء سیستم پرداختهای مرزی (Cross-Border Payments) و ایجاد ارتباط بین ارزها و بانک‌ها است.

سازمان: استلار یک پروژه غیرانتفاعی است که به همکاری با سازمان‌های مالی می‌پردازد و تلاش دارد تا ارزهای دیجیتال را در تبادلات بین‌المللی و انتقال پول بهبود ببخشد.

تکنولوژی: استلار از تکنولوژی شبکه‌ای با تنظیمات دیرکله (Tangle) بهره‌مند نیست و از تکنولوژی تنظیمات گراف استفاده می‌کند.

منافع: اگر به دنبال راهکاری برای انتقال سریع و ارزان پول بین کشورها یا برای انتقال پول بین بانک‌ها هستید، استلار یک انتخاب خوب است.

ریپل (XRP):

هدف اصلی: ریپل نیز به هدف تسهیل انتقال پول بین بانک‌ها و سازمان‌های مالی متمرکز استفاده می‌شود. هدف اصلی آن نیز ارتقاء سیستم پرداختهای مرزی و تسهیل تبادل پول بین بانک‌هاست.

سازمان: ریپل یک شرکت فناوری است و به شرکت‌ها و بانک‌ها خدمات ارتباطات مالی ارائه می‌دهد. ریپل از تکنولوژی تنظیمات گراف استفاده می‌کند.

تکنولوژی: ریپل نیز از تکنولوژی شبکه‌ای با تنظیمات دیرکله (Tangle) بهره‌مند نیست و از تکنولوژی تنظیمات گراف استفاده می‌کند.

منافع: اگر به دنبال راهکاری برای تسهیل انتقال پول بین بانک‌ها و افزایش کارایی سیستم‌های مالی هستید، ریپل ممکن است به شما کمک کند.

بنابراین، تصمیم به خرید استلار یا ریپل باید بر اساس اهداف و نیازهای شما و تحلیل دقیق‌تر در مورد هر دو ارز اتخاذ شود. همچنین، همیشه مهم است که بازار ارزهای دیجیتال را مطالعه کرده و تحقیقات خود را انجام دهید تا تصمیم به خریدی خود را با اطلاعات کافی بگیرید.

همه رقبای استلار

دنیای رمز ارز ها پر از رقابته و اگه رمز ارزی نتونه پابه­پای رقباش فعالیت کنه خیلی زود از میدون به در میشه و از بین میره. ارز استلار هم رقبای زیادی رو داره که از بین اونها سه تاشون رقیب های قلدر و سرسخت تری هستن. ما این جا به شما اون سه رقیب رو معرفی میکنیم و میگیم که استلار چه برتری هایی نسبت به اون ها داره.

  1. ریپل: در مورد ریپل و تفاوت ها و شباهت هایی که بین ریپل و استلار بود مفصل صحبت کردیم. البته این نکته از قلم افتاد که بگیم، ریپل تو چند سال گذشته با کمیسیون بورس و اوراق بهادار دچار اختلافاتی شده که باعث ریزش قیمت این رمز ارز شد. دلیل این شکایت این بود که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ادعا میکرد که ریپل باید به عنوان اوراق بهادار عرضه بشه نه ارز دیجیتال. به خاطر همین هم هست که آینده ریپل مبهم شده و این موضوع روی استلار تاثیر مثبت میذاره. به همین خاطر هم میتونیم به آینده استلار و کنار زدن ریپل امیدوار باشیم.
  2. امیسه گو: پلتفرم امیسه گو که با نماد OMG میتونین تو بازار رمز ارز ها پیداش کنین، طراحی شده که معاملات و یا تراکنش هایی که بین سازمان ها و یا موسسات مالی مختلف انجام میشن رو راحت تر کنه. این پلتفرم که تو سال 2017 ساخته شده با عملکرد مناسبی که داشته تو همین مدت زمان کوتاه جایگاه خوبی رو تو بازار رمز ارز ها پیدا کرده. ارز امیسه گو میتونه تا چند سال آینده ارز Stellar رقیب سرسخت جدیدی رو پیدا میکنه.
  3. اتریوم: شاید با خودتون بگین که پلتفرم های اتریوم و استلار با هم قابل مقایسه نیستن و اهدافشون زمین تا آسمون با هم فرق داره، پس چطور ممکنه که بتونن با هم رقابت کنن؟ باید بگم که شبکه استلار قرارداد ها هوشمندی رو ارائه میکنه که هدفشون توسعه دادن راه حل های موجوده. در حال حاضر استلار میتونه یکی از رقبای اصلی اتریوم تو حوزه برنامه های غیر متمرکز باشه.

آینده ارز دیجیتال استلار

استلار چیست؟ | آینده ارز دیجیتال استلار

تو بازار رمز ارز ها بیشتر پروژه ها بعد از یه مدت نمیتونن از پس رقابت سختی که تو این بازار وجود داره، بربیان و با شکست روبرو میشن بعضی از پروژه ها هم هستن که بعد از یه مدت شکست میخورن و به طور کامل به بن بست میرسن؛ گاهی وقت ها هم پروژه هایی ساخته میشن و با کلی تبلیغات و ما خیلی خوبیم گفتن شروع به جذب سرمایه میکنن ولی بعد از اینکه تونستن مبلغ قابل توجهی رو جمع کنن به طور کامل ناپدید میشن و کلاهبردار از آب در میان.

استلار با کمک تیم حرفه ای که داره تونسته تو چنین بازاری دووم بیاره و حتی یکی از رمز ارز های برتر بازار بشه. به همین خاطر هم میتونیم به آینده ارز دیجیتال استلار امیدوارم باشیم. این تیم تا الان تونسته با شرکت های معتبر زیادی همکاری داشته باشه، که مطرح ترین این شرکت ها IBM هستش. شرکت IBM یکی از بزرگترین تولیدکننده ها و ارائه دهنده های سخت افزار و نرم افزار های کامپیوتریه. این شرکت از سال 2019 اعلام کرد که قصد داره از استلار به عنوان یه ارز میانجی و برای پرداخت کردن کارمزد های درون شبکه ای خودش استفاده کنه.

 بعد از منتشر شدن خبر این همکاری قیمت ارز Stellar تونست ظرف مدت دو روز حدودا 10 درصد افزایش پیدا کنه. قبل تر از این موضوع، اخباری هم در مورد همکاری استلار با گوشی های هوشمند اچ تی سی (HTC) منتشر شده بود که تونسته بود روی قیمت XLM تاثیر مثبتی بزاره. این موضوع نشون میده که دنبال کردن اخبار استلار تا چه حد میتونه برای ما مهم و حیاتی باشه، حتی میتونیم با دنبال کردن اخبار استلار از افزایش و یا کاهش احتمالی قیمت ارز دیجیتال Stellar سود کسب کنیم.

اگه یه نگاهی به شرکای استلار بندازیم متوجه میشیم که استلار تو همه ی زمینه هایی که تو آینده حرفایی برای گفتن دارن (از هوش مصنوعی گرفته تا صرافی ارز دیجیتال) فعالیت و همکاری داره، به همین خاطر هم میتونیم به آینده Stellar امیدوار باشیم و توقع داشته باشیم که در آینده استلار به یکی از مهم ترین و کاربردی ترین رمز ارز های جهان تبدیل بشه.

قیمت ارز دیجیتال XLM: از بررسی گذشته تا پیش بینی قیمت استلار در آینده

در ادامه مقاله ارز دیجیتال XLM چیست؟ به بررسی تاریخچه قیمت Stellar می پردازیم. ما برای این که بتونیم تاریخچه قیمت استلار رو بررسی کنیم از سایت های تریدینگ ویو و کوین مارکت کپ استفاده کردیم. طبق داده هایی که از این سایت ها استخراج کردیم، این رمز ارز در ابتدا با قیمت 0.0026 دلار وارد بازار کریپتو کارنسی شد و با توجهی که سرمایه گذار ها بهش کردن تونست فقط تو مدت پنج روز حدودا 100 درصد رشد کنه ولی بعد از اون دچار افت شد و حتی عدد 0.0013 رو تجربه کرد.

بعد از اون هم قیمت Stellar نوسانات زیادی رو تجربه کرده، قیمت استلار تو ژانویه سال 2018 به نزدیکی های یک دلار رسید ولی خیلی نتونست روی اون محدوده مقاومت کنه تا جایگاهش حفظ بشه و به همین خاطر قیمت اون به شدت کاهش پیدا کرد و به حوالی عدد 0.16 رسید، تا آخر همون ماه قیمت ارز دیجیتال استلار دوباره افزایشی شد و به رقم 0.46 رسید. تو بازار های مالی معمولا قیمت یک رفتار خاص رو دنبال میکنه، با بررسی کردن الگوی قیمت ارز دیجیتال استلار میتونیم به این نتیجه برسیم که این رمز ارز بعد از افت های شدیدی که تجربه میکنه، خیلی زود میتونه خودش رو جمع و جور کنه و بخشی از ریزشش رو جبران کنه. به همین خاطر هم نتیجه میگیریم که بعد از تموم شدن اصلاح های شدید قیمت ارز XLM، میتونیم دنبال فرصتی برای خرید استلار باشیم تا وقتی که افت قیمش رو جبران میکنه، سود خوبی از این رمز ارز بگیریم.

استلار یکی از قدیمی ترین ارزهای بازاره و معمولا یه سیکل رفتاری خاصی رو دنبال میکنه به همین خاطر هم پیش بینی قیمت استلار در آینده کار سختی نیست. البته توجه کنین که این قضیه فقط در حد حدس و گمانه و ممکنه که قیمت طبق پیش بینی ما رفتار نکنه. با توجه به این سیکل رفتاری قیمت Stellar و هم چنین تحلیل ارز استلار میتونیم انتظار داشته باشیم که این رمز ارز حداقل تا 1- 1.5 دلار رشد کنه. اگه که قصد خرید XLM و سرمایه گذاری بلند مدت اون رو دارین، منتظر ریزش های بازار باشین و بعد از تموم شدن اون با خیال راحت و به شکل پله ای خرید استلارتون رو انجام بدین و بعد از این که سیکل رشد قیمت تموم شد اقدام به فروش استلار هاتون بکنین.

کلام پایانی

تو این مقاله به طور تخصصی استلار رو به شما معرفی کردیم و گفتیم که ارز دیجیتال Stellar چیست؟ حالا که با این رمز ارز، نحوه ی کار کردنش و همچنین در مورد اهدافش اطلاعات بیشتری دارین میتونین با چشم انداز بهتری اقدام به خرید XLM و فروش استلار کنین. امیداریم که مطالبی که توی این مقاله عنوان کردیم برای شما سودمند باشه و بتونین با نکاتی که در مورد رفتار قیمتی این رمز ارز به شما گفتیم، سود های خوبی رو از خرید و فروش استلار به دست بیارین.

اگه هم میخواین که سود بیشتری رو از این رمز ارز بدست بیارین، بهتره که از اون نگهداری کنین چون با توجه به آینده XLM میتونیم انتظار رشد های چند صد درصدی رو ازش داشته باشیم. فراموش نکنین که تو بازار رمز ارز ها کسایی بیشترین سود رو میبرن که از ارز هاشون به صورت بلند مدت نگهداری میکنن و با افزایش قیمت ارز استلار هر روز ثروتمند تر میشن.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال استلار چیست؟ | معرفی ارز دیجیتال XLM به زبان ساده
سوال امنیتی :2+63 = ?