ارز دیجیتال ترون چیست؟ هر آنچه که باید درمورد TRX بدانید.

1402/06/12
ارز دیجیتال ترون چیست؟ هر آنچه که باید درمورد  TRX بدانید.

چرا باید ارز دیجیتال ترون رو بشناسیم؟ این روزا سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال خیلی مد شده، هر جا میری صحبت از ارز دیجیتاله. از دوروبریات یه چند نفری رو میشناسی که وارد بازار ارز دیجیتال شدن و از معامله ی اونها کسب درآمد می کنن. شاید شما هم دوست داشته باشین از این روش یعنی خرید ارز دیجیتال و فروش اون ها، برای کسب درآمد استفاده کنین، اگه اینطوره باید بدونین یکی از رمزهایی که کمکتون می کنه تا همیشه معاملات پرسود انجام بدین، شناختن ویژگی ها و خصوصیات ارزهای دیجیتال مختلفه. به همین دلیل تصمیم دارم طی یک سری مقالات شما رو با انواع ارزهای دیجیتالی که بنظر میاد می تونن در آینده رشد خوبی بکنن، آشنا کنم. خب نوبتی هم که باشه نوبتِ ارز دیجیتال ترون ، بلاکچین ترون یکی از جاه طلبانه ترین پروژه های بلاکچین جهانه. راستی یه عده از فعالان عرصه ارزهای دیجیتال معتقدند با خرید ترون و پس انداز چند ماهه اون، می تونین از سود افزایش قیمت ترون بهرمند بشین. البته مسلماً برای انجام این سرمایگذاری باید حوصله و آگاهی داشته باشین چون در این سرمایه گذاری مهمه که به موقع اقدام به فروش ترون خودتون بکنین. به هر حال اگر می خواتین راجع به ارز دیجیتال TRON بیشتر بدونین با من همراه باشین.

هدف ارز دیجیتال TRON چیست؟

بلاکچین TRON می خواد که یه اینترنت بین المللی غیر متمرکز بسازه. در همین راستا پروتکل ترون یکی از بزرگترین سیستم های اجرایی تو دنیای بلاکچین هاست. رمز ارز بومی بلاکچین ترون، ارز دیجیتال ترون یا ترونیکس نامیده میشه و تو صرافی های ارز دیجیتال با نماد TRX نمایشِش میدن. از جمله ویژگی هایی که تیم توسعه دهنده این بلاکچین ادعا می کنن ترون داره، مقیاس پذیری و توان اجرایی بالای این شبکه ست. به طوریکه ارز ترون می تونه قراردادهای هوشمند و برنامه های غیرمتمرکز مبتنی بر بلاکچین (Dapp ها) رو به راحتی بر روی بستر خودش اجرا کنه. در ضمن این دی اپ ها بعد از اجرا بر روی بلاکچین ترون، بدون نیاز به واسطه و احتمال توقف به کار خودشون ادامه میدن.

با استفاده از بلاکچین ترون انواع محتواهای حوزه سرگرمی اعم از رسانه یا اپلیکیشنی رو به رایگان میشه به اشتراک گذاشت، تولید کننده های این محتواها می تونن بدون واسطه و بدون اینکه مجبور باشن قوانین موسسات مختلفو رعایت کنن، محصولاتشون رو در اختیار مخاطبانشون قرار بدن و مستقیماً بهای کار و حق الزحمه خودشونو دریافت کنن. ناگفته نماند که طبق آمارها صنعت تولید و عرضه مطالب سرگرم کننده بیشتر از یک تریلیون دلار پول توشه. راه دور نمیرم کافیه که یه کوچولو آمار درآمدهای کچلیک و حسن ریوندی در بیارین تا شاید بتونین حدس بزنین، کله گنده های درست و حسابیه این عرصه چقدر پول در میارن؟! حالا با استفاده از بلاکچین ترون قراره دست واسطه هایی مثل فروشگاه اپل استور، Google Play، Google ،YouTube ، Facebookو... از این چرخه قطع بشه. با توجه به گسترده بودن حوزه فعالیت این بلاکچین و عملکرد خوبه ارز دیجیتال ترون از زمان عرضه اولیه تا الآن، خیلیا ارز TRX به اندازه ارزهای بیت کوین و اتریوم معتبر می دونن.

ارز دیجیتال ترون چیست؟ | TRON  چیست؟

ویژگی توکن های ارز دیجیتال ترون چیست؟ مقایسه TRC10 و TRC20 

به توکن های بلاکچین ترون در حالت کلی ترونیکس میگن و با نماد اختصاری  TRX نشون داده میشه.  جالبه که بدونین کلاً ۱۰۰,۸۵۰,۷۴۳,۸۱۲ ترونیکس در جهان وجود داره. در حال حاضر تقریباً تعداد 75 میلیارد ترونیکس در گردشه و بعد از تایید هر تراکنش توسط استیک کننده ها، ارز TRX جدید تولید و به استیک کننده ها پاداش داده میشه. بلاکچین ترون دو توکن (دو سکه) رسمی رو به بازار رمز ارزها معرفی کرده. هر کدوم از این توکن ها کاربرد خاص خودشونو تو شبکه ترون دارن. برای ساختن این دو توکن بر روی بلاکچین ترون اصلا لازم نیست شما زبان برنامه نویسی بلد باشین و فقط با پشت سر گذاشتن چند مرحله ساده و روتین می تونین این ارزهای دیجیتالی رو بسازید و ازشون استفاده کنین. به هر حال فکر میکنم بهتره یکمی راجع به اینکه ارز ترونیکس چیست؟ سکه های مختلف ترون چه ویژگی ها و کاربردهایی دارن؟ و مقایسه TRC10 و  TRC20و مزیت و معایب هر کدوم بپردازم.

  • TRC10 رمز ارزیه که درون بلاکچین ترون بدون استفاده از ماشین مجازی ترون (TVM) پشتیبانی میشه و برای انجام بعضی از تراکنش تو محیط ترون ازش استفاده میکنن. در ضمن بهتره بدونین که کارمزد TRC10 تو مقایسه با TRC20 هزار برابر کمتره، به عبارت دیگه برای ساختن توکن TRC10 اصلاً لازم نیست شما هیچ هزینه ای بدین و فقط کمی از پهنای باند اینترنت شما مصرف میشه. این رمز ارز امکان شخصی سازی نداره ولی در عوض ساختن اون خیلی راحته. شما می تونین با استفاده از API به توکن TRC10 خودتون دسترسی داشته باشین. یکی از معروف ترین توکن های TRC10 بلاکچین ترون، ارز دیجیتال بیت تورنتِ (BTT).
  • TRC20 سکه دیگه ی بلاکچین تورنه. TRC20 توسط ماشین مجازی ترون (TVM) پشتیبانی میشه. TRC20 برای اجرای قراردادهای هوشمند مورد استفاده قرار می گیره. به خاطر ماهیتی که این توکن داره، ساختار پیچیده تری داره. شما میتونین با توجه به نیازتون بعضی از تنظیمات این رمز ارز عوض کنین (یا به اصطلاح شخصی سازیش کنین). هزینه های استفاده از TRC20 بیشتر از تی آرسی 10 میشه. البته تراکنش های ترون تقریباً هیچ کارمزدی ندارن ولی شما برای استفاده از تی ار سی 20  شما باید هزینه پهنای باند لازم برای برای انتقال API رو بپردازین. همین مسئله باعث میشه TRC20 یکم گرونتر از تی آر سی 10 بشه. با استفاده از API نمیشه به توکن TRC20 دسترسی پیدا کرد.

لازم به ذکره که شما باید در نگهداری این دو رمز ارز هم مثل بقیه ارزهای دیجیتالی دقت کنین، چون اگه ارز دیجیتالیتون به هر نحوی از دست بدین (مثلاً رمز کیف پول دیجیتال تونو فراموش کنین یا در هنگام فروش ترون و انتقال اون اشتباهی بکنین) دیگه نمی تونین رمز ارزتون پس بگیرین.

ارز دیجیتال ترون چیست؟ تاریخچه ی ترون

تاریخچه ترون

تیم سازنده بلاکچین ترون همه شون از کارمندای شرکتای بزرگ و صاحب نام توسعه دهنده‌ ارزهای دیجیتال و کسب وکارهای اینترنتی هستن که دلشون خواسته برا خودشون مستقل بشن، به هیشکیم هیچ ربطی نداره! این ماجرای استقلال اونا از وقتی به ما ربط پیدا می کنه که اونا ارز دیجیتال ترون ساختن! تو سال 2017 قیمت ترون تو اولین عرضه عموی برابر با ۰٫۰۰۱۹ دلار انجام شد. عرضه اولیه این پروژه چیزی حدود 70 میلیون دلار سرمایه برای تیم به ارمغان اورد. چون اولین گام استقلال این عزیزان بسیار شکوهمندانه و قدرتمندانه بود (70 میلیون دلاررر!) خیلی زود گروه تصمیم گرفت مستقل تر بشه! به این ترتیب که اوایل ارز دیجیتال ترون با نام اختصاری ارز دیجیتال ERC-20 بر روی شبکه اتریوم منتشر می شد. ولی یکسال بعد از عرضه اولیه، بلاکچین ترون پشتیبانی از ارز دیجیتال ای ار سی 20 رو به عهده گرفت، تا دیگه کلا زیر سایه کسی نباشن، بلکه خودشون یه پا سایه بالاسَرَن! حالا میلیون ها نفر که تو کار سرگرمی و تولید محتوا هستن می تونن زیر سایه ارز دیجیتال ترون محصولاتشون بدون واسطه عرضه کنن و پول در بیارن. البته ما مردم عادی هم می تونیم با خرید ترون و یا فروش TRX پول در بیاریم. نه اشتباه تایپی نیست ارز دیجیتال ERC-20 که بر روی شبکه اتریوم فعالیت می کرد، وقتیکه به بلاکچین ترون منتقل شد اسمش به ارز دیجیتال TRX تغییر کرد.

تیم توسعه دهنده ترون

ارز دیجیتال TRON  چیست؟ تیم توسعه دهنده ی ترون

قبل از هرچیز باید موسس مخ ارز ترون معرفی کنیم. موسس پروژه ترون یکی از نوابغ برجسته چین جاستین سان (Justin Sun) نام داره. سان واقعآپرونده درخشانی داره و حتی قبل از عرضه اولیه ارز ترون بچه معروف بود. میپرسین چطوری؟ خب خیلی سادست قبل از معرفی ترون، اسم جاستین سان تو فهرست فوربز به عنوان«۳۰ فرد برتر زیر ۳۰ سال چین» و «۳۰ نفر برتر زیر ۳۰ سال آسیا» ثبت شده بود و تقریباً همه جا به عنوان یه نابغه خفن می شناختنش! اون تو دانشگاه جک ما (موسس علی بابا) یعنی هوپان تحصیل کرده و سال ها نماینده اصلیِ ریپل تو چین بود. سان از همین موقعیت فوق العاده استفاده کرد تا بتونه با افراد درست و حسابی که بدرد پروژه ترون می خوردن آشنا و دوست بشه! در ضمن سان یه اپلیکیشن استریم آنلاین محبوب به اسم پیوو (Peiwo) عرضه کرد، این اپلیکیشن بخصوص تو چین ترکوند. درحال‌حاضر اپلیکیشن Peiwo بیشتر از ۱۰ میلیون کاربر تو چین داره!

آهان یادم رفت بگم! سان موسس و مدیر عامل شرکت Tron Foundation است و همونطور که از اسمش معلومه همین شرکت ارز دیجیتال ترون رو طراحی و منتشر کرده. در حال حاضر د فتر مرکزی بنیاد ترون در شهر پکن و سانفرانسیکو فعالیت می کنه (گفتم شاید خواستین اونجا استخدام شین، آدرسِش رُنده، پکن همون اینور دست چپ. موفق باشین!).

یکی دیگه از اعضای شناخته شده و خفن تیم توسعه دهنده ترون جورج گو (Jorge Guo) نام داره. جورج گو یکی از مهندسان امنیته معروف با سابقه کاریِ درخشانه. جورج مسئول حفظ امنیت شرکتای خفنی مثل Qualcomm ،Huawei و Google  بود. اون تمام تحقیقات و توسعه امنیت ترون رو بر عهده داره و انقدر تو اینکار خوب بوده که ارز دیجیتال ترون در حال حاضر یکی از امن ترین ارزهای دیجیتال جهان محسوب میشه!

ارز دیجیتال ترون چیست؟ | تیم توسعه دهنده ی ترون

یکی دیگه از آدم مهمای تیم توسعه دهنده ترون لوشن چن (Lucien Chen) نام داره. چن جزو کارمندای ارشد شرکتای بزرگی مثل Tencent (تنسنت) و علی بابا بوده و حالا رهبر بخش فنی ترونِ و تمام فعالیت های رمزنگاری، تبلیغات، بیگ دیتا و الگوریتم نویسی شبکه ترون زیر نظر لوشن انجام میشن. خب بعد از اینکه فهمیدیم ارز دیجیتال TRON چیست؟ و اررز TRON چه ویژگی هایی دارد؟ وقتشه که با طریقه فعالیت و طریقه استفاده کردن ترون هم آشنا بشیم.

نحوه استخراج ترون چگونه است؟

استخراج ترون (TRX) مشابه استخراج برخی ارزهای دیجیتال دیگر مبتنی بر تکنولوژی بلاکچین نیست. ترون از تکنولوژی Delegated Proof of Stake (DPoS) برای تأیید تراکنش‌ها و تأمین امنیت شبکه استفاده می‌کند، به عنوان نتیجه استخراج معمولی معمولاً نیازی به توان محاسباتی ندارد. به جای آن، می‌توانید به عنوان یک دارنده ترون شرکت کنید و در فرآیند DPoS شرکت کنید تا به تأیید تراکنش‌ها و ایجاد امنیت در شبکه کمک کنید.

برای شرکت در فرآیند DPoS و کسب دسترسی به ترون از طریق تأیید تراکنش‌ها، مراحل زیر را دنبال کنید:

1. دریافت کیف پول TRX: ابتدا باید یک کیف پول ترون را دانلود و نصب کنید. شما می‌توانید از کیف‌پول‌های مختلفی برای ذخیره ترون استفاده کنید.

2. خرید ترون: ترون را از صرافی‌های معتبری خریداری کنید و آن را به کیف پول ترون خود انتقال دهید.

3. رأی‌گیری: ترون از مدل DPoS استفاده می‌کند که در آن دارندگان ترون می‌توانند برای نمایندگان شبکه رأی دهند. شما می‌توانید ترون‌های خود را برای رأی‌گیری به یک نماینده (Super Representative) بفرستید تا به تأیید تراکنش‌ها و مشارکت در شبکه کمک کنید.

4. دسترسی به پاداش: به عنوان یک دارنده ترون که به فرآیند DPoS شرکت کرده‌اید، ممکن است به عنوان پاداش ترون دریافت کنید. این پاداشها معمولاً از کارمزدهای تراکنش به عنوان جوایز برای نمایندگان شبکه تعیین می‌شود.

مهم است توجه داشت که استخراج ترون متفاوت از استخراج بلاکچین‌های Proof of Work (PoW) مانند بیتکوین است و نیازی به تجهیزات ماینینگ یا توان محاسباتی ندارد. بجای آن، شما با شرکت در فرآیند DPoS و انتخاب نماینده مناسب می‌توانید به تأمین امنیت شبکه ترون کمک کنید.

ارز ترون چیست؟ | نحوه ی استخراج ترون

نحوه کار با ترون چگونه است؟

طریقه کار با بلاکچین ترون سادست. تولید کنندگان محتوا یا طراحان اپلیکیشن ها می تونن محتواهای خودشونُ روی بلاکچین ترون به اشتراک بذارن، بعد مخاطبان علاقمند به اون محتوا میتونن با پرداخت ارز دیجیتال ترونیکس به تولید کننده، از اون محتوا استفاده کنن. به این ترتیب تمام واسطه ها از میان برداشته میشن و مخاطب بهای محتوا رو به صورت مستقیم به خود تولید کننده میده. تولید کننده محتوا هم می تونه هر موقع که خواست ارز دیجیتال ترون خودش رو به سایر ارزهای دیجیتال تبدیل کنه یا اقدام به فروش TRON در صرافی ارز دیجیتال  معتبر بکنه.

درسته که گفتیم نحوه کار کردن با ترون خیلی سادست، ولی نحوه کار شبکه ترون و انجام تراکنش های ارز دیجیتال تی ار ایکس یکم پیچیدست. چون استخراج ترون امکانپذیر نیست، ارز دیجیتال ترون از الگوریتم اثبات سهم نمایندگی استفاده می کنه. حالا این یعنی چی؟ یعنی هر کسی که ارز دیجیتال ترون داره ( قبلاً اقدام به خرید TRX کرده) با پرداخت مقدار معینی ارز دیجیتال ترون (مثلاً 9999 ترون) می تونه یه بلاک تشکیل بدن. با تشکیل بلاک این کاربران به یکی از 27 نماینده صاحب حق رایِ در شبکه میشن. به این ترتیب این افراد با رای خودشون می تونن انجام تراکنش ها رو تایید کنن. برای توضیح اینکه چرا تو این شبکه از رای دادن برای انجام کارها استفاده میشه؟ باید بگم که این سازوکار روی شبکه ترون ایجاد شده تا مانع انحصار طلبی تو بلاکچین بشه، اینطوری همه چیز عادلاتر انجام میشه.

معماری منحصر به فرد بلاکچین ترون

بعضیا که خیلی به دنیای بلاکچین علاقمندن، بخصوص برنامه نویس ها و... اولین سوالی که می پرسن اینه، زبان برنامه نویسی ارز دیجیتال ترون چیست؟ در جواب این عزیزانِ کنجکاو (همون فضول خودمون) باید بگم که برای طراحی هر 3 لایه بلاکچین ترون از زبان برنامه نویسی جاوا استفاده شده. بله درست خوندین هر 3 لایه! یکی از ویژگی های منحصر بفرد بلاکچین ترون معماری خاص اونه. این شبکه از 3 لایه مختلف تشکیل شده. این لایه ها به ترتیب لایه ذخیره سازی، هسته و لایه کاربردی نام دارن. این 3 لایه برای بهبود ویژگی غیرمتمرکز بودن بلاکچین ترون طراحی شدن. لایه ذخیره سازی و هسته مدیریت کل شبکه را بر عهده دارن. لایه کاربردی سطحی ترین لایه شبکه ترونه و برای شخصی سازی کیف پول ها و ساخت برنامه های غیرمتمرکز استفاده می شود. البته تیم توسعه دهنده ترون اعلام کردن که قصد دارن از بقیه زبان های برنامه نویسی هم برای توسعه این پروژه استفاده کنن.

ارز دیجیتال ترون چیست؟ | معماری ترون

مزایای استفاده از ارز دیجیتال TRX چیست؟

تراکنش ارزان: هزینه انجام تراکنش ها در شبکه ترون به حدی کمه که میشه اونو نادیده گرفت. هزینه انجام هر تراکنشی در بلاکچین ترون حدوداً برابرِ ۰٫۰۰۰۰۰۵ یک سنتِ و خب قبول دارین که این مبلغ انقد کمه که میشه ادعا کرد انجام هر تراکنشی در بلاکچین ترون رایگانه.

امکان پردازش تعداد زیادی از تراکنش ها: شبکه ترون می تونه تا ۲۰۰۰ تراکنش در هر ثانیه پردازش کنه.

ایجاد اینترنت غیر متمرکز: شاید ندونین اینترنت غیر متمرکز چیست؟ اینترنت غیر متمرکز، اینترنتیست که هاست و ... اصلاً نیاز نداره. این اینترنت غیر قابل کنترل، ضد فیلتر و تحریم نشدنیه، این شبکه اینترنت رو تمام کاربران بلاکچین ترون اجرا و پشتیبانی می کنن.

پشتیبانی و محبوبیت فراوان: شواهد حاکی از این است که جاستین سان یکی از افراد تحت حمایت جک ما، بنیان گذار علی باباست. از سوی دیگر این پلتفرم در مدت زمان کوتاهی بعد از معرفیش کاربران بسیار زیادی را به خودش جذب کرد و در صرافی های مختلف معامله شد. حتی طبق آمار این بلاکچین در حال حاضر حدود 1 میلیون نفر را بروی شبکه خود دارد. از روی همه این حقایق و با توجه به اینکه ارز دیجیتال ترون یک پروژه جدیده، میشه حدس زد که آینده درخشانی در انتظار کاربران ارز دیجیتال TRX هست.

کارمزد کم برای خرید و فروش ارز دیجیتال ترون: کارمزد خرید ترون در صرافی ها بسیار کمه، به همین خاطر میشه از این رمز ارز به عنوان ارز واسط برای ترید سایر ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم و... استفاده نمود.

معایب ترون

عرضه گسترده ارز دیجیتال ایکس ار تی: تیم توسعه دهنده بلاکچین ترون برای اینکه قیمت ترون پایین نگه دارن و بتونن فرصتی رو فراهم کنن که تعداد افراد زیادی به شبکه ترون بپیوندن، تعداد بسیار زیادی ارز دیجیتال تی ار ایکس منتشر کردن. در حالیکه بسیاری از کاربرای شبکه بلاکچین از ایده عرضه زیاد با قیمت پایین، زیاد خوششون نمیاد.

ارز دیجیتال trx چیست؟ | مزایا و معایب ترون

شرکت های همکار با پروژه ترون

  • Refereum: پلتفرم رفریوم برای گیمرهایی که ویدیوی استریم انتشار می دن و یا بینندگان استریم ها ارز دیجیتال ترونیکس پاداش می ده! همین جمله به زبون ساده: یه عده گیمرِ عشقِ بازی هایِ اینترنتی هستن که از گیم بازی کردنشون به صورت آنلاین (همون زنده خودمون) فیلمبرداری می کنن و تو پلتفرم رفریوم به اشتراک میذارن، این میشه ویدیوی استریم، کسایی که میشینن این فیلمارو نگا میکنن، میشن بینندگان استریم! پلتفرم رفریوم به هر دو گروه ارز دیجیتال ترون جایزه می ده!
  • Metal Pay: متال پی پلتفرم ارسال پول آنلاین بصورت بین المللیه. این پلتفرم به کاربران ارز ترون کمک می کنه که ارزهای ترونیکس خودشونو به صورت آنلاین به هر جایی از دنیا که می خوان انتقال بدن. در ضمن کاربران می تونن با استفاده از پلتفرم  Metal Pay به راحتی اقدام به فروش ترون خودشون بکنن. با وجود وب سایت Metal Pay نحوه استفاده از ارز دیجیتال ترون برای مردم عادی، آسانتر شده.
  • سامسونگ: بلاکچین مخصوص سامسونگ که Blockchain Keystore نام داره، از ارزهای دیجیتال ترونیکس پشتیبانی می کنه. به این ترتیب تمام کاربرای سامسونگ که آخرین ورژن گوشی های سامسونگ دارن،در حال حاضر می تونن به راحتی از طریق اپ استور سامسونگ، دی اپ های بلاکچین ترون دانلود کنن. در نتیجه درآمد تولید کنندگان محتوایی که روی بلاکچین ترون فعالیت می کنن بیشتر میشه. ناگفته نماند که اپ استورِ سامسونگ یکی از بزرگترین بازارهای اپلیکیشن دنیاست و این بازار بزرگ الآن در اختیار کاربران ارز ترونه.

ترون برای حفظ امنیت شبکه خود از چه شیوه ای استفاده می کند؟

بلاکچین ترون برای امنیت شبکه خود از شیوه ی اجماع گواهی اثبات سهام واگذارشده (DPoS) استفاده می‌کند. DPoS شبیه شیوه اجماع گواهی اثبات سهام PoS، با این تفاوت که در سازوکار دی پاس فقط node ها (گره های منتخب) می تونن تراکنش ها رو تایید کنن. DPoS به کاربران شبکه ترون اجازه می ده تا به انجام استیک درآمد منفعل بدست بیارن. طبق این شیوه کاری کاربرانی که ارز دیجیتال TRX استیک می کنن، هر 6 ساعت 27 نماینده برتر (Super Representative) انتخاب می کن تا آن ها با رای خودشون اقدام بعدی شبکه را مشخص کنن. اصطلاحاً به این سیستم مدیریت غیر متمرکز خودگردان DAO میگن. طبق نظر تیم توسعه دهنده ترون دائو بهترین شیوه برای انجام دمکراتیک فعالیت هاست.

ارز دیجیتال ترون چیست؟ | امنیت شبکه ترون

آینده ترون

قیمت ترون هم مثل بقیه ارزهای دیجیتال بر اساس میزان عرضه و تقاضا تعیین میشه ولی اون چیزی که در حال حاضر باعث میشه قیمت TRX کم باشه، عرضه این رمز ارز به صورت گستردست. تعداد توکن های ارز دیجیتال .... خیلی زیاده ولی با توجه به هدف، خدمات و امنیتی که ارز دیجیتال ..... داره، به احتمال زیاد بمرور زمان محبوبیت این رمز ارز بین کاربران بیشتر میشه. از طرف دیگه با وجود اینکه تعداد توکن های این رمز ارز خیلی زیاده ولی محدودم هست. در حال حاضر تمام 100 میلیارد توکن ارز دیجیتال TRX عرضه شده، پس پیش بینی میشه با افزایش محبوبیت این بلاکچین قیمت TRON هم افزایش پیدا کنه.

آقای سان اعلام کرده که قیمت TRON تا دو سال دیگه به 2 دلار می رسه، با توجه به قیمت لحظه ای ترون باور به حقیقت پیوستن این پیش بینی کمی سخت باشه ولی اگر بشه ما شاهد یک رشد فوق العاده و سر سام آور خواهیم بود. بخصوص که Securities طی مقاله ای اعلام کرده که در حال حاضر  ارز دیجیتال TRON به خاطر خصوصیات فنی منحصر بفردش، شیوه خدمت رسانیش و تعداد طرفدارانش، از لحاظ ارزش بازار یکی از 10 ارز دیجیتال برتر جهان است. این در حالیه که این رمز ارز کمتر از 2 سال به این موفقیت و جایگاه رسیده است، پس احتمالاً پیش بینی سان نیز به حقیقت خواهد پیوست.

ارز دیجیتال ترون چیست؟ آینده ترون

حرف آخر:

ارز دیجیتال ترونیکس جزو رمز ارزهای آینده داره. به نظر میرسه با خرید TRON در زمان مناسب می تونین از مزایای افزایش قیمت ترون بهرمند بشین. پس از دنبال کردن نمودار قیمت TRX و اخبار مرتبط با این رمز ارز و خرید و فروش ترون در بهترین زمان غافل نشین. و به یاد داشته باشین بازار ارزهای دیجیتال یک عرصه جدید برای سرمایه گذاریه، افرادی تو این بازار برندن که بتونن هوشمندانه و آگاهانه تصمیم بگیرن. تنها راه رسیدن به سود در این بازار کسب اطلاعات جدید و تحلیل اون اخباره. پس در بازار کریپتوکارنسی ها بدون تحقیق و کسب اطلاعات لازم بر روی هیچ رمز ارزی سرمایه گذاری نکنین.

موفق باشید.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال ترون چیست؟ هر آنچه که باید درمورد TRX بدانید.
سوال امنیتی :1+66 = ?