ارز دیجیتال اودیوس چیست؟ (معرفی کیف پول های ارز دیجیتال AUDIUS)

1402/07/05
ارز دیجیتال اودیوس چیست؟ (معرفی کیف پول های ارز دیجیتال AUDIUS)


 ما می خواهیم در مقاله ارز دیجیتال Audius چیست؟ اطلاعاتی در مورد کیف پول ارز دیجیتال اودیوس و آینده Audius برای شما ارائه کنیم. ولی بهتره قبل از اینکه وارد بحث اصلی بشیم، مروری بر ارزهای دیجیتال داشته باشیم. سرمایه گذاری در دهه های اخیر، یکی از بهترین روش های درآمد زایی بوده. همچنین بسیاری از اشخاص موفق در حوزه کسب و کار، از این روش استفاده می کنن و سود خوبی نیز از این راه به دست میارن. خوشبختانه با رواج تکنولوژی بلاک چین، فرایند سرمایه گذاری بر روی این پروژه ها نیز ساده تر شده هست.

ارزهای دیجیتال که انواع مختلفی هم دارن نوعی پول هستن که مورد معامله قرار می گیرن. ارزهای دیجیتال بسیار زیادی در بازار کریپتوکارنسی وجود دارن که هر یک از اون ها از نظر قیمتی و کاربرد با یکدیگه تفاوت دارن. معمولا اغلب ارزهای دیجیتال قیمت های چندانی ندارن و تنها تعداد محدودی از اون ها قیمت های بالایی دارن. ما قصد داریم در این مقاله شما رو با ارز دیجیتال اودیوس آشنا بکنیم. همچنین اطلاعاتی در مورد آینده Audius و کیف پول های ارز دیجیتال AUDIO در اختیار شما قرار بدیم.

ارز دیجیتال اودیوس چیست؟

اودیوس با نماد اختصاری AUDIO یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال هست که در زمان نوشتن این مقاله با ارزش بازار حدود 746.61 میلیون دلار و سهم 0.03 درصدی از کل بازار، در رتبه 111 بازار کریپتوکارنسی قرار داره. اودیوس یکی از سرویس های پخش موسیقی بر پایه بلاک چین هست که به توسعه همه جانبه صنعت موسیقی کمک شایانی کرده. ارز دیجیتال اودیوس با توکن اختصاصی خود تحت عنوان توکن Audio در صدد تغییر نحوه تعامل هنرمندان با طرفداران اون هست. ارز اودیوس این کار رو از طریق ارائه یکی از پیشرو ترین پلتفرم های موجود انجام میده.

ارز دیجیتال اودیوس اودیوس اپلیکیشن پخش موسیقی و پلتفرمی شبیه بهSpotifyوSoundcloud هست. چیزی که باعث میشه ارز دیجیتال اودیوس با بقیه ارزهای دیجیتال تفاوت داشته باشه، این هست که برخلاف اپلیکیشن های رایج پخش موسیقی، اودیوس بر روی فناوری بلاک چین ساخته شده هست. این پلتفرم منبع باز و غیر متمرکز توسط گروهی از هنرمندان، طرفداران و توسعه دهنگان مستقل کنترل شده و دارای یک ارز بومی به نام ارز دیجیتال اودیوس یا AUDIO هست. در آگوست 2021 ارزش بازار ارز دیجیتال اودیوس برابر با 1.2 میلیارد دلار بود.

Audius یک پروتکل پخش موسیقی غیر متمرکز هست که ابتدا بر روی شبکه POA ساخته شده، اما اکنون در Solana درحال فعالیت هستش. پروتکل اودیوس برای رفع ناکارآمدی های صنعت موسیقی راه اندازی شد که به مالکیت غیر شفاف حقوق موسیقی و واسطه هایی که بین هنرمندان و مخاطبانشون قرار گرفتن، نظارت میکنه.

بنیانگذاران ارز دیجیتال اودیوس:

در این قسمت از مقاله ارز دیجیتالAUDIO چیست؟ به معرفی بنیانگذاران ارز اودیوس می پردازیم. پلتفرم Audius که پلتفرم ارائه دهنده ارز دیجیتال Audius هست، توسط رونیل رامبرگ و فارست برونینگ در سال 2018 در شهر سان فرانسیسکو آمریکا تاسیس شد. اما سرویس اصلی خودش رو در اکتبر 2020 همزمان با پخش زنده کنسرتی با اجرای Deadmau5 و RAC راه اندازی کرد. اکنون این پروژه اعتماد شرکت های بزرگ رو نیز داره.

رونیل رامبرگ بنیانگذار و مدیر عامل ارز Auodius هست که مسئول سرمایه گذاری در شرکت های بلاک چین از جمله Lightninig Labs بود.

بنیانگذاران ارز دیجیتال اودیوس

رونیل در دانشگاه استنفورد تحصیل کرد و قبلا یک شرکت پرداخت همتا به همتا به نام Backslashتاسیس کرد. وی همچنین در تعدادی از شرکت های تحت حمایتSilicon Valley نیز فعالیت داشته. از دیگر بنیانگذاران اودیوس میشه بهForrest Browning اشاره کرد. فارست نیز در دانشگاه استنفورد تحصیل کرده و قبلا نقش های متعددی رو در استارتاپ ها و شرکت های سرمایه گذاری ایفا کرده.

در سال 2018 تیم پلتفرم اودیوس، وایت پیپر اولیه رو منتشر کرد. نسخه اولیه این محصول نیز عرضه شد. بعدا در همون سال، تیم اودیوس به گروه آزمایش کنندگان اولین نسخه محصول رو برای ازمایش و ارائه بازخورد داد. پس از این مرحله و بهبودهای اون، پروژه مورد استقبال کاربران قرار گرفت. همچنین بعد از پایان مرحله تست شبکه، پلتفرم Audius بیش از 500 هزار کاربر ماهانه داشت.

مهم ترین مزایا و ویژگی های ارز دیجیتال اودیوس:

چیزی که باعث شده اودیوس با بقیه پلتفرم های ارز دیجیتال فرق داشته باشه، این هست که تراکنش ها در پلتفرم اودیوس مستقیما بین شنونده ها و تولید کننده های موسیقی انجام میشه. از سوی دیگه در این پلتفرم آزادی در موسیقی و قابلیت اشتراک گذاری انواع محتواهای صوتی قرار داده شده و پخش موسیقی در این پلتفرم با کیفیت 320 کیلوبایت بر ثانیه بوده که در نوع خودش خیلی خوبه.همچنین از دیگر ویژگی های اودیوس می تونیم به دسترسی کاربران به صورت همیشگی و آپلود نامحدود محصولات اشاره کرد.

مزایا و ویژگی های ارز دیجیتال اودیوس

اثر پروژه های ایجاد شده بر بستر بلاک چین دارای مشکل تکنیکی بودن بیش از اندازه هست که ممکنه کار باهاش رو سخت کنه ولی پلتفرم اودیوس از این مشکل برخوردار نیست و به راحتی قابل استفاده هست.

در صنعت موسیقی فعلی، هنرمند باید مدت ها برای دریافت دستمزد خودش منتتظر باشه ولی در پلتفرم اودیوس و توکن کارآمد اون که توسط پلتفرمAudius توسعه یافته، هنرمند می تونه به صورت مستقیم و بدون وجود واسطه توسط طرفدارانش مبلغ مورد نظر رو دریافت بکنه. همچنین امکان پرداخت های بیشتری به هنرمندان و بقیه کاربران و سرعت بالای معاملات از دیگر مزایای پلتفرم اودیوس هست.

ویژگی جالب دیگه ای در پلتفرمAudius وجود داره و کمتر اون رو در جای دیگه ای میشه دید، همکاری بین هنرمند و طرفدارانش هست که مسابقات ریمیکس برگزار می کنن. این ویژگی جذاب باعث میشه از آهنگ های ازمایشی لذت بیشتری ببرن و سازندگان نیز بازخوردهای اثربخشی رو دریافت کنن. همچنین امکان دسته بندی آهنگ ها در بخش مورد علاقه ها نیز یکی دیگه از ویژگی های این پلتفرم هست.

نحوه کار پلتفرم ارز دیجیتال اودیوس:

در این بخش از مقاله ارز دیجیتالAUIDO چیست؟ نحوه کار پیتفرم اودیوس رو بررسی می کنیم. پلتفرم Audius که بر اساس بلاک چین هست، از طریق یک شبکه غیر متمرکز نودهای محتوا رو میزبانی می کنه. اجرای نودهای محتوا و استخراج این ارز از طریق استیک توکن های AUDIO صورت می گیره.

 ارز دیجیتال اودیوس

مسئولیت متادیتا در سراسر پلتفرم به عهده این نودها هست و این نودها می تونن که از دسترس بودن محتوا برای کاربران در صورت تقاضا اطمینان حاصل کنند. به این ترتیب هنرمندان نیز برای اینکه بتونن از محتوای خود میزبانی کنن، می تونن به نودهای محتوایی تبدیل بشن.

پلتفرم اودیوس همچنین از پادکستی به نامAudius Artist Podcats نیز میزبانی می کنه که می تونین اون رو در یوتیوب پیدا کنین. جامعه اودیوس متشکل از تعداد زیادی از دی جی ها و تهیه کنندگان موسیقی مشتاق و آینده دار هست و در این پادکست، اودیوس به این هنرمندان کمک می کنه که بار دیگه به عرصه موسیقی قدم بذارن. همچنین مصاحبه هایی که در این پادکست ها با این هنرمندان انجام میشه، بر موضوعاتی مثل دستاوردها و مهارت های اون ها و نیز مشکلات صنعت موسیقی تمرکز داره.

پلتفرم اودیوس مسابقه هایی رو نیز با عنوان مسابقاتCypher برگزار میکنه که در اون دی جی ها، مهندسان میکس و صدا و تهیه کنندگان موسیقی شرکت می کنن. اودیوس با برگزار کردن چالش هایی برای ساخت قطعات موسیقی با استفاده از اجزای ساده که توسط تهیه کننده های برتر نوشته شدن، بین هنرمندان رقابت ایجاد می کنه و با رای گیری در میان جامعه به برندگان جوایز نقدی اهدا می کنه. همچنین می تونیم به رابط برنامه نویسی رایگان Hedgehog به کار رفته در این پلتفرم اشاره کنیم که میشه از اون در ارتباط با همه انواع Dapps استفاده کرد.

ماهیت پلتفرم اودیوس:

اگه بخوایم در مقاله ارز دیجیتالAudius چیست؟ ماهیت این ارز رو بررسی کنیم؛ باید بگیم که از نظر ظاهر، پلتفرم اودیوس خیلی شبیه به بقیه پلتفرم های پخش موسیقی مثل اسپاتیفای و ساندکلود هست.

 پلتفرم اودیوس

ا این حال، با اضافه شدن مبحث خصوصیت تعامل اجتماعی، پرداخت آنی در ازای حق امتیاز و تجزیه و تحلیل درون زنجیره ای، پروتکل اودیوس این امکان رو در اختیار هنرمندان قرار میده تا بتونن کنترل دستاورد خودشون رو در دست بگیرن و از شیوه ای غیر متمرکز درآمد به دست بیارن.

پلتفرم پخش موسیقی اودیوس هم اکنون به حدود نیم میلیون کاربر خدمات رسانی می کنه و به صورت روزافزون محبوبیت بیشتری رو به دست میاره، چون همیشه موسیقی دانان به دنبال مدل های عادلانه تری برای پخش موسیقی خودشون هستن. همچنین همه عناصر پلتفرم پخش موسیقی و صوتی اودیوس به کمک جامعه این پلتفرم هدایت و مدیریت میشه. علاوه بر این، توکنAUDIO نیز نقش اساسی در غیر متمرکز سازی این پلتفرم و ایجاد انگیزه و اشتیاق در میان کاربران بازی ایفا می کنه.

همچنین با افزایش هرچه بیشتر محبوبیت پلتفرم Audius، اسامی بزرگ تر یا به عبارتی افراد مشهورتر و شناخته شده تری مثلMike Shinodaاز گروهLinkin Park به لیست فعالان این پلتفرم غیر متمرکز اضافه میشه. علاوه بر این پلتفرم اودیوس به گونه ای فعالیت می کنه که صنعت موسیقی رو متحول کرده و با ایجاد انقلابی در این حوزه، سیستم پخش موسیقی عادلانه و نوآورانه ای رو در راستای قدرت دهی به هنرمندان و هواداران اون ها جایزه میده.

اهداف ارز دیجیتال AUDIO:

در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال Audius چیست؟ اهداف ارز دیجیتال اودیوس رو بررسی می کنیم. پروتکل اودیوس قصد داره مکانیزم های جدیدی رو برای مالکیت و کسب درآمد از محتوا ارائه بکنه که تا حالا مشابه اون وجود نداشت. این مکانیزم ها توسط داده های اولیه مرتبط با کریپتوکارنسی پشتیبانی میشن. همچنین پلتفرم اودیوس در متصل کردن فضای رمز ارز با مخاطبان جدید ثابت قدم فعالیت می کنه.

علاوه بر این، برای ارائه یک فضای کاربری ارتباط پذیر بر پایه Web3، همیشه سادگی و راحتی رو مورد توجه قرار داده. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه وب 3 چیست؟ مقاله ما را که در اون زمینه تخصصی نوشته شده، مطالعه کنین.

اهداف ارز دیجیتال AUDIO

این کار از طریق الگوی حاکمیت انجام میشه که به کاربران فعال در شبکه این امکان رو میده تا در اجرای فرایندها تصمیم گیری کنن. به این ترتیب کاربران برای حفظ قدرت رای دهی خودشون باید همیشه در تلاش باشن تا در افزایش ارزش شبکه، نقشی باز کنند.

در غیر این صورت، بقیه کاربران که علاقه و پشتکار زیادی برای توسعه بلند مدت اودیوس دارن، قدرت رای دهی رو به دست میارن. از این طریق کنترل و مالکیت پلتفرم اودیوس در دست کاربران خواهد بود و اهداف و جهت گیری پلتفرم Audius توسط مکانیزم حاکمیت انجمن تعیین میشه.

پروتکل اودیوس در زمینه به وجود آوردن پلتفرم های پخش انجمن محور پیشگام هست و در نظر داره در این جایگاه باقی بمونه. این کار به لطف انجمن قدرتمند اون عملی هست که حول محور پروتکل اودیوس ساخته شده و رشد خوبی داشته. این رشد تا حدی هست که در کمتر از چند سال بعد از ظهور ایده اودیوس، کاربران اون به 1 میلیون نفر رسید. علاوه بر این ها، هدف آخر پلتفرم اودیوس سبقت گرفتن از پلتفرم های متمرکز پخش موسیقی هست. همچنین به لطف فعالیت کاربران اولیه اودیوس، این پلتفرم تونسته رشد چشمگیری در دو سال ابتدایی خودش داشته باشه و میشه آیندهAUDIO رو درخشان پیش بینی کرد.

بررسی آینده اودیوس:

در این بخش از مقاله ارز دیجیتالAudius چیست؟ اینده این رمز ارز رو بررسی می کنیم. با اینکه ارز دیجیتال اودیوس هم مثل بقیه ارزهای دیجیتال در یک بازار با نوسان زیاد قرار داره و نمیشه خیلی دقیق از آینده اودیوس حرف زد، ولی از اونجایی که ارز Audius مبتنی بر فناوری غیر متمرکز هست و برنامهDAPPS محسوب میشه، بنابراین باید منتظر انقلابی در حوزه موسیقی برای سال های آینده باشیم.

آینده اودیوس

با نزدیک تر شدن به انتقال فناوریWeb3، سرویس هایی که دوست داریم و هر روز استفاده می کنیم نیز باید تکامل پیدا کنن و یا با نسخه های پیشرفته تر جایگزین بشن. تصور اینکه توکنAUDIO به چیزی شبیه به بیت کوین بشه سخته. ولی با این حال، توکن AUDOI و ارز اودیوس می تونه نقش مهمی در سرمایه گذاری روی هنرمندان آینده داشته باشه.

پلتفرم اودیوس در آپریل 2021، اعلام کرد که به هنرمندان اجازه میده مجموعهNFT خودش رو در گالری های خود به نمایش بذاره تا طرفداران بتونن اون ها رو خریداری بکنن. با همه توجه هایی که اخیرا باNFT ها شده، پلتفرمAudius این فرصت رو پیدا کرده تا طرفداران رو به سمت خودش بیاره. توکنAUDIO برای ماه مارس2021 قیمت قابلی توجهی داشته، که توجه خیلی از افراد رو به خودش جلب کرده. همچنین با توجه به اهدف و کاربردهایی که ارز دیجیتال Audius داره، میشه آینده اودیوس رو درخشان پیش بینی کرد.

کیف پول های ارز دیجیتال اودیوس:

در ادامه مقاله ارز دیجیتال اودیوس چیست؟ کیف پول های این ارز دیجیتال رو بهتون معرفی می کنیم. در اصل برای ذخیره سازی ارز دیجیتال AUDIO می تونین از کیف پول های سخت افزاری ونرم افزاری پشتیبان کننده این رمز ارز استفاده کنین. امروزه کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری زیادی وجود دارن که در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت می کنن. اکثر کاربران ترجیح میدن تا از کیف پول های نرم افزاری برای ذخیره ارزهای دیجیتالشون استفاده کنن.

چون این کیف پول های نرم افزاری بیشتر در دسترس هستن و والت های سخت افزاری قیمت های بالایی دارن. ولی با این حال، کیف پول های سخت افزاری از امنیت بالایی برخوردار هستن. در ادامه برخی از کیف پول های ارز دیجیتال اودیوس رو معرفی می کنیم. اگه می خواهین با مفهمو اینکه کیف پول چیست؟ بیشتر آشنا بشین، مقاله ای در این زمینه نوشتیم که می تونین مطالعه کنین.

کیف پول نرم افزاری تراست ولت(Trust Wallet):

یکی از کیف پول های ارز دیجیتال اودیوس، Trust Wallet هست. کیف پول نرم افزاری تراست ولت برنامه کاربردی موبایل هست که با تمرکز بر سهولت و راحتی استفاده طراحی و عرضه شده. تراست ولت نوعی کیف پول چند ارزی هست که می تونین ارزهای دیجیتال متفاوتی رو به صورت همزمان در این والت نگهداری و ذخیره کنین.

ویکتور رادچنکو بنیانگذار این کیف پول هست که این والت رو در سال 2017 تولید کرد. همچنین یک سال بعد از عرضه این کیف پول به بازار، صرافی بایننس این والت رو خریداری کرد.

Trust Walletمعمولا سرمایه گذاران درحوزه ارزهای دیجیتال، ارزهای رمزنگاری خودشون رو در کیف پول های کریپتوکارنسی نگهداری میکنن. بنابراین انتخاب کیف پول مناسب، بسیار مهم هست. تراست ولت اجازه ذخیره و مبادله ایمن دارایی های متنوع رو برای کاربرانش فراهم میکنه.این کیف پول نوعی کلید دسترسی محافظت شده ای رو در اختیار کاربران قرار میده که از دسترسی غیر مجاز به دارایی های افراد جلوگیری میکنه. مقاله آموزش نصب و استفاده از تراست ولت در سایت ایران بایننس وجود داره که می تونین در صورت لزوم، این مقاله رو مطالعه کنین.

کیف پول نرم افزاری متامسک MetaMask:

MetaMask

نرم‌افزار کیف پول "متامسک (Metamask)" یکی از معروف‌ترین و پراستفاده‌ترین کیف‌پول‌های نرم‌افزاری برای مدیریت ارزهای دیجیتال بر پایه بلاکچین Ethereum بود. این نرم‌افزار به کاربران اجازه می‌دهد تا ارزهای دیجیتال خود را ذخیره و مدیریت کنند، تراکنش‌ها را انجام دهند و به دسترسی به برنامه‌ها و سرویس‌های مبتنی بر Ethereum بپردازند.

ویژگی‌های مهم کیف پول نرم‌افزاری متامسک (Metamask) عبارتند از:

1. امنیت: متامسک به عنوان یک نرم‌افزار کیف پول، از امنیت رمزنگاری شده برای حفاظت از کلیدهای خصوصی و امضای تراکنش‌ها استفاده می‌کند.

2. پشتیبانی از ارزهای متعدد: این کیف پول نرم‌افزاری از ارزهای دیجیتال متعددی پشتیبانی می‌کند، اما اصلی‌ترین پشتیبانی آن از Ethereum و ارزهای مبتنی بر Ethereum مانند ERC-20 است.

3. کاربرپسندی: واسط کاربری متامسک بسیار ساده و کاربرپسند است، حتی برای کاربران تازه‌کار.

4. امکان اتصال به دستگاه‌های سخت‌افزاری: متامسک به دستگاه‌های سخت‌افزاری معتبر مانند Ledger Nano S نیز اتصال دارد که امنیت ارتقاء می‌یابد.

5. پشتیبانی از افزونه مرورگر: متامسک به عنوان یک افزونه مرورگر نیز موجود است و به شما اجازه می‌دهد به راحتی با وب‌سایت‌ها و دی‌اپ‌های مبتنی بر Ethereum ارتباط برقرار کنید.

کیف پول سخت افزاری لجر Ledger:

Ledger

یکی دیگه از کیف پول های ارز دیجیتال AUDIO، والت سخت افزاری لجر هست. این کیف پول مثل سایر کیف پول های دیجیتال، کلیدهای خصوصی کاربر رو در دستگاه سخت افزاری امن نگهداری می کنه. به این صورت اون ها رو از چشم سارقین و مجرمین دور نگه می داره. در عین حال به کاربر این امکان رو میده که به راحتی به ارزهای دیجیتال خودشون دسترسی داشته باشن.

خصوصیاتی که باعث میشه تا کیف پول لجر بسیار کاربردی و پرطرفدار باشه، ترکیبی از امنیت بالا و راحتی در استفاده هست.

کیف پول سخت افزاری لجر از یه صفحه نمایش برخوردار هست که استفاده از اون و خوانش رو بسیار راحت کرده و کاربران می تونن از طریق این صفحه نمایش، معاملات رو تایید کنن. برای این کار کافیه تا از دکمه هایی که در بالای صفحه نمایش قرار داره استفاده کرد.این کیف پول می تونه از طریق یک کابل USb به هر کامپیوتری متصل بشه. علاوه بر این، کیف پول لجر از سمت سازمان امنیت سایبری فرانسه تاییدیه گرفته. بنابراین این کیف پول کاملا معتبر و قابل اطمینان هست.

والت سخت افزاری تروزر Trezor:

یکی دیگه از کیف پول های ارز دیجیتال AUDIO، والت سخت افزاری ترزور هست. کیف پول Trezor دارای دو مدل ترزور وان و ترزور تی هست. این کیف پول برای کسانی که تعداد زیادی ارز دیجیتال در سبد سهام خودشون دارن، مناسب هست. والت ترزور از بیش از هزار کوین و توکن پشتیبانی می کنه. همچنین به این دلیل که این کیف پول از امنیت ویژه ای به نام حریم خصوصی استفاده میکنه، محل امنی برای ذخیره دارایی هاست.

Trezor

والت سخت افزاری Trezor متن باز و با ویژگی های متعدد و برتر هست. تروز یکی از قدیمی ترین کیف پول های سخت افزاری ارز دیجیتال هست که در سال 2014 به بازار کریپتوکارنسی عرضه شد. همچنین یکی دیگه از دلایل محبوبیت کیف پول تروزر ذخیره سازی دارایی به روش آفلاین هست.

در این روش به این دلیل که کاربران دارایی های خود رو بدون اتصال به اینترنت ذخیره می کنن، کمتر در معرضه حملات و سرقت رمز ارز قرار می گیرن. علاوه بر این، هنگامی که این کیف پول رو نصب می کنین، یک عبارت بازیابی 24 کلمه ای به شما داده میشه که در صورت گم کردن یا سرقت کیف پول سخت افزاری خودتون بتونین از اون برای بازیابی دارایی هاتون استفاده کنین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله ارز دیجیتال AUDIO چیست؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال اودیوس، آینده AUDIO و کیف پول های ارز دیجیتال Audius برای شما ارائه کنیم. همونطور که گفتیم اودیوس یکی از سرویس های پخش موسیقی بر پایه بلاک چین هست که به توسعه و پیشرفت صنعت موسیقی کمک شایانی کرده هست. همچنین اگه قصد سرمایه گذاری و خرید اودیوس رو دارین می تونین از صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس که یکی از صرافی های ایرانی و معتبر در حوزه ارزهای دیجیتال هست، استفاده کنین.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال اودیوس چیست؟ (معرفی کیف پول های ارز دیجیتال AUDIUS)
سوال امنیتی :7+98 = ?