لیست تمام ارزهای Web 3 همراه با بررسی و قیمت (بهترین ارزهای وب 3 کدامند؟)

1402/07/05
لیست تمام ارزهای Web 3 همراه با بررسی و قیمت (بهترین ارزهای وب 3 کدامند؟)

تکنولوژی بلاک چین با بوجود اومدن ارزهای دیجیتال و خرید ارزهای دیجیتال شهرت پیدا کرد، اما کاربرد این فناوری فقط محدود به تراکنش های مالی نیست. یکی از جدیدترین حوزه هایی که از بلاک چین در آن استفاده شده، فضای وب و اینترنت وب 3 است. نسل جدید اینترنت که به Web 3.0 معروفه، کاملا از بستر بلاک چین برای ذخیره و انتقال داده ها استفاده میکنه. قبلا تو مقاله ی Web 3 چیست؟ در مورد این تکنولوژی صحبت و اون رو با نسل های قبلی وب مقایسه کردیم.
امروز قصد داریم لیست تمام ارزهای Web 3 همراه با بررسی و قیمت را به شما ارائه دهیم تا علاوه بر آشنایی بیشتر با این تکنولوژی، رمز ارزهایی که با مورد توجه قرار گرفتن وب تری، پتانسیل رشد دارن رو بهتون معرفی کنیم. تو این مطلب لیستی از ارزهای وب 3.0 و پروژه های اون ها رو براتون تهیه کردیم. امیدواریم که اطلاعات ارائه شده تو مقاله لیست تمام ارزهای Web 3 همراه با بررسی و قیمت (بهترین ارزهای وب 3 کدامند؟) براتون مفید باشه و بتونین ارز مناسبی رو برای سرمایه گذاری در Web 3.0 پیدا کنین.

وب 3 چیست؟

وب 3 چیست؟

قبل از اینکه بخوایم ارزهای Web 3.0 رو بهتون معرفی و در مورد فرصت های سرمایه گذاری روی هر کدوم از اون ها صحبت کنیم، بهتره کمی با ماهیت وب 3 آشنا بشیم. فضای اینترنت و وب رو میتونیم از نظر پویایی به سه نسل مختلف تقسیم کنیم. نسل اول که بهش Web 1.0 گفته میشه، ابتدایی ترین شکل اینترنت بود که کاربرها فقط میتونستن به اطلاعات ذخیره شده روی شبکه دسترسی پیدا کنن. تو این دوران بود که برای اولین بار موتور های جستجو ساخته شدن. همچنین سایت هایی مثل آمازون و eBay هم متعلق به همین دوران هستن.
به مرور زمان و با پیشرفت فناوری و تکنولوژی، ماهیت وب هم دستخوش یه سری تغییرات شد. Web 2.0 بسیار فعال و پویا تر از نسل قبلی بود. تو این دوران پهنای باند اینترنت به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرد و به همین خاطر امکان ایجاد تعامل آنلاین و همزمان بین دو کاربرها بوجود اومد. مهمترین دستاورد های این دوران رو میتونیم شبکه های اجتماعی، بازی های آنلاین، گوشی های هوشمند، بیگ دیتاها و. . . بدونیم.
در حال حاضر بلاک چین یکی از جدیدترین فناوری هاییه که به دست بشر ساخته شده. این تکنولوژی به خاطر ماهیت غیر متمرکزی که داره، بسیار مورد توجه قرار گرفته. وب تری یا Web 3.0 نیز از فناوری های دیگه ای است که تو حوزه غیر متمرکز سازی فعالیت داره. هم اکنون دانشمندان علوم کامپیوتر و شرکت های بزرگ تکنولوژی، تلاش میکنن تا این سطح جدید از اینترنت رو کاربردی تر کنن. با تحقق و فعال سازی وب سه، هر آنچه که الان به عنوان اینترنت میشناسیم و ازش استفاده میکنیم، به یک فضای غیر متمرکز انتقال پیدا میکنه.

چرا وب 3، آینده اینترنت است؟

با توجه به سوء استفاده ی کشور ها و کمپانی های بزرگ از اطلاعات افراد عادی در حوزه های مختلفی مثل حریم خصوصی، سیستم های مالی، ذخیره اطلاعات و. . .، سالهاست که ایده استفاده از جایگزین های غیر متمرکز بوجود اومده. در یک دنیای غیر متمرکز هیچ دولت یا سازمانی نمیتونه به اطلاعات شما دسترسی پیدا کنه. همچنین به لطف قرارداد های هوشمند واسطه هایی که در حوزه های مختلف وجود داشتند و از دلالی سود کسب میکردن، از بین میرن. علاوه بر اون استفاده از بلاک چین برای تراکنش های مالی سرعت و هزینه بسیار کمتری رو داره.

وب 3.0

با توجه به تمامی مسائل مطرح شده، همه صنایع و فرآیند های زندگی روزمره به شکل غیر متمرکز تو یه بستر بلاک چینی انجام میشن. طبیعیه که تو یک دنیای غیر متمرکز، به یک شبکه ارتباطی غیر متمرکز احتیاج داشته باشیم. وب تری میتونه نقش این شبکه رو تو آینده ایفا کنه. به همین خاطره که این حوزه پتانسیل رشد بالایی رو داره و سرمایه گذاری تو اون میتونه سود خوبی رو نصیبتون کنه.
شاید الان بهترین فرصت برای سرمایه گذاری تو این حوزه باشه. به همین خاطر تو این مقاله لیست تمام ارزهای Web 3.0 همراه با بررسی و قیمت رو بهتون ارائه میکنیم. البته پیشنهاد میکنیم که قبل از مطالعه این مقاله، به یکی از مطالب قبلی سایتمون که تو اون بطور کامل در مورد اینترنت وب 3 چیست؟ توضیح دادیم، مراجعه کنین. تو اون مقاله سعی کردیم صفر تا صد Web 3 رو با زبان ساده بهتون توضیح بدیم.

ارزهای وب 3 کدامند؟ (چگونه ارزهای Web 3.0 را پیدا کنیم؟)

تو بازار کریپتوکارنسی ها بیش از 5000 ارز و توکن مختلف وجود داره که هر کدوم پروژه و هدف متفاوتی رو دنبال میکنن. اما شاید براتون سوال باشه که چطور میتونیم ارزهای وب تری رو از بین این همه توکن و ارز پیدا کنیم؟ یا ارزهای وب 3 کدامند؟
 بهترین پلتفرم برای بررسی و پیدا کردن ارزهای مختلف، CoinMarketCap هستش. همونطور که تو تصویر زیر مشاهده میکنین، برای پیدا کردن ارزهای وب سه کافیه که تو صفحه اولی این سایت از قسمتی که مشخص کردیم، گزینه Categories رو انتخاب کنین.

وب 3.0

حالا باید از بین دسته بندی های مختلفی که برای ارزهای دیجیتال مشخص شده، وب 3.0 رو پیدا و انتخاب کنید. توجه داشته باشین که برای پیدا کردن پروژه های ارزشمند NFT، متاورس، دیفای و. . . هم میتونین از همین روش استفاده کنین. تو صفحه جدیدی که براتون باز میشه، میتونین لیست تمام ارزهای Web 3 همراه با بررسی و قیمتشون رو ببینین. حالا کافیه که از بین لیست زیر چند مورد از موارد برتر که جایگاه قابل قبولی رو تو بازار دارن یا پتانسیل رشدشون زیاده رو انتخاب کنین.

وب 3.0

لیست تمام ارزهای Web 3 همراه با بررسی و قیمت

طبیعتا بررسی تمامی پروژه هایی که تو حوزه وب 3 وجود دارن، کار بسیار سخت و زمان گیریه. از طرف دیگه بهتره برای سرمایه گذاری رمز ارزهایی رو انتخاب کنین که جایگاه بهتری رو تو بازار دارن. به همین خاطر تو این قسمت از مقاله به جای لیست تمام ارزهای Web 3 همراه با بررسی و قیمت، برخی از برترین موارد رو بهتون معرفی کنیم.

ارز دیجیتال چین لینک (ChainLink)

پلتفرم چین لینک اولین و موفقترین اوراکل غیر متمرکز بلاک چینه. همونطور که از اسم چین لینک مشخصه، پیوندی هستش که بلاک چین رو به زیرساخت هایی که وجود دارن متصل میکنه. اوراکل مثل یه پل برای ارتباط دنیای خارجی با بلاک چین است و در صورتی که اینترنت وب 3، غیر متمرکز، عملی بشه، کاربرد بسیار زیادی رو میتونه تو این حوزه داشته باشه. در بین تمام توکن و ارزهایی که تو فضای Web 3.0 وجود دارن، چین لینک حجم بازار قابل توجهی رو به خودش اختصاص داده و به همین خاطر میتونیم بگیم که یکی از بهترین عملکرد ها رو در بین پروژه های مختلف وب تری داشته.
صرافی ایران بایننس از این ارز دیجیتال پشتیبانی میکنه و برای خرید LINK میتونین از این صرافی ارز دیجیتال استفاده کنین. همچنین قبلا به طور کامل و تخصصی در مورد آینده، قیمت چین لینک و اعدادی که میتونه بهشون برسه، نکات فنی و. . . این ارز دیجیتال صحبت کردیم؛ برای دسترسی به این مطالب میتونین به مقاله ارز چین لینک چیست؟ مراجعه کنین. طبق پیش بینی سایت Wallet Investor قیمت این رمز ارز تا 5 سال دیگه میتونه بیش از 100 دلار ارزش داشته باشه.

ارز دیجیتال اوشن پروتکل (Ocean Protocol)

Ocean Protocol

پروژه اوشن پروتکل رو میتونیم به عنوان یه پروتکل تجمیع تراکنش معرفی کنیم که هدف اصلی اون اجرای مکانیزم های تجمع نقدینگیه که تو صرافی های متمرکز و غیر متمرکز مورد استفاده قرار میگیره. این رمز ارز کمتر از دو ساله که به بازار ارزهای دیجیتال معرفی شده ولی تو همین مدت زمان کم تونسته بین 200 ارز برتر بازار قرار بگیره. همین مسئله میتونه میزان پتانسیل بالا و توجه سرمایه گذار ها به این پلتفرم رو بهمون نشون بده.
اکوسیستم Ocean Protocol از یه صرافی غیر متمرکز و ارز دیجیتالی با همین اسم تشکیل شده. صرافی اوشن پروتکل یکی از بهترین پلتفرم ها برای کسب سود از آربیتراژ (اختلاف قیمت) تو ارزهای دیجیتاله. این صرافی با مقایسه قیمت تو برترین صرافی های ارز دیجیتال خارجی از جمله، بایننس، پنکیک سواپ، یونی سوآپ و. . .، امکان استفاده از اختلاف قیمت های شدید رو بهتون میده.
Wallet Investor در مورد این ارز دیجیتال دید مثبتی رو داره و آینده اون رو خوب و مناسب برای سرمایه گذاری مشخص کرده. طبق داده هایی که تو این وبسایت وجود داره، قیمت Ocean میتونه تا 5 سال دیگه بیش از 4 برابر بشه. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این ارز مقاله ارز دیجیتال اوشن پروتکل چیست؟ ما رو مطالعه کنین.

ارز دیجیتال فایل کوین (Filecoin)

محبوبترین پلتفرمی که برای ذخیره ابری اطلاعات وجود داره، گوگل پلی هستش ولی این پلتفرم کاملا متمرکزه. نمونه غیر متمرکز گوگل پلی، فایل کوین نام داره که تو بستر بلاک چین پیاده سازی شده. این پروژه بین ارزهای دیجیتال هم محبوبیت زیادی رو داره و افراد زیادی روی اون سرمایه گذاری کردن؛ به همین خاطر تو لیست تمام ارزهای Web 3 همراه با بررسی و قیمت این رمز ارز رو بهتون معرفی کردیم.
این پلتفرم آینده بسیار روشنی رو داره و با توجه به امنیت بسیار بالایی و امکان کسب درآمدی که با استفاده از فایل کوین وجود داره، میتونه یکی از مکمل های بسیار کاربردی برای Web 3.0 باشه. طبق اطلاعاتی که تو سایت Wallet Investor در مورد این ارز وجود داره، این رمز ارز پتانسیل سود های 500 درصدی رو داره. لازم به ذکره که این ارز هم توسط صرافی ایران بایننس پشتیبانی میشه و میتونین با استفاده از این صرافی ارز دیجیتال، از آخرین و بروزترین قیمت Fil اطلاع پیدا کنین. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این ارز مقاله ارز دیجیتال فایل کوین چیست؟ ما رو مطالعه کنین.

ارز دیجیتال تتا (Theta Network)

Theta Network

تتا نتورک شبکه ای اختصاصی برای استریم و به اشتراک گذاری ویدیو های مختلفه که با هدف حمایت از تولیدکننده های محتوا و ایجاد ارتباط مستقیم بین تولید کننده و مخاطبین اون، بوجود اومده. با توجه به اینکه هزینه استفاده از پلتفرم تتا بسیار کمتره، میزان درآمد افرادی که محتواشون رو با استفاده از این شبکه به اشتراک میذارن، به میزان قابل توجهی افزایش پیدا میکنه.
راه دیگه کسب درآمد از این شبکه، تبدیل شدن به یک نود و کمک به ارتقا و تامین امنیت بلاک چین تتا نتورک است. نکته دیگه ای که در مورد این شبکه وجود داره، توکن دوم اون با اسم تتا فیول هستش که برای پرداخت کارمزد ها مورد استفاده قرار میگیره. قبلا در مورد هر دو ارز بلاک چین تتا نتورک توضیحاتی رو تو مقاله های ارز دیجیتال تتا چیست؟ جداگانه دادیم که قبلا از خرید تتا و سرمایه گذاری تو این پلتفرم حتما باید مطالعه شون کنید.

ارز دیجیتال بیت تورنت (BitTorent)

ارز دیجیتال بعدی که از نظر عملکرد و کاربرد میتونیم با فایل کوین تو یه گروه قرارش بدیم، بیت تورنت نام داره. این توکن که متعلق به پروژه ای با همین اسم هستش که برای اشتراک گذاری فایل تو بستر بلاک چین مورد استفاده قرار میگره. طبق اطلاعات منتشر شده، بیش از 250 میلیون کاربر به صورت فعالانه از این پروژه استفاده میکنن. مدیر عامل این پروژه شخصی به نام جاستین سان است که قبلا تو یه مقاله مفصلا در مورد زندگینامه اش صحبت کردیم. جالبه بدونین که این فرد خالق بلاک چین ترون هم هست و به همین خاطر میتونیم بیت تورنت رو به عنوان یه زیر مجموعه برای ترون درنظر بگیریم.
همچنین قبلا به طور کامل در مورد پروژه و ارز دیجیتال BitTorent مقاله ای رو نوشتیم که پیشنهاد میدیم برای آشنایی بیشتر با این پروژه و رمز ارز اون، از دستش ندین. همچنین برای استعلام قیمت BTT و خرید اون میتونین از صرافی ایران بایننس استفاده کنین. طبق پیش بینی های سایت والت اینوستور، ارز دیجیتال بیت تورنت میتونه تو پنج سال هر 100 دلارتون رو به 550 دلار تبدیل کنه.

ارز دیجیتال فتچ ای آی (Fetch.AI)

Fetch.AI

یکی از حوزه هایی که فناوری وب تری کاربرد داره، هوش مصنوعی (AI) است. هوش مصنوعی به همراه اینترنت اشیا (IOT) یکی از آینده دار ترین حوزه های تکنولوژی خواهند بود. پروژه Fetch ai سعی داره که با ترکیب هوش مصنوعی و اینترنت اشیا، نرم افزار های هوشمندی رو بوجود بیاره که قدرت فکر و تصمیم گیری رو داشته باشن. گستردگی استفاده از این پروژه و امکانات اون به قدری زیاده که از افراد عادی گرفته تا دولت ها و سازمان های خصوصی متیونن از این امکانات استفاده کنن.
در مورد ارز دیجیتال فچ ای آی هم قبلا مقالاتی رو نوشتیم که، پیشنهاد میدیم قبلا از خرید FET و سرمایه گذاری روی این ارز دیجیتال، حتما مطالعه شون کنین. بعد از بررسی های کامل این پروژه، میتونین از صرافی ایران بایننس نسبت به خرید این رمز ارز اقدام کنید.

ارز دیجیتال بیسیک اتنشن توکن (Basic Attention Token)

در ادامه مقاله لیست تمام ارزهای Web 3 همراه با بررسی و قیمت، نمونه ای برای جایگزینی با شرکت های بزرگ تبلیغاتی و بازرگانی رو بهتون معرفی میکنیم. بیسیک اتنشن توکن یه ارز دیجیتال تبلیغاتیه که بدست سازنده اصلی مرورگر موزیلا ساخته شده. این رمز ارز تو مرورگری به اسم بریو (Brave) به عنوان پاداش به افرادی داده میشه که تبلیغات دیجیتالی رو مشاهده میکنن. در این رابطه تو مقاله ارز دیجیتال بت چیست؟ بطور کامل بهتون توضیح دادیم.
نکته مهمی که باعث برتری این سیستم نسبت به روش های تبلیغاتی قدیمی میشه، احترام به حریم خصوصی کاربرها و استفاده از تبلیغات هدفمند است. در حال حاضر شرکت های بازاریابی برای پیدا کردن اطلاعات از شرکت هایی مثل گوگل استفاده میکنن. تو این روش موضوع تبلیغات برای بیشتر افراد جالب نیست و به همین خاطر تبلیغات مورد نظر به موفق مناسبی نمیرسه.
ارز دیجیتال بیسیک اتنشن توکن تونسته یکی از بهترین امتیاز ها رو برای سرمایه گذاری از سایت Wallet Investor دریافت کنه. همچنین طبق داده هایی که تو این پلتفرم منتشر شده، این رمز ارز هم میتونه تا چند سال دیگه سود های چند صد درصدی رو به هولدرهاش بده. خرید بت هم با استفاده از صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس امکان پذیره.

ارز دیجیتال هلیوم (Helium)

رمز ارز بعدی که تو مقاله لیست تمام ارزهای Web 3.0 همراه با بررسی و قیمت میخوایم بهتون معرفی کنیم، هلیوم نام داره. پروژه این ارز دیجیتال هم روی اینترنت اشیا متمرکز شده و به دنبال ایجاد یه شبکه جهانی برای متصل کردن این دستگاه ها به همدیگه با استفاده از هات اسپات است. هر کدوم از نود های این ارز دیجیتال یک دستگاه مشابه وای فای خریداری کردن که به همین منظور ازش استفاده میشه.
هر کدوم از این نود ها به ازای فعالیتی که تو شبکه دارن، مقداری ارز دیجیتال HNT دریافت میکنن. این پروژه هم با افزایش استفاده از وب تری، کاربرد بسیار زیادی رو پیدا میکنه و حتی میتونه به یکی از برترین پروژه های این حوزه تبدیل بشه. طبق تحلیل هایی که برای این ارز دیجیتال منتشر شده، هلیوم میتونه تو بند مدت عملکرد خیره کننده ای رو داشته باشه و بیش از 700 درصد تو کمتر از 5 سال رشد کنه. برای خرید هلیوم میتونین از صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس استفاده کنین. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ارز دیجیتال هلیوم چیست؟ ما را مطالعه نمایید.

ارز دیجیتال گراف (Graph)

ارز دیجیتال گراف

ارز بعدی که میخوایم تو مقاله لیست تمام ارزهای Web 3 همراه با بررسی و قیمت بهتون معرفی کنیم، ارز گراف است. این رمز ارز مربوط به یه پروتکل تو بستر بلاک چینه که برای شاخص گذاری ازش استفاده میشه. کاربرد اصلی این پروژه برای جستجو اطلاعات و داده ها تو بلاک چین و شبکه های ذخیره سازی دیگه است. این پروژه یکی از متفاوت ترین پلنفرم های مدیریت اطلاعات تو شبکه بلاک چین هستش که میتونه آینده درخشانی رو داشته باشه. برای دسترسی به قیمت GRT و خرید این رمز ارز میتونین به صفحه خرید و فروش گراف تو صرافی ایران بایننس مراجعه کنین. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ارز دیجیتال گراف چیست؟ را مطالعه کنین.

ارز دیجیتال هایو (Hive)

ارز دیجیتال به نام "هایو (Hive)" یکی از ارزهای رمزی بلاکچین بود. Hive از انتساب یک شبکه اجتماعی بلاکچین به نام Hive ایجاد شده است. این شبکه اجتماعی اجازه می‌دهد تا کاربران محتواهای رسانه‌ای خود را ایجاد کرده، با ارز دیجیتال Hive ترمیم کنند و درآمدزایی کنند.

ویژگی‌های Hive شامل موارد زیر می‌شود:

1. دیسانترالیزه شده: Hive به عنوان یک شبکه دیسانترالیزه شده عمل می‌کند، به این معنا که از نیاز به واسطه‌های مرکزی مانند شرکت‌ها یا سرورهای مرکزی جلوگیری می‌کند.

2. امکان ایجاد محتوا: کاربران می‌توانند محتواهای چندرسانه‌ای متنوعی را در شبکه Hive ایجاد کرده و به اشتراک بگذارند.

3. امکان رای‌دهی و امتیازدهی: در Hive، کاربران می‌توانند به محتواها رای دهند و امتیاز بدهند که به توزیع درآمد بر اساس ارز دیجیتال Hive کمک می‌کند.

4. ترمیم متناسب: به عنوان جایگزینی برای ترمیم سنتی مبتنی بر تعداد ارزهای معدنی، Hive از ترمیم متناسب استفاده می‌کند که به کاربران ترشیح می‌دهد.

5. کیف پول Hive: برای ذخیره و مدیریت ارز دیجیتال Hive، می‌توانید از کیف پول‌های مخصوص Hive استفاده کنید.

سایر پروژه های Web 3.0

سایر پروژه های Web 3.0

اگه همونطور که تو ابتدای مقاله تو قسمت ارزهای وب 3 کدامند؟ بهتون یاد دادیم، برای پیدا کردن لیست تمام ارزهای Web 3 همراه با بررسی و قیمتشون باید به سایت کوین مارکت کپ برین، با یه فهرست بلند و بالا مواجه میشین. طبیعتا نمیتونیم تمامی این پروژه ها رو تو یه مطلب بهتون معرفی کنیم؛ ولی تو این مقاله سعی کردیم تعدادی از پروژه های آینده دار و با پتانسیل بالا رو بهتون معرفی کنیم. البته باید به این نکته هم توجه داشته باشین که وب سه یه تکنولوژی بسیار گسترده است که زیر مجموعه های زیادی رو هم داره. تو تصویری که تو ادامه این قسمت براتون قرار دادیم، میتونین چند مورد دیگه از پروژه های آینده دار زیر مجموعه وب تری رو با توجه به کاربرد و دسته بندی که دارن، مشاهده کنین.

جمع بندی

یکی از ترند های بعدی که تو بازار کریپتوکارنسی ها وجود داره، Web 3 و پروژه های زیر مجموعه اونه. تو این مقاله لیست تمام ارزهای Web 3 همراه با بررسی و قیمت اون ها رو بهتون عرضه کردیم و یاد دادیم که چطور میتونین این لیست رو پیدا کنین. همچنین برخی از پروژه های پتانسیل دار این حوزه رو معرفی کردیم و توضیحات مختصری رو در مورد هر کدوم دادیم.
توجه داشته باشین که تمامی اطلاعاتی که تو این مقاله خدمتتون ارائه دادیم، صرفا برای معرفی و آشنایی با ارزهای وب تری بودن. به همین خاطر نباید بر اساس این اطلاعات اقدام به خرید و فروش کنید. در صورتی که قصد سرمایه گذاری در Web 3.0 رو دارین، ابتدا باید بررسی های لازم رو در مورد یه ارز یا پروژه انجام بدین و پس از اون اقدام به خرید ارزهای Web 3 کنید. لازم به ذکره که صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس با پشتیبانی از 500 ارز دیجیتال مختلف، پلتفرمی امن و معتبر برای خرید ارزهای دیجیتال است. پیشنهاد میکنیم برای ورود راحت و بدون دردسر به دنیای کریپتوکارنسی ها از این صرافی استفاده کنین.


نظرات کاربران در مورد لیست تمام ارزهای Web 3 همراه با بررسی و قیمت (بهترین ارزهای وب 3 کدامند؟)
سوال امنیتی :1+43 = ?