ارز دیجیتال تتا چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال | THETA بررسی قیمت و آینده تتا

1402/06/27
ارز دیجیتال تتا چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال | THETA بررسی قیمت و آینده تتا

بلاکچین (Blockchain) یکی از فناوری های نوظهور عصر ما هستش. فناوری که پیش بینی میشه در زمره ده تکنولوژی پیشرو و پرنفوذ سال های آتی باشه. علیرغم باور عمومی، فناوری بلاکچین صرفا برای صنعت رمز ارز ها (CryptoCurrency) نیست. درسته که بیشتر مردم تکنولوژی بلاکچین رو با ارز های دیجیتالش و خرید ارز دیجیتال میشناسن ولی گستره نفوذ بلاکچین و کاربرد هاش خیلی فراتره. ماهیت و رسالت بلاکچین در این هستش که از بستر های گردش اطلاعات تمرکز زدایی کنه و مالکیت شبکه های اطلاعات رو به اعضای اون بسپاره، چیزی که الان شاهدیم اینه که چنین بستر هایی در انحصار افراد یا نهاد های خاصی هستش و گاها این افراد یا نهاد ها اعمال نفوذ و تاثیر گذاری دارن بر شبکه اطلاعات. ارز های دیجیتال در حال حاضر معروف ترین کاربرد صنعت بلاکچین هستش و ما در این مقاله قصد داریم یکی از ارز های نوپای دنیای کریپتوکارنسی با نام تتا و با نماد THETA رو بهتون معرفی کنیم. پروژه تتا و ارز دیجیتال تتا با هدف ایجاد تغییر و تحول اساسی در صنعت پخش ویدیو متولد شدن که در ادامه بهش خواهیم پرداخت. همچنین قراره به مواردی مثل ارز دیجیتال تتا چیست؟ تاریخچه تتا، آینده تتا، روند قیمت تتا و نحوه فروش و خرید تتا هم بپردازیم و اطلاعات جامعی در این زمینه ها براتون ارائه بدیم.

ارز دیجیتال تتا چیست ؟

ارز دیجیتال THETA  چیست؟ | ارز تتا

پیدایش پلتفرم های پخش مستقیم ویدیو (لایو) تا حدودی همزمان با گسترش فناوری بلاکچین بوده است. این همزمانی، فعالان، سرمایه‌گذاران و توسعه‌دهندگان در ارز دیجیتال تتا را به ترکیب‌کردن دو تکنولوژی در یک بستر واحد تحت عنوان پلتفرم تتا متمایل کرد. با توجه به این تصمیم، توسعه‌دهندگان ارز دیجیتال تتا تصمیم گرفتن تا در یک ایده کاملا جدید، یک شبکه ویدیویی روی بلاکچین THETA طراحی کنن. شبکه ویدیویی طراحی شده به عنوان بستری غیرمتمرکز برای ویدیوها فعالیت می‌کنه و البته این تنها فعالیت عمده شبکه مذکور نیستش. تتا به صورت همزمان شرایط مناسبی برای استفاده از توکن تتا یا همان تتا کوین نیز ایجاد کرده و در اصل این دو فعالیت در شبکه تتا را می‌تونیم مستقل از هم اما تأثیرگذار بر روی همدیگه بدونیم. پلتفرم تتا تونسته با استفاده از ایده اولیه خودش و ترکیب اون با محیط فراهم‌شده برای خرید و فروش و استفاده از ارز دیجیتال تتا، یک بستر درآمدی قابل‌توجه و جدید ایجاد کنه. البته شبکه گفته شده در نقشه راه (Roadmap) خودش اهداف بزرگتری در نظر گرفته که در صورت تحقق می‌تونن به افزایش قیمت تتا و افزایش تعداد کاربران شبکه تتا کمک شایانی بکنن.

آشنایی با اعضای تیم پروژه تتا

ارز دیجیتال THETA  چیست؟ | اعضای تیم تتا

پروژه تتا در سال 2017 توسط میچ لیو (Mitch Liu) بنیان گذار یک استارت آپ در بازی های موبایل و تبلیغات آنلاین و همچنین جیئی لانگ (Jieyi long) که بر روی تکنولوژی پخش مستقیم VR کار می کرد، استارت زده شد. همچنین در هیئت مشاوران این شبکه نیز افراد بزرگی رو می بینیم . استیو چن بنیان‌گذار یوتیوب، جاستین کانا بنیان‌گذار Twitch، راکوتن ویکی و سی جی هلو از مدیران ارشد Verizon از افراد مشهور در تیم مشاوران پروژه تتا هستن. در حال حاضر علاوه بر جیئی لانگ به عنوان مدیر ارشد فناوری و میچ لیو به عنوان مدیرعامل، رایان نیکولز نیز به عنوان مدیر ارشد محصولات در تیم اصلی حضور داره. نیکولز در سوابق خودش، مدیریت در Tencent برای اپلیکیشن Wechat رو داره. به علاوه اینکه در تیم بلاکچین و توسعه تتا نام 15 نفر که اکثرا از کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا هستن هم دیده میشه.

بلاکچین تتا

ارز دیجیتال THETA  | بلاکچین تتا

شبکه تتا را می‌ تونیم برترین و پیشروترین بلاکچین در ارائه ویدیو بر بستر این فناوری نام گذاری کنیم. مزیت جالب و درآمدی این شبکه اینه که کاربر می ‌تونه علاوه بر مشاهده محتواهای ویدیویی، بابت پخش این محتوا ها برای تماشا توسط سایر کاربران درآمد کسب کنه. این درآمد با اختصاص ارز دیجیتال THETA به کاربران پخش‌کننده محتواهای ویدیویی کسب میشه. به عبارتی شبکه تتا به تولید کنندگان محتوا های ارزشمند پاداش اختصاص میده. مزیت فوق‌العاده مهم کسب درآمد از شبکه تتا به روشی که گفتیم انعطاف پذیری بالایی داره. یک کاربر می تونه با استفاده از گوشی موبایل، کامپیوتر شخصی یا حتی یک تلویزیون هوشمند در این سیستم درآمدی اشتراکی شرکت داشته باشه. این یعنی هر کاربری از هر نقطه از دنیا می تونه در این سیستم سهیم باشه و در عوض ارز دیجیتال THETA رو به عنوان پاداش دریافت کنه.

به علاوه این ساختار و بستر پخش محتوای ویدیویی مزایای خوبی برای پلتفرم‌های معمولی پخش ویدیو هم داره. با این سیستم هزینه‌ هاشون برای انتشار محتواها کاهش پیدا می کنه. کاملا طبیعیه که با مرتبط‌شدن کاربران این پلتفرم ‌ها با کسب درآمد بر روی بلاکچین تتا، سطح تعاملشون هم افزایش پیدا می کنه. افزایش درآمد نتیجه طبیعی چنین استراتژی و سیاست هوشمندانه ای خواهد بود. هرچه تعداد کاربران تتا افزایش پیدا کنه در واقع پهنای باند بیشتری در شبکه در دسترس هستش. از همین رو افزایش تعداد کاربران مستقیما باعث افزایش کیفیت پخش ویدیو ها میشه.

اعتبار سنج ها و نود های نگهبان در شبکه تتا

در بلاکچین برخی ارز ها من جمله ارز دیجیتال تتا مفاهیمی تحت عنوان نود های اعتبار سنج و نود های نگهبان رو داریم که در این بخش این دو مفهوم رو توضیح میدیم. نودهای اعتبارسنج (Validator Nodes) در شبکه تتا، مسئولیت پیشنهاد و تولید بلوک ‌های جدید رو بر عهده دارن. یک سری نود ها هم داریم در شبکه تتا که به نودهای نگهبان(Guardian Nodes) معروف هستن و وظیفه بستن بلوک ‌ها و بررسی بلوک ‌های مشکوک و ناامن را دارن. همچنین نودهای اعتبارسنجی که در شبکه غیرفعال شدن توسط نودهای نگهبان شناسایی و اعلام میشن. از دسامبر سال قبل یعنی سال 2020، شرکت‌های بزرگ مانند گوگل و سامسونگ به فعالیت‌های مربوط به نودهای اعتبارسنج شبکه اضافه شدن. این روند همچنان ادامه داره و انتظار میره که شرکت های بزرگ دیگه ای رفته رفته به این شبکه ملحق بشن. علاوه بر این در فرآیند های اعتبارسنجی شبکه تتا،Binance ، gumi Cryptos و آزمایشگاه‌های تتا نیز حضور فعالی دارن. پس از اینکه نسخه دوم شبکه یعنی Theta2.0 در می سال 2020 راه اندازی شد، تعداد نودهای نگهبان هم افزایش بسیار زیادی داشته.

ارز دیجیتال تتا و تتا فیول

ارز دیجیتال THETA  چیست؟ | تتا و تتافیول

شبکه تتا در واقع دو ارز اختصاصی و بومی از خودش داره. ارز تتا با نماد THETA که در بازارهای جهانی ارز دیجیتال یک رمزارز شناخته شده هستش و ارز دیگری به نام تتا فیول و با نماد TFUEL که میشه کاربرد اون رو از روی اسمش به راحتی تشخیص داد. سوخت تتا یا TFUEL ارزی هست که ازش برای انجام معاملات و تراکنش‌ها بر بستر شبکه تتا استفاده میشه.

تتا چگونه کار می کند؟

ارز دیجیتال THETA  چیست؟ | چگونگی عملکرد تتا

شرکت‌کنندگان و فعالان شبکه تتا به سه گروه مختلف تقسیم میشن که هر کدوم نقش خاص خودشون رو در پلتفرم ایفا می‌کنن.

  1. نود های اعتبارسنج سازمانی تحت عنوان Enterprise Validator Nodes که مثل سامسونگ از ارز دیجیتال THETA برای پرداخت حق پردازش تراکنش ‌ها در شبکه استفاده می‌کنن. غیر از سامسونگ، تا به امروز گوگل هم در این قسمت از شبکه ایفای نقش کرده و به احتمال زیاد در اینده شرکت های بزرگ دیگه ای هم ملحق بشن. حداقل تعداد واحد THETA که نودهای اعتبارسنج باید برای حق پردازش، استک (ذخیره‌سازی) کنن، 10 میلیون واحد از ارز دیجیتال تتا هستش.
  2. نودهای نگهبان گروه دوم در شبکه تتا هستن که وظایف بسیار مهمی دارن و در اصل سلامت و پایداری شبکه رو تضمین می کنن. مهم‌ترین نقش این نود ها در شبکه تتا اطمینان از ثبات و صحت بلوک ‌هایی هستش که توسط نودهای اعتبارسنج سازمانی پیشنهاد و تولید میشن. حداقل تعداد واحد ارز دیجیتال THETA که نودهای نگهبان باید برای نظارت بر بلوک ‌ها و ایفای سایر نقش‌هاشون استک کنن، تعداد 100 هزار واحد هستش.
  3. نودهای Edge هم گروه سوم در شبکه هستنف به عبارتی همان کاربرانی که در ازای دریافت TFUEL حاضر میشن پهنای باند خودشون رو در شبکه تتا به اشتراک بگذارن و یا محتواهای ویدیویی رو از طریق بلاکچین تتا منتشر کنن.

شبکه تتا یکی از شبکه های بلاکچین متن باز (Open Source) هستش. در این شبکه های کاربران و توسعه دهندگان می تونن برنامه‌های غیرمتمرکز مد نظر خودشون رو روی شبکه اجرا کنن. از جمله این برنامه‌ ها می تونیم به مکانیزم ‌های سرمایه‌گذاری جمعی اشاره کنیم. اپلیکیشن رسمی تتا کیف پولی رو هم برای کاربران خودش تدارک دیده که می تونه میزبان ارزهاشون مثلTHETA و TFUEL باشه. کاربران می‌تونن با استفاده از این برنامه، ارزهای دیجیتال خود رو نگه داشته و یا اونا رو سرمایه‌گذاری کنن. همچنین بینندگان و تولید کنندگان محتواهای ویدیویی هم می تونن از طریق همین کیف پول رسمی شبکه، ارز دیجیتالی تتا رو نگه داریف ارسال و یا دریافت کنن.

کاربرد های ارز دیجیتال تتا

ارز دیجیتال تتا یکی از ارزهای دیجیتال محبوب است که از زنجیره بلوک استفاده می‌کند و کاربردهای بسیاری در دنیای امروزی دارد. یکی از کاربردهای اصلی تتا در صنعت مالی است. به عنوان یک ارز دیجیتال، تتا قابلیت انتقال سریع و امن وجوه را دارد. با استفاده از تتا، امکان انتقال پول به دیگران در سراسر جهان بدون هزینه‌های بانکی و تاخیرهای طولانی وجود دارد. همچنین، تتا می‌تواند در سیستم‌های پرداخت آنلاین استفاده شود و تراکنش‌های امن و شفاف را فراهم می‌کند. علاوه بر این، تتا به عنوان یک ارز دیجیتال، در صنعت اطلاعات نیز کاربردهای مهمی دارد. با استفاده از تتا، می‌توان اطلاعات را به صورت امن و بدون تغییر در زنجیره بلوک ذخیره کرد. این قابلیت می‌تواند در حوزه‌هایی مانند حفاظت از اطلاعات شخصی، اثبات هویت و مدیریت سند‌ها کاربرد داشته باشد. در نهایت، تتا همچنین به عنوان ارز دیجیتال، در صنعت بازی‌های آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از تتا، می‌توان واحدها و اشیاء مجازی را خریداری و فروخت کرد و تراکنش‌های امن و شفاف در بازی‌های آنلاین را تضمین کرد. به طور خلاصه، ارز دیجیتال تتا با کاربردهای گسترده‌ای که در صنایع مختلف دارد، به عنوان یک ابزار مهم در دنیای دیجیتال قرار دارد.

بررسی روند قیمت تتا

ارز دیجیتال THETA  چیست؟ | بررسی قیمت تتا

 ارز دیجیتال تتا با ارزش کل بازار 6.5 میلیارد دلاری و سهم 0.26 درصدی از بازار در رتبه 32 مارکت ارز های دیجیتال قرار می گیره. این رمز ارز حجم معاملاتی نسبتا خوبی داره و به طور متوسط روزانه 230 میلیون دلار از این ارز دیجیتال بین فعالان بازار خرید و فروش ارز میشه. اوج قیمت تتا رو در آپریل 2021 شاهد بودیم که قیمت THETA به هر واحد 15.8 دلار رسید. در حال حاضر که این مقاله نگارش میشه یعنی در اکتبر 2021 قیمت تتا حدود 60 درصد پایین تر از سقف قیمتی خودش روی عدد 6.5 دلار قرار داره. اگر یک نگاه دقیق تر به فراز و نشیب های قیمت THETA داشته باشیم نکاتی مهمی رو متوجه خواهیم شد. با استفاده از همین نتیجهگیری‌های حاصل از تحلیل نمودارهای قیمتی هستش که قیمت های آینده تتا توسط برخی از کارشناسان پیش‌بینی میشه. اکثر پیش‌بینی‌هایی که بر اساس تحلیل نمودار های سال‌ های قبل انجام گرفتن، با درصد خطایی نسبتا کمی درست از آب در اومدن. بنابراین می تونیم به عنوان یک مبنای استراتژی برای عملکرد های بعدی در این بازار درنظر بگیریم.

نکته مهمی که در مورد ارز دیجیتال تتا در تحلیل‌ها به اثبات رسیده، ثبات قیمتی کوتاه ‌مدتی اون پس از فراز و نشیب های بزرگه. بنابراین تتا را می تونیم یک رمز ارز مناسب برای سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت بدونیم. طبق یک الگوی خاص، قیمت ارز دیجیتال تتا تا سال 2018 در بالاترین حد تکرارشونده خودش تونسته عدد 0.11 دلار آمریکا رو لمس کنه. تا همین سال، این قیمت برای این ارز 6 بار تکرار شده. ولی بهترین قیمت تتا رو در سال 2018 در ماه جولای با عدد 0.31 دلار شاهد بودیم. البته همونطور که انتظار میرفت پس از این رشد قابل توجه، قیمت THETA نزول هایی رو هم نیز تجربه کرد و با کاهش روبرو شد. پس از یک سقوط نسبتا بزرگ، در سال 2019 قیمت تتا روند تقریبا ثابتی داشت و بین 0.07 دلار تا 0.15 دلار نوسان داشت. در سال 2020 شرایط یک مقدار متفاوت تر شد. ارز دیجیتال THETA تونست در این سال رشد های قابل توجهی داشته باشه. البته در 2020، ریزش‌ هایی رو هم شاهد بودیم اما به طور کلی، سال 2020 را می تونیم زمان شروع رشد فزاینده THETA بدونیم. در روزهای پایانی این سال، قیمت تتا حتی رقم بی سابقه 1.5 دلار رو هم تجربه کرد. با شروع سال جاری یعنی 2021 روند صعودی افزایش قیمت THETA همراه با افت‌ هایی در مقطع هایی ادامه پیدا کرد. در تاریخ 16 آپریل 2021، تتا با جهش‌های فوق‌العاده ای، تونست از 15 دلار هم عبور کنه. این روز یعنی 16 آوریل با عدد 15.8 دلار تاکنون رکورددار افزایش قیمت تتا بوده و سقف قیمتی این رمز ارز به حساب میاد. اما پس از این رشد قابل توجه، ریزش های مقطعی مطابق انتظار آغاز شد. البته این رو هم بگم که این الگو مختص به تتا نبوده و در سال 2021 پس از افزایش قیمت شدید برای اکثر ارزهای دیجیتال مهم، تکرار شده.

آینده تتا

ارز دیجیتالTHETA  چیست؟ | آینده تتا

یکی از سرمایه‌گذار ها در حوزه کیف پول های ارز دیجیتال درباره پیش‌بینی قیمت تتا و رشد یا سقوط اون در سال‌های آینده، میگه که : بر اساس پیش‌بینی‌های ما سرمایه‌گذاری بر روی تتا در یک بازه زمانی درازمدت مناسبه. پیش‌بینی میشه برای سال 2026، این ارز دیجیتالی بتونه از قیمت 90 دلار عبور کنه. با یک سرمایه‌گذاری 5 ساله در این ارز میشه به یک سود بیش از 700 درصدی در این مدت دست یافت. یعنی مثلا اگر کاربری در سال 2021، 1000 دلار در ارز دیجیتال تتا سرمایه‌گذاری کنه می‌ تونه 5 سال بعدش سرمایه‌ خودش را حداقل با رشد 8 برابری ببینه. البته این ادعایی هستش که اثبات اون نیاز به بررسی ‌های بیشتر تکنیکالی و بنیادی داره ولی اگه سایر پیش‌بینی‌ ها را هم درباره آینده تتا ببینیم، اکثر کارشناسان نوید صعود های بزرگ و رشد بی‌سابقه ای رو برای این رمز ارز میدن. انجمن Reddit معتقده که نزول قیمت های پس از 16 آپریل 2021 تا پایان سال ادامه‌ دار نخواهد بود و روند صعودی برای این ارز مجددا باز خواهد گشت. همچنین پیش بینی کرده که در پایان سال 2021، قیمت THETA 20 دلار رو به خودش ببینه.

Crypto Ground اعتقاد داره که تتا یک رمز ارز با تجمع های کوتاه مدت و مقطعیه و پتانسیل بالایی در سرمایه گذاری های بلند مدت داره. همچنین پیش بینی کرده که قیمت THETA در آینده به بیش از 17 دلار برسه.

همچنین عده ای از تحلیل‌کنندگان تکنیکال معروف بیان کردن که THETA آینده امیدوارکننده‌ای داره. اونا معتقدن تحت تأثیر صعود های آتی و بازار گاوی ارزهای دیجیتال تا سال 2024 ممکنه قیمت تتا از 60 دلار هم عبور کنه. از طرفی  Coinpedia هم پیش‌بینی کرده که ارزش این ارز دیجیتال در سال 2021 ممکن است به 20 دلار نیز برسه و تا سال 2025 از 50 دلار هم فراتر بره. اگر با همه این تفاسیر شما هم آینده THETA رو روشن میبینین و تمایل به خرید THETA جهت سرمایه گذاری دارید در ادامه روش خرید تتا رو براتون توضیح میدیم.

آموزش خرید THETA

در حال حاضر در بستر صرافی های ارز دیجیتال بیشترین معاملات رمز ارزی انجام میگیره. صرافی بایننس به عنوان بزرگ ترین صرافی ارز دیجیتال حدود 20 درصد کل معاملات روزانه ارز دیجیتال تتا رو در بستر خودش داره. متاسفانه صرافی ارز دیجیتال بایننس به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمیده و حساب های کاربری با آی پی های ایرانی رو مسدود می کنه. سابقا برخی از کاربران با استفاده از VPN  و VPS اقدام به هویت سازی مجازی و استفاده از آی پی کشور های دیگه جهت فعالیت در این صرافی می کردن. که البته این امر هم باتوجه به اجباری شدن احراز هویت همه کاربران توسط بایننس منتفی شد. یک سری دیگه از صرافی های خارجی هم خدمات محدودی به کاربران ایرانی ارائه میدن ولی باید هشدار بدیم که ممکنه در آینده همین صرافی ها هم رویه مشابهی رو در پیش بگیرن واقدام به مسدود سازی حساب کاربران ایرانی و بلوکه کردن دارایی هاشون بکنن. پس کار کردن با صرافی های خارجی علاوه بر دردسر های پرداخت بین المللی و زبان و غیره، همواره ریسک مسدود شدن رو هم داره.

همه این محدودیت ها دلیل نمیشه که بیخیال این بازار پر سود و جذاب بشیم.پیشنهاد ما اینه که برای بهره مندی از بازار رمز ارز ها به سراغ صرافی های داخلی بریم. خوشبختانه صرافی های ایرانی ارز دیجیتال در چند سال اخیر پیشرفت قابل ملاحظه ای کردن و خدمات خوب و مناسبی ارائه میدن. صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس به عنوان یکی از با سابقه ترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی، ارز دیجیتال تتا و 600 نوع ارز دیجیتال پرطرفدار دیگه رو پشتیبانی می کنه که برای بهره مندی از خدماتش کافیه مراحل ساده و کوتاه ثبت نام و احراز هویت رو طی کنید. تیم پشتیبانی ایران بایننس 24 ساعته آماده پاسخگویی به سوالات و مشکلات کاربرانش هست و هر سوالی در اسرع وقت پاسخ داده میشه. برای خرید تتا و سرمایه گذاری رو این ارز جذاب می تونید از پلتفرم ایران بایننس استفاده کنید.

کیف پول های ارز دیجیتال تتا

ارز دیجیتال THETA  چیست؟ | کیف پول تتا

در پروسه خرید THETA نیاز به یک کیف پول ارز دیجیتال خواهید داشت تا ارز هاتونو بهش واریز کنید. کیف پول ارز دیجیتال تتا رو در این قسمت بهتون معرفی می کنیم.

کیف پول نرم افزرای تراست ولت (Trust Wallet)

یکی از بهترین گزینه ها برای نگه داری ارز های دیجیتال من جمله رمز ارز تتا و تتافیول هستش. این کیف پول در حال حاضر محبوب ترین کیف پول دنیای ارز های دیجیتاله و بیش از 1500 ارز رو پشتیبانی می کنه. تراست ولت علاوه بر رابط کاربری ساده و آسانش، امنیت خوبی هم داره و در زمره کیف پول های امن کریپتوکارنسی قرار میگیره. کیف پول تراست ولت رایگانه و بیش از 5 میلیون کاربر در سراسر دنیا ازش استفاده می کنن. در این کیف پول قابلیت سوآپ ارز ها هم وجود داره، به این معنی که شما می تونید ارز های مختلف رو به همدیگه تبدیل کنید.

کیف پول سخت افزاریه لجر نانو اس (Ledger Nano S)

کیف پول های سخت افزاری بالاترین امنیت رو دارن و دارایی کاربر رو به شکل افلاین نگه داری می کنن. از این رو مورد توجه خیلی از کاربران هستن علی الخصوص کاربرانی که امنیت براشون اولویت اول هستش و یا کاربرانی که حجم بالایی از ارز های دیجیتال رو جابجا می کنن. لجر نانو اس به عنوان پرفروش ترین مدل کیف پول های کمپانی لجر از ارز های تتا و تتا فیول پشتیبانی می کنه و قیمت این دستگاه چیزی حدود 60 یورو هستش که به پول ما میشه حدود یک میلیون و هشتصد تومن.

سخن پایانی

ارز دیجیتال تتا با نوآوری خاص خودش در ادغام صنعت پخش ویدیو و بلاکچین ایده جالب و قابل توجهی رو مطرح کرده. نظر اکثر کارشناسان بازار ارز های دیجیتال نسبت به این پروژه و رمز ارز اختصاصی اون یعنی ارز تتا مثبته و پیش بینی کردن که قیمت THETA با رشد قابل توجهی در آینده همراه باشه. در این مقاله ماهیت این ارز رو بررسی کردیم و روندی که از زمان شروع تا الان داشته رو متوجه شدیم. از نظر ما آینده THETA خوبه و برای یک گزینه مناسب جهت سرمایه گذاری می تونید بهش نگاه کنید. باز همه جوانب رو بسنجید و در نهایت تصمیم بگیرید.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال تتا چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال | THETA بررسی قیمت و آینده تتا
سوال امنیتی :5+53 = ?