ارز دیجیتال تتا فیول چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال Theta Fuel | بررسی قیمت و آینده TFUEL

1402/06/28
ارز دیجیتال تتا فیول چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال Theta Fuel | بررسی قیمت و آینده TFUEL

ارز دیجیتال تتافیول، بازی و سرگرمی همواره یکی از پر سودترین حوزه های تجاری تو دنیا بوده. یکی از صنایعی که زیر سایه ی بازی و سرگرمی بوجود اومده، استریم و پخش ویدیو است. با پیشرفت تکنولوژی و اختراعات جدید این صنعت هم تغییرات زیادی رو تجربه کرده. بلاکچین (Blockchain) یکی از این اختراعات جدید و فناوری ‌های نوین هستش که وارد این حوزه شده. یکی از پروژه هایی که تو این حوزه فعالیت داره، تتا هستش. قبلا در مورد ارز دیجیتال تتا صحبت کرده بودیم؛ اما امروز میخوایم در مورد ارز دیگر این بلاک چین یعنی Theta Fuel حرف بزنیم.

پروژه تتا فیول دو تا ارز مختلف تو بلاک چینش داره. هر کدوم از این ارزها کاربرد منحصر به فردی دارن. تو این مطلب بهتون میگیم که " ارز دیجیتال تتا فیول چیست؟ " و چه فرقی بین TFuel و  Theta وجود داره؟ علاوه بر اون اطلاعاتی رو در مورد آینده Theta Fuel و موارد استفاده ازش در اختیارتون میزاریم. همچنین در مورد دلایل خرید تتا فیول و کاربرد این ارز صحبت میکنیم. قیمت تتا فیول تا به امروز نوسانات زیادی رو داشته، تو این مقاله در مورد این نوسانات هم صحبت میکنیم.

معرفی پروژه تتا نتورک (THETA NETWORK)

 ارز دیجیتال تتا فیول چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال | Theta Fuel

فناوری بلاک چین و صنعت پخش مستقیم ویدیو (لایو استریم) تقریبا تو یه بازه زمانی یکسان بوجود اومدن. یکی از دلایل بوجود اومدن تتا نتورک همین همزمانی بود. توسعه دهنده های پروژه تتا فیول با ادغام دو تکنولوژی تازه بنیان تو یه بستر مشترک، تونستن به طور همزمان از پتانسیل های هردو فناوری استفاده کنن. به این ترتیب یه پلتفرم برای لایو روی شبکه بلاک چین طراحی و ساخته شد.

این شبکه ویدیویی به عنوان بستری برای اکران ویدیو ها به شکل غیر متمرکز طراحی شده، اما این تنها حوزه فعالیت تتا نتورک نیست. Theta Network و رمز ارزهای اون قابلیت های بیشتری رو داره. ارزهای دیجیتال تتا فیول و تتا به شکل مستقل از هم تو این شبکه فعالیت دارن اما تاثیر زیادی رو روی هم میذارن. بنیانگذاری ساخت این پلتفرم به سال 2019 برمیگرده. تو این شبکه کاربرها داده های محاسباتی و پهنای باندشون رو به شکل همتا به همتا یا pear to pear به اشتراک میذارن.

همچنین این پلتفرم ترکیبی از ایده اولیه اش و محیط هایی برای خرید و فروش با استفاده از ارزهای تتا و تتا فیول هستش. به این ترتیب تونسته به سطح درآمدی قابل توجهی برسه. البته این شبکه اهداف بزرگتری رو تو Roadmap یا نقشه راهش داره. در صورتی که این پروژه بتونه اهدافش رو عملی کنه، میتونیم انتظار رشد قیمت تتا فیول و تتا رو داشته باشیم.

هدف اصلی تیم سازنده بلاک چین تتا نتورک، ایجاد تحولات بنیادی تو صنعت پخش لایو و فیلم هستش. برای توصیف ساده تر این شبکه میتونیم بگیم که، تتا نتورک یه شبکه بلاک چینی برای به اشتراک گذاری ویدیو های لایو با پهنای باند بسیار بالاست. همونطور که قبلا گفتیم تو این پروژه از دو رمز ارز مختلف استفاده شده. قبلا تو مطلبی جدا در مورد ارز اول یعنی تتا (Theta) صحبت کردیم. تو این مقاله تمرکزمون رو روی ارز تتا فیول گذاشتیم و میخایم به طور کامل بگیم که ارز TFuel چیست؟

رمز ارز های شبکه تتا نتورک

 ارز دیجیتال تتا فیول چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال | Theta Fuel

تو بعضی از شبکه های بلاک چینی بیش از یه ارز بومی وجود داره. تتا نتورک هم یکی از این شبکه هاست. هر کدوم از ارزهای این شبکه کاربرد منحصر به فردی دارن و برای منظور خاصی طراحی شدن. در ادامه بیشتر در این مورد بهتون توضیح میدیم.

ارز دیجیتال تتا چیست؟

یکی از این ارزها تتا نام داره که توکن صلی این شبکه است. از این ارز بیشتر برای توسعه، امنیت و پیشرفت شبکه از این رمز ارز استفاده میشه. از روش های مختلفی میشه این ارز دیجیتال رو به دست آورد. خرید ارز دیجیتال تتافیول ساده ترین روش برای دستیابی به این رمز ارزه. لازم به ذکره که صرافی ایران بایننس از این ارز و تتا فیول پشتیبانی میکنه و شما میتونین برای خرید ین ارز ها از این صرافی ارز دیجیتال استفاده کنین.

البته راه های دیگه ای هم وجود دارن که میتونین به شکل رایگان این ارز رو بدست بیارین. از جلمه این روش ها میتونیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • استریم و پخش زنده ی ویدیو ها و تایید اعتبارشون اشاره کنیم. ین روش با استفاده از Cashing Node ها انجام میشه و افراد ارز Theta رو به عنوان پاداش فعالیت هاشون دریافت میکنن.
  • با انتشار و تماشای ویدیو ها میتونین مقداری از این توکن رو دریافت کنین.
  • با ساخت و انتشار محتواهای مرتبط با این شبکه هم مقداری ارز تتا بهتون داده میشه.
  • یکی دیگه از راه هایی که با استفاده از اون به شکل رایگان Theta بهتون داده میشه، استفاده از سایت های لایو استریم و تمشای محتواها و کلیپ های پرمیوم است.
  • همچنین امکان خرید و فروش خدماتی مثل نرم افزار، فیلم، بازی و. . . با استفاده از این ارز وجود داره.

ارز دیجیتال Theta Fuel چیست؟

ارز دیجیتال Theta Fuel یک ارز دیجیتال مبتنی بر فناوری بلاکچین است که برای انتقال ارزهای دیجیتال در شبکه Theta Network استفاده می‌شود. این شبکه، شبکه‌ای جهانی برای پخش و استفاده از محتواهای دیجیتال است که توسط کاربران سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. Theta Fuel هدف اصلی خود را در بهبود سرعت و کارایی تراکنش‌ها در شبکه Theta Network قرار داده است. این ارز دیجیتال از طریق استخراج توسط کاربران شبکه تولید می‌شود و به عنوان پاداش برای به اشتراک گذاشتن پهنای باند و محتوا در شبکه به کار می‌رود. ارز Theta Fuel از دیگر ارزهای دیجیتال متمایز می‌شود زیرا از تکنولوژی بلاکچین استفاده می‌کند و سیستمی بر پایه کنترل توسط جامعه دارد. این ارز دیجیتال به شما امکان می‌دهد تا در شبکه Theta Network به صورت مستقیم با دیگران تعامل داشته باشید و در این فضا به اشتراک گذاشتن محتوا و استفاده از آن را تجربه کنید. با این ارز دیجیتال، تراکنش‌ها به سرعت و با هزینه کمتری اجرا می‌شوند و کاربران از مزایای استفاده از شبکه Theta Network و ارز Theta Fuel بهره‌مند می‌شوند.

تاریخچه ارز تتا و Theta Fuel چیست؟ | معرفی خالقان تتا نتورک

 ارز دیجیتال تتا فیول چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال | Theta Fuel

میچ لیو (Mitch Liu) و جیئی لانگ (Jieyi long) کسایی بودن که تو سال 2018 میلادی،  پروژه تتا رو استارت زدن. میچ لیو قبل از پروژه تتا تو حوزه بازی های کامپیوتری، تبلیغات ویدئویی چون  Tapjoy، پخش‌های زنده و استارت‌آپ‌ های بازی مانند اپ‌های اجتماعی تلفن همراه از قبیل بازی‌های THETA.tv و  Gameview Studios فعالیت داشت.

جیئی لانگ هم دومین شخص تو این پروژه است. پروتکل غیرمتمرکز پروه تتا نتورک توسط این فرد ساخته شده. لانگ تجربه ‌های مشابهی رو تو طراحی بازی های مختلف، به کارگیری VR یا واقعیت مجازی، سیستم‌های توزیع شده تو مقیاس بزرگ و انتشار مقالات گوناگون دانشگاهی، همچنین حق ثبت اختراع مربوط به فناوری ویدئو، VR و بلاکچین هم تو کارنامه این فرد وجود داره. لیو و لانگ با استفاده از دانش و تجربه ای که تو حوزه های مختلف داشتن، تتا نتورک رو بنیانگذاری کردن.

تتا از یه تیم توسعه حرفه ای و سایت اختصاصی هم بهره میبره. علاوه بر اون شرکت ها و کمپانی های بزرگی مثل سامسونگ، نکست، صندوق نوآوری سونی، رسانه‌های دیجیتالی سرمایه‌گذاری BDMI، برتلزمن، آژانس هنری، CAA، DCM، Sierra Ventures  وVR Fund  از این پروژه پشتیبانی میکنن. این شرکت ها آینده تتا فیول و تتا رو تامین میکنن.

اهداف پلتفرم تتا و ارز دیجیتال تتا فیول چیست؟

یکی از اهداف پروژه تتا جلوگیری از پرداخت هزینه برای استفاده از خدماتیه که ویدئو رو با کیفیت نامناسب ارائه میدن. تیم توسعه دهنده تتا معتقده که شبکه ‌های کنونی با مشکلاتی جدی و زیادی تو این زمینه روبرو هستن؛ به همین خاطر دنبال ایجاد یه تغییر و تحول اساسی تو این حوزه است. تتا سعی داره تا پلتفرم های بی کیفیت رو شناسایی کنه و از پخش محتوا های کم ‌کیفیت که در حین پخش متوقف میشن و یا از یک نقطه به نقطه‌ای دیگر پرش دارن، جلوگیری کنه. به همین منظور، پیشنهاد ساخت شبکه همتا به همتا رو برای حل این مشکل ارائه کرد.

تو یه شبکه همتا به همتا، پخش ویدیو در ازای عملکرد مطلوب به هر تولیدکننده ارز دیجیتال پاداش داده میشه. همچنین کاربر هایی که امکانات قوی تر و سیستم خای قدرتمندتری دارن، منابع محاسباتی و پهنای باند خودشون رو به اشتراک میذارن و در ازای اون پاداش بهشون داده میشه. تو این پلتفرم از کیفیت‌های بالایی مانند KK8 پشتیبانی میشه. علاوه بر اون استفاده از فناوری واقعیت افزوده (VR) تو ویدئو ها عملکرد مطلوبی داره و مستحق گرفتن پاداش هستش.

یکی دیگه از اهداف تتا نتورک و ارز های دیجیتال اون یعنی ارز تتا فیول و تتا، کاهش هزینه ی استریم و پخش زنده ویدیو هاست. تیم تتا فیول تمرکز ویژه ای رو به این حوزه اختصاص دادن. به همین منظور یه زیرساخت و پلتفرم عمومی ساختن که تو اون منابع قوی تر به اشتراک گذاشته میشن. به این ترتیب دیگه نیازی به پرداخت هزینه گزاف برای بهره مندی از امکانات با کیفیت ویدویی نیست. یکی از مشکلاتی ک این پلتفرم داره، مسائل نامتمرکز بودن سیستم هستش. برای بهبود و حل این مشکل، سیستمی برای نودها و پاداش دهی بهشون طراحی شده. ین سیستم تاثیر بسزایی رو روی بهبود پلتفرم تتا نتورک داره.

طبق اظهارات توسعه ‌دهنده ها و مدیران شبکه‌ Theta Network، بخش عمده‌ای از درآمد های این شبکه به پلتفرم ‌های کوچکتر و تبلیغ کنندگان اختصاص داده شده. این موضوع در حالیه که فقط مقدار کمی از این پول در گردش نصیب بازدید کنندگان و افراد تولید کننده محتوا میشه. تو اکوسیستم تتا، بازدیدکنندگان (بینندگان) میتونن با استفاده از کوین‌ هایی که در اختیار دارن مستقیماً به تولید کنندگان محتوا با کیفیت پاداش بدن. با استفاده از سیستم همتا به همتا (P2P) بلاک چین تتا، واسطه ‌ها حذف میشن و وابستگی تولیدکنندگان محتوا به، اشخاص ثالث و سرور های این دسته از پلتفرم‌ ها یا وب سایت ‌ها کمتر میشه. به علاوه سیستم تتا باعث میشه که هزینه‌ های کلی سرویس‌های پخش فیلم کمتر باشه و در نتیجه مخاطبان در ازای محتوای بیشتر و با کیفیت تر، پول کمتری رو پرداخت میکنن.

چرا ارز تتا فیول ساخته شد؟

 ارز دیجیتال تتا فیول چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال | Theta Fuel

دو دلیل اصلی برای عرضه ارز دیجیتال TFuel وجود داره. اولین مورد اختلاف اهداف و کاربرد این ارز و تتا هستش و دلیل دوم حل مشکلات مدیریتی این شبکه است. در ادامه هر کدوم از این دلایل رو بیشتر بهتون توضیح میدیم:

  1. اولین علت برای ارائه توکن ثانویه تو پلتفرم تتا نتورک، تفاوت اهداف و کاربرد هستش. ارز تتا برای ایمنی بیشتر شبکه و سودآوری مورد استفاده قرار میگیره. همچنین عده ی زیادی از معامله گرها از نوسانات قیمت تتا، برای کسب سود استفاده میکنن. ریز تراکنش ها و عملیات های پرداختی که تو این شبکه انجام میشن، با این رمز ارز انجام میشه.
  2. یکی از بزرگترین مشکلاتی که گریبان گیر بلاک چین ها شده، استفاده از یه توکن هم برای حاکمیت و هم به منظور انجام عملیات ها بوده است. تو چنین شرایطی افراد مخرب، با جمع آوری تعداد قابل توجهی از این رمز ارز میتونن مشکلات زیادی رو برای شبکه بوجود بیارن. از طرف دیگه توکن هایی که تو انجام معاملات و تراکنش ها مورد استفاده قرار میگیرن، باید به شکل نقد و به میزان کافی تو شبکه وجود داشته باشن. در صورتی که تو بلاک چین تتا هم از یه توکن برای سهام داری و انجام عملیات ها استفاده میشد، امنیت این شبکه با کسب سود توسط یه عده خاص به خطر میافتاد. با جدا کردن توکن های سهامداری و عملیاتی از همدیگه، این مشکل و عواقب اون به شکل قابل توجهی کنترل شده.

کاربرد ارز دیجیتال TFUEL چیست؟

همونطور که قبلا هم گفتیم، تتا بر روی صنعت پخش ویدئو و لایو استریم ها متمرکزه. این شبکه تمام سعیش رو میکنه که جریان ویدئو به خوبی و با کیفیت بین همه کاربران برقرار شود، داده‌ها به درستی منتقل شوند و محاسبات لبه صحیح باشن. ارز های بومی این شبکه یعنی رمز ارز تتا با نماد (THETA) و تتا فیول با نماد (TFUEL) هم به همین منظور توسعه داده شدن. تو پلتفرم تتا نتورک، افرادی که محتوای با کیفیت تولید میکنن، از شبکه و مخاطب هاشون پاداش میگیرن. این مسئله میتونه انگیزه مناسبی برای تولیدکنندگان محتوا باشه.

علاوه بر اون امکان شتراک گذاری تبلیغ هم تو این شبکه به کاربر ها داده شده، این مسئله میتونه انگیزه ی بیشتری رو برای این افراد بوجود بیاره. به این ترتیب کاربر های این شبکه میتونن از دو جهت سود کسب کنن. در مجموع کاربرای این شبکه، با تولید محتوا، تماشای محتوا های درون شبکه، استفاده از منابع بلاک چین تتا نتورک، اشتراک سیستم و قدرت پردازش خود و. . . ارز دیجیتال TFuel و Theta دریافت کنن.

مثل اکثر پلتفرم‌های بلاک چینی، تتا فیول منبع باز (Open Source) هستش و دارندگان این توکن از اکوسیستمی مبتنی بر نقطه فروش برخوردارن. پس اختیارات حاکمیتی دارن. به جز این که داده‌ها، محاسبات و ویدئو اشتراک‌گذاری میشه، توسعه دهندگانی هم که برنامه‌های غیرمتمرکز خودشون رو در سیستم قرار میدن، میتونن اونا رو با سیستم سازگار EVM یا مدیریت ارزش افزوده پشتیبانی کنن.

در مجموع آینده Theta Fuel و تتا بسیار روشنه. با توجه به زمان آزاد زیادی که به خاطر ماشینی شدن فعالیت های روزمره برای انسان ها فراهم شده، این شبکه میتونه کاربرای زیادی رو به خودش جذب کنه. ز طرف دیگه با توجه به امکانات زیادی که در اختیار تولیدکننده ها گذاشته میشه.

نرخ عرضه ارز دیجیتال تتا فیول چیست و چطور تنظیم شده؟

 ارز دیجیتال تتا فیول چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال | Theta Fuel

توزیع این رمز ارز از وقتی شروع شده که مین نت تتا به طور کامل رونمایی و راه اندازی شد. به ازای هر واحد تتایی که تو این شبکه داشته باشین، 5 واحد ارز تتا فیول دریافت میکنین. اما باید به این نکته توجه داشته باشین که حتما از روش های انتقال تتا روی مین نت استفاده کنین. در غیر اینصورت ممکنه که این مقدار ارز بهتون اختصاص پیدا نکنه.

تو توزیع اولیه ی این رمز ارز 5میلیارد واحد TFuel عرضه شد. طبق اطلاعات منتشر شده در این خصوص هر سال 5 درصد به این میزان اضافه میشه. این نرخ عرضه قابل تغییره و در صورت نیاز با تغییر پروتکل میشه میزان عرضه تتا فیول رو کنترل کرد. دلیل این تغییرات تو توافق پروتکل، ارائه میزان مناسبی از این ارز تو شبکه تتا نتورک هستش. شرکت کننده های شبکه و تایید کننده ها مقداری از این ارز ها رو دریافت میکنن. همچنین به افرادی که اقدام به خرید تتا کنن، مقداری ارز تتا فیول هم داده میشه.

توجه داشته باشین که برای نقل و انتقالاتی که تو این شبکه انجام میشن به ارزتتا فیول احتیاج دارین. به همین خاطر باید مقداری از این رمز ارز رو داشته باشین. البته این ارز تو صرافی ارز دیجیتال وجود داره و درصورتی که مقدار کافی از این رمز ارز رو نداشته باشین، میتونین با استفاده از این صرافی ها برای خرید تتا فیول استفاده کنین.

امنیت شبکه تتا و ارز دیجیتال Theta fuel

بلاکچین شبکه تتا از الگوریتم اثبات سهام (POS) برای امنیت و تایید تراکنش هاش استفاده میکنه. همچنین تو این بلاک چین از از پروتکل تحمل خطای بیزانس (BFT) هم استفاده شده. این پروتکل امنیت بیشتری رو برای این شبکه بوجود آورده. با توجه به الگوریتمی که تو این بلاک چین ازش استفاده شده، استخراج تتا فیول و تتا امکان پذیر نیست. برای بدست آوردن این ارز ها باید تو این شبکه فعالیت کنین و یا اینکه از صرافی های معتبر اونا رو خریداری کنید.

تو مارس 2019، یعنی دقیقا همون موقعی که Theta Network راه اندازی شد، این شبکه نود های نگهبانش رو معرفی کرد. این نود ها برای رسیدن به تراکنش های بالا به این شبکه کمک میکنن. همچنین تو این شبکه از یه طرح تشویقی برای مشارکت بیشتر کاربر ها تو فعالیت های حاکمیتی استفاده شده. به لطف این طرح کاربرای بیشتری تو تامین امنیت شبکه نقش دارن.

آینده TFuel و شبکه تتا نتورک

 ارز دیجیتال تتا فیول چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال | Theta Fuel

طبق پیش بینی هایی که در مورد این رمز ارز و شبکه اون وجود داره، تتا نتورک میتونه بستر مناسبی برای سرمایه گذاری بلند مدت باشه. بیشتر تحیلگر ها دید روشنی نسبت به تتا فیول و تتا دارن. البته برای اینکه بتونین از اینده و پیشرفت های این شبکه استفاده کنین، باید ارز تتا رو بخرین. اما برای انتقال Theta به ارز تتا فیول احتیاج دارین. درسته که به ازای تتا بهتون Theta Fuel داده میشه، اما تو بعضی از مواقع ممکنه که این میزان جوابگوی نیاز های شما نباشه. به همین خاطر میتونین برای خرید تتا فیول از صرافی های ارز دیجیتال استفاده کنین. ایران بایننس یکی از اولین صرافی های داخلیه که این رمز ارز رو به فروش میرسونه.

توجه داشته باشین که برای استفاده از امکانات شبکه تتا و نگهداری رمز ارز های این شبکه، از کیف پول هایی استفاده کنین که به شکل همزمان از هر دو ارز پشتیبانی کنن. قراره که بزودی مقاله ای اختصاصی در مورد کیف پول تتا فیول مینویسیم. تو این مطلب به طور اختصاصی در مورد اینکه ارز دیجیتال TFuel چیست؟ صحبت کردیم. البته قبلا برخی از بهترین ولت ها برای نگهداری ارز تتا رو بهتون معرفی کرده بودیم. همچنین تو این شبکه ویژگی ها و امکاناتی وجود دارن که باعث برتری این شبکه نسبت به رقباش شده. در ادامه بیشتر در مورد دلایل خاص بودن این شکبه صحبت میکنیم.

دلایل منحصر به فرد بودن ارز دیجیتال Theta Fuel چیست؟

کاربرد اصلی تتا فیول تو شبکه تتا نتورک تو حوزه های تحویل داده ها، پخش غیر متمرکز و رایانش لبه ای (بهینه سازی سامانه های رایانش ابری) هستش. این ارز باعث شده که بلاک چین تتا برخی امکانات رو به شکل کارآمدتر و مقرون به صرفه تر به کاربراش ارائه بده. استفاده از دو توکن متفاوت تو این شبکه باعث شده که تتا نتورک یه سیستم اقتصادی داخلی و خودکفا داشته باشه.

این شبکه جذابیت های بسیار زیادی رو داره که باعث محبوبیت بیشتر این شبکه شده. یکی از ویژگی های جذاب این پروژه ارائه ویدیو ها و خدمات با کیفیت به کاربراشه. همچنین به افرادی که محتوا با کیفیت تر تولید کنن، پاداش بیشتری داده میشه. با استفاده از شبکه تتا، تو هزینه هایی که مربوط به زیر ساخت ها به میزان قابل توجهی صرفه جویی میشه. همچنین درامد حاصل از تبلیغات و اشتراک گذاری فایل ها به میزان قابل توجهی افزایش پیدا میکنه.

این شبکه دست واسطه هایی که تو حوزه شتراک گذاری محتوا وجود دارن رو از این حوزه کوتاه میکنه. به همین جهت سطح درآمدی تولید کنندگان محتوا افزایش پبدا میکنه. علاوه بر اون کاربر هایی که فقط برای تماشای محتوا از این پلتفرم استفاده میکنن، با اشتراک گذاری محتوا ها جوایزی رو به شکل ارز دیجیتال TFuel و تتا دریافت میکنن.

جمع بندی

تو این مقاله به طور کامل در مورد چیستی و نحوه کار ارز تتا فیول صحبت کردیم. رمز ارز Theta Fuel یکی از دو توکن بومی شبکه تتا نتورک هستش که برای ایجاد انگیزه تو کاربر ها و پرداخت کارمزد ها ازش استفاده میشه. امیدواریم که با اطلاعات این مطلب تونسته باشیم به همه ی سوالاتی که در مورد ارز دیجیتال تتا فیول داشتین، پاسخ داده باشیم.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال تتا فیول چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال Theta Fuel | بررسی قیمت و آینده TFUEL
سوال امنیتی :1+67 = ?