ارز دیجیتال ترو یو اس دی چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال TUSD | بررسی تاریخچه و آینده TrueUSD

1402/06/19
ارز دیجیتال ترو یو اس دی چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال TUSD | بررسی تاریخچه و آینده TrueUSD

این روزها اهمیت و مزایای ارز های دیجیتال بر همه مردم آشکار شده و شاید تا قبل پیدایش ارز های دیجیتال نمی دانستیم که سیستم های سنتی نقل و انتقال پول چقدر ایراد دارن. چند وقت پیش در همه محافل خبری مربوط به خرید ارز دیجیتال خبر ساز شد که یک نهنگ بیت کوین دو میلیارد دلار رو تنها با پرداخت هفتاد سنت کارمزد جا بجا کرده. اگه این شخص بجای استفاده از فناوری بلاکچین از طریق سیستم های بانکی این انتقال رو انجام میداد باید یک تا سه درصد سرمایه ای که میخواست انتقال بده کارمزد می پرداخت که در این مورد چیزی در حدود بیست تا شصت میلیون دلار می شد. مقایسه هفتاد سنت در برابر 20 تا 60 میلیون دلار قابل درک نیست ولی صنعت ارزهای دیجیتال همچین چیزی رو امکان پذیر کردن. در این بین ارز دیجیتال ترو یو اس دی یکی از گزینه های مناسب برای حفظ ارزش سرمایه بوده که میتونین ازش استفاده کنین. در این مقاله در مورد ترو یو اس دی چیست و آینده ترو یو اس دی و هر چیزی که در این زمینه نیاز دارین رو برای شما توضیح خواهیم داد.

ارز دیجیتال با ثبات یا استیبل کوین چیست؟

استیبل کوین چیست؟

در دنیای ارز های دیجیتال با چند دسته از رمز ارز ها روبرو هستیم که یک دسته از این ارزها رو استیبل کوین یا ارز های دیجیتال با ثبات قیمت میگن و همونطور که از اسم شون هم پیداست قیمت ثابتی دارن. این ارز های دیجیتال در دنیای سنتی ما بر اساس یک پشتوانه ای مثل طلا یا اوراق قرضه یا نفت یا ارزهای رسمی کشور ها مورد حمایت قرار می گیرند و همونطور که یک شخص تو دنیای سنتی از این واحد ها بعنوان دارایی استفاده می کنه میتونه بجای اون ها از این استیبل کوین ها در حوزه رمز ارزها بجای دارایی استفاده کنه. معروف ترین استیبل کوین بازار تتر هستش و هممون اونو خوب می شناسیم. ولی بعد از محبوبیت و استقبال خیلی زیاد کاربران ارز های دیجیتال از این ارز دیجیتال با ثبات قیمت کم کم توکن های دیگه ای هم بر بستر بلاکچین بوجود اومدن که بتونن در کنار تتر بعنوان یک رمز ارز با ثبات قیمت مورد استفاده قرار بگیرن. در اصل پیدایش این استیبل کوین ها بخاطر مناقشاتی بود که پشت سر تتر بوجود اومد و ثابت شدکه برای همه توکن های تتر در بازار ارز های دیجیتال دلار بعنوان ذخیره وجود نداره و شرکت های دیگه این فرصت رو غنیمت شمردن و توکن های خودشون رو وارد بازار ارز های دیجیتال کردن که یکی از این شرکت ها، شرکت TrustToken بود که ارز دیجیتال ترو یو اس دی رو در سال 2018 ارائه کرد. در ادامه بیشتر با این توکن آشنا خواهید شد. 

ارز دیجیتال TUSD چیست؟

ارز دیجیتال TUSD چیست؟

امروزه بازار ارزهای دیجیتال بالای 6000 نوع رمز ارز رو داخل خودش جا داده و هر روز هم تعداد شون داره افزایش پیدا می کنه. ارز دیجیتال ترو یو اس دی هم یکی از این مرز ارز هاست. در اصل این ارز دیجیتال یک ارز دیجیتال با ثبات قیمت هستش و نوسانات قیمتی خیلی کمی رو بازار رمز ارزها داره. این ارز دیجیتال بر بستر ارز بلاکچین اتریوم راه اندازی شده و در اصل یک توکن TRC 20 هستش که از قوانین بلاکچین اتریوم تبعیت میکنه. تاریخ پیدایش ترو یو اس دی کوین بر میگرده به سال 2018 که شرکت TrustToken اونو طراحی کرده و مدیر عاملش هم شخصی بنام رافائل کوزمن هستش که تو سال 2017 از گوگل استئفا میده تا بتونه شرکت تراست توکن رو راه اندازی کنه. 

ارز دیجیتال ترو یو اس دی یه جورایی با هدف ایجاد تعادل بین ارزهای سنتی و سیستم ارزهای دیجیتال طراحی و ساخته شد و در وب سایت رسمی شرکت سازنده اش عنوان شده که " ما میخواستیم یک ارز دیجیتال با ثبات ساده بسازیم، بدون اینکه به اعتماد حساب های بانکی یا شرکت های واسطه یا الگوریتم های خاصی نیازمند باشیم".

ویژگی های ارز دیجیتال ترو یو اس دی:

در تاریخ اطلاعات من (سپتامبر 2021)، ممکن است ویژگی‌های ارز دیجیتال "ترو یو‌اس‌دی" (TrueUSD) تغییر کرده باشد. ترو یو‌اس‌دی یک ارز دیجیتال مستقر در بلاکچین اتریوم (Ethereum) است و با هدف ارائه یک پایدارترین معادل دیجیتال برای دلار آمریکا ایجاد شده است. در ادامه ویژگی‌های ترو یو‌اس‌دی را ذکر میکنیم:

1.پایدارترین قیمت: یکی از ویژگی‌های اصلی ترو یو‌اس‌دی این است که هر واحد از آن معادل یک دلار آمریکا است. این به این معناست که قیمت ترو یو‌اس‌دی در تعداد محدودی از سنت‌ها حفظ می‌شود.

2.تایید شده و منظم: ترو یو‌اس‌دی توسط تیم‌های حرفه‌ای اداره می‌شود و همیشه به صورت یک به یک با دلار آمریکا مطابقت دارد. عملیات توکن‌ها نیز تحت نظارت و تایید مداوم صورت می‌گیرد.

3.تجارت آسان: ترو یو‌اس‌دی مانند سایر ارزهای دیجیتال به راحتی قابل معامله است و می‌توانید آن را در تبادل‌های مختلفی معامله کنید.

4.پشتیبانی از بلاکچین اتریوم: ترو یو‌اس‌دی بر پایه بلاکچین اتریوم توکن‌های ERC-20 است. این به معنای این است که می‌توانید آن را در کیف‌های اتریومی نگهداری کنید و در تبادل‌ها و تراکنش‌های مختلف از آن استفاده کنید.

5.شفافیت: تمام تراکنش‌های ترو یو‌اس‌دی قابل مشاهده در بلاکچین اتریوم هستند و این به معنای شفافیت و پیگیری آسان تراکنش‌ها است.

لطفاً توجه داشته باشید که ویژگی‌ها و مشخصات ترو یو‌اس‌دی ممکن است در طول زمان تغییر کرده باشند، بنابراین بهتر است از منابع معتبر و وب‌سایت رسمی ترو یو‌اس‌دی برای اطلاعات به‌روز استفاده کنید.

نحوه کار ارز دیجیتال TUSD

یکی دیگه از مباحثی که باید در مورد ارز دیجیتال TUSD چیست؟ بدونین این هستش که ساز و کار این استیبل کوین به چه صورتی هستش. در اصل این استیبل کوین دو تا ساز و کار داره که یکیش خرید این رمز ارز هستش و دیگری بازخریدش هست که در ادامه اونها رو بهتون معرفی می کنیم. 

• خرید TUSD: برای خرید ترو یو اس دی کوین، شرکت تراست توکن اومده با چندین شرکت واسطه و متولی و معتبر همکاری کرده. در اصل شما برای خرید ترو یو اس دی بجای صرافی های ارز دیجیتال اگه بخواین از خود شرکت مادر اون اقدام کنین باید به واسطه هایی که برای این کار دارن با شرکت TrusToken همکاری میکنن رجوع کنین و از اونا این توکن رو خریداری کنین. فرایند خرید هم به این شکل هستش که ابتدا باید ثبت نام و احراز هویت کنین و فرایند های ضد پولشویی یا AML رو رد کنین و اگه از طرف این شرکت ها تایید شدین میتونین دلار خودتون رو به یکی از این شرکت ها واریز کنین و با دادن یک آدرس کیف پول بر بستر بلاکچین اتریوم توکن های خودتون رو دریافت کنین.

• بازخرید TUSD: برای بازخرید کردن توکن های ترو یو اس دی هم باید باز، فرایند های احراز هویت یا KYC و ضد پول شویی یا AML رو با این شرکت های واسطه طی کنین و توکن های TUSD رو برای شرکت واسطه بفرستین و بعدش شرکت برای شما به اندازه توکن های ارسالی تون دلار آمریکا به حساب تون واریز میکنه.

بازار و قیمت TUSD

بازار و قیمت TUSD

ارز دیجیتال TrueUSD با نماد TUSD تو بازار ارزهای دیجیتال شناخته میشه. این رمز ارز در زمان نوشتن این مقاله با ارزش حدود 1.42 میلیارد دلار تو رتبه 75 م بازار قرار گرفته و از کل بازار ارز های دیجیتال 0.06 درصد رو به خودش اختصاص داده. ارز دیجیتال TUSD بر پایه دلار آمریکا راه اندازی شده و هر توکن اون معادل یک دلار در نظر گرفته میشه و گاها میتونه بصورت جزئی یکمی بالاتر از یک دلار یا پایین تر هم قرار بگیره. تعداد کل واحد های درگردش این توکن 1.42 میلیارد بوده و همه این واحد ها هم اکنون تو بازار در گردش هستن. بیشترین حجم معاملات این توکن تو صرافی Coinsbit با حجم 8.19 درصد در حال انجام هستش. معاملات روزانه این استیبل کوین چیزی در حدود 127 میلیون دلار هستش.

دلیل ثابت موندن قیمت ارز های دیجیتالی مثل TUSD این هستش که این ارز ها دارای پشتوانه دلاری هستن و به ازای هر توکن ترو یو اس دی یک دلار در بانک ها و موسسات مالی نگهداری میشه. این پشتوانه های ارزی باعث میشه نوسانات بازار ارز های دیجیتال روی این توکن ها تاثیری نزارن و قیمت اون ها رو تحت تاثیر قرار ندن.

مزایای TUSD

مزایای TUSD

ثبات قیمت TUSD ادم رو به این فکر فرو می بره که این توکن چه مزیت هایی داره که میشه ازش در بازار ارزهای دیجیتال استفاده کرد. در ادامه مقاله ارز دیجیتال TUSD چیست بیشتر براتون توضیح میدیم. در واقع استیبل کوین ها امروزه حجم بزرگی از معاملات بازار رو به خودشون اختصاص دادن و روزانه میلیارد ها دلار از طریق این توکن ها در بازار معامله میشه. در ادامه مزیت های ترو یو اس دی رو بطور کامل برای شما توضیح میدیم.

• سیو کردن سود معامله: نوسانات بالای ارز های دیجیتال باعث میشه که همیشه حواس مون به بازار باشه. چرا که خیلی وقت ها اخبار منفی تاثیر زیادی روی قیمت بازار می زارن و بارها پیش اومده که در طی چند روز یکسری ارز های دیجیتال سود های چند صد درصدی به ما دادن و چند روز بعد با ریزش بازار همه اون سود مون رو از دست دادیم. اینجاست که باید استیبل کوین های بازار رو خوب بشناسیم. چرا که خرید اونا بعد کسب سود یکی از بهترین استراتژی های سیو سود به شمار میاد. در اصل شما بعد اینکه سود خودتون رو از بازار ارزهای دیجیتال بردین، باید اونو به یک استیبل کوین یا ارز فیات تبدیل کنین که اگه قیمت ها ریزش کردن شما تونسته باشین سود تون رو ذخیره کرده باشین. در این زمینه میتونین از ارز دیجیتال ترو یو اس دی استفاده کنین.

• انتقال سریع با کارمزد کم: یکی دیگه از بهترین مزیت های استیبل کوین ها این هستش که اگه سرمایه تون رو به ترو یو اس دی تبدیل کنین اولا ریزش های بازار هیچ تاثیری روی اون ندارن پس خیالتون راحته که ارزش سرمایه تون حفظ میشه و ثانیا انتقال سرمایه با استیبل کوین هایی مثل TUSD خیلی کم هزینه تر از روش هاس سنتی انتقال پول هستش. در اصل اگه بخواین یک میلیارد تومن رو با روش سنتی انتقال بدین بین 5 میلیون تا سی میلیون کارمزد از شما در روش سنتی گرفته خواهد شد و اگر همین کار رو با ترو یو اس دی انجام بدین کمتر از پانصد هزار تومن کارمزدش خواهد بود و اگر از شبکه هایی که هزینه انتقال انها کمتر هستش هم استفاده کنین کمتر از صد هزار تومن هزینه کل انتقال پول خواهد بود.

• کاهش ریسک انتقال پول: اگه بخواین سرمایه خودتون رو با رمز ارز ترو یو اس دی انتقال بدین، تنها چیزی که نیاز دارین آدرس کیف پول مقصد هستش و بعدش به راحتی اونو انتقال خواهین داد. در این روش سرمایه شما امنیت بیشتری خواهد داشت تا اینکه بخواین از طریق روش های سنتی با خودتون پول حمل کنین و احتمال به سرقت رفتن سرمایه شما خیلی بیشتر تر از اینه که بخواین پول تون رو تو یک کیف پول ارز دیجیتال نگهداری کنین.

توکن چیست؟

توکن چیست؟

یکی از مباحثی که در مقاله ارز دیجیتال TUSD چیست؟ مطرح کردیم ولی بطور کامل در مورد اون صحبت نکردیم این هستش که ترو یو اس دی یک توکن هستش و اگه بخوایم براتون توکن ها رو تعریف کنیم باید بگم که توکن ها ارز های دیجیتالی هستن که بلاکچین اختصاصی ندارن. بعضی ارز ارز های دیجیتال مثل بیت کوین و اتریوم و ترون و غیره برای خودشون بستر و بلاکچین اختصاصی دارن و توکن خودشون رو روی اون بستر راه اندازی کرده ان ولی ارزهایی هم هستن که بربستر رمز ارز های مثل اتریوم و ترون راه اندازی میشن که بهشون توکن میگن.

در مورد ترو یو اس دی کوین باید بهتون بگم که این رمز ارز بر بستر بلاکچین اتریوم راه اندازی شده و بخاطر همین بهش توکن میگن. البته این توکن طبق اطلاعاتی که در تو سایتش نوشته شده علاوه بر شبکه اتریوم تو شبکه های ترون و بایننس هم قابل استیک کردن و ماین کردن هستش.

کارمزد های TUSD

معاملات ترو یو اس دی در صرافی های خارجی کارمزد های متفاوتی دارن و در ادامه برای شما اونا رو ذکر می کنیم. در صرافی بایننس کارمزد معاملات ارز دیجیتال ترو یو اس دی 0.1 درصد در نظر گرفته و هزینه برداشت این رمز ارز رو هم 15 TUSD در نظر گرفته. در صرافی هوبی کارمزد معاملات رو 0.2 و هزینه برداشت رو دو عدد TUSD در نظر گرفته که کمترین کارمزد در همه صرافی های ارز دیجیتال هستش. برای صرافی بیتفینکس این مقدار 0.1 تا 0.2 برای کارمزد و 10.855 ترو یو اس دی برای هزینه برداشت در نظر گرفته. 

در کل در معاملاتی که مقدار زیادی سرمایه باید انتقال داده شود اگر از این توکن برای انتقال استفاده شود، هزینه های خیلی کمتری را در بر خواهد داشت.

کیف پول TUSD

کیف پول TUSD

یکی دیگه از مباحث ارز دیجیتال TrueUSD چیست در مورد کیف پول این رمز ارز هستش. همونطور که قبلا هم گفتیم این رمز ارز بر بستر بلاکچین اتریوم راه اندازی شده، پس کیف پول هایی که از اتریوم پشتیبانی میکنن مسلما از این ارز دیجیتال هم پشتیبانی میکنن و میتونین از اونا استفاده کنین. اگر بخواهیم چند مورد از کیف پول TUSD رو براتون مثال بزنیم، میتونین از کیف پول های MyEtherWallet، MetaMask و Mint مثال زد. البته باید از کیف پول هایی برای کیف پول TUSD استفاده کنین که قابلیت پشتیبانی از تعداد زیادی ارز دیجیتال رو داشته باشن و بتونین در کنار ترو یو اس دی رمز ارز های دیگه ای رو هم نگهداری کنین. 

وضعیت آینده TUSD

وضعیت آینده TUSD

اگه دوست دارین در مورد آینده TUSD و برنامه های این رمز ارز تو مقاله ارز دیجیتال ترو یو اس دی چیست؟ بدونین باید بهتون بگم که شرکت تراست توکن برای پیشرفت توکن TUSD در بازار رمز ارز ها برنامه های بیشتری داشته و در مورد آینده TrueUSD میخواد از این توکن بجز دلار، برای پشتیبانی یور، ین ژاپن و همچنین فلزات گرانبها مثل طلا و حتی املاک هم استفاده کنه و کاربرا بتونن تو این زمینه هایی که گفتیم هم در دنیای بلاکچین از این توکن استفاده کنن.

اصلی ترین رقبای TUSD

یکی دیگه از مباحثی که میخوایم در مقاله TUSD چیست؟ برای شما توضیح بدیم رقبای این توکن هستش. همونطور که قبلا هم گفتیم این روزها استیبل کوین های زیادی در بازار هستن که هدف اونا تبدیل شدن به یه جایگزین مناسب به جای دلار امریکا در بازار کریپتو هستن و میخوان اعتماد کاربرها رو به خودشون جلب کنن. در این بین توکن ترو یو اس دی تنها نیستش و رقیب های سرسختی رو داره. از جدی ترین رقبای TUSD میشه به استیبل کوین تتر اشاره کرد که در حال حاضر قدرتمند ترین ارز دیجیتال با ثبات بازار رمز ارز ها هم به حساب میاد. بعد اون هم میتونیم توکن USDC رو نام ببریم که اونم همزمان با توکن TUSD وارد بازار شده ولی تونسته در همین مدت کم رشد خیلی خوبی رو داشته باشه. یکی دیگه از رقبای ترو یو اس دی رو میشه توکن پکسوس نام برد که چون علاوه بر دلار از طلا هم پشتیبانی میکنه در بین کاربرا به محبوبیت رسیده.

مواردی که در بالا اشاره کردیم همشون بعنوان رقیب های این استیبل کوین به شمار میان و تقریبا هدفی مشابه ترو یو اس دی دارن. محبوبیت و رشد ترو یو ای دس میتونه با پشتیبانی از بلاکچین های بیشتر و شفافیت بالاتر در بین کاربرهای سراسر دنیا بیشتر هم بشه و باید منتظر برنامه هایی باشیم که شرکت تراست توکن براش داره.

تفاوت TUSD و USDT

تفاوت TUSD و USDT

همونطور که میدونیم TUSD تنها استیبل کوین بازار ارزهای دیجیتال نیست و قدرتمند ترینش هم نیست، بلکه با پیشرفت فناوری بلاکچین امروزه چندین استیبل کوین در بازار موجود هستن که قدرتمند ترین اونها تتر یا همون USDT هستش. که در رتبه 4م مارکت ارز های دیجیتال در زمان نوشتن این مقاله قرار گرفته. رمز ارز TUSD و USDT هر دو استیبل کوین هستن و هر دو هم جزو توکن ها به حساب میان، ولی تفاوت هایی با هم دارن که در ادامه اونها رو براتون توضیح میدیم:

• شبکه انتقال: یکی از اصلی ترین تفاوت های این دو استیبل کوین در شبکه ها و بلاکچین هایی هستش که از اونها برای انجام تراکنش ها و انتقال دارایی ها استفاده میشه. در این زمینه توکن ترو یو اس دی فقط از بلاکچین اتریوم در حال حاضر برای انتقال توکن های خودش استفاده می کنه ولی در مقابل توکن تتر از بلاکچین اومنی یا همون بیت کوین و اتریوم و ترون و حتی ایاس برای انتقال توکن های خودش استفاده می کنه. بخاطر همین دست تون برای انتقال سرمایه از طریق تتر بازتر هستش. اگه دوست دارین در این زمینه بیشتر اطلاعات کسب کنین مقاله انواع تتر را مطالعه کنید.

• حجم معاملات: یکی دیگه از تفاوت های ارز USDT و USDC در حجم معاملات روزانه اون ها هستش و با هم تفاوت زیادی دارن و حجم معاملات روزانه تتر چیزی در حدود 94 میلیارد دلار هستش در حالی که حجم معاملات برای ارز دیجیتال ترو یو اس دی به 116 میلیون دلار میرسه. که نشون میده اختلاف زیادی با هم دارن.

• تعداد سکه در گردش: یکی دیگه از تفاوت های این دو استیبل کوین در تعداد سکه هایی که در بازار عرضه شده اند هستش که در این مورد تعداد سکه های ترو یو اس دی به 1.45 میلیارد واحد رسیده و در مورد تتر این مقدار 71 میلیارد واحد هستش. البته این نکته رو هم بگم که در مورد استیبل کوین هایی مثل تتر و ترو یو اس دی محدودیتی برای تعداد کل سکه های عرضه شده وجود نداره و این مقدار به میزارن تقاضای بازار بستگی داره و هر چقدر که میزان تقاضا برای این مرز ارز ها بیشتر بشه تعداد سکه های عرضه شده اون ها هم بیشتر خواهد شد.

• تاریخچه ورود به بازار: یکی دیگه از تفاوت های این دو توکن هم برمی گرده به سال عرضه شدن به دنیای بلاکچین که در این مورد همونطور که میدونین تتر سابقه بیشتری تو بازار بلاکچین داره و تو این زمینه با تجربه تر هستش. توکن تتر سال 2014 وارد بازار رمز ارز ها شده در حالی که خود TUSD چهار سال بعد یعنی سال 2018 چشم به دنیای بلاکچین باز کرد و وارد دنیای کریپتو کارنسی شد. 

خرید TrueUSD

صرافی ایران بایننس

اگه قصد خرید ترو یو اس دی رو دارین این قسمت از مقاله ارز دیجیتال TrueUSD چیست؟ میتونه کمک تون کنه. در بالا بطور کامل بهتون توضیح دادیم که این رمز ارز چه مزایایی داره و کجاها میشه ازش استفاده کرد. اگه قصد خرید TrueUSD رو دارین، پیشنهاد ما به شما خرید از صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس هستش که 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته با کمترین کارمزد و بیشترین سرعت در اختیار شماست و تنها چیزی که نیاز دارین این هستش که در وب سایت صرافی ثبت نام کنین و علاوه بر این رمز ارز بیش از 500 رمز ارز دیگه رو هم خریداری کنین. 

کلام پایانی

فناوری بلاکچین هر روز داره کاربرد های جدیدی از خودش رو نمایان میکنه. شاید تو روز های اول همه فکر میکردن که میشه از این فناوری برای جابجایی پول استفاده کرد. ولی امروزه برای ثبت قرار داد های هوشمند و صنعت گیمینگ و کلی کاربرد دیگه هم در حال استفاده هستش. یکی از بهترین کاربرد های این فناوری جایگزین کردن یک بستر دیجیتالی مناسب در حوزه بلاکچین بجای دلار امریکا بود که نقل و انتقال پول با یک ارز با ثبات قیمت امکان پذیر بشه. در این بین توکن ترو یو اس دی یکی از گزینه های خوبی هست که میتونین ازش استفاده کنین. این رمز ارز قیمت ثابتی معادل یک دلار امریکا داشته و از سال 2018 بر بستر اتریوم راه اندازی شده و به ازای هر ک واحد ان یک دلار امریکا در بانک بعنوان وثیقه نگهداری می شه. در مقاله ارز دیجیتال TrueUSD چیست؟ به هر چیزی که در این زمینه نیاز داشتین پرداختیم.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال ترو یو اس دی چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال TUSD | بررسی تاریخچه و آینده TrueUSD
سوال امنیتی :2+52 = ?