ارز دیجیتال جاست چیست؟ (بررسی کامل ارز جاستJUST)

1401/06/20
ارز دیجیتال جاست چیست؟ (بررسی کامل ارز  جاستJUST)

 


ما سعی می کنیم در مقاله ارز دیجیتال جاست چیست؟ اطلاعاتی در مورد ارز جاست، اینده جاست و کیف پول ارز دیجیتال جاست ارائه کنیم. با توجه به اینکه قراره در این مقاله، ارز جاست رو مورد بررسی قرار بدیم، بهتره تا مقدمه ای در مورد ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم تا بتونین به راحتی مفهوم این رمز ارز رو درک کنین. بهتره بدونین که ارزهای دیجیتال دارایی های دیجیتالی هستن که در در یه دفتر کل توزیع شده به اسم بلاک چین قرار دارن و بلاک چین نیز نوعی دفتر کل توزیع شده هست که نقل و انتقالات ارزهای دیجیتال در این شبکه انجام میشن.

رمزنگاری در ارزها مفهومی هست که امکان ایجاد و پردازش ارزهای دیجیتال و معاملات رو فراهم می کنه. همچنین ارزهای دیجیتال نیز معمولا به عنوان کد، از طریق فرایندی به نام استخراج به همراه بقیه کنترل ها توسعه پیدا می کنه. علاوه بر این، بهتره بدونین که ارزهای رمزنگاری شده تقریبا همیشه جوری طراحی میشن که به دور از دستکاری و کنترل باشن، هرچند با محبوبیت بیشتر، این جنبه اساسی صنعت مورد انتقاد قرار گرفته. نکته قابل توجه این هست که ارزهای دیجیتال همواره در حال گسترش هستن و ممکنه حتی همین فردا نیز نوعی توکن دیجیتالی جدید منتشر بشه.

همونطور که گفتیم، با گسترش بازار کریپتوکارنسی ها، ارزهای دیجیتال زیادی پا به این بازار گذاشتن و هر کدوم به دلیل داشتن ویژگی ها و کاربردهای خاص خودشون، مورد محبوبیت و استقبال قرار گرفتن. شاید در این میان اسم ارز جاست رو شنیده باشین و خواستین که اطلاعاتی در مورد این رمز ارز به دست بیارین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله ارز دیجیتال جاست چیست؟ اطلاعاتی در مورد ارز جاست برای شما ارائه کنیم. همچنین در بخشی از مقاله به بررسی اینده جاست پرداختیم تا اطلاعاتی در این زمینه نیز به دست بیارین. علاوه بر این، در بخش های بعدی نیز به معرفی و بررسی انواع کیف پول ارز JUST پرداختیم تا در ذخیره سازی و نگهداری ارز دیجیتال جاست مشکل نداشته باشین، پس توصیح می کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشین.

ارز دیجیتال جاست چیست؟

ارز دیجیتال جاست چیست؟

می تونیم در پاسخ به سوال ارز دیجیتال جاست چیست؟ این جواب رو بدیم که ارز دیجیتال جاست با نماد اختصاری JST نوعی ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال هست که در زمان نوشتن این مقاله با داشتن ارزش بازار حدود 296 میلیون دلار و سهم 0.01 درصدی از کل بازار، در رتبه 147 بازار کریپتوکارنسی قرار داره. همچنین بهتره بدونین که ارز دیجیتال جاست نوعی پروتکل مالی غیر متمرکز یا دیفای هست که بر روی بلاک چین ارز دیجیتال ترون به وجود اومده. ارز دیجیتال جاست مجموعه کاملی از محصولات هست که بیشتر بر روی نوعی پلتفرم غیر متمرکز وام استیبل کوین به اسم JustStable تمرکز داره. علاوه بر این، این رمز ارز در اگوست سال 2020 و بعد از عرضه اولیه، در پلتفرم Poloniex LaunchBase راه اندازی شد.

به عبارت دیگه، پروتکل جاست نوعی پلتفرمی هست که وظیفه اون توسعه پروتکل های دیفای مبتنی بر روی ترون هست و هدف اون این هست که راه حل های مالی رو به کاربران خودش ارائه بکنه. همچنین پروتکل جاست می خواد تا نوعی سیستم مالی منصفانه و غیر متمرکز که مکانیسم های وام دهی و حاکمیت رو برای کاربران فراهم کنه. نکته قابل توجه این هست که ارز جاست نوعی سیستم با دو توکن هست و اولین توکن اون، استیبل کوین USDJ هست که متصل به دلار امریکا هست و از راه وثیقه گذاری ترون در این پلتفرم به دست میاد.

دومین توکن پروتکل JUST نیز، توکن JST هست که برای پرداخت سود، نگهداری پروتکل، شرکت در حاکمیت از طریق رای دادن و بقیه فعالیت ها در بستر پروتکل جاست مورد استفاده قرار می گیره. همچنین بهتره بدونین که ارز جاست می خواد تا یه سیستم مالی غیر متمرکز به همراه وام دهی استیبل کوین به کاربران ارائه بده. شفافیت نیز چیزی هست که این پروتکل ادعا می کنه که اون رو ارائه میده. در اصل ارز JUST می خواد تا تراکنش ها، معاملات و وثیقه ها به صورت شفاف انجام بشن.

بنیانگذاران ارز JUST:

ارز دیجیتال جاست چیست؟

نوبه این رسیده تا در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال جاست چیست؟ به بررسی اطلاعاتی در مورد بنیانگذاران و تیم ارز دیجیتال جاست بپردازیم. همونطور که گفتیم، ارز دیجیتال جاست نوعی پروتکل مالی غیر متمرکز هست که قصد داره تا پروتکل های دیفای مبتنی بر ارز دیجیتال ترون رو توسعه بده. همچنین بهتره بدونین که پروتکل جاست، توسط تیم توسعه دهنده این پلتفرم مدیریت و کنترل میشه که شامل شرکت هایی مثل علی بابا، IBM، Tencent و بقیه شرکت های اینترنتی کلاس جهانی هست، در حالی که تیم تحلیل مالی ارز JUST از تعدادی بانک سرمایه گذاری جهانی به وجود اومده.

تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال جاست، شامل افراد برجسته ای مثل Terance F که یه متخصص بلاک چین و کارمند سابق Barclays و IBM هست. همچنین شخصی به نام الویس ژانگ نیز یکی از اعضای تیم توسعه دهنده پروتکل جاست هست که یه توسعه دهنده ارشد و یک محقق با تجربه در زمینه بلاک چین هست. C Wu، متخصص کیف پول و مبادلات و GL Kong با تجربه در مهندسی بلاک چین و پذیرنده رمزنگاری اولیه هستن. علاوه بر این، بهتره بدونین که تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال جاست، شامل افراد با تجربه در زمینه بلاک چین هست که تجربه زیادی در زمینه برنامه نویسی کریپتویی و حوزه ارزهای دیجیتال دارن که می تونه نقطه قوتی باشه برای ارز جاست.

به عبارت دیگه نام و مشخصات کامل خیلی از اعضای تیم توسعه دهنده ارز JUST مشخص نیست، ولی با این حال به نظر میرسه پروتکل جاست با تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال ترون همخوانی دارن. به این دلیل که پروتکل JUST توسط مدیر عامل و بنیانگذار ارز دیجیتال ترون یعنی شخصی به نام جاستین سان معرفی شد و از پشتیبانی فنی و مالی ارز دیجیتال ترون برخوردار شده هست. بنابراین میشه گفت که اعضای تیم توسعه دهنده ارز جاست یا پروتکل JUST، همون اعضای تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال ترون هستن.

نحوه کار پروتکل JUST:

ارز دیجیتال جاست چیست؟

موضوعی که می خواهیم در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال JUST چیست؟ مورد بررسی قرار بدیم، نحوه کار پروتکل جاست هست. همونطور که گفتیم، پروتکل JUST نوعی پلتفرم وام دهی غیر متمرکز هست که به کاربران این امکان رو میده تا از طریق پورتال CDP جاست، ترون نگهداری کرده و با استیک کردن یا وثیقه کردن ارز دیجیتال ترون، استیبل کوین USDJ رو به عنوان پاداش به دست بیارن. همچنین بهتره بدونین که پروتکل JUST می خواد تا نوعی سیستم مالی غیر متمرکز و منصفانه ایجاد کنه که مکانیزم های وام دهی استیبل کوین و مدیریتی رو برای کاربران سراسر دنیا ممکن می کنه.

نکته قابل توجه این هست که پروتکل جاست نوعی پلتفرمی هست که کاربران رو برای حفظ شبکه تشویق می کنه. همچنین بهتره بدونین که پروتکل جاست به کاربران خودش که به تایید تراکنش های شبکه و ارائه نقدینگی در پروتکل JUST کمک می کنند، پاداش میده. به این ترتیب دارندگان توکن JST نیز این امکان رو میدن تا در پروتکل جاست شرکت داشته باشن و از امکانات این پروتکل استفاده کنند. همونطور که گفتیم، این پروتکل مکانیسم دو توکنی داره و از یه استیبل کوین با پشتوانه یک به یک دلاری که با وثیقه گذاری ترون به وجود میاد و توکن بومی اون یعنی JST تشکیل شده. همچنین این پروتکل کاربردهای زیادی داره.

کاربران در پروتکل JUST هر چقدر از تعداد توکن یا استیبل کوین USDJ و پروتکل جاست استفاده داشته باشن، ارز دیجیتال جاست ارزشمند میشه و قیمت اون افزایش پیدا می کنه. همونطور که گفتیم USDJ به عنوان استیبل کوین فعالیت می کنه وکاربران می تونن در پروتکل جاست با سپرده گذاری و قفل کردن یه حساب وثیقه شده با ترون، این استیبل کوین رو به دست بیارن.

ویژگی های ارز دیجیتال JUST:

ارز دیجیتال جاست چیست؟

همونطور که گفتیم، با گسترش بازار کریپتوکارنسی، ارزهای دیجیتال زیادی در این بازار عرضه شدن و هر کدوم به دلیل داشتن ویژگی های خاصی که دارن، مورد استقبال و محبوبیت قرار می گیرن. به همین منظور ما در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال JUST چیست؟ به بررسی ویژگی های ارز دیجیتال جاست می پردازیم.

• مجموعه ای کامل از محصولات

یکی از ویژگی های ارز دیجیتال جاست این هست که این پروتکل برخلاف بقیه سیستم عامل های غیر متمرکز، فقط به دنبال ارائه یه محصول واحد نیست، بلکه سعی می کنه تا مجموعه ای کامل از محصولات رو به وجود بیاره که تعداد زیادی در دیفای مورد استفاده قرار می گیرن و پایه های یه اکوسیستم کامل دیفای رو در شبکه ترون تشکیل میدن که باعث محبوبیت بیشتر این رمز ارز شده.

• پلتفرم منبع باز و منصفانه

یکی دیگه از ویژگی های ارز دیجیتال جاست این هست که پروتکل جاست، نوعی پروتکل منبع باز و منصفانه هست. همونطور که گفتیم، یه استیبل کوین غیر متمرکز که روی شبکه ترون وجود داره، می خواد تا به یه پلتفرم باز و منصفانه مالی تبدیل بشه و کاربران و طرفداران زیادی رو به خودش جذب کنه.

• پلتفرم سریع و کاربردی

یکی دیگه از ویژگی های ارز دیجیتال جاست که باعث شده تا محبوبیت زیادی پیدا کنه این هست که پروتکل JUST نوعی پلتفرم سریع و کاربردی هست و معاملات در اون با کارمزد بسیار کمی انجام میشه که باعث شده تا این پلتفرم منحصر به فرد بشه و مورد استقبال خیلی از افراد قرار بگیره.

مزایا و معایب ارز دیجیتال جاست:

ارز دیجیتال جاست چیست؟

ارز دیجیتال جاست مزایای زیادی داره که دارندگان این توکن از این مزیت ها برخوردار میشن. همچنین بهتره بدونین که این ارز دیجیتال علاوه بر مزایا، معایبی نیز داره که در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال JUST چیست؟ به بررسی مزایا و معایب ارز دیجیتال جاست می پردازیم.

 

• مزایای ارز دیجیتال JUST

همونطور که گفتیم، ارز دیجیتال جاست مزایای زیادی داره که یکی از این مزایا این هست که قراردادهای هوشمندی که در پروتکل جاست وجود دارن، از دارایی ها و ارزهای دیجیتال شما محافظت می کنند. همچنین بهتره بدونین که از قراردادهای هوشمند این اطمینان رو برای شما میدن تا بتونین دارایی های خودتون رو هر موقع که دوست داشتین، مبادله کنین و از سود اون لذت ببرین. علاوه بر این، شما می تونین با مشارکت در مدیریت پلتفرم ارز JUST، با ارائه نقدینگی درامد به دست بیارین که یکی دیگه از مزیت های ارز دیجیال جاست هست.

• معایب ارز دیجیتال جاست

یکی از معایب اصلی پروتکل JUST این هست که ارز دیجیتال جاست توسط برخی از کاربران بازار ارزهای دیجیتال مورد استقبال قرار نگرفته. همچنین این افراد اعتقاد دارن که بنیانگذار این ارز دیجیتال شخصی به نام جاستین سان هست و بهتره به جای اینکه روی پروتکل های مختلف تمرکز بکنه، روی یه پلتفرم تمرکز کنه و اون رو گسترش بده. علاوه بر این، بهتره بدونین که دارندگان توکن ترون مزیت های بیشتری نسبت به کاربران معمولی پروتکل جاست دارن که این کار نیز می تونه برای خیلی از افراد پیچیده باشه.

بررسی قیمت و اینده JUST:

ارز دیجیتال جاست چیست؟

بررسی قیمت و اینده جاست یکی از مواردی هست که سرمایه گذاران و معامله گران بازار ارزهای دیجیتال، با توجه به این معیارها اقدام به سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال جاست می کنند. همچنین همونطور که می دونین، بازار ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی زیادی داره و همین موضوع باعث شده تا بررسی قیمت و اینده JUST کار سختی بشه. به همین منظور ما در این بخش از مقاله ارز دیجیتال JUST چیست؟ به بررسی قیمت و اینده جاست می پردازیم تا بتونین با توجه به این اطلاعات بهترین تصمیم رو برای سرمایه گذاری و خرید جاست داشته باشین.

ارز دیجیتال جاست، دارای ویژگی ها و مزایایی هست که باعث شده معامله گران و سرمایه گذاران بازار ارزهای دیجیتال از اون به عنوان فرصتی خوب برای سرمایه گذاری استفاده کنند. همچنین از جمله از این مزایا میشه به این مورد اشاره کنیم که پروتکل جاست سریع و کارامد هست و از طرف دیگه انجام معامله ها در این پلتفرم و یا انتقال دادن دارایی ها با کارمزد بسیار پایین انجام میشن که این نیز باعث محبوبیت این ارز دیجیتال میشه و تقاضا برای خرید اون زیاد میشه، در نتیجه با افزایش تقاضا برای خرید جاست، میشه انتظار داشته باشیم تا قیمت و اینده JUST درخشان بشه.

بهتره بدونین که باید برای پیش بینی قیمت و اینده جاست، باید فاکتورها و عوامل زیادی رو مورد توجه قرار بدیم که از عوامل میشه وضعیت اقتصادی کشورها، اخبارها و رسانه ها، میزان تقاضا برای خرید این رمز ارز و اهداف تسم توسعه دهنده ارز JUST اشاره کنیم. همونطور که گفتیم، تیم توسعه دهنده ارز دیجیال جاست شامل اعضای تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال ترون هستن و یه تیم قوی متشکل از افراد با تجربه در حوزه بلاک چین هستن که با توجه به داشتن چنین تیمی، می تونیم انتظار داشته باشیم که اینده JUST درخشان میشه.

کیف پول ارز دیجیتال جاست:

ارز دیجیتال جاست چیست؟

بعد از به دست اوردن اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال جاست و بررسی قیمت و اینده JUST، احتمالا دوست داشته باشین تا روی ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنین و مقداری از این ارز دیجیتال رو خریداری بکنین. ولی بهتره قبل از اینکه به سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال JUST اقدام کنین، با انواع کیف پول ارز دیجیتال JUST اشنا بشین تا در ذخیره و نگهداری از ارز دیجیتال خودتون دچار مشکل و سردرگمی نشین. به همین منظور ما در این بخش از مقاله ارز دیجیتال JUST چیست؟ به معرفی و بررسی انواع کیف پول ارز دیجیتال JUST می پردازیم تا با والت هایی که از این رمز ارز پشتیبانی می کنند، اشنایی داشته باشین و با سطح امنیتی هر کدوم اشنا بشین.

همونطور که می دونین بازار ارزهای دیجیتال در سال های اخیر رشد قیمتی زیادی داشته و این موضوع باعث شده تا افراد زیادی وارد این بازار بشن و اقدام به سرمایه گذاری و خرید ارزهای دیجیتال کنند. همچنین این افراد همیشه با چالشی روبرو هستن و اون نیز پیدا کردن جایی امن برای ذخیره و نگهداری از ارزهای دیجیتال خودشون هست. بهتره بدونین که نگهداری ارز دیجیتال در صرافی کار درستی نیست و باید ارزهای دیجیتال خودتون رو در والت یا کیف پول های ارز دیجیتال مطمئن و با سطح امنیت بالا نگهداری کنین.

با گسترش بازار ارزهای دیجیتال کیف پول های زیادی به وجود اومدن تا افراد بتونن دارایی ها یا ارزهای دیجیتال خودشون رو در این والت ها ذخیره کنند. کیف پول های سخت افزاری نمونه هایی از والت های دیجیتالی هستن که سطح امنیتی زیادی دارن و اگه شما ارز دیجیتال زیادی دارین، توصیح می کنیم تا از این والت ها استفاده کنین. همچنین کیف پول های نرم افزاری نیز نمونه هایی از والت های دیجیتالی هستن که امنیت اون ها پایین تر از والت های سخت افزاری هست ولی به دلیل داشتن هزینه رایگان و رابط کاربری راحت، مورد استقبال قرار گرفتن. در ادامه به معرفی و بررسی انواع کیف پول ارز دیجیتال جاست می پردازیم.

کیف پول سخت افزاری لجر(Ledger):

ارز دیجیتال جاست چیست؟

یکی از انواع کیف پول ارز دیجیتال جاست، والت سخت افزاری لجر هست. Ledger نوعی والت سخت افزاری با سطح امنیت بالایی هست که توسط کمپانی لجر در دو نسخه لجر نانو اس و لجر نانو ایکس ساخته و عرضه بازار شد. همچنین والت سخت افزاری لجر نوعی کیف پولی هست که ظاهری شبیه به فلش داره و دارایی های و کلیدهای خصوصی شما رو در جسم فیزیکی با سطح امنیت بالا و به صورت افلاین نگهداری می کنه. بنابراین از اون جایی که کیف پول سخت افزاری لجر به صورت افلاین فعالیت می کنه، جزو دسته بندی کیف پول های سرد قرار می گیره و از این رو تونسته محبوبیت زیای به دست بیاره.

بهتره بدونین که کیف پول سخت افزاری لجر بر روی دستگاه خودش دو دکه فیزیکی داره که می تونین با استفاده از این دکمه ها، معاملات خودتون رو تایید و نهایی کنین. همچنین شما می تونین کیف پول سخت افزاری لجر رو با استفاده از کابل USB به کامپیوتر و با استفاده از کابل OTG به موبالتون متصل کنین و از خدمات اون استفاده کنین. همچنین این والت برای افزایش سطح امنیت دارایی کاربران، ویژگی های متعددی داره و یکی از این ویژگی ها این هست که شما هنگام راه اندازی والت، می تونین از این والت نسخه پشتیبان تهیه کنین تا در مواقع زوم از اون استفاده کنین.

کیف پول نرم افزاری تراست ولت (Trust Wallet):

ارز دیجیتال جاست چیست؟

یکی دیگه از انواع کیف پول ارز دیجیتال جاست، والت نرم افزاری تراست ولت هست. Trust Wallet نوعی کیف پول نرم افزاری هست که توسط شخصی به نام ویکتور رادچنکو که ساکن کشور اوکراین هست، راه اندازی و عرضه بازار شد. کیف پول نرم افزاری تراست ولت رابط کاربری راحتی داره و به این دلیل تونسته مورد استقبال خیلی از افراد قرار بگیره. همین موضوع نیز باعث شد تا صرافی بایننس این والت رو در سال 2018 خریداری کرد و این والت به عنوان کیف پول رسمی صرافی بایننس شناخته شد. اگه شما نیز قصد دارین تا از این والت استفاده کنین، می تونین این والت رو بر روی سیستم عامل های اندروید و IOS نصب کنین.

کیف پول نرم افزااری تراست ولت برای افزایش سطح امنیت دارایی ها و کلیدهای خصوصی کاربران ویژگی های امنیتی زیادی رو ارائه میده و همچنین این والت ادعا می کنه که به هیچ کدوم از ارزهای دیجیتال و کلیدهای خصوصی شما دسترسی نداره و تنها دارندگان والت، صاحب دارایی های خودشون هستن. علاوه بر این، بعد از نصب و راه اندازی کیف پول نرم افزاری تراست ولت، برای شما عبارت بازیابی داده میشه که می تونین زمانی که والتتون حذف شد یا گوشیتون شکست، دارایی ها و کیف پول خودتون رو بازیابی کنین. مقاله اموزش نصب و راه اندازی تراست ولت در سایت ایران بایننس قرار داره و می تونین در صروت لزوم اون رو مطالعه کنین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله ارز دیجیتال JUST چیست؟ اطلاعاتی در مورد ارز جاست، اینده JUST و کیف پول ارز دیجیتال JUST برای شما ارائه کنیم. همونطور که گفتیم، پروتکل جاست نوعی پلتفرمی هست که وظیفه اون توسعه پروتکل های دیفای مبتنی بر روی ترون هست و هدف اون این هست که راه حل های مالی رو به کاربران خودش ارائه بکنه. همچنین اگه قصد سرمایه گذاری و خرید ارز جاست رو دارین، می تونین از صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس استفاده کنین.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال جاست چیست؟ (بررسی کامل ارز جاستJUST)
  • من ترون بیشتر قبول دارم و یقین دارم در سال جدید رشد قابل توجهی خواهد کرد

سوال امنیتی :5+67 = ?