ارز دیجیتال فچ ای آی چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال Fetch.ai | بررسی آینده و تاریخچه FET

1402/06/25
ارز دیجیتال فچ ای آی چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال Fetch.ai | بررسی آینده و تاریخچه FET

تو دوره ای هستیم که همه دارن راجع به خرید ارز های دیجیتال حرف میزنن حتما شما هم در مورد بلاکچین (Blockchain) و ارز های دیجیتال (CryptoCurrency) چیزای مختلفی شنیدید. بر خلاف چیزی که عموم تصور می کنن بلاکچین فقط برای ارز های دیجیتال نیست و فقط یکی از کاربرد های اون مربوط به صنعت رمز ارز هاست. بلاکچین قابلیت این رو داره که در همه حوزه های علمی و صنعتی ادغام بشه و یک تحول اساسی ایجاد کنه. یکی از حوزه هایی که می تونه در ترکیب با بلاکچین در آینده بسیار تاثیر گذار باشه هوش مصنوعی (AI) هستش. در این مقاله قصد داریم یکی از ارز های دیجیتال با نام فچ ای آی که در جهت ادغام دو فناوری جدید و آینده دار هوش مصنوعی و بلاکچین پا به عرصه ظهور گذاشته رو براتون معرفی کنیم و در مورد مسائلی مثل ارز دیجیتال FET چیست؟ تاریخچه فچ ای آی، آینده فچ ای آی و روند قیمت FET صحبت کنیم.

تولد ارز های دیجیتال

ارز دیجیتال فچ ای آی چیست؟ | ارز دیجیتال چیست؟

از علم رمز نگاری برای نخستین بار در جنگ جهانی دوم برای انتقال پیام های نظامی استفاده می کردن. بعد ها رفته رفته دانش رمز نگاری تبدیل به یک شاخه پرطرفدار و پرکابرد در حیطه علوم کامپیوتر شد و در عرصه های دیگر هم استفاده هایی پیدا کرد. دیوید چام (David Chum) دانشمند امریکایی بود که برای اولین بار از واژه ارز دیجیتال استفاده کرد وی در ارتباط با مفهوم جدیدی تحت عنوان ارز های رمز نگاری شده توضیحاتی داد باعث شد تا بعد از اون متخصصان به این مفهوم توجه بیشتری کردن. رمز ارز ها در واقع یک نوع دارایی دیجیتال هستند که از فناوری رمز نگاری برای طراحی، تولید و انتقال اونا استفاده میشه. در دهه 90 میلادی فناوری بلاکچین به جهان معرفی شد که مبتنی بر توزیع و مدیریت غیر متمرکز داده ها بود. فناوری بلاکچین با این ایده و هدف ظهور پیدا کرد که مرکزیت گرایی و انحصار طلبی رو تضعیف کنه. به عبارتی بجای کنترل و مدیریت اطلاعات توسط عده ای محدود، شبکه اطلاعات توسط مجموعه کاربران شبکه مدیریت بشه. این ایده بعد ها تو حوزه های پولی و مالی هم نفوذ پیدا کرده و با ترکیب با علم رمزنگاری مفهوم رمز ارز ها رو شکل داد.

 در سال 2009 پس از وقوع بحران عظیم اقتصادی در جهان رمز ارز غیر متمرکزی به نام بیت کوین به عنوان اولین ارز رمزنگاری شده مبتنی بر فناوری بلاکچین توسط فردی ناشناس با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو با به عرصه تجارت جهانی گذاشت. اوایل کار به رمز ارز ها توجهی نشد و کسی براشون آینده ای متصور نبود، بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال با قیمت های ناچیز به شکل محدودی خرید و فروش میشد و با یک واحد بیت کوین میشد یه دونه پیتزا خرید. ولی در حال حاضر هممون می دونیم که بیت کوین چه قیمتی داره و مقبولیت و محبوبیت ارز های دیجیتال در دنیا به کجا رسیده. امروزه تقریبا همه این رمزارز ها و فناوری پشتیبانشون یعنی بلاکچین رو میشناسن، ارز های دیجیتال بازار چند میلیارد دلاری دارن و شرکت ها و سرمایه گذاران بزرگ سرمایه گذاری های کلانی در این حوزه کردن و مردم عادی هم با سرمایه های خرد و کلان خودشون درصدد کسب سود از این بازار هستن. با گذشت بیش از یک دهه از ظهور اولین ارز دیجیتال یعنی بیت کوین در حال حاضر هزاران نوع ارز دیجیتال متولد شدن که هر کدوم هدف خاصی رو برا خودشون دنبال می کنن و پروژه های مجزایی رو پی گرفتن. یکی از ارز های جدیدی که پا به عرصه گذاشته ارز دیجیتال فچ ای آی هستش که در این مقاله قصد داریم به طور اختصای در مورد این ارز صحبت کنیم.

ارز دیجیتال فچ ای آی چیست؟

ارز دیجیتال فچ ای ای چیست؟

فچ ای آی (Fetch.ai) یک پروژه هوش مصنوعی مبتنی بر فناوری بلاکچین هستش. در واقع فچ ای آی یک پروژه با چشم انداز و اهداف جهانیه که در این صدد هستش که بستری برای فعالیت های اقتصادی بدون دخالت انسان فراهم کنه. فچ ای آی در حال طراحی پلتفرمی هست که بتونه به شکل خود مختار عمل کنه.قراره این پلتفرم از طریق الگوریتم های هوش مصنوعی یاد بگیره و تکامل پیدا کنه و با تعامل با بقیه سیستم های هوش مصنوعی راه حل هایی برای موضوعات پیچیده ارائه بده. فچ قصد داره این فرآیند رو در فضای اینترنت اشیا (Internet Of Things) شروع کنه و با اتصال جمعی الگوریتم های هوش مصنوعی و نود های اینترنت اشیا یادگیری اعضای متصل به اینترنت اشیا رو ممکن کنه. پروژه فچ ای آی ارز دیجیتال مخصوص خودش به نام فچ ای ای با نماد اختصاری  FET رو در سال 2019 و در بخش Launchpad صرافی بایننس ارائه داد که البته بلاکچین اختصاصی خودش رو نداره و با استاندار  ERC-20 در بستر بلاکچین اتریوم فعالیت می کنه. برای آشنایی بیشتر با پروژه فچ ای آی دو مفهوم هوش مصنوعی و اینترنت اشیا رو که در ارتباط تنگاتنگ با پروژه فچ هستن، در ادامه بیشتر توضیح میدیم.

ویژگی های ارز دیجیتال فچ ای آی

در دنیای دیجیتال امروزی، ارزهای دیجیتال فاکت‌ای ای آی (FCAI) به عنوان یک پیشرو در این حوزه شناخته می‌شوند. یکی از ویژگی‌های برجسته این ارزها، قابلیت شفافیت بالاست. با استفاده از فناوری بلاکچین، تراکنش‌ها و اطلاعات مربوط به آنها به صورت عمومی قابل مشاهده هستند، این امر باعث افزایش اعتماد عمومی به سیستم می‌شود. علاوه بر این، ارزهای دیجیتال FCAI قابلیت انتقال سریع و پرداخت‌های آنلاین را فراهم می‌کنند. به عنوان مثال، برای انجام یک تراکنش بین المللی، نیازی به واسطه‌های مالی تقلبی یا هزینه‌بر نیست، و پرداخت به صورت آنلاین و بدون محدودیت زمانی امکان‌پذیر است. همچنین ارزهای دیجیتال FCAI قابلیت برقراری ارتباط مستقیم با برنامه‌های کاربردی دیگر را دارند، این امکان به کاربران می‌دهد تا از خدمات متنوعی مانند تجارت الکترونیک، حمایت از افراد آسیب پذیر و یا حتی انتقال اموال استفاده کنند. به طور خلاصه، ویژگی‌های ارزهای دیجیتال FCAI شامل شفافیت، امکان سرعت انتقال و پرداخت، و امکان ارتباط با برنامه‌های کاربردی دیگر است. این ویژگی‌ها باعث می‌شوند که این ارزها محبوبیت بیشتری بین کاربران و سازمان‌ها پیدا کنند و نقش مهمی در آینده پول و ارزهای دیجیتال ایفا کنند.

هوش مصنوعی چیست؟

ارز دیجیتال فچ ای آی چیست؟ | هوش مصنوعی چیست؟

اشاره کردیم که پروژه فچ ای آی یک پروژه مبتنی بر هوش مصنوعی هستش که با بلاکچین ادغام شده. خب حالا این هوش مصنوعی چیه اصلا و چه اهدافی داره؟ هوش مصنوعی یکی از شاخه های جدید و چالش برانگیز علوم کامپیوتر هستش. طراحی و ساخت ماشین ها و سیستم هایی که همانند انسان فکر می کنن و تصمیم میگیرن هدف فناوری هوش مصنوعیه. هوش مصنوعی در یک دهه اخیر پیشرفت چشمگیری داشته و غول های فناوری در دنیا سرمایه گذاری عظیمی روی این حوزه کردن. هوش مصنوعی فقط اختصاص به فیلم های علمی تخیلی با محوریت ربات های انسان نما نداره و در حال حاضر شرکت های بزرگ فناوری مثل گوگل، تسلا،سامسونگ و... در رقابت نزدیکی با هم در حوزه هوش مصنوعی قرار دارن و هرزگاهی اخبار رونمایی جدیدی از این شرکت ها در زمینه هوش مصنوعی رو می شنویم. اگر بخوایم ده حوزه پرنفوذ و تاثیر گذار فناوری در یکی دو دهه آینده رو لیست کنیم، قطعا هوش مصنوعی و بلاکچین هر دو جز لیست خواهند بود. فچ ای آی قصد داره که این دو حوزه نوظهور و جذاب رو با هم ادغام کنه و مزایای هر دوشون رو توام با هم ارائه بده.

مفهوم اینترنت اشیا (IOT) چی هست؟

ارز دیجیتال فچ ای آی چیست؟ | اینترنت اشیاء چیست؟

پروژه فچ ای آی قصد داره که اهداف خودش رو اول از همه در بستر اینترنت اشیا محقق کنه. با مفهوم هوش مصنوعی آشنا شدیم و فهمیدیم که قدرت تفکر و تصمیم گیری انسانی دادن به ماشین ها و سیستم ها هدف و غایت هوش مصنوعی هستش. اما خب اینترنت اشیا که قراره این الگوریتم های هوش مصنوعی در اون اجرا بشه چیه؟ اینترنت اشیا به اختصار IOT به دستگاه های فیزیکی متصل به هم گفته میشه که در یک گستره جغرافیایی اطلاعات رو جمع آوری و با بقیه دستگاه ها به اشتراک میذارن. این گستره جغرافیایی می تونه محیط یک آپارتمان، فضای یک محله، یک شهر و حتی کل جهان باشه. تقریبا هر چیزی که بتونه به نحوی به اینترنت متصل بشه بخشی از اینترنت اشیا تلقی میشه. لزما اجزا تشکیل دهنده شبکه اینترنت اشیا کامپیوتر ها سرور  ها نیستن. لوازم خانگی، ابزار آلات کشاورزی، ماشین ها و هر وسیله ای که بتونه با ماژول هایی به اینترنت متصل بشه و قابلیت کنترل از راه دور و تبادل اطلاعات داشته باشه جزئی از شبکه اینترنت اشیاست. با فناوری IOT میشه همه دستگاه ها رو یکپارچه مدیریت کرد و بازدهی و  عملکرد سیستم ها و دستگاه ها که مرتبا در تعامل با همدیگه هستن رو افزایش داد. در اصل مزایای فناوری IOT در کاهش هزینه ها، صرفه جویی در زمان و افزایش بهره وری هستش.

تاریخچه FET

ارز دیجیتال فچ ای آی چیست؟ | تاریخچه ی FET

پروژه فچ ای آی از یک استارت اپ مستقر در انگلستان در سال 2017 کلید خورد. شرکت های uVue و itzMe  با هم ادغام شدند و فچ ای آی متولد شد. همایون شیخ (Humayun Sheikh) و توبی سیمپسون ( Toby Simpson) بنیان گذاران این پروژه بودن. در حال حاضر تیم توسعه فچ شامل 26 متخصص هوش مصنوعی و نرم افزار میشه، همایون شیخ هم اکنون مدیر عامل پروژه فچ بوده و از بنیان گذاران uVue و itzMe  و Mettalex به شمار می رود. توبی سیمپسون هم در حال حاضر عهده دار مسئولیت مدیر اجرایی فچ هستن و در گذشته مدیر تیم طراحی DeepMind معروف بوده و هم در مقطعی مدیریت فنی Ososim Limited رو برعهده داشته. توماس هایین(Thomas Hain) متخصص یادگیری ماشین و استاد دانشگاه شفیلد از دیگر اعضای صاحب نام تیم پروژه فچ هستش. در سال 2019 پروژه فچ و ارز رسمی اون با نماد FET در لانچ پد بایننس معرفی شد و فچ به طور رسمی با به عرصه ظهور گذاشت.

نقشه راه پروژه فچ ای آی (FET)

توکن FET  در فوریه 2019 معرفی شد و به موازات اون قرارداد هوشمند FET که بر پایه استاندار ERC-20 هستش پیاده سازی شد. ارتقا مداوم قرارداد ERC-20 این پروژه امکان همکاری پیوسته بین اتریوم و نسخه اصلی شبکه فچ را در ارتباط با کنترل غیر متمرکز عملکرد های شبکه رو فراهم می کنه. در سال 2020 شبکه آزمایشی شروع به کار کرد که هدف اون پیش بینی و بررسی زمینه های قابل بهبود قبل از شروع به کار نسخه اصلی بود. انتشار نسخه اصلی شبکه فچ به مارس 2021 موکول شد که شامل راهنمای یکپارچه با Tendermint بود و پروسه اجماع و تایید تراکنش ها رو تسریع می کرد. فچ یک شبکه تشویقی یا انگیزشی هم در دست راه اندازی داره با هدف اینکه دارندگان توکن FET قادر به ایجاد گره، اعتبار سنجی و سایر فعالیت های مدیریتی باشن.

رسالت پروژه فچ ای آی

تیم توسعه این پروژه فچ رو عنصر اصلی سازنده بازار های غیرمترکز داده های دیجیتال در آینده معرفی می کنن. بر اساس مفهومی که Fetch ارائه میده اغلب وظایف و کار های زندگی در واقع توسط عوامل نرم افزاری خودمختار که قادرن به درستی فکر کنن و تصمیم بگیرن انجام خواهد شد. پلتفرم فچ در تلاشه که سیستم های متمرکز رو که مسئولیت کارهایی مثل تحویل داده یا رزرو بلیط هواپیما رو برعهده دارن با سیستم های غیرمتمرکز و متن باز (Opensource) جایگزین کنه. سیستم هوش مصنوعی فچ قادر به استفاده از هوش مصنوعی خود در روند تصمیم گیری هم برای خود و هم برای کاربران شبکه فچ هستش. کاربران از بین افراد، شرکت ها و یا نهاد های دولتی انتخاب می شوند. در حالیکه که وظایفی که نماینده هوش مصنوعی می تونه انجام بده نامحدوده و از رزرو بلیط هواپیما گرفته تا توسعه مدل های هواشناسی و بهینه سازی زنجیره تامین رو می تونه در بر بگیره.

مزایا و معایب پروژه Fetch

دو مزیت عمده میتونیم برای پروژه فچ ای آی در نظر بگیریم که عبارتند از:

  1. نماینده یا عامل اقتصادی خود مختار که یک مفهوم جدید در هوش مصنوعی و دنیای فناوری به حساب میاد و پتانسیل بالایی برای جذب توجهات و سرمایه ها داره.
  2. تیم توسعه تشکیل شده از متخصصان صاحب نام هوش مصنوعی هستش و مشاوران با تجربه ای هم جذب پروژه شده.

از دید کارشناسان فچ چند عیب زیر رو هم داره که اگر برطرف بشه سرعت پیشرفت پروژه بسیار بالا خواهد رفت:

  1. عدم تجربه کافی در رابطه با تکنولوژی بلاکچین بین اعضای تیم پروژه
  2. به سرقت رفتن تعدادی از توکن های FET در جریان هک شدن صرافی کوکوین (kuCoin)
  3. با اینکه زمان زیادی از استارت پروژه میگذره ولی همچنان پیشرفت قابل توجهی رو در مسیر پروژه شاهد نیستیم.

قیمت FET و آینده FET چگونه است؟

قیمت FET و آینده FET چگونه است؟

در حال حاضر ارزش کل بازار ارز دیجیتال Fetch.ai (FET) حدود 538 میلیون دلار هستش که با سهم 0.02 درصدی از بازار در رتبه 121 مارکت ارز های دیجیتال قرار میگیره. 746 میلیون واحد از توکن های FET عرضه شده که روزانه در حدود 107 میلیون دلار از این توکن ها در صرافی ها بین کاربران معامله میشه. اوج قیمت فچ ای آی رو چند روز پیش در سپتامبر 2021 شاهد بودیم که قیمت فچ ای آی معادل 1.04 دلار شده بود. هم اکنون که این مقاله در اواخر سپتامبر 2021 داره نگارش میشه قیمت Fetch.ai 30 درصد پایین تر از سقف قیمتی خودش روی عدد 0.7 دلار قرار داره. اگر بخوایم در یک سال اخیر روند قیمت FET رو بررسی کنیم باید بگم که در یک سال اخیر قیمت فچ ای آی بیش از 900 درصد رشد داشته و به عبارتی ارزشش ده برابر شده. در ارتباط با آینده FET هم باید گفته بشه که ایده و اهداف پروژه بسیار جذاب، کاربردی و آینده داره ولی نیاز به گذر زمان وجود داره تا مشخص بشه پروژه فچ تا چه حد در رسیدن به این اهداف موفق خواهد شد. یک سری از سایت ها و کارشناسان معروف صنعت ارز های دیجیتال پیش بینی هایی نسبت به آینده فچ ای آی انجام دادن که بعضیاشونو با هم در ادامه بررسی می کنیم.

  • وب سایت DigitalCoinPrice نظر مثبتی نسبت به این ارز دیجیتال داره و پیش بینی می کنه در آینده قیمت Fetch.ai  به فراتر از 1.5 دلار برسه.
  • وب سایت CryptoCyrrencyPricePrediction  بیشتر از دیجیتال کوین پرایس نسبت به آیند فچ ای آی خوش بین بوده و پیش بینی کرده قیمت Fetch.ai در آینده به بیش از 5 دلار میرسه.
  • وب سایتWalletInvestor  معتقده که ارز دیجیتال Fetch.ai برای سرمایه گذاری بلند مدت مناسبه و در کوتاه مدت سود آنچنانی نخواهد داد.

ارز FET از کجا بخریم؟

ارز FET از کجا بخریم؟ | ارز دیجیتال فچ ای ای چیست؟

اگر آینده Fetch.ai رو روشن می بیند و مایل به سرمایه گذاری روی این رمز ارز هستید و براتون سواله که ارز فچ ای آی از کجا بخریم؟ باید بگم که در این قسمت از مقاله راه و ورش خرید این رمز ارز رو با هم مرور می کنیم. همونطور که می دونید بیشترین حجم معاملات رمز ارز ها در بستر صرافی ارز دیجیتال انجام میشه. طبق داده هایی که در دسترسه حدود 40 درصد معاملات ارز دیجیتال FET در پبتفرم صرافی بایننس هستش و 60 درصد بقیه بین بقیه صرافی ها توزیع شده. صرافی بایننس بزرگ ترین و معروف ترین صرافی ارز دیجیتاله اما متاسفانه به کاربرانی که با آی پی ایرانی وارد میشن خدمات ارائه نمیده و حساب کاربریشون رو مسدود می کنه. سابقا یک سری از کاربران با استفاده از vpn و vps اقدام به هویت سازی جعلی و دریافت آی پی یک کشور خارجی رو می کردن و با این طریق وارد صرافی بایننس میشدن. از زمانی که بایننس احراز هویت برای همه کاربران خودش رو اجباری کرده عملا ایده هویت سازی مجازی هم منتفی شده و کاریش نمیشه کرد. یک سری دیگه از صرافی های خارجی هستن که خدماتی به کاربران ایرانی ارائه میدن ولی ریسک مسدود شدن حساب کاربری و اعمال محدودیت بر آی پی های ایرانی همچنان وجود داره. خب پس با این وضعیت ارز FET از کجا بخریم و چطوری؟ خوشبختانه در سال های اخیر صرافی های ارز دیجیتال داخلی زیادی تاسیس شدن که خدمات خوبی به کاربران ایرانی ارائه میدن و باعث شدن که کاربران از مزایای بازار پرسود و جذاب کریپتوکارنسی بی بهره نباشن.

 صرافی ایران بایننس با 5 سال سابقه در ارائه پلت فرم های هوشمند معاملاتی و پشتیبانی بیش از 600 نوع ارز محبوب و پرطرفدار بازار که ارز دیجیتال FET هم یکی از اوناست، فرصت بهره مندی و فعالیت مطمئن برای کاربران ایرانی رو فراهم کرده. برای استفاده از خدمات صرافی ایران بایننس کافیه ثبت نام کنید و بعد از طی مراحل احراز هویت (احراز هویت برای جنبه های قانونی کار و پیشگیری از مشکلات احتمالی در آینده انجام میشه) اقدام به خرید FET یا هر ارز دیگه ای کنید. تیم پشتیبانی ایران بایننس هم 24 ساعته فعال هستش و به سوالات و مشکلات پیش اومده در اسرع وقت پاسخ میده.

کیف پول های ارز دیجیتال Fetch.ai

کیف پول های ارز دیجیتال Fetch.ai | ارز دیجیتال فچ ای آی چیست؟

همونطور که می دونید بعد از خرید فچ ای آی یا اصلا هر ارز دیجیتال دیگه ای نیازمند یک کیف پول امن برای نگه داری از دارایی هاتون هستید. توکن FET بر اساس استاندار ERC_20 پلتفرم اتریوم هستش و از این رو توسط اکثر کیف پول هایی که برای توکن های ERC-20 هستند پشتیبانی میشه. در این قسمت چند تا از کیف پول هایی که ارز دیجیتال فچ ای آی رو پشتیبانی میکنن و امنیت خوبی دارن و همین طور کاربر پسند تر هستن رو براتون معرفی می کنیم.

کیف پول تراست ولت (Trust Wallet):

یکی از معروف ترین و پرکاربرد ترین کیف پول های نرم افزاری که هم از لحاظ امنیت و هم از لحاظ سهولت کاربری در رتبه خوبی قرار داره. تراست ولت کاملا رایگانه و در دنیا توسط 5 میلیون کاربر استفاده میشه و تاکنون هم مشکل خاصی از این کیف پول گزارش نشده. این کیف پول که در مالکیت شرکت بایننس هستش طیف زیادی از ارز های مختلف من جمله توکن FET رو پشتیبانی می کنه.

کیف پول متامسک (Meta Mask):

از دیگر کیف پول های معروف ERC-20 هستش که هم به شکل نرم افزار موبایلی و هم به شکل افزونه مرورگر وب قابل استفاده هستش. متامسک علاوه بر اینکه رایگانه رابط کاربری ساده ای داره و هم توسط افراد مبتدی و هم افراد حرفه ای می تونه مورد استفاده قرار بگیره.

کیف پول اتمیک (Atomic Wallet):

یک کیف پول متن باز (OpenSource) که به داشتن امنیت بالا معروفه. اتمیک ولت هم تمام کوین ها و توکن های استاندارد ERC-20 از جمله توکن FET رو پشتیبانی می کنه. کار باهاش راحته و ارز های زیادی رو هم پشتیبانی می کنه و مثل اکثر کیف پول های نرم افزاری رایگانه.

کیف پول سخت افزاری لجر (Ledger):

کیف پول های سخت افزاری از لحاظ امنیت در رتبه یک بین کیف پول های دیگه قرار میگیرن. در این نوع کیف پول ها کلید های خصوصی بر روی سخت افزار دستگاه بخصوصی نگه داری میشه و از راه دور کسی نمی تونه بهش دسترسی داشته باشه. در حال حاضر کیف پول لجر نانو اس (Ledger Nano S) معروف ترین کیف پول سخت افزاری در دنیای رمز ارز هاست که با قیمت حدودا 60 یورو تاکنون به تعداد 1 میلیون دستگاه از اون به فروش رفته.

سخن پایانی

ارز دیجیتال FET و پروژه فچ ای آی رو بررسی کردیم. از لحاظ تئوری و طبق اهدافی که تیم توسعه دهنده پروژه بیان کردن، فچ ای آی و ارز دیجیتالش یک پلتفرم آینده دار هستش، ولی چیزی که مهم و تعیین کنندست اینه که ببینیم با گذر زمان این ادعا ها و اهداف پروژه تا چه حد محقق میشه. برای خرید و سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال FET اخبار بنیادی و روند پیشرفت پروژه رو پیگیری کنید و با بررسی همه جوانب در نهایت تصمیم گیری کنید. اگر قصد خرید هم داشتید صرافی ایران بایننس این ارز رو پشتیبانی می کنه و امکانات خرید و فروشش رو فراهم کرده.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال فچ ای آی چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال Fetch.ai | بررسی آینده و تاریخچه FET
سوال امنیتی :5+40 = ?