ارز دیجیتال لایت کوین Litecoin چیست؟ (بررسی کامل ارز LTC)

1401/06/16
ارز دیجیتال لایت کوین Litecoin چیست؟ (بررسی کامل ارز LTC)

در مقاله ارز دیجیتال لایت کوین چیست؟ قصد داریم به بررسی صفر تا صد ارز LTC بپردازیم، که شامل ارز دیجیتال لایت کوین چیست؟، نحوه عملکرد ارز Litecoin، آینده لایت کوین، قیمت LTC، کیف پول ارز دیجیتال LTC و... است. اما قبل از شروع موضوع اصلی مقدمه ای بر ارزهای دیجیتال ارائه می کنیم.

ارز دیجیتال یا رمزارز، پولی هست که با کمک الگوریتم‌های رمزنگاری‌شده بین کاربران مبادله میشه. رمزنگاری شدن این پولِ دیجیتال، باعث تفاوت در پول فیات (اسکناس‌های فعلی مثل دلار) و جلوگیری از جعل کردن هست. بیشتر ارزهای دیجیتال بر پایه شبکه‌های غیرمتمرکز مبتنی بر فناوری بلاک چین هستن؛ یعنی دفتر توزیع‌شده‌ای که توسط یک شبکه مجازی مدیریت میشه. یکی دیگر از ویژگی‌های مشخص ارزهای دیجیتال این هست که مالک خاصی ندارن. این ویژگی باعث می‌شه تا از دست‌کاری و مداخلات دولت‌ها مصون بمونن. بنابراین ارزهای دیجیتال، رمزنگاری‌شده هستن و امکان پرداخت امن رو به‌صورت آنلاین فراهم می‌کنن.

 اکثر رمزارزها به صورت توکن‌های مجازی ارائه و با ورودی اطلاعات وارد فضایی به نام دفترکل میشن. رمزنگاری به الگوریتم‌ها و تکنیک‌های رمزگذاری مختلفی گفته میشه که از این ورودی‌ها محافظت می‌کنن، مثل رمزگذاری منحنی بیضوی، جفت کلید عمومی_خصوصی و توابع هش. بازار ارزهای دیجیتال دریای وسیعی از ارزهای متنوع با ویژگی های منحصربفرد هست که هرکسی با تحقیق و مطالعه تصمیم به خرید ارز دیجیتال و سرمایه گذاری می گیره. احتمالا در بین ارزهای دیجیتال با ارز دیجیتال Litecoin برخورد داشتین و می خواین اطلاعاتی در مورد این ارز کسب کنین، به این منظور ما در مقاله ارز دیجیتال LTC چیست؟ اطلاعاتی در مورد اینده لایت کوین و کیف پول ارز دیجیتال LTC برای شما ارائه می کنیم.

ارز دیجیتال لایت کوین Litecoin چیست؟

ارز دیجیتال لایت کوین Litecoin چیست؟

ارز Litecoin (لایت کوین) با نماد اختصاری LTC یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال هست که با ارزش بازار حدود 7.2 میلیارد دلار، در رتبه 21 بازار قرار داره و سهم 0.39 درصدی از کل بازار رو در اختیار داره. لایت کوین (LTC) یک ارز دیجیتال هست که در سال 2011، دو سال پس از بیت کوین، توسط یک مهندس سابق گوگل به نام چارلی لی تأسیس شد. مثل بیت کوین، لایت کوین بر اساس یک شبکه پرداخت جهانی منبع باز هست که توسط هیچ مرجع مرکزی کنترل نمیشه. لایت کوین از جنبه‌هایی مانند نرخ تولید بلوک سریع‌تر و استفاده از Scrypt به عنوان طرح اثبات کار (PoW) با بیت‌کوین متفاوت هست. مقاله ارز دیجیتال بیت کوین چیست می تونه اطلاعات کاملی در مورد بیت کوین بهتون بده.

 ارز LTC یکی از اولین آلت کوین‌ها ست که از کد منبع باز اصلی بیت‌کوین مشتق شده. در ابتدا رقیب قدرتمندی برای بیت کوین بود. با این حال، از اونجایی که بازار ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر با عرضه‌های جدید بسیار اشباع‌تر و رقابتی‌تر شده، محبوبیت لایت کوین تا حدودی کاهش یافته. ارز لایت کوین همیشه به عنوان واکنشی به بیت کوین در نظر گرفته شده. در واقع، زمانی که لی اولین بار لایت کوین رو در یک فروم محبوب بیت کوین اعلام کرد، اون رو «نسخه لایت بیت کوین» نامید. به همین دلیل، لایت کوین بسیاری از ویژگی‌های مشابه بیت کوین رو داره، در حالی که برخی از جنبه‌های دیگه رو که تیم توسعه احساس می‌کردن، می‌تونست بهبود ببخشه، تطبیق و تغییر بده. مثل سایر ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز، لایت کوین توسط دولتی صادر نمیشه، که از نظر تاریخی تنها نهادی بوده که جامعه برای انتشار پول به اون اعتماد داره. لایت‌کوین‌ها به‌جای اینکه توسط بانک مرکزی تنظیم بشن و در دفتر حکاکی و چاپ منتشر بشن، توسط یک رویه ارز دیجیتال پیچیده به نام استخراج ایجاد میشن که شامل پردازش فهرستی از تراکنش‌های لایت‌کوین هست.

برخلاف ارزهای سنتی، عرضه لایت کوین ثابت هست و هرگز بیش از 84 میلیون لایت کوین در گردش وجود نخواهد داشت. هر 2.5 دقیقه، شبکه لایت کوین یک بلوک جدید ایجاد می کنه. بلوک توسط نرم افزار استخراج، تایید میشه و برای هر شرکت کننده سیستم (به نام ماینر) که می خواد اون رو ببینه قابل مشاهده هست. زمانی که یک ماینر اون رو تأیید می کنه، بلوک بعدی وارد زنجیره میشه که رکوردی از هر تراکنش لایت کوین انجام شده. برای استخراج لایت کوین مشوق‌هایی وجود داره: اولین ماینری که با موفقیت یک بلوک رو تأیید می‌کنه، 12.5 لایت کوین پاداش می‌گیره. که در آگوست 2019، نصف شد و نصف شدن در فواصل منظم تا استخراج 84 میلیونمین لایت کوین ادامه خواهد داشت.

بنیانگذاران لایت کوین:

ارز دیجیتال لایت کوین Litecoin چیست؟

در این بخش از مقاله ارز دیجیتال لایت کوین چیست؟ به معرفی بنیان گذاران و تاریخچه ارز لایت کوین می پردازیم. چارلی لی در سال 2011 لایت کوین رو به عنوان جایگزینی سبک برای بیت کوین توسعه داد. چشم انداز وی ایجاد یک آلت کوین با سرعت تراکنش های برق آسا و مطلوب برای ماینرها بود. لی، مهندس سابق گوگل، راه اندازی این کوین رو از طریق انجمن بیت کوین اعلام کرد. او و دیگر توسعه دهندگان ادعا کردن که قصد اصلی اونها ساخت نقره برای بیت کوین بوده. هر دو کوین BTC و LTC مفهوم اصلی اثبات کار رو به اشتراک می ذارن. هر دو لایت کوین و بیت کوین شباهت های کمی دارن. این موارد شامل نحوه ایجاد، ذخیره و استخراج سکه هست. همه فرآیندها مشابه هستن اما بر اساس کارایی متفاوت هستن. لایت کوین از یک سافت فورک ایجاد شد. 

نحوه عملکرد ارز LTC:

ارز دیجیتال لایت کوین Litecoin چیست؟

احتمالا نحوه کار و عملکرد ارز لایت کوین براتون سوال شده. برای پاسخگویی به این سوال می تونیم بگیم که لایت کوین یک ارز مجازی همتا به همتا (P2P) هست، به این معنی که توسط یک مرجع مرکزی اداره نمیشه. پلتفرم Litecoin پرداخت‌های فوری و تقریباً صفر رو ارائه می‌کنه که می‌تونه توسط افراد یا مؤسسات در سراسر جهان انجام بشه. بیت کوین، لایت کوین و بسیاری دیگه از ارزهای دیجیتال از الگوریتم اثبات کار (PoW) برای ایمن سازی شبکه های خودشون استفاده می کنن. اساساً، PoW مستلزم این هست که یکی از طرفین به همه طرف های دیگه شرکت کننده در شبکه ثابت کنه که مقدار مورد نیاز تلاش محاسباتی صرف شده. برخلاف بیت‌کوین که از الگوریتم هش‌سازی SHA-256 PoW استفاده می‌کنه، لایت‌کوین از الگوریتم Scrypt PoW کم‌مصرف منابع استفاده می‌کنه.

تفاوت Litecoin با (BTC vs LTC) Bitcoin:

ارز دیجیتال لایت کوین Litecoin چیست؟

• مهم ترین تمایز بین لایت کوین و بیت کوین، الگوریتم های رمزنگاری متفاوتی هست که هر کدوم از اونها استفاده می کنن. بیت کوین از الگوریتم SHA-256 استفاده می کنه، در حالی که لایت کوین از الگوریتم جدیدتری به نام Scrypt استفاده می کنه.

• لایت کوین در مقایسه با بیت کوین مزایای ذاتی داره. این با هدف اولویت بندی سرعت تراکنش تاسیس شد و این دلیل اصلی محبوبیت اون هست. میانگین زمان تایید تراکنش شبکه بیت کوین در حال حاضر کمتر از 9 دقیقه برای هر تراکنش هست، در حالی که لایت کوین تقریباً 2.5 دقیقه هست. شبکه لایت کوین به دلیل زمان کوتاه‌تر تولید بلوک می‌تونه تراکنش‌های بیشتری رو انجام بده.

• Bitcoin دارای ارزش بازار به طور قابل توجه بیشتری از Litecoin هست. تا 31 آگوست 2021، ارزش کل بیت کوین های در گردش حدود 1 تریلیون دلار بود، در حالی که ارزش بازار لایت کوین حدود 11.9 میلیارد دلار بود. ارزش بازار بیت کوین هنوز از سایر ارزهای دیجیتال کمتر هست.

• هر دو بیت کوین و لایت کوین دارای منابع ثابت هستن. با این حال، عرضه بیت کوین تنها به 21 میلیون سکه محدود شده، در حالی که کل عرضه ثابت لایت کوین 84 میلیون سکه هست.

استخراج لایت کوین (Litecoin Mining):

استخراج لایت کوین

همونطور که اشاره کردیم یکی از تفاوت های اساسی بیت کوین و لایت کوین در الگوریتمی هست که این دو به منظور رمزگشایی بلاک ها مورد استفاده قرار میدن. در واقع برای انتشار هر کوین در شبکه مساله ای پیچیده باید حل بشه و پس از اون زمانی که تراکنش انجام بشه در کنار تراکنش های تایید شده دیگه در یکی از بلاک ها قرار می گیره.

کامپیوترهایی که به اونها استخراج گر گفته میشه، با استفاده از سخت افزارهایی شامل CPU یا GPU به حل مسائل پیچیده محاسباتی می پردازن. در واقع اطلاعات داخل هر بلاک از طریق الگوریتمی رمزگذاری شده که قبلا اشاره کردیم در اختیار این سخت افزارها قرار می گیره تا اونها بتونن مسائل رو حل کنن. هر بار که بلاکی رمزگشایی بشه، استخراج گران به عنوان پاداش LTC دریافت می کنن. اکثرا افرادی که به دنبال عملیات استخراج هستن، به استخرهای استخراج می پیوندن تا از این طریق قدرت محاسباتی خودشون رو با دیگران به صورت گروهی به اشتراک بذارن و بتونن مسائل رو سریع تر رمزگشایی نموده و پاداش دریافت کنن. مقاله استخراج بیت کوین چیست؟ هم در این زمینه میتونه برای شما مفید باشه.

مزایا و معایب ار لایت کوین LTC

ارز دیجیتال لایت کوین Litecoin چیست؟

در این پارت از مقاله ارز دیجیتال Litecoin چیست؟ ارز لایت کوین نیز مانند سایر ارزهای دیجیتال دارای مزایا و معایبی هست که به بررسی مزایا و معایب ارز LCT می پردازیم که جزو مهم ترین فاکتورهای مطالعات ارزها هستن.

مزایای ارز دیجیتال LTC:

• قابلیت انتقال وجوه به صورت بین‌المللی بدون نیاز به روند نقل و انتقالات پرهزینه سنتی، که انجام اون برای دورترین نقاط هم تنها چند دقیقه زمان می‌بره.

• ایجاد کیف پول لایت‌کوین و پذیرش وجوه از طریق اون آسون هست. فقط کافیه برنامه اون رو نصب کنین و کلید خصوصی خودتون رو در مکانی امن (نه در لپ‌تاپ یا تلفن همراهتون) ذخیره کنین.

• زمانی که صحبت از کنترل حجم بالای تراکنش‌هاست، لایت‌کوین در این زمینه به خوبی عمل می‌کنه. لایت‌کوین برای کاربرانی که به تائیدهای فوری و هزینه تراکنش‌های کم‌نیاز دارند، بسیار مناسب هست.

• لایت کوین از الگوریتمی استفاده می‌کنه که با استفاده از این نوع فناوری، قادر هست 4 برابر شبکه بیت کوین در سال کوین تولید کنه.

• طراحی غیرمتمرکز اون باعث شده تا بدون داشتن مسائل ناشی از مسافت (که سرورها یا ISP با اون رو به رو هستن)، به سراسر جهان دسترسی پیدا کنه.

• شما می‌تونین با خرید ماینر برای خودتون، از این شبکه پشتیبانی کرده و دسترسی محلیتون رو افزایش بدین.

 معایب ارز دیجیتال LTC:

• فرآیند ماینینگ نیازمند صرف انرژی بالا هست.

• لایت‌کوین به اندازه ارزهای دیجیتال دیگه ای مثل بیت کوین و یا ارزهای فیات موردپذیرش قرار نگرفته.

• تخمین ارزش آتی اون ‌یک چالش هست و ممکنه در صورت کاهش ارزش اون مجبور باشین، سراغ ارز دیگه ای برید.

• برای حفظ امنیت کوین خود نیاز به دانش فنی دارین.

ویژگی های خاص ارز Litecoin: 

ارز دیجیتال لایت کوین Litecoin چیست؟

همونطور که در ابتدای مقاله نیز گفتیم، با گسترش بازار کریپتوکارنسی ارزهای دیجیتال زیادی به وجود اومدن و هر کدوم به دلیل داشتن ویژگی های خاص خودشون، محبوبیت زیادی به دست اوردن. ارز دیجیتال لایت کوین نیز ویژگی های زیادی داره و به همین منظور ما در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال لایت کوین چیست؟ اطلاعاتی در مورد ویژگی های ارز دیجیتال لایت کوین برای شما ارائه می کنیم.

• استخراج ارز دیجیتال با نرخی که برای ماینرها ارزشمند هست، نیازمند حجم عظیمی از قدرت پردازشی هست که از سخت افزار تخصصی برخورداره. واحد پردازش مرکزی (CPU) در اکثر رایانه‌های شخصی برای استخراج بیشتر ارزهای دیجیتال به اندازه کافی سریع نیست. با این حال، لایت کوین رو می‌توان از اکثر ارزهای دیجیتال دیگر متمایز کرد، زیرا می‌توان ارز لایت کوین رو با رایانه‌های شخصی استخراج کرد. با این حال، هرچه ظرفیت ماشین برای استخراج بیشتر باشه، شانس بیشتری برای کسب درآمد با ارزش برای یک ماینر وجود داره.

• هر ارزی، حتی دلار آمریکا یا شمش طلا فقط به اندازه ای ارزشمند هست که جامعه فکر می کنه. اگه فدرال رزرو شروع به گردش بیش از حد اسکناس کنه، ارزش دلار در کوتاه مدت کاهش می یابد. این پدیده فراتر از ارز هست. هر کالا یا خدماتی هر چه آسون تر و ارزون تر در دسترس باشه، ارزش کمتری پیدا می کنه.

• سازندگان لایت کوین از همان ابتدا متوجه شدن که برای یک ارز جدید شهرت در بازار دشوار هست. اما با محدود کردن تعداد لایت کوین‌های در گردش، بنیان‌گذاران حداقل می‌تونن ترس مردم از تولید بیش از حد رو کاهش بدن.

اهداف لایت کوین:

ارز دیجیتال لایت کوین Litecoin چیست؟

ارز دیجیتال لایت کوین، مثل همه ارزهای مجازی، نوعی پول دیجیتال هست که هم افراد و هم موسسات می تونن از لایت کوین برای خرید و فروش و انتقال وجه بین حساب ها استفاده کنن. شرکت‌کنندگان می‌تونن بدون استفاده از واسطه‌ای مانند بانک، شرکت کارت اعتباری یا خدمات پردازش پرداخت، با لایت کوین تراکنش انجام بدن.

کاربرد های ارز Litecoin:

ارز دیجیتال لایت کوین Litecoin چیست؟

در این پارت از مقاله ارز دیجیتال LTC چیست؟ به بیان برخی از کاربرد های ارز لایت کوین می پردازیم.

• پی پال و سایر موسسات بزرگ ممکنه لایت کوین رو به عنوان زیرساختی برای پردازش / تراکنش های پرداخت قبول کنن.

• در بلندمدت، دلار به سطل زباله میره. فروشگاه ها پول نقد نمی پذیرن و به زودی بانک ها نیز این کار رو نخواهند کرد. موجودی بانک شما بر اساس رمزارز در بک‌اند خواهد بود.

• لایت کوین به سمت پشتیبان‌های اصلی حرکت می‌کنه که در ابتدا ایجاد شدن. حال این سطوح برای نگهداری بسیار مهم هستن و در صورت وجود، سرنوشت بعدی لایت کوین رو تعیین خواهند کرد. در این مورد، زمانی که لایت کوین موفق میشه حمایت‌ها رو حفظ کنه و در بالا تثبیت بشه، تا با روند صعودی افزایش یابه. لایت کوین در منطقه تثبیت صعودی بسته خواهد شد و زمانی که به بالای این خط نزدیک شد، به روند صعودی ادامه خواهد داد.

ریسک معاملات لایت کوین:

ارز دیجیتال لایت کوین Litecoin چیست؟

نوبه این رسیده تا در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال لایت کوین چیست؟ اطلاعاتی در مورد ریسک های معاملات لاین کوین برای شما ارائه کنیم. از اونجایی که این ارزهای دیجیتال هنوز نوظهور هستن، تخمین ارزش اونها دشوار خواهد بود. تغییرات در نحوه‌ اداره سرمایه بین‌المللی ممکنه به کاهش نیاز به ارزهای دیجیتال منجر بشه. کشورهایی مثل چین قوانینی دارن که خروج سرمایه از کشورشون رو کنترل می‌کنن، بنابراین برای دور زدن این محدودیت‌ها می‌توان بر روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرد. تغییر این قوانین یا قوانین مشابه به اون می‌تونه در بازار کریپتوکارنسی‌ها یا ارزهای دیجیتال تأثیر بذاره. 

در حال حاضر ارزهای دیجیتال قوانین مدونی ندارن و این باعث شده تا بسیاری از افراد، ریسک سرمایه‌گذاری در این فضا رو نپذیرن. لایت کوین یک ارز هست که در ماهیت بیشتر شبیه به کالاست، به همین دلیل نوسانات بازار مانند عرضه و تقاضا بر روی قیمت اون تأثیرگذار هست. اما در عین‌حال هم بسیاری از معامله گران کوتاه‌مدت، این مسئله رو یک ریسک مثبت تلقی می‌کنن.

قیمت و آینده لایت کوین:

قیمت و آینده لایت کوین:

بازار ارزهای دیجیتال همواره نوسانات قیمتی زیادی داره و همین امر باعث شده تا پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال و بررسی قیمت و اینده لایت کوین کار سختی بشه. همینطور یکی از عامل ها و فاکتورهایی که سرمایه گذاران و معامله گران بازار ارزهای دیجیتال بهش توجه می کنن، بررسی قیمت و آینده ارز دیجیتال مورد نظرشون هست. اگه شما نیز قصد سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال لایت کوین رو دارین، باید قیمت و آینده LTC رو مورد بررسی قرار بدین. همونطور که گفتیم، ارز دیجیتال لایت کوین ویژگی ها و کاربردهای زیادی داره و همین امر باعث شده تا محبوبیت زیادی به دست بیاره. به این ترتیب با توجه به این موضوع، می تونیم آینده LTC رو درخشان تصور کنیم.

همچنین باید برای پیش بینی قیمت و اینده LTC، باید عوامل و فاکتورهای زیادی رو مورد توجه قرار بدیم، چون عوامل زیادی می تونه در قیمت و اینده LTC اثر بذاره. از جمله از این عوامل می تونیم به وضعیت اقتصادی کشورها، اخبارها و رسانه ها، میزان تقاضا برای خرید این ارز، اهداف تیم ارز دیجیتال لایت کوین اشاره کنیم که ممکنه در قیمت و اینده LTC اثر بذارن. به همین منظور ما در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال Litecoin چیست؟ به بررسی قیمت Litecoin می پردازیم.

پیش بینی قیمت لایت کوین2022:

بر اساس پیش بینی های صورت گرفته، انتظار میره قیمت LTC افزایش یابد. بر اساس افزایش فعلی قیمت لایت کوین در پایان سال 2022، احتمالاً میانگین قیمت لایت کوین 260 دلار باشه. همینطور انتظار میره ماکسیمم قیمت LTC به 330 دلار و مینیمم قیمت LTC به 191 دلار برسه.

پیش بینی قیمت لایت کوین 2023:

بر اساس پیش‌بینی‌های ارز دیجیتال لایت‌کوین، بر اساس نحوه عملکرد قیمت LTC در طول تاریخ، پیش‌بینی میشه که میانگین قیمت لایت کوین در 2023، 295 دلار باشه و ماکسیمم قیمت LTC 350 دلار و مینیمم قیمت لایت کوین 254 دلار بشه.

پیش بینی قیمت لایت کوین 2024:

بر اساس پیش بینی ها حداقل قیمت میانگین لایت کوین 322 دلار خواهد بود.

پیش بینی قیمت لایت کوین 2025: 

طبق پیش بینی های انجام شده، انتظار میره حداقل قیمت لایت کوین تا سال 2025، 390 دلار و حداکثر قیمت لایت کوین 500 دلار باشه. 

پیش بینی قیمت لایت کوین 2026:

انتظار میره قیمت لایت کوین روند مثبتی داشته باشه که قیمت لایت کوین رو به حداقل 490 دلار سوق بده. با پایان یافتن سال، می توان ارزش LTC رو حدود 520 دلار تخمین زد.

کیف پول های ارز دیجیتال Litecoin:

کیف پول های ارز دیجیتال Litecoin:

لایت کوین به علت شباهت زیادی که به بیت کوین داره، امکان ذخیره سازی در اکثر کیف پول های دیجیتال رو داره. تعداد زیادی کیف پول برای لایت کوین وجود داره که در این پارت از مقاله ارز دیجیتال Litecoin چیست؟ به معرفی برخی از اونها می پردازیم.

کیف پول سخت افزاری :Ledger Nano S/Nano X 

کیف پول های ارز دیجیتال Litecoin:

یکی از محبوب‌ترین انواع کیف ارز دیجیتال لایت کوین، مدل سخت‌افزاری لجر نانو اس/ ایکس هست. این کیف پول از رمز ارز‌های بیت کوین، اتریوم/ اتریوم کلاسیک، لایت کوین، دش، دوج کوین، استارتیس، زد کش، ریپل و کومودو پشتیبانی می‌کنه. اگه قصد دارین لایت کوین‌های خودتون رو برای مدت طولانی نگه دارین، این گزینه مناسب‌ترین هست.

از این کیف پول اغلب برای ذخیره کوین‌ها به صورت آفلاین استفاده می‌کنن. لجر نانو ایکس نسخه به روز شده از نسخه نانو اس هست که از بلوتوث نیز پشتیبانی می‌کنه. در مقایسه با سایر کیف پول‌های سخت‌افزاری لجر، ارزان و به راحتی قابل حمل هست. برای امنیت بیشتر به کاربران اجازه کنترل کلید‌های خصوصی اونها رو میده.

کیف پول Guarda (نسخه تحت وب، موبایل، دسکتاپ):

کیف پول های ارز دیجیتال Litecoin:

یکی دیگه از انواع کیف پول ارز دیجیتال لایت کوین، والت نرم افزاری گواردا هست. کیف پول چند ارزی گواردا از تمام کوین های اصلی از جمله لایت کوین به علاوه بیش از 10 هزار توکن دیگه پشتیبانی می کنه. این کیف پول برای سه پلتفرم موبایل، وب و دسکتاپ قابل استفاده هست. در سال 2017 آغاز به کار کرد و به کاربران امکان خرید و فروش رمز ارزها رو در کیف پول میده. کیف پول Guarda متعلق به یک شرکت اروپایی با مجوز FIU هست. کیف پول گواردا ویژگی های مانند کیف پول سخت افزاری، استیکینگ برای ایجاد درآمد غیر فعال و برنامه ایی برای معاملات خصوصی ZEC داره.

کیف پول Litecoin Core (دسکتاپ):

کیف پول های ارز دیجیتال Litecoin:

نسخه رسمی کیف پول ارز دیجیتال لایت کوین برای دسکتاپ که استفاده از اون رایگان هست. بعد از دانلود لایت کوین کور کلید‌های خصوصی اون در دسکتاپ ذخیره میشن. از اونجایی که کیف پول اصلی برای لایت کوین هست، شما باید تمام بلاک چین اون رو نیز دانلود کنین؛ همین کار می‌تونه زمان زیادی (4 تا 5 روز) طول بکشه.

کیف پول Free Wallet (نسخه تحت وب، موبایل):

کیف پول های ارز دیجیتال Litecoin:

فری ولت چند ارزی هست و از بیش از 30 رمز ارز از جلمه لایت کوین پشتیبانی می‌کنه. این کیف پول بر روی پلتفرم‌های موبایل (ios و اندروید ) و وب قابل استفاده هست. به کاربران امکان خرید رمز ارز‌های داخلی از طریق کیف پول‌های اعتباری و امکان تراکنش رایگان رو میده؛ برای تامین امنیت از ویژگی‌هایی مانند احراز هویت 2FA و چند امضایی استفاده می‌کنه.

کیف پول های دیگه هم از ارز Litecoin پشتیبانی می کنن که می تونیم به Atomic wallet، Coin base، Exodus، Trezor، Loaf و... اشاره کنیم.

 

نتیجه و جمع بندی:

تلاش کردیم در مقاله ارز دیجیتال Litecoin چیست؟ صفر تا صد ارز لایت کوین رو مورد بررسی قرار بدیم و اطلاعاتی در مورد اینده لایت کوین و کیف پول ارز دیجیتال LTC برای شما ارائه کنیم. بنابراین همون طور که در پارت های قبلی مقاله گفتیم، لایت کوین یک ارز دیجیتال هست که در سال 2011، دو سال پس از بیت کوین، توسط یک مهندس سابق گوگل به نام چارلی لی تأسیس شد. 

ارز دیجیتال لایت کوین می تونه به عنوان راهی برای پرداخت به مردم در هر نقطه از جهان بدون نیاز به واسطه ای برای پردازش تراکنش استفاده بشه. لایت کوین که با ارزش بازار سنجیده میشه، چهاردهمین ارز دیجیتال بزرگ هست و هرگز بیش از 84 میلیون لایت کوین (LTC) در گردش وجود نخواهد داشت. اگه تصمیم به خرید و سرمایه گذاری ارز دیجیتال Litecoin دارین، می تونین از صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس کمک بگیرین.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال لایت کوین Litecoin چیست؟ (بررسی کامل ارز LTC)
سوال امنیتی :1+63 = ?