ارز دیجیتال هولو چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال HOLO| بررسی تاریخچه و آینده HOT

1402/06/19
ارز دیجیتال هولو چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال HOLO| بررسی تاریخچه و آینده HOT

همونطور که می دونید مفاهیمی مثل بیت کوین (Bitcoinارز دیجیتال (CryptoCurrency) و بلاکچین (Blockchain) در دنیای امروز به بحث های اصلی محافل مختلف تبدیل شدن و دیگه نمیشه نسبت به این مفاهیم نوظهور وآینده ای که قراره رقم بزنن بی تفاوت بود و  خرید ارز دیجیتال نداشت. میدونید که اینترنت در بیست سال گذشته متولد شد، به سرعت رشد کرد و هم اکنون دنیا رو تسخیر کرده، فناوری بلاکچین و ارز های دیجیتالش هم اومدن که همون مسیر رو طی کنن. فناوری بلاکچین یکی از اون دسته فناوری هاست که قراره کلی تحول ایجاد کنه و اگه بخوایم ده حوزه پرنفوذ تکنولوژی در آینده رو اسم ببریم قطعا یکی از اونا بلاکچین خواهد بود. البته باید بدونید که بلاکچین فقط برای بانک داری و تغییر و تحول در نقل و انتقالات مالی نیست. همه حوزه های علمی و صنعتی به نحوی با فناوری بلاکچین ادغام خواهند شد. در اصل بلاکچین برای حفظ حریم خصوصی و رفع محدودیت ها اومده. اطلاعات و محتویات در بلاکچین بین همه کاربران شبکه توزیع میشه و از این رو هیچ فرد یا دولت خاصی مالک اونا نیست و نمی تونه بر این اطلاعات نظارت و اعمال نفوذ داشته باشه. به علاوه امکان دستکاری داده ها هم وجود نداره چون نسخه ای از همه اطلاعات بین کاربران مختلف وجود داره و مدام این نسخه ها با هم مقایسه میشن و در صورت بروز هر گونه نا هماهنگی تراکنش و فرآیند طی شده به تایید شبکه نمی رسه.

 در سیستم بلاکچین هر نفر با تراکنش داده هایی رو وارد بلاک میکنه و باعث گسترش شبکه میشه. اطلاعات با الگوریتم های پیشرفته ای رمزنگاری میشن و هیچکس نمی تونه به داده ها دسترسی داشته باشه. با بلاکچین هر کسی قادره با یک شرکت یا فرد وارد معامله و تبادل اطلاعات بشه بدون اینکه اطلاعات خودش رو در معرض دید بذاره. اصطلاح غیر متمرکز هم به همین خاطر به فناوری بلاکچین اطلاق میشه که هزاران نسخه از اطلاعات در کامپیوتر ها و سرور های مختلف در سراسر دنیا ذخیره میشه بدون اینکه نهاد یا فرد خاصی بتونه نظارت و اعمال نفوذ کنه.

همونطور که اشاره کردیم ارز های دیجیتال تنها کاربرد بلاکچین نیستن ولی شناخته شده ترین کاربردش بین عموم مردم همین رمز ارز ها هستن. در این مقاله قصد داریم در ارتباط با یکی از ارز های دیجیتالی که در سال اخیر خیلی سر و صدا کرده و توجهات زیادی به سمت خودش جلب کرده صحبت کنیم. ارز دیجیتال هولو که با هدف ایجاد اینترنت توزیع شده و مدیریت اون توسط کاربران مستقل متولد شده تونست در طی یک سال بیش از 5000 درصد رشد کنه و باعث شگفتی فعالان بازار و صنعت رمز ارز ها بشه. در این مقاله قصد داریم به سوالاتی نظیر ارز دیجیتال هولو چیست؟ ارز هولو از کجا بخریم؟ و مواردی مثل تاریخچه ارز دیجیتال هولو، آینده هولو و آموزش خرید هولو بپردازیم. اگر دوست دارین که اطلاعاتتون در زمینه این رمز ارز جذاب بیشتر بشه تا آخر مقاله همراهی کنید.

ارز دیجیتال هولو چیست؟

ارز دیجیتال هولو چیست؟

پلتفرم هولو و ارز دیجیتالHOT چیست ؟پروژه هولو بلاکچین اختصاصی خودش رو داره و مثل یک سری دیگه از ارز های دیجیتال نیست که از شبکه و بلاکچین پلتفرم های دیگه استفاده میکنن. از این رو یک پروژه و پلتفرم مستقل تلقی میشه. بلاکچین هولو در صدد ایجاد بستری هستش که پلی بین کاربران هولو و اینترنت سنتی برقرار کنه. به علاوه هولوچین یا بلاکچین هولو، به نسبت روش های کارآمد تر و ارزان تری رو در اختیار توسعه دهندگان بلاکچین قرار میده. هدف پروژه هولو ایجاد یک اینترنت مستقل هستش که با به حداقل رساندن مالکیت و نظارت نهاد ها به افراد عادی خدمات ارائه بده. در اصل پلتفرم هولو به افراد این امکان رو میده که هنگام تراکنش و استفاده از برنامه هایی که مورد نیازشون هست، بدون اینکه به نهاد متمرکزی وابسته باشن داده ها و هویت آنلاین خودشون رو کنترل کنن. در همین راستا هولو بستری رو برای توسعه دهندگان فراهم کرده که بتونن نرم افزار هایی بهینه و پر سرعت برای وب توزیع شده ارائه بدن. توسعه دهندگان قادر هستن که در بستر هولوچین با استفاده از زبان جاوا اسکریپت (JavaScript) برنامه های خودشون رو برای اینترنت توزیع شده بسازن و منتشر کنن. یکی از تفاوت بلاکچین هولو (Holochain) با سایر بلاکچین ها در روشی هست که طی اون اعتبار سنجی انجام میشه و صحت یک تراکنش بررسی و تایید میشه. در اکثر بلاکچین ها همه نود های (گره های) شبکه باید با استفاده از الگوریتم اجماع Proof of work یک تراکنش رو تایید کنن ولی در بلاکچین اختصاصی هولو روش زنجیره هش، با کمک یک جدول هش توزیع شده (DHT) تراکنش ها رو تایید می کنه. به این شکل که نود های منفرد تراکنش ها رو بررسی و تایید می کنن و بعد نتایج رو برای شفافیت بیشتر به بقیه نود ها ارسال می کنن در حالی که نود های همسایه بررسی تراکنش ها رو دوباره انجام میدن.

مسئله ای که تبدیل به یک چالش برای خیلی از بلاکچین ها شده مسئله مقیاس پذیری هستش. همچنان که شبکه های بلاکچین با اضافه شدن نود های بیشتری توسعه پیدا می کنن، برای تایید تراکنش ها هم به انرژی بیشتری نیاز دارن. به عبارتی هر شبکه ای که بتونه تعداد بیشتری تراکنش رو در واحد زمان انجام بده کارآمد تره. ارز دیجیتال هولو با تقسیم کردن جدول های هش توزیع شده سعی در غلبه بر این چالش و افزایش مقیاس پذیری شبکه هولوچین داره. این تکنیک باعث کاهش بار تراکنش برای هر نود میشه. ارز دیجیتال هولو به استخراج نیازی نداره و قادره چند نود کامل رو روی یک دستگاه اجرا کنه از این رو نمی تونه مورد حمله 51 درصدی قرار بگیره و این یک مزیت بزرگ برای هولو به حساب میاد. توکن بلاکچین هولو HOT نامیده میشه که با استاندار ERC-20 فعالیت میکنه و از این رو برخی ارز دیجیتال هولو رو با عنوان ارز دیجیتال HOT هم میشناسن.

حمله 51 درصدی در بلاکچین چیست؟

حمله 51 درصدی به شرایطی اطلاق میشه که در اون اکثر قدرت هش شبکه بلاکچین در اختیار یک شخص یا گروه خاصی قرار می گیره. شخص یا گروهی که 51 دردصد شبکه رو در اختیار بگیرن به راحتی می تونن ترتیب تراکنش ها رو حذف یا اونا رو دستکاری کنن. هر چه شبکه یک بلاکچین بزرگ تر باشه محافظت در برابر حملات و خرابکاری داده ها قوی تر میشه و فرد یا گروه مهاجم نیاز به صرف منابع و هزینه بیشتری خواهد داشت تا بر شبکه هدف مسلط بشه. از مزیت های شبکه بلاکچین هولو (Holochain) این هستش که امکان حمله اکثریتی به اون وجود نداره و این امر امنیت شبکه رو تا حد قابل توجهی افزایش میده.

جدول هش توزیع شده (DHT) چیست؟

قبل تر در مورد مکانیزم تایید تراکنش های بلاکچین هولو با عنوان جدول هش توزیع شده صحبت کردیم. خب حالا جدولDHT ارز دیجیتال HOLO چیست؟ فرض می کنیم یک سیستم توزیع شده اطلاعات دانشجویان و ده عدد کامپیوتر در اختیار داریم. اطلاعات همه این دانشجویان در این ده کامپیوتر قرار داده شده. فرض کنین که بخوایم اطلاعات یک داشنجو مثلا به نام X رو پیدا کنیم. در نگاه اول ساده به نظر میرسه که باید از کامپیوتر شماره یک شروع کنیم و یکی یکی به دنبال این دانشجو بگردیم و یا به صورت موازی به هر ده کامپیوتر درخواست اطلاعات رو بدیم. خب اگه الان 1000 تا کامپیوتر داشته باشیم چی؟ آیا منطقیه که در تک تک اونا دنبال اطلاعات یک نفر بگردیم؟ قطعا نه، نه از لحاظ زمان و نه از لحاظ هزینه و کارکرد شبکه منطقی نیست. ایده آل ترین روش اینه که فقط به یک کامپیوتر درخواست ارسال کنیم و این کامپیوتر در پایگاه داده خودش به دنبال اطلاعات دانشجو X بگرده و بقیه کامپیوتر ها کار خودشون رو ادامه بدن. برای پیاده کردن چنین روشی می تونیم از تابع درهم ساز (Hash Functions) استفاده کنیم. در نظر بگیرید ده کامپیوتر و 20 میلیون دانشجو داریم که اطلاعاتشون بر روی این کامپیوتر هاست. میخوایم از یک تابع درهم ساز استفاده کنیم که به ما بگه اطلاعات هر فرد کجا باید ذخیره بشه.

 فرض کنید تابع درهم ساز ما این طوره که نام هر دانشجو رو میگیره و یک عدد بین 1 تا 10 به اون اختصاص میده. در نتیجه اگر تابع درهم ساز متوازن باشه به هر کامپیوتر اطلاعات حدود 2 میلیون دانشجو اختصاص داده میشه. حالا اگه بخوایم دنبال دانشجویی با نام X بگردیم تابع درهم ساز به ما میگه که مثلا به کامپیوتر شماره 2 برو و با این روش فقط یک کامپیوتر رو جست و جو می کنیم. تا اینجا همه چیز خوبه مگر اینکه اتفاق خاصی بیفته. مثلا کامپیوتری که حاوی اطلاعات دانشجو X هستش به نحوی از کار بیفته یا از شبکه حذف بشه. برای حل این مسئله اطلاعات باید در چندین کامپیوتر دیگه هم ذخیره بشه. مثلا اطلاعات دانشجو X علاوه بر کامپیوتر 2 در کامپیوتر های 3 و 5 هم قرار گرفته و در صورت دریافت پیام حذف یا خرابی از سوی کامپیوتر 2، سیستم، جست و جوی اطلاعات رو به سمت کامپیوتر های 3 و 5 هدایت می کنه. دقیقا اینجاست که جدول درهم ساز توزیع شده (DHT) به کار میاد. جدول درهم ساز توزیع شده توانایی این رو داره که داده های زیادی رو که بر روی چندین کامپیوتر کپی شدن رو رهگیری کنه. این جدول ها به شبکه کمک میکنن تا در صورت اضافه شدن یا حذف یک کامپیوتر از شبکه مشکلی برای کل شبکه پیش نیاد و کارکرد کلی شبکه دچار اخلال نشه و همچنین اطلاعات مشابهی که جای دیگه کپی شدند در دسترس باشن.

تاریخچه ارز دیجیتال هولو

ارز دیجیتال هولو چیست؟ تاریخچه ی هولو

 

ارز دیجیتال هولو (Holo) یک پروژه بر پایه بلاکچین است که به منظور ایجاد یک بستر اجرای برنامه‌های توزیع‌شده و اجرای دی‌اپ‌ها (DApps) توسعه یافته است. این پروژه به منظور ایجاد این بستر از تکنولوژی های متن‌باز استفاده می‌کند. در زیر تاریخچه ارز دیجیتال هولو را مرور می‌کنیم:

1.تأسیس پروژه: پروژه هولو در سال 2017 توسط مایکل آلن (Michael Allen) و متیو شول (Matthew Schutte) تأسیس شد. هدف اصلی این پروژه ایجاد یک بستر توزیع‌شده با کارایی بالا برای برنامه‌های توزیع‌شده و دی‌اپ‌ها بود.

2.پیش‌فروش توکن: هولو برای جذب سرمایه‌گذاری و پشتیبانی مالی از توسعه پروژه، یک پیش‌فروش توکن (ICO) برگزار کرد. این ICO در اواخر سال 2017 و اوایل 2018 برگزار شد و به مقدار قابل توجهی سرمایه جذب کرد.

3.توسعه تکنولوژی هولو: تیم توسعه هولو در طی سال‌های بعد از ICO به توسعه بلاکچین و بستر توزیع‌شده خود ادامه داد. آن‌ها از تکنولوژی‌هایی مانند Holochain استفاده می‌کنند که به برنامه‌نویسان امکان ایجاد برنامه‌های توزیع‌شده بر اساس الگوی "agent-centric" را می‌دهد.

4.برنامه‌های کاربردی هولو: هولو اجازه ایجاد برنامه‌های توزیع‌شده متنوعی را فراهم می‌کند. این برنامه‌ها می‌توانند در حوزه‌های مختلفی مانند اجتماعی، فرهنگی، تجاری و ... استفاده شوند.

5.همکاری و انتشار محصولات: هولو در طی سال‌ها همکاری‌های متعددی با سایر پروژه‌ها و توسعه‌دهندگان داشته است و محصولاتی مانند "HoloPorts" و "HoloFuel" را عرضه کرده است.

6.پیشرفت توسعه: هولو همچنان در حال توسعه و ارتقاء بستر خود می‌باشد و اهداف آینده‌ای را برای توسعه بلاکچین و بستر توزیع‌شده‌اش دارد.

قیمت هولو و آینده هولو چگونه است؟

قیمت هولو و آینده هولو چگونه است؟

ارز دیجیتال هولو (HOT) در حال حاضر ارزش کل بازارش به 1.36 میلیارد دلار میرسه و با سهم 0.06 درصدی از کل بازار در رتبه 74 مارکت ارز های دیجیتال قرار می گیره. اوج قیمت هولو رو در سال 2021 شاهد بودیم که به 0.03 دلار رسید و در حال حاضر که این مقاله نگارش میشه یعنی در سپتامبر 2021، قیمت HOLO حدودا 70 درصد پایین تر از سقف قیمتی خودش روی عدد 0.007 قرار داره. قیمت هولو در یک سال اخیر بیش از 5000 درصد رشد کرده و کسانی که از یک سال قبل اقدام به خرید HOLO و نگه داری اون کرده بودن در حاشیه سود خیلی زیادی قرار گرفتن. از نظر آینده HOLO و قیمت HOT هم باید گفته بشه که هولو با ارائه ایده اینترنت توزیع شده و غیر متمرکز مسئله ای رو نشون کرده که دغدغه بسیاری از فعالان حوزه فناوری هستش. پیاده سازی اینترنتی که در اون کاربران و داده ها مستقل باشن و اطلاعات و امکانات در انحصار افراد و شرکت های خاصی نباشه آن هم در دنیایی که همه به فکر مراقبت از حریم خصوصی خودشون هستن و خیلی از اقتصاد ها به دلیل اعمال نفوذ قدرت های بزرگ آسیب دیدن، ضروری و مورد توجه هستش.

 البته باید بگم که یک سری انتقادات به پروژه هولو وجود داره و اون هم عدم پیشرفت قابل توجه پروژه طی این مدت هستش. با گذشت چندین ماه از عرضه اولیه هولو پروژه همچنان در انتظار اجرایی شدن شبکه آزمایشی آلفا خودش هست و این امر باعث انتقاد خیلی از فعالان صنعت کریپتوکارنسی و طرفداران هولو شده. البته تیم توسعه هولو همواره گفتن که عجله ای ندارن و همه چیز را در بلند مدت طراحی کردن و آینده HOLO دچار مشکلی نخواهد شد. لازم به ذکر هست که به منظور ارزیابی خروجی های پروژه هولو میتوان به صورت ماهانه به ذخایر عمومی کد های پروژه رجوع کرد و از روند توسعه و پیشرفت اون اطلاع پیدا کرد. در هر حال آینده پلتفرم هولو و همچنین آینده HOT کاملا وابسته به سیر پیشرفت پروژه و سیاست هایی هستش که مدیران پلتفرم هولو اتخاذ خواهند کرد و آینده HOT زمانی درخشان خواهد شد که اهداف پروژه تحقق پیدا کنه. از همین رو اگر قصد خرید HOT و سرمایه گذاری روی این ارز دیجیتال رو دارید مرتبا پیگیر اخبار فاندامنتال و روند پیشرفت این پروژه باشین. اگر بعد از بررسی همه جوانب قصد خرید هولو رو دارید و با این سوال روبرو هستید که ارز HOT از کجا بخریم؟ ادامه مقاله رو دنبال کنید تا به جواب برسید.

آموزش خرید هولو

ارز دیجیتال هولو چیست؟ آموزش خرید هولو

به احتمال زیاد می دونید که بیشترین حجم معامله و خرید و فروش رمز ارز ها در بستر صرافی ارز دیجیتال انجام میشه. در حال حاضر صرافی که بیشترین حجم از ارز دیجیتال هولو در اون معامله میشه صرافی معروف بایننس هستش (با اختصاص 22 درصد از کل معاملات هولو). متاسفانه صرافی بایننس به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمیده و حساب های کاربری که با آی پی های ایرانی فعالیت دارن رو مسدود می کنه. تا چند وقت پیش احراز هویت در بایننس اجباری نبود و کاربران ایرانی با استفاده از VPN یا VPS هویت سازی مجازی انجام میدادن و با آی پی کشور دیگه ای در این صرافی فعالیت می کردن. ولی اخیرا صرافی بایننس احراز هویت برای همه کاربران خودش رو اجباری کرده و دیگه استفاده از آی پی کشور های دیگه هم کارگشا نیست. چون که در هر صورت کاربر باید مدارک شناسایی و هویتی خودش رو به صرافی ارائه بده و احراز هویت بشه. البته یک سری از صرافی های خارجی دیگه هستن که به شکل محدود به کاربران ایرانی خدمات ارائه میدن ولی ریسک اینکه این صرافی ها هم رویه مشابهی رو در آینده در پیش بگیرن و اقدام به مسدود سازی حساب کاربران ایرانی و بلوکه کردن دارایی هاشون بکنن وجود داره.

 خب حالا ارز HOLO از کجا بخریم؟ ما پیشنهاد بهتری براتون داریم تا بدون استرس و دردسر کار با صرافی های خارجی ارز های دیجیتال خودتون رو خریداری کنید و به سود برسید. خوشبختانه در سال های اخیر صرافی های ارز دیجیتال ایرانی زیادی تاسیس شدن که خدمات خوبی به کاربران خودشون ارائه میدن و زمینه بهره مندی از فرصت های بازار ارز های دیجیتال رو به نحو احسن فراهم کردن. صرافی ایران بایننس به عنوان یکی از باسابقه ترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی ارز دیجیتال هولو و بیش از 600 نوع رمز ارز دیگه رو پشتیبانی می کنه و با فراهم کردن یک پلتفرم راحت و کاربر پسند با پشتیبانی 24 ساعته بستر معاملات امن و مطمئن کاربران ایرانی رو فراهم کرده. برای خرید HOT و 600 نوع ارز دیجیتال دیگه کافیه ثبت نام کنید و بعد از طی مراحل احراز هویت برای خرید یا فروش ارز اقدام کنید. فرآیند احراز هویت هم از ایم جهت طی میشه که احتمال بروز مشکلات قانونی و حقوقی در آینده به حداقل برسه و در اصل به نفع خود کاربران هستش. از مزیت های خوب صرافی های ارز دیجیتال ایرانی این موردم هست که هر گونه مشکل پیش اومده قابلیت پیگیری قانونی داره. سوالات و مشکلات شما هم 24 ساعته توسط تیم پشتیبانی ایران بایننس پاسخ داده خواهد شد و اگر مشکلی براتون پیش اومد و یا با نکته مبهمی برخورد کردین با تیم پشتیبانی مجموعه ایران بایننس اراتباط بگیرین.

سخن پایانی

ایده های بلاکچینی هر کدوم برای برطرف کردن محدودیت یا حل مشکل خاصی ارائه میشن. در این مقاله فهمیدیم که ارز دیجیتالHOT چیست و ایده بلاکچین هولو با هدف رفع محدودیت های اینترنت و حل مشکلاتی نظیر عدم استقلال داده ها متولد شده. با اینکه روند پیشرفت این پروژه کند بوده اما تیم توسعه دهنده اون تاکید دارن که اهداف پلتفرم هولو پیگیری و اجرایی خواهد شد. البته زمان باید بگذره تا پی به صحت و سقم این وعده ها ببریم ولی در هر حال اگر به این پروژه توجه بشه قطعا آینده درخشانی پیش رو خواهد داشت. خیلی از فعالان و صاحب نظران دنیای رمز ارز های چشم به این ارز و آینده ای که میتونه داشته باشه دارنف شما هم پیگیر اخبار و رویداد ها باشید و در موقعیت های مناسب اقدام به خرید کنید.

 به بلاکچین به دید یک فناوری نوظهور که قراره دنیا رو تحت تاثیر خودش قرار بده نگاه کنید و سعی داشته باشید دانش و اطلاعاتتون در این زمینه بروز باشه. در ضمن در بازار رمز ارز ها هم فرصت های خوب بسیاری برای سرمایه گذاری های بلند مدت هست و همونطور که دیدید قیمت HOLO طی یک سال بیش از 5000 درصد رشد داشته و مطمئنا در آینده باز هم ارز های دیجیتالی خواهیم داشت که رشد ارزش اونا همه رو شگفت زده کنه. پس فرصت ها رو از دست ندین با کسب دانش کافی و ورود به بازار ارز های دیجیتال تجربه خوشایند و پرسودی رو از معامله در این بازار کسب کنید. برای خرید HOLO هم می تونید از امکانات پلتفرم ایران بایننس که کامل ترین صرافی ارز دیجیتال فعال در ایران هستش استفاده کنید. سوالات و مشکلات شما هم توسط تیم ایران بایننس در اسرع وقت پاسخ داده خواهد شد.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال هولو چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال HOLO| بررسی تاریخچه و آینده HOT
سوال امنیتی :3+67 = ?