ارز دیجیتال وی چین چیست؟|بررسی تفاوت بین VET و VTHO|هر آنچه که باید در مورد ارز VeChain بدانید.

1402/06/14
ارز دیجیتال وی چین چیست؟|بررسی تفاوت بین VET و VTHO|هر آنچه که باید در مورد ارز VeChain بدانید.

همه ی ما خرید اینترنتی و استرس و بی اعتمادی هایی که داره، رو تجربه کردیم، این بی اعتمادی ها تو مقیاس های بزرگتر هم وجود داره. همونطور که میدونین تو بیشتر حوزه ها، همیشه بین تولیدکننده، توزیع کننده و مشتری یک بی اعتمادی در مورد اصل بودن کالا و خدمات وجود داشته. اما وی چین با ارائه ی بستری که اجازه میده تمامی فرآیند های تولید، عرضه، توزیع، تامین و. . . را به شکل مرتبط با هم مشاهده کنین و از اصل بودن اون محصول با استفاده از آی دی منحصر به فردی که روی اون محصول وجود داره اطمینان پیدا کنین. اما کمپانی وی چین با ایده ای که داره این مشکل رو به طور کامل حل میکنه.

تو این مقاله قراره که به طور کامل بهتون بگیم که ارز دیجیتال VeChain چیست و چه اهدافی رو دنبال میکنه؟ همچنین قراره در مورد آینده ارز Vet و کاربردش صحبت کنیم. اگه میخواین با خرید ارز دیجیتال وی چین روی این رمز ارز سرمایه گذاری کنین و یا اینکه دنبال ارز دیجیتال با پتانسیل رشد بالا هستین، این مطلب رو حتما بخونین چون هر چیزی که باید در مورد ارز وی چین بدونین رو تو این مقاله به طور کامل توضیح دادیم.

ارز دیجیتال وی چین چیست؟

ارز دیجیتال وی چین چیست؟

وی چین یه شرکت بلاک چینی هستش که تو سال 2015 به عنوان یه سیستم مدیریت زنجیره ی تامین کارش رو شروع کرد و تونست به یک سیستم ضد تقلبِ مبتنی بر بلاک چین و اینترنت اشیا تبدیل بشه. این شرکت دغدغه هایی که تو حوزه ی اعتماد بین تولید کننده کالا و توزیع کننده و مصرف کننده، در مورد اصالت اون کالا وجود داشت رو با استفاده از ایجاد سیستم رهگیری کالاهای درون زنجیره تامین، برطرف کرد.

VeChain برای رهگیری کالاها تو زنجیره ی تامین، از تراشه های هوشمند استفاده میکنه. این تراشه ها تو حوزه اینترنت اشیا (IOT) کاربرد دارن که ازشون مثل کد QR یا NFC، برای تعیین اصالت و یا جعلی بودن یه کالا استفاده میشه. البته در حال حاضر، این فناوری هم جعل شده و هنوز راه زیادی رو برای پیشرفت و رسیدن به اهدافش داره، ولی با همین سطح تونسته کمک زیادی رو برای تضمین کیفیت کالا ها و محصولات با استفاده از شبکه ی غیر قابل نفوذ بلاک چین کرده.

تو سال 2018 اسم شرکت ویچین به وی چین تور یا VeChain Thor تغییر کرد. علت این تغییر اسم، انتقال این شرکت از زنجیره تامین به پرکاربرد ترین راه حل اپلیکیشن های غیر متمرکز تجاری (DApps) بود. این پلتفرم جدید دو تا توکن داشت که هر کدوم رو به شکل جدا بررسی میکنیم. بلاک چین وی چین تور میتونه گزینه ی مناسبی برای کاربر های دولتی و عادی برای انجام دادن فعالیت های تجاری و اقتصایشون باشه.

فرق بین VeChain Thor و ارز دیجیتال VeChain چیست؟

فرق بین VeChain Thor و ارز دیجیتال VeChain چیست؟

علت اصلی ساخته شدن بلاک چین وی چین اعتماد سازی بود، که به خوبی هم تونسته بود از این هدفش رو محقق کنه. این پلتفرم که با هدف ایجاد محیطی قوی و توزیع شده بود به خوبی تونسته بود قابل اعتماد و مقیاس پذیر باشه و بدون نیاز به مرکزیت خاصی، فعالیتش رو ادامه بده. یکی از بزرگترین مزایای این شبکه ایجاد تعادل بین عدم تمرکز کار ها و کاربرد آن ها هستش. تو بلاک چین VeChain میتوان با استفاده از ابزار هایی که برای نظارت روی روند بعضی از امور مثل احراز هویت یا KYC و همچنین اطمینان پیدا کردن از پشتیبانی قرارداد های هوشمند با استفاده از رای گیری، استفاده کرد. به این ویژگی بلاک چینِ وی چین، کنترل جامع ارز دیجیتال Vet گفته میشه.

وی چین با معرفی بلاک چین جدید VeChain Thor خودش رو به عنوان یه تامین کننده ی خدمات بلاک چین برای کسب و کارها تو هر صنعتی معرفی کرده، به این ترتیب کمپانی ها و شرکت ها اجازه پیدا میکنن که نیازمندی های خودشون رو با استفاده از این بلاک چین رفع کنن. هدف ویچین از ایجاد این شبکه جدید، ایجاد یه اکوسیستم توزیع یافته ی قابل اتکا برای شرکت هاییه که میخوان یه جریان شفاف اطلاعاتی رو ایجاد کنن. در حال حاضر شرکت های شناخته شده ی زیادی مثل مایکروسافت، گاز شانگهای، والمارت چین، گروه BMW، برند اچ اند ام (H&M) و شرکت های بزرگ دیگه ای همکاری داره. در آینده هم با افزایش تعداد این کمپانی هایی که به این چرخه وصل میشن، وسعت کار این بلاک چین افزایش پیدا میکنه.

 مزیت اصلی پلتفرم وی چین تور اینه که از الگوریتم اثبات اختیار استفاده میکنه. از این الگوریتم برای ایجاد توافق بین نود های شبکه استفاده میشه، در واقع تو این الگوریتم اعضای بلاک چین به دست صد و یک نود یا گره صاحب اختیار کنترل میشن. این گره ها میتونن فرد (افراد) یا موسسات باشن، که هر کدوم هم استاندارد های صنعتی، سخت افزار خاص و. . . خودشون رو دارن.

کاربرد و تفاوت توکن های VTHO و ارز دیجیتال VET چیست؟

ارز دیجیتال وی چین چیست؟ | کاربرد های vet

بلاک چین وی چین از فناوری VID که اسم کاملش VeChain Identiry هستش استفاده میکنه. طبق این فناوری استخراج وی چین مثل چیزی که تو بیت کوین و سایر ارز ها وجود داره نیست و فقط با خرید VeChain میشه اون رو بدست آورد. این فناوری با کمک الگوریتم SHA 256 ساخته شده و برای رهگیری کالا های ویژه به وسیله ی کاربر ها ازش استفاده میشه. این شبکه قبل از اینکه به شکل مستقل شروع به کار کنه، از توکن VEN استفاده میکرد ولی بعد از مستقل شدن (انتقال داده ها از بلاک چین اتریوم به بلاک چین رسمی VeChain) اسم توکن اصلی اون به VET تغییر پیدا کرد.

 به این ترتیب توکن های VEN با نسبت 1:100 به توکن VET تبدیل شدن. شرکت هایی که تعداد بیشتری از ارز دیجیتال VET رو تحت مالکیتشون داشتن، اولویت و حق رای بیشتری رو تو بلاک چین این ارز داشتن. شرکت ها از ارز VET بیشتر به عنوان پول برای انجام پرداخت های فعالیت های تجاریشون تو بلاک چین استفاده میکنن.

البته همونطور که قبلتر گفتیم، در حال حاضر دو کوین مختلف تو بلاک چین ارز VeChain وجود داره. توکن دوم مربوط به شبکه وی چین تور هستش که با نماد VTHO نشون داده میشه. از توکن VTHO برای انجام قرارداد های هوشمند و اجرای برنامه های کاربردی استفاده میشه؛ این مکانیزم دقیقا مثل سیستمی هست که تو شبکه ی ارز دیجیتال نئو وجود داره. تو شبکه ی نئو به دارندگان ارز NEO، برای پرداخت هزینه ی تراکنش ها تو شبکه GAS داده میشه.، تو وی چین هم در صورتی که شما ارز VET داشته باشین، با توجه به نرخ تولید پایه هر روز مقداری ارز VTHO به شما داده میشه. در حال حاضر این نرخ حدودا 0.000432 واحد ارز VTHO در روز به ازای هر واحد توکن VET هستش. این مقدار در حال حاضر کمترین میزانی هستش که این نرخ قراره داشته باشه، و بنیاد ارز دیجیتال وی چین با رای گیری نرخ جدید رو بر اساس استفاده از شبکه ارائه خواهد داد. این پاداش به خاطر الگوریتم اثبات اعتبار و نود های ایکس فراهم شده که در ادامه بیشتر با اون ها آشنا میشین.

وظیفه بنیاد ارز دیجیتال VET چیست؟

وظیفه بنیاد ارز دیجیتال VET چیست؟

در سال 2017 بنیاد وی چین به عنوان یه سازمان غیر انتفاعی تو کشور سنگاپور به ثبت رسید و شروع به مدیریت این پروژه کرد. تیمی که تو این بنیاد فعالیت میکنه از حرفه ای­ ترین توسعه دهنده ها تشکیل شده، که به شکل فصلی گزارش های مالی شرکت وی چین رو روی وبسایت رسمی این شرکت منتشر میکنه. علاوه بر اون یه تیم حرفه ای روی پشتیبانی قانونی این پروژه کار میکنه تا تمامی فعالیت های این شرکت تو محدوده ی قانونی باشه. در حال حاضر این بنیاد به طور مداوم شراکت های جدیدی رو برای این بلاک چین ایجاد میکنه. آینده ارز دیجیتال وی چین توسط این شراکت ها تامین میشه.

یکی از اولین پروژه های وی چین که قبل از افتتاح رسمی بلاک چین اون انجام شد، ادغام تکنولوژی بلاک چین تو بخش عمومی چین با همکاری حکومت چین بود. بعد از اون ارز دیجیتال وی چین قصد داشت که با انجام یک عرضه اولیه (ICO) بخشی از سرمایه ی مورد نیازش رو تامین کنه، اما طبق قوانین کشور چین، به خاطر جایگاه نامشخصی که این توکن ها در قوانین این کشور دارن، انجام ICO تو این کشور ممنوع هستش. به خاطر این قانون وی چین مطابق ضرورت های قانونی مجبور به برگردوندن پول شهروندان چینی که تو این عرضه اولیه شرکت داشتن شد.

تیم سازنده وی چین

ارز دیجیتال وی چین چیست؟ |تیم سازنده وی چین

قبل از هر چیزی بهتره که با اعضای اصلی تیم وی چین که شامل مدیر عامل و اعضای توسعه دهنده ی این پلتفرم هستن آشنا بشیم. مدیر عامل پروژه ی VeChain Thor شخصی به اسم سانی لو (Sunny Lu) هستش. این فرد سال هاست تو حوزه ی هدایت آی تی و پروژه های اطلاعاتی برای برند های لوکس کار کرده و مهمترین سمتی که تا به الان داشته، مدیریت ارشد اطلاعات برند مطرح لویی ویتون تو کشور چین بوده.

یکی دیگه از اعضای مهم تیم VeChain، جی ژانگ (Jay Zhang) هستش که 17 سال تو زمینه ی اطمینان بخشی فناوری اطلاعات فعالیت کرده و در حال حاضر به عنوان مدیر ارشد مالی تو مجموعه ی وی چین کار میکنه. از بقیه ی اعضای اصلی این پروژه میتونیم کوین فنگ (Kevin Feng) و جیانلیانگ گو (Jianliang Gu) رو بهتون معرفی کنیم. لازم به ذکره که یکی از مشاوران اصلی تیم وی چین، بو شین (Bo Shen) نام داره که موسس شرکت فنبوشی کپیتال هستش.

این تیم یکی از زیر مجموعه های وابسته به شرکت BitSe هستش که یکی از غول های فعال تو حوزه ی تکنولوژی های بلاک چینه که در حال حاضر تو کشور چین مستقر شده. این تیم از ابتدای سال 2015 در حال ارائه دادن خدمات نرم افزاری به سازمان ها تو کشور های آسیایی مثل چین و آسیای جنوب شرقی بوده. هم اکنون تیم وی چین 150 عضو فعال تو کشور سنگاپور داره و مدیرانی که بالاتر ازشون اسم بردیم،استعداد بالایی رو در تکنولوژی های بلاک چین دارن. در حال حاضر نرم افزار های غیر متمرکز زیادی مثل BitOceans OceanEX روی پلتفرم وی چین در حال فعالیت هستن.

الگوریتم اثبات اعتبار (POA) چطور کار میکنه؟

ارز دیجیتال vet  چیست؟ | اثبات سهام وی چین

تیم وی چین موقع ساخت این بلاک چین تصمیم گرفتن که از یه سیستم کاملا غیر متمرکز استفاده نکنن. اون ها سیستمی میخواستن که تو اون اولویت، رضایت و توافق عمومی باشه؛ به همین خاطر هم از الگوریتم اثبات اعتبار که به اختصار بهش        POA (Proof Of Activity) میگن، استفاده کردن. تو این الگوریتم 101 اعتبار سنجِ شناخته شده بلاک های جدید رو ایجاد میکنن. توجه داشته باشین که علاوه بر این 101 اعتبار سنج، این شبکه برای حفظ اکوسیستم بلاک چین از نود های دیگه ای هم استفاده میکنه. این نود ها، توکن VTHO رو به ازای پاداش برای حفظ شبکه دریافت میکنن.

در کل چهار نوع نود مختلف تو این اکوسیستم وجود دارن که تاریخ رسیدن و حساب VET دارندگانشون با هم تفاوت داره، در ادامه اطلاعات تکمیلی تری درباره ی این نود ها بهتون میدیم:

  1. نود های قدرت (Strength Nodes) : دوره سررسید 10 روز (حداقل 1 میلیون ارز VET)
  2. نود های صائقه (Thunder Nodes) : دوره سررسید 20 روز (حداقل 5 میلیون ارز VET)
  3. مستر نود های میلیونر (Mjolnir Masternodes) : دوره سررسید 30 روز (حداقل 15 میلیون ارز VET)
  4. مستر نود های ثرادهایم (Thrudheim Masternodes) : تاریخ شروع سررسید از 2017/12/21 (حداقل 25 میلیون ارز VET)

 نود های قدرت، صائقه و میلیونر جزو نود های اقتصادی هستن. پاداش این نود ها از طریق استخر VTHO بنیاد وی چین پرداخت میشه. علاوه بر پاداش این نود ها میتونن از پاداش معمولی که برای نگهداری ارز دیجیتال Vet بهشون داده میشه هم استفاده کنن.

ارز دیجیتال وی چین چیست | اثبات سهام vet

نود های ثرادهایم (101 اعتبار سنج) هم پاداشی مشابه نود های اقتصادی به اضافه ی 30 درصد از همه ی توکن های VTHO که توسط معاملات انجام شده تو شبکه وی چین رو دریافت میکنن. بقیه­ی توکن ها VTHO هم سوزانده میشن. نکته ی مهم اینه که نود های ثراد هایم علاوه بر داده های مربوط به سررسید و حداقل تقاضای Vet، باید روش های KYC (احراز هویت) را تایید کنن و هویتشون رو علنی کنن. انجمن و بنیاد وی چین این اعتبارسنج ها رو در ابتدا بررسی و بعد اونها رو برای اینکار تایید میکنن.

طبق اخباری که تو مارس سال 2018، از تیم وی چین منتشر شد، پروژه ی نود X هم به این پلتفرم اضافه شده. طبق جزییاتی که از این طرح منتشر شده هر کسی که تا قبل از انتشار این خبر ارز VET در اختیار داشته، به عنوان یه نود ایکس در نظر گرفته میشه. مزیت این طرح اینه که هر کسی که به عنوان نود ایکس باشه، میتونه سریعتر به ICO های وی چین دسترسی داشته باشه و همینطور پاداش بیشتری رو از استخر های استخراج دریافت کنه.

شراکت های وی چین

ارز دیجیتال وی چین | شرکت های وی چین

اصلی ترین دلیل پیشرفت سریع پروژه ی وی چین، شرکای تجاری بزرگی هستن که تا به امروز با این پروژه همکاری داشتن. همچنین آینده وی چین و ارز دیجیتال VET کاملا به همکاری هایی که در آینده قراره بین این شرکت و شرکای تجاریش باشه بستگی داره. ما فهرستی از برترین و مطرح ترینِ این پروژه ها رو تهیه کردیم که در ادامه بعضی از اون ها رو برای آشنایی بیشتر شما با این پروژه ذکر میکنیم:

شرکت پرایس واتر هاوس (Price Waterhouse Cooper (PWC)) : این شرکت، یکی از بزرگترین کمپانی های مالی جهانی هستش که ماهیتی چند ملیتی داره. در حال حاضر این کمپانی با شرکت های بزرگی مثل دل، سیسکو، آی بی ام و فورد همکاری میکنه.

صرافی بیت اوشن (BitOcean) : یکی از اولین صرافی هایی که موفق شده به طور کامل از وزارت امور مالی ژاپن مجوز دریافت کنه. هم چنین این شرکت راهکار هایی رو برای خرید و فروش ارز های دیجیتال از طریق عابر بانک (ATM) ارائه کرده.

گروه خودروسازی بی ام و (BMW) : شرکت وی چین در حال توسعه ی راهکار هایی برای ذخیره ی اطلاعات وسایل نقلیه و انتقال آنها به مراکز دیگه­اس.

شراکت ملی چین: حکومت چین از پتانسیل های شرکت VeChain برای استفاده از فناوری های بلاک چینی تو منطقه ی تازه تاسیس گوئیان، که یه منطقه ی اقتصادی ویژه هستش، استفاده کرده. از شرکت هایی که قراره تو این منطقه فعالیت داشته باشن و با وی چین همکاری بیشتری بکنن، میتونیم آی بی ام، مایکروسافت، اپل، هواوی، تنسنت و فاکس کام رو نام ببریم.

شرکت DNV GL : این شرکت یکی از بزرگترین ارائه کننده های خدمات بع شرکت های برق، نفت و گاز، شرکت های دریایی و انرژی های تجدید پذیر هستش. علت اصلی همکاری این دو شرکت، همکاری های قابل توجهیه که بین شرکت وی چین و دولت چین بوجود اومده و همچنین افق هایی که این دو شرکت برای ایجاد مشارکت با مشتریان جدید داشتن، عنوان شده.

رقیب های وی چین

ارز دیجیتال وی چین چیست؟ | رقیب های وی چین

با توجه به افزایش روزافزون تعداد رمز ارزها، رقابت تو این حوزه جدی تر و سخت تر از چند سال قبل شده. ارز دیجیتال وی چین هم رقبای سرسخت زیادی رو داره که موقعیت و مقبولیت بیشتری رو نست به اون دارن؛ ولی نباید فراموش کنیم که ارز وی چین فقط چهار ساله که فعالیتش رو شروع کرده در حالی که بیشتر رقباش سابقه ی طولانی تری رو تو دنیای رمز ارزها داشتن. البته با وجود همین مدت کوتاه فعالیت، موفقیت های بسیار زیادی رو تونسته بدست بیاره که به خاطر اون ها لایق تحسین هستش.

بزرگترین رقبای از نظر جایگاه و رتبه ی استفاده از بلاک چین، شرکت های والتون چین و مدوم هستن. این شرکت ها تو حوزه های متفاوتی در حال فعالیت هستن اما با این وجود رقابت سختی بینشون در شکل گرفته. از نظر فالیت و کاربرد بزرگترین رقبایی که VeChain داره، اتریوم، نئو و ایاس هستن.

آینده ارز دیجیتال وی چین چیست؟

ارز دیجیتال وی چین چیست؟

ارز دیجیتال وی چین یکی از معتبر ترین شرکت های بلاک چینی فعال تو حوزه ی صنعت هستش. این شرکت با ایده ی نوآورانه ای که برای زنجیره ی تامین ارائه کرد و همچنین همکاری های که با بزرگترین و معتبرترین کمپانی های دنیا داشته، تونسته تو مدت کوتاهی جایگاه خوبی رو به دست بیاره و قطعا در آینده VeChain به یکی از غول های بلاک چینی دنیا تبدیل میشه.

تنها راهی که برای موفقیت هر چه بیشتر این کمپانی وجود داره استمرار این همکاری ها و همچنین ایجاد همکاری های جدیده، که تیم وی چین به خوبی از این موضوع آگاه هستن. این تیم دائما در تلاشه که با ایجاد همکاری های جدید، بتونه همچنان به بقا خودش ادامه بده. در صورتی که این تیم موفق بشن که با کمپانی های بزرگتری ارتباط و همکاری داشته باشن، میتونین انتظار داشته باشیم که در آینده VET به یکی از ارزشمند ترین رمز ارزهای دنیا تبدیل بشه و جایگاه بهتری رو به خودش اختصاص بده.

در حال حاضر این پلتفرم با وجود همه ی انتقاد هایی که ازش میشه، سعی داره که به حوزه ی نرم افزارهای غیر متمرکز ورود کنه. اعضای تیم این بلاک چین معتقد هستن که استفاده از DApps ها میتونه نیاز ها و دغدغه های کسب و کارها رو تا حد زیادی برطرف کنه. این پلتفرم با سرعت بسیار بالایی در حال پیشرفت و ارتقا یافتن هستش و میشه انتظار داشت که تا 5 سال دیگه به تمامی اهدافش برسه.

قیمت VET | تاریخچه قیمت وی چین

وی چین یک از جدیدترین پروژه های دنیای کریپتوکارنسی هاست، که تو سال 2018 وارد بازار رمز ارز ها شد. با توجه به قیمت رمز ارزها تو سال 2018، میشه این سال رو به عنوان آغاز بازار خرسی و روند نزولی در نظر بگیریم. اما با این وجود تیم وی چین تونست تو سال های 2018 و 2019 به توسعه و پیشرفت بلاک چینش ادامه بده که نتایجش رو میتونیم تو سال های 2020 و 2021 ببینیم. در حال حاضر قیمت وی چین حدودا 13 سنت هستش، که خیلی کمتر از ارزش ذاتی این رمز ارزه. یکی از دلایلی که میتونه باعث رشد این رمز ارز تو بلند مدت بشه، پروتکل هایی هستش که تیم این رمز ارز برای تشویق هر چه بیشتر سرمایه گذار ها در نظر گرفتن. پیشنهاد میکنیم که بخشی از سبد سرمایه گذاریتون رو به خرید VeChain اختصاص بدین.

 ارز دیجیتال وی چین چیست؟ | قیمت وی چین

این پروتکل ها به نحوی طراحی شدن که دارندگان ارز VET رو با دادن سود و پاداش به نگهداری یا هولد هرچه بیشتر این رمز ارز تشویق میکنن. اینطوری سرمایه گذار ها هم با افزایش قیمت وی چین و هم با بیشتر شدن تعداد ارز هاشون سود میکنن. این موضوع تو بلند مدت باعث میشه که افراد کمتری مایل به فروختن رمز ارز هاشون بشن و به این ترتیب میزان عرضه ی این ارز کاهش پیدا کنه و در نهایت باعث میشه که قیمت VeChain افزایش پیدا کنه.

نگهداری VeChain و خرید وی چین

با توجه به نکاتی که در مورد ارز دیجیتال وی چین گفتیم، خرید VET میتونه براتون بسیار سودده باشه. نکته ای که برای نگهداری طولانی مدت یه رمز ارز اهمیت زیادی داره استفاده از پلتفرم امن و معتبری هست که بشه با اطمینان خاطر، بعد از خرید وی چین اون ها رو به اون منتقل کنین. بهترین پلتفرم ممکن، کیف پول وی چین هستش که انواع مختلفی داره، که ما برخی از بهترین کیف پول وی چین عبارتند از:

لجر نانو اس، تراست والت، وی چین تور والت، کیپ کی و کول والت

جمع بندی

استفاده از پلتفرم وی چین کمک زیادی رو برای جلوگیری از دور زدن تولید کننده و مصرف کننده ها، به وسیله ی استفاده از محصولات تقلبی کرده. در حال حاضر آینده وی چین بسیار امیدوار کننده اس و میتونیم انتظار داشته باشیم که تا 5 سال دیگه این رمز ارز به جایگاهی که استحقاقش رو داره برسه. اگه که این پلتفرم همچنان بتونه به همکاری هایی که داره ادامه بده و همچنین همکاری های جدیدی رو ایجاد کنه، قیمت VET هم سر به فلک میکشه.

شاید بتونیم بگیم که الان بهترین وقت برای خرید ارز وی چین هستش، شاید چند سال دیگه فرصتی برای سرمایه گذاری روی این رمز ارز وجود نداشته باشه. اگه که میخواین این رمز ارز رو خریداری کنین، میتونین از صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس استفاده کنین. فقط کافیه که همین الان ثبت نام کنین و این رمز ارز رو با بروزترین قیمت VET خریداری کنین.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال وی چین چیست؟|بررسی تفاوت بین VET و VTHO|هر آنچه که باید در مورد ارز VeChain بدانید.
سوال امنیتی :7+56 = ?