ارز دیجیتال پالی گان چیست؟ | معرفی کامل پروژه Polygon (ماتیک نتورک) | آیا خرید ارز Matic ارزش دارد؟

1402/06/28
ارز دیجیتال پالی گان چیست؟ | معرفی کامل پروژه Polygon (ماتیک نتورک) | آیا خرید ارز Matic ارزش دارد؟

ارز دیجیتال پالی گان، تو بازار رمز ارزها پروژه های ارزشمند بسیار زیادی وجود دارن. اما متاسفانه به همه ی اون ها شانس کافی برای دیده شدن داده نمیشه. تو چنین شرایطی ایجاد یه تغییر کوچک میتونه روند کلی پروژه رو تغییر بده. ماتیک نتورک از اون پروژه هایی است که تا با وجود ایده جذابش تا به امروز استقبالی که لایقشه ازش نشده. به همین خاطر هم خالقانش تصمیم گرفتن یه اسم قشنگ تر روی پروژه ماتیک بذارن. این اسم جدید Polygon هستش.

هدف کلی که برای پالی گان در نظر گرفته شده، افزایش کارایی بلاک چین هستش. تو این مقاله قراره که بیشتر با این پروژه و نحوه کار اون آشنا بشیم. پس اگه میخواین بدونین که " ارز دیجیتال ماتیک چیست؟ " این مقاله رو به هیچ عنوان از دست ندین. البته تو این مطلب موارد بیشتری رو درباره این رمز ارز بهتون توضیح میدیم. مثلا آینده پالی گان، پیش بینی قیمت ارز ماتیک، ویژگی های خاص Matic، خرید ارزدیجیتال ماتیک نتورک و. . . مواردی هستن که در موردش صحبت کردیم.

Polygon یا ماتیک نتورک چیست؟

ارز پالی گان چیست؟ | معرفی کامل پروژه ماتیک نتورک |

یکی از فناوری هایی که روی شبکه بلاک چین ساخته شده، قرارداد های هوشمند هستن. ماتیک نتورک یکی پلتفرم هاییه که تو این حوزه فعالیت میکنه. توسعه دهنده ها میتونن با استفاده از این شبکه، یه بلاک چین اختصاصی با ویژگی های مورد نظرشون رو بسازن. درسته که پروژه های بسیاری تو این زمینه فعالیت دارن، اما ماتیک به لطف ویژگی های خاصی که داره، امکانات متمایز تری رو به کاربرها میده. در واقع ماتیک نتورک یا پالی گان ترکیبی از بهترین ویژگی های پروژه های مختلف هستش.

تو شبکه Matic علاوه بر وجود ویژگی های یه بلاک چین مستقل (مثل انعطلف پذیری و مقیاس پذیری بالا)، ویژگی های مهم شبکه اتریوم مثل امنیت و قابلیت همکاری، وجود داره. چنین قابلیتی امکان ساخت چهارچوبی برای ساخت بلاک چین های مختلف ارائه کرده. البته اینها فقط بخشی از توانایی های پروژه ماتیک هستن. جالبه بدونین که تو این شبکه ویژگی های نوآورانه زیادی وجود دارن. ZKRoll-Ups و Optimic Roll-Ups بخشی از این فناوری های نوآورانه هستن.

ZKRoll-Ups امکانی رو فراهم کرده که تعداد زیادی از تراکنش های خارج از زنجیره به یه تراکنش تبدیل بشن. Optimic Roll-Ups هم به منظور سریعتر کردن پردازش ها طراحی شده؛ برای اینکار تو لایه ای بالاتر از Ethetreum اجرا میشه. این ویژگی ها در کنار هم به پالی گان کمک میکنن که با اتریوم رقابت کنه. همونطور که میدونین شبکه اتریوم تو حل مشکل ازدحام و افزایش کارمزد ها، نتونسته عملکرد خوبی رو از خودش نشون بده.

شاید تا به الان در مورد اسم این پروژه دچار سردرگمی شده باشین. بیاین یه بار برای همیشه به سوال " ماتیک نتورک یا پالی گان " پاسخ بدیم. تو 9 فوریه سال 2021 تیم ماتیک تورک به طور رسمی اعلام کردن که اسم تجاری پروژه شون رو به Polygon تغییر دادن. البته این تغییر نام هیچ تاثیری روی خدمات و ماهیت اصلی این پروژه نذاشت. همونطور که تو مقدمه هم بهتون گفتیم، دلیل اصلی چنین اقدامی مسائل تجاری بود. چنین اقدامی میتونه تاثیرات بسزایی رو روی آینده Polygon و رمز ارز Matic Network بذاره. البته هیچ کس نمیتونه آینده درخشان این ارز دیجیتال رو نادیده بگیره، در ادامه بیشتر در این مورد صحبت میکنین. برای اینکه بتونین تو آینده ماتیک نتورک شریک باشین، بهتره همین الان اقدام به خرید پالی گان کنین.

بنیانگذاران و تیم توسعه دهنده پولی گان

ارز پالی گان چیست؟ | معرفی کامل پروژه ماتیک نتورک |

ارز دیجیتال پولیگان شامل یه پروژه متن باز است که تو سال 2017 به دست یه تیم بین المللی و غیرمتمرکز ساخته شده. شبکه ماتیک در ابتدا بیشتر تمرکزش رو روی حل مشکلات مقیاس پذیری اتریوم گذاشته بود. Matic Network تونسته بود عملکرد مناسبی رو تو این حوزه داشته باشه. البته تو این مسیر با پروژه های دیگه ای مثل MakerDAO و Decentraland همکاری میکرد. همچنین غول های کریپتوکارنسی از جمله بایننس و کوین بیس ازش حمایت میکردن. همه ی این عوامل به گسترش سریع این شبکه کمک کرد.

برخورداری از یه تیم توسعه دهنده و سازنده های حرفه ای، بزرگترین مزایای هر پروژه ای است. تو این قسمت میخوایم شما رو بیشتر با اعضای تیم پالی گان آشنا کنیم:

جانتی کانانی (Janti Kanani): مدیر عامل و هم بنیانگذار ماتیک نتورک که تو حوزه معماری فناوری فعالیت داره. تا قبل از راه اندازی پروژه ماتیک، جانتی به عنوان دانشمند ارشد داده تو بزرگترین پلتفرم خرید و فروش خانه تو هندوستان (Housing.com) کار میکرد.

سندیپ نیلوال (Sandeep Nailwal): هم بنیانگذار دیگه و مدیر ارش اجرایی پالی گان هستش. از مهمترین سوابقش میتونیم به مشاوره تو شرکت Deloitte و مدیر عامل سابق Scopeweaver.com که بزرگترین مرکز خدمات پلیسی هندوستانه، اشاره کنیم.

میهایلو بیلیچ (Mihailo Bjelic): این فرد که تعصب خیلی زیادی روی تکنولوژی داره، به عنوان آخرین هم بنیانگذار این پروژه معرفی شده.

آنوراگ آرجون (Anurag Arjun): آرجون تو سمت مدیریت ارشد محصول پالی گان انتخاب شده. نقشه راه پروژه ماتیک توسط این فرد طراحی و اجرا میشه.

تیم مشاوره ارز دیجیتال ماتیک نتورک هم از مهندسین خبره ای تشکیل شده. برای مثال هادسون جیمسون مهندس توسعه و عملیات بنیاد اتریوم است. پیت کیم که یکی از مشاور های اصلی این پروژه به حساب میاد، رئیس بخش مهندسی کیف پول در کویت بیس هستش. رایان پان آدامز که تو پروژه Bankless فعالیت داره و آنتونی ساسانو که کارگزار EthHub و کارآفرین هستش، از مشاوران مطرح دیگه ای هستن که پالی گان ازشون بهره برده.

ارز دیجیتال Matic چیست؟

ارز پالی گان چیست؟ | معرفی کامل پروژه ماتیک نتورک |

برای اینکه بتونین با استفاده از شبکه پالی گان وارد مولتی چین اتریوم بشین، به ابزاری نیاز دارین. این ابزار یا وسیله ارز دیجیتال Matic هستش. این ارز به شکل بومی برای شبکه ماتیک نتورک طراحی شده. برای ساخت ارز Polygon از استاندارد ERC20 استفاده کردن. این رمز ارز دو هدف کلی رو دنبال میکنه که در ادامه بیشتر در موردشون صحبت میکنیم:

  1. تامین امنیت شبکه با استفاده از استیکینگ
  2. پرداخت کارمزد های شبکه و تراکنش ها

در کل قراره که 10 میلیارد واحد ارز دیجیتال Matic Network منتشر بشه. این شبکه به طور ماهانه بخشی از این مقدار رو منتشر میکنه و تا به الان موفق شده که بیش از 4 میلیارد از این تعداد منتشر شده. اولین عرضه این ارز با استفاده از یه حراج خصوصی بود. طبق این فروش ویژه که تو سال 2017 انجام شد، 8.3 درصد از کل توکن های پالی گان بفروش رسیدن. همچنین دو سال بعد تو ماه آوریل، 1.9 میلیارد واحد از این رمز ارز با قیمت پایه ای 0.00263 دلار فروخته شد.

در کل نحوه توزیع ارز Matic Network رو میتونیم به شکل زیر بهتون شرح بدیم:

  • 16 درصد برای تیم سازنده و توسعه دهنده
  • 4 درصد برای مشاورین پروژه
  • 12 درصد برای انجام عملیات های شبکه
  • 21 درصد برای بنیانگذاران
  • 23 درصد برای تامین مخارج اکوسیستم پالی گان

اهداف Polygon چیست؟

ارز پالی گان چیست؟ | معرفی کامل پروژه ماتیک نتورک |

همونطور که قبلا بهش اشاره کرده بودیم، ارز ماتیک به دنبال راه حلی برای حل مشکلات مقیاس پذیریه. برای حل این مشکل از به راه حل خارج زنجیره ای استفاده میکنه. علاوه بر اون تو پروژه Matic راه حل هایی برای ارتقا تجربه کاربری تو برنامه های غیر متمرکز هم ارائه شده.

تا به امروز ارز دیجیتال پالی گان تو استقرار پلاسما MPV، موتور اطلاع رسانی اتریوم یا Dagger و پروتکل WalletConnect نقش داشته. در حال حاضر شبکه ماتیک روی کیف پول API، SDK ها، محصولات و راه حل های مختلف برای پرداخت کار میکنه. با استفاده از امکانات این شبکه، توسعه دهنده ها میتونن برنامه های غیر متمرکزی که روی اتریوم ساخته شدن رو مجددا طراحی، اجرا ئ منتقل کنن. تو این شبکه از بانک های زنجیره ای پشتیبانی میشه. اینطوری علاوه بر امکانات مقیاس پذیری بلاک چین، قابلیت همکاری هم تو این شبکه بوجود اومده.

ماتیک نتورک یا پالی گان چطور کار میکند؟

حالا که فهمیدیم شبکه و ارز ماتیک چیست و چه اهدافی رو دنبال میکنه؟ تو این قسمت با استفاده از یه مثال بهتون نحوه کار این شبکه رو توضیح میدیم.

وقتی که بخوایم روی شبکه اتریوم یا ERC20 تراکنشی رو انجام بدیم، باید منتظر پردازش و تایید بلاک مربوطه باشیم. این فرآینده معمولا 14 تا 20 ثانیه طول میکشه. علاوه بر اون برای اینکه بخوایم از انجام شدن اون تراکنش مطمئن بشیم، باید چند بلاک دیگه تو بلاک چین ثبت بشه. حالا فرض کنین که قرارداد های هوشمند و استفاده از رمز ارز ها تو زندگی روزمره ما جا افتاده.

ارز پالی گان چیست؟ | معرفی کامل پروژه ماتیک نتورک |

تو چنین شرایطی برای تماشای فیلم تو سینما، باید بعد از پرداخت هزینه دقایقی رو منتظر تایید تراکنشتون باشین. چنین اتفاقی یکی از بزرگترین مشکلاتی است که مانع استفاده گسترده از بلاک چین و رمز ارزها میشه. به همین خاطر پالی گان تاکید زیادی رو روی تجربه کاربری داره. متاسفانه تا به الان توجه زیادی به این مسئله نشده و به همین خاطر برنامه های بلاک چینی خیلی مورد استفاده قرار نمیگیرن.

تیم توسعه دهنده ماتیک برای حل این مشکل، روی کتابخانه هایی برای مرورگر موبایل و وب کار کرده. اینطوری کسب و کارها میتونن با استفاده از برنامه های کاربر نهایی (End User Applications) تو مقیاس های بزرگ تجربه لذت بخشی رو برای کاربراشون بوجود بیارن. همچنین پروژه ماتیک تو نقشه راهی که برای خودش ترسیم کرده، از انتقال بین زنجیره ای، مبادلات غیر متمرکز، استخر های نقدینگی و. . . هم پشتیبانی میکنه.

با توجه به این توضیحات بیاین شرایطی رو فرض کنیم که تو اون از ارز دیجیتال Polygon استفاده میشه. تو چنین شرایطی، کاربرها میتونن با هزینه ی کمتری توکن هاشون رو به هر شخصی که میخوان انتقال بدن. با توجه به بلوک های پر سرعتی که تو شبکه ماتیک وجود دارن، تراکنش ها به شکل فوری (حدودا یک ثانیه یا کمتر) انجام میشن.

ویژگی های مهم شبکه و ارز دیجیتال پالی گان چیست؟

ارز پالی گان چیست؟ | معرفی کامل پروژه ماتیک نتورک |

پالی گان یک شبکه و ارز دیجیتال است که در حال حاضر در صنعت ارزهای دیجیتال به عنوان یکی از رقبای قوی مطرح شده است. یکی از ویژگی‌های مهم این شبکه، مقیاس‌پذیری بالا است. این به این معنی است که پالی گان می‌تواند به طور همزمان معاملات بسیاری را در شبکه خود پردازش کند، بدون این که سرعت یا کارایی پایین بیاید. این ویژگی بسیار حیاتی است زیرا در جهانی که هر روزه تعداد کاربران ارزهای دیجیتال در حال رشد است، پالی گان قادر است تا به نیازهای این شبکه‌ها پاسخ دهد. علاوه بر این، پالی گان از الگوریتم پرونده‌ای استفاده می‌کند که تضمین می‌کند که تراکنش‌ها به صورت امن و شفاف انجام شوند. در نتیجه، تمامی تراکنش‌های ارزی در شبکه پالی گان قابل مشاهده هستند و هیچ گونه تقلبی صورت نمی‌گیرد. همچنین، پالی گان از الگوریتم توزیع ارزش استفاده می‌کند که انتقال ارز دیجیتال را سریع، مقرون به صرفه و بدون هزینه‌های بالا ممکن می‌کند. در نهایت، پالی گان هدف دارد تا برای کاربران خود تجربه‌ای همزمان با امنیت، شفافیت و سرعت فراهم کند، که این ویژگی‌ها آن را برتر از سایر رقبا می‌کند.

ایرادات شبکه ماتیک نتورک چیست؟

ارز پالی گان چیست؟ | معرفی کامل پروژه ماتیک نتورک |

بزرگترین ایرادی که میشه از این پروژه گرفت، مربوط به سیستم تایید تراکنش های اونه. وقتی که تعداد تراکنش ها تو این روش افزایش قابل توجهی رو پیدا کنه، امکان سو استفاده وجود داره. در کل امنیت این شبکه به صداقت نمایندگان و اعتبار سنج ها بستگی داره. ارز Polygon از الگوریتم اثبات سهام (POS) استفاده میکنه. تو این سیستم تصمیم گیری، عده ای به عنوان اعتبار سنج انتخاب میشن و صحت تراکنش ها رو تایید میکنن.

البته بقیه ی اعضای جامعه هم میتونن تو این سیستم نقش داشته باشن. به این منظور اول باید اقدام به خرید Matic Network بکنن. سپس با استفاده از بستر های مختلفی که وجود داره، رمز ارزهاشون رو استیک یا سهام گذاری کنن. در صورتی که فردی تو این فرآیند شرکت کنه، با استفاده از ارز matic بهش پاداش داده میشه. لازم به ذکره که تو ادامه همین مقاله، اطلاعات بیشتری رو در این مورد در اختیارتون میذاریم.

دلایل تمایز Polygon چیست؟

ارز پالی گان چیست؟ | معرفی کامل پروژه ماتیک نتورک |

مقیاس پذیری و تعامل پذیرتر شدن بلاک چین های مختلف اهمیت بسیار زیادی رو داره. پروژه های مشابه زیادی وجود دارن که خط مشی اونا با ارز دیجیتال پالی گان یکسانه. اما یه سری ویژگی تو این پروژه وجود داره که باعث افزایش محبوبیتش شدن. همچنین تحلیل گر های بسیاری نسبت به آینده پالی گان خوشبین هستن. در ادامه چند مورد از دلایل منحصر به فرد شدن این پروژه رو ذکر میکنیم:

  • پروژه و ارز دیجیتال ماتیک نتورک به نحوی طراحی شدن که سازگاری های لازم رو با ماشین مجازی اتریوم (EVM) داشته باشن. این مزیت باعث شده که توسعه دهندگانی که از زبان سالیدیتی استفاده میکنن، بتونن به راحتی از این پلتفرم استفاده کنن.
  • امنیت این شبکه به شکل اختیاریه. در واقع به لطف این قابلیت لازم نیست که انعطاف پذیری رو قربانی امنیت بیشتر کرد.
  • تیم این رمز ارز مدعی هستن که این شبکه انعطاف پذیری کافی رو برای ادغام و ترکیب راه حل های مختلف مقیاس پذیری (البته به جز پلاسما) داره.

استیکینگ Matic Network چیست و چطور میتوان از آن استفاده کرد؟

ارز پالی گان چیست؟ | معرفی کامل پروژه ماتیک نتورک |

تو سیستم هایی که از اثبات سهام استفاده میکنن، برای تایید تراکنش ها از اعتبار سنج ها استفاده میشه. اعتبار سنج شخصیه که دارایی هاش رو به عنوان ضمانت در اختیار شبکه میذاره. این توکن ها تو سیستم قفل میشن و به فرد مورد نظر به عنوان بخشی از مکانیسم اعتبار سنجی درمیاد. البته به ازای این کار به اعتبار سنج ها سود داده میشه. البته برای اعتبار سنجی به تجهیزات و امکانات خاصی احتیاجه که هر کسی از عهده تامین اون ها برنمیاد.

در صورتی که شما امکانات کافی ر ندارین ولی میخواین به عنوان بخشی از پروسه اعتبار سنجی باشین، میتونین از استیکینگ استفاده کنین. تو این روش شما بخشی از سرمایه تون رو تو شبکه قفل میکنین و یکی از اعتبار سنج ها رو به عنوان فرد منتخبتون انتخاب میکنین. برای اینکه بتونین از این قابلیت پلیگان استفاده کنین به مقداری از این رمز ارز احتیاج دارین. بهترین صرافی ارز دیجیتال خرید Polygon، ایران بایننس هستش.

البته استیک کردن رمز ارزها ریسک های خودش رو داره. مثلا ممکنه تو مدتی که شما ارزهاتون رو تو شبکه قفل کردن، با پامپ های شدید ارزش سرمایه تون به شدت کاهش پیدا کنه. علاوه بر اون ممکنه که به خاطر اشتباه اعتبار سنج جریمه بشین. حالا تصمیم با شماست که از این روش استفاده کنین یا نه. شاید بهتر باشه که قبل از اقدام برای این کار قسمتی که مربوط به قیمت پالی گان و آینده این رمز ارز است رو مطالعه کنین. مطمئنیم که این مطالب کمک بسزایی رو به شما میکنن.

آینده پالی گان

ارز پالی گان چیست؟ | معرفی کامل پروژه ماتیک نتورک |

سال 2020 و 2021 رو میتونیم، نقطه عطفی برای مقبولیت بلاک چین و ارز های دیجیتال بدونیم. عده بسیاری تو این سال ها وارد این عرصه شدن. افزایش کاربرها تو برخی از موارد کاهش چشم گیری رو تو عملکرد پروژه های مختلف بوجود اورد. مثلا اتریوم مشکلات زیادی رو تو زمینه مقیاس پذیری و کارمزدهاش تجربه کرد. تو این دوران بود که پروژه پالیگان تونست خودی نشون بده و کارایی هاش رو به رخ بقیه بکشه.

همکاری های متعددی تو این سال ها بین ارز ماتیک نتورک و پروژه های دیگه بوجود اومد. همین مسئله باعث بیشتر شدن محبوبیت و کارایی ارز دیجیتال Polygon شد. با افزایش کارایی، سرمایه گذار های زیادی به این پروژه علاقه مند شدن. علاوه بر اون افراد معروف و مطرحی مثل مارک کیوبن (کارآفرین، سرمایه گذار و مالک برند ماوریکس) به شکل علنی از ارز ماتیک پشتیبانی کردن. طبق اطلاعیه ای که تو وبسایت شخصی این فر منتشر شده، با استفاده از ارز پالی گان میتونین لباس های برند ماوریکس رو خریداری کنین. جالبه بدونین که کیوبن قبل از این هم بار ها از اتریوم و بیت کوین حمایت کرده.

علاوه بر همه ی این موارد، باید خاطر نشان کنیم که صرافی بایننس یکی از سرمایه گذار های اصلی این پروژه است. در مجموع آینده پالی گان میتونه بسیار روشن باشه. شما هم میتونین با خرید Matic Network سود های زیادی رو نصیب خودتون کنین.

بررسی پیش بینی ها در مورد قیمت ماتیک در آینده

قیمت پالی گان به عوامل مختلفی بستگی داره. مهم ترین دلیل افزایشی که تو سال های اخیر تجربه کرده، افزایش کاربرد و همکاری های متعددش با پروژه های بلاک چینی دیگه بوده. در حال حاضر این رمز ارز موفق شده با ارزش بازار 10 میلیارد دلاریش تو رتبه 20 ام بازار قرار بگیره. البته بیشتر این رشد تو سال گذشته انجام شده. ا توجه به داده هایی که از نمودار قیمت Matic Network استخراج کردیم، این رمز ارز از کف تاریخی خودش 50 هزار درصد فاصله گرفته.

ارز پالی گان چیست؟ | معرفی کامل پروژه ماتیک نتورک |

وسطای خرداد 1400 بود که این ارز پالی گان تونست به 10 هزار درصد رشد تو یه سال برسه. جالبه بدونین که تو همون ماه 125 درصد رشد کرده بود. این شبکه به لطف تراکنش های سریع و ارزانی که نسبت به اتریوم داشت، محبوبیت بسیار زیادی رو بدست اورد. با خرید Polygon عده ی زیادی تونستن ثروت های افسانه ای برای خودشون بسازن. شاید بتونیم بخشی از این موفقیت ها رو به تغییر نام تجاری این پروژه ربط بدیم. اگه به نمودار قیمت ماتیک نتورک توجه کنین، متوجه میشین که این عمل تاثیر زیادی رو روی افزایش قیمت این رمز ارز داشته.

پیش بینی های بسیار زیادی در مورد قیمت Polygon مطرح شده که در ادامه بعضی از اونا رو با هاتون مطرح میکنیم.

سایت ولت اینوستور که یکی از پلتفرم های معروف برای پیش بینی قیمت ارز های دیجیتاله، پیش بینی های قابل توجهی رو در مورد قیمت Matic Network ارائه کرده. طبق نظر تحلیل گر های این سایت این ارز دیجیتال تا سال آینده 100 درصد رشد میکنه. از طرفی طی پنج سال آینده ماتیک نتورک میتونه به 10 دلار هم برسه.

جمع بندی

حالا که به انتهای این مقاله رسیدیم، میتونیم جواب مناسبی رو در مورد خرید ماتیک نتورک و ارزش سرمایه گذاری روی این رمز ارز بهتون ارائه بدیم. توجه داشته باشین که هر کس باید با توجه به استراتژی سرمایه گذاری خودشون اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال کنن. با توجه به راه حل های جذاب و متفاوتی که این پروژه برای حل مشکل مقیاس پذیری ارائه کرده، میتونیم انتظار ادامه روند رشد این ارز رو داشته باشین.

در کل اینده Matic Network بسیار درخشانه و همین هم سرمایه گذار ها رو به خرید پالی گان وسوسه میکنه. از طرف دیگه امکان استیکینگ این رمز ارز باعث میشه که علاوه بر سود به خاطر افزایش قیمت، تعداد رمز ارزهاتون هم افزایش پیدا کنه. در واقع خرید این ارز میتونه از دو جهت بهتون سود بده. البته استفاده از این مزیت به کسایی که قصد نگهداری بلند مدت این ارز رو دارن، پیشنهاد میشه. امیدواریم که این مطلب براتون مفید واقع بشه.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال پالی گان چیست؟ | معرفی کامل پروژه Polygon (ماتیک نتورک) | آیا خرید ارز Matic ارزش دارد؟
سوال امنیتی :5+40 = ?