ارز دیجیتال پکس PAX چیست؟ همه چیز درباره ارز دیجیتال پکسوس Paxos Standard

1402/06/14
ارز دیجیتال پکس PAX چیست؟ همه چیز درباره ارز دیجیتال پکسوس Paxos Standard

بازار ارزهای دیجیتال با دارا بودن بیشتر از 6000 ارز دیجیتال امروزه از تنوع خیلی زیادی برخوردار هستش و در این حوزه دسته ای از رمز ارز ها هستن که به اونها استیبل کوین (Stable Coin) یا ارزهای با ثبات میگن و تفاوت اونها با ارزهای رایج دیگه در این هستش که قیمت این دسته از ارزهای دیجیتال همیشه ثابت بوده و تغییرات قیمتی خاصی در آنها مشاهده نمی شه. ارز دیجیتال پکسوس یا پکس جزو این دسته بوده و قیمت ثابتی معادل یک دلار آمریکا رو همیشه داره. در این مقاله میخوایم در مورد اینکه ارز دیجیتال پکسوس (PAX) چیست و اطلاعات مفیدی مثل خرید پکسوس، قیمت PAX و ... که باید در موردش بدونین صحبت کنیم.

ارز دیجیتال Paxos Standard  چیست؟

همونطور که در ابتدای مقاله گفتیم ارز دیجیتال پکس که بهش پکسوس هم میگن در دنیای ارزهای دیجیتال در رده استیبل کوین ها قرار میگیره. هدف از طراحی این ارز دیجیتال برای این هستش که کاربران حوزه کریپتو بتونن ارزهای فیات مثل دلار آمریکا رو مستقیم به یک واحد با ثبات در حوزه رمز ارزا تبدیل کنن که در مسئله خرید ارز دیجیتال نکته قابل توجهیه. در اصل ارز دیجیتال PAX با هدف دیجیتالی کردن دلار آمریکا و نقل و انتقالات مالی در زمان کم و بدون محدودیت مکانی ساخته شد و امروزه بعنوان پلی بین دلار آمریکا و ارزهای دیجیتال شناخته میشه. قیمت پکس همیشه معادل یک دلار آمریکا در نظر گرفته میشه.

در مورد ساختار شبکه پکس باید گفت که  ارز دیجیتال PAX یک توکن ERC-20 هستش و این یعنی این ارز دیجیتال بلاکچین مخصوص به خودش رو نداره و بر بستر باکچین اتریوم راه اندازی شده است. این هم بدونین که هر توکن پکس بطور مستقیم با یک دلار آمریکا پشتیبانی میشه.

استیبل کوین چیست؟

ارز دیجیتال پکس چیست؟ | استیبل کوین چیست؟

شاید در مقاله ارز دیجیتال پکسوس چیست؟ براتون سوال پیش بیاد که استیبل کوین چیه؟ اگه بخوایم خیلی خلاصه بهتون بگیم، استیبل کوین ها ارزهای دیجیتالی هستن که قیمت ثابتی دارن و هدف از طراحی اونها برای این بوده که بتونن از نوسانات بازار ارزهای دیجیتال تا حدودی جلوگیری کنن. یکی دیگه از دلایل طراحی استیبل کوین ها، این هستش که بعنوان معیاری برای حفظ ارزش سرمایه در حوزه ارزهای دیجیتال در نظر گرفته میشن. مثلا اگه شما یک بیت کوین رو در قیمت 30 هزار دلار خریده باشین و قیمت بیت کوین به 40 هزار دلار رسیده باشه، شما در حال حاضر 10 هزار دلار سود کردین که باید بتونین این سود تون رو سیو (Save) یا ذخیره کنین تا اگه قیمت بیت کوین دوباره پایین اومد، ارزش سرمایه شما کم نشه و بهترین کار در این جور موارد تبدیل ارز دیجیتال خودتون به یک استیبل کوین یا ارز دیجیتال با ثبات مثل پکس هستش.

تاریخچه ارز دیجیتال پکسوس چیست؟

استیبل کوین ها برای اولین بار در سال 2014 عرضه شدن ولی خود ارز دیجیتال پکسوس در تاریخ 14 سپتامبر 2018 توسط دو نفر بنام های چارلز کاسکاریلا (Charles Cascarilla) و ریچ تئو (Rich Teo) عرضه شد. چارلز کاسکاریلا همچنین بنیانگذار و شریک شرکت Cader Hill Capital Partners و تحلیل گر مالی در Goldman Sachs هم بوده و اقای ریچ تئو هم یک تحلیل گر مالی بوده است. در در اصل اگه بخوایم دقیق بگیم این ارز دیجیتال زمانی عرضه شد که یک مناقشه در مورد شفافیت گزارش های مالی تتر (Tether) بوجود اومد که اونموقع استیبل کوین اصلی بازار بود. تتر ادعا داشت که به ازای هر توکن خودش در بازار یک دلار آمریکا رو در بانک بعنوان ودیعه نگهداری میکنه. ولی بعدا مشخص شد که دقیقا اینطوری نیستش و تیم پکسوس که متشکل از متخصصان ماهر در زمینه های مختلف از جمله کارمندان سابق وال استریت (Wall Street) و سیلیکون ولی (Silicon Valley) بودن، این فرصت رو غنیمت شمردن و تلاش زیادی رو برای شفافیت هر چه بیشتر ارز دیجیتال PAX در بازار انجام دادن. در حال حاضر هم مدیر عامل پکس اقای چارلز کاسکاریلا هستش.

جایگاه توکن پکس در بازار ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال پکسوس چیست؟ | جایگاه pax

در زمان نوشتن مقاله ارز دیجیتال پکسوس چیست، توکن پکس با ارزش بازار حدود942.21 میلیون دلار در رتبه 91 بازار قرار داره و از کل بازار ارزهای دیجیتال سهم 0.04 درصدی رو به خودش اختصاص داده است. حجم مبادلات روزانه این ارز دیجیتال هم 92.2 میلیون دلار هستش. تعداد کل واحد های درگردش ارز دیجیتال پکس هم در این لحظه 942.49 میلیون عدد هستن. قیمت پکس هم همیشه در حدود یک دلار در نظر گرفته میشه و حتی با نوسانات شدید بازار ارزهای دیجیتال تغییرات قیمتی خاصی در اون دیده نمیشه و این فاکتور خوب باعث میشه سرمایه دارها برای حفظ ارزش سرمایه خودشون در ریزش های بازار از این رمز ارز استفاده کنن.

امنیت ارز دیجیتال PAX

همان طور که اساره شد Paxos Standard Token (PAX) یک ارز دیجیتال تعادلی (Stablecoin) است که به منظور تعیین ارزش پایدار و نگهداری ارزهای دیجیتال در دنیای کریپتوگرافی ایجاد شده است. امنیت ارز دیجیتال PAX به عنوان یک توکن ERC-20 بر پایه بلاکچین Ethereum مورد توجه قرار می‌گیرد. در زیر چند مورد از امنیت ارز دیجیتال PAX آورده شده است:

رمزنگاری: PAX از رمزنگاری قوی استفاده می‌کند تا تراکنش‌ها و موجودی‌های کاربران را محافظت کند. اطلاعات حساس مانند کلیدهای خصوصی کاربران به صورت رمزنگاری شده در بلاکچین Ethereum ذخیره می‌شوند.

تایید معاملات: تراکنش‌های PAX به وسیله شبکه Ethereum تایید می‌شوند. شبکه Ethereum یکی از قوی‌ترین بلاکچین‌ها از نظر امنیتی است و از الگوریتم تأیید معاملات Proof of Stake (PoS) برای تایید تراکنش‌ها استفاده می‌کند.

پروتکل تعادلی: PAX به عنوان یک توکن تعادلی طراحی شده است، به این معنا که همیشه به ارزش یک دلار ایالات متحده معادل می‌شود. این امر به کاربران اطمینان می‌دهد که ارزش توکن PAX نسبت به نوسانات نرخ ارزهای دیجیتال دیگر (مانند بیتکوین) ثابت است.

تمرین افشای اطلاعات: شرکت‌های پشتیبانی‌کننده توکن PAX موظف به ارائه اطلاعاتی در مورد موجودی‌ها و عملیات مالی خود هستند و از افشای اطلاعات مالی استفاده می‌کنند تا امنیت و شفافیت را افزایش دهند.

حسابرسی مستقل: توسعه‌دهندگان توکن PAX از شرکت‌های حسابرسی مستقل برای اعتبارسنجی صحت موجودی‌ها و انجام حسابرسی‌های دوره‌ای استفاده می‌کنند.

استفاده از کیف پول‌های معتبر: برای ذخیره و مدیریت توکن PAX، از کیف پول‌های معتبری مانند کیف پول‌های سرد (Hardware Wallets) یا کیف پول‌های نرم‌افزاری امن و رسمی استفاده کنید.

ویژگی های ارز دیجیتال PAX چیست؟

در ادامه مقاله ارز دیجیتال Paxos Standard  چیست؟ در مورد ویژگی های کلی این رمز ارز براتون توضیح میدیم که آشنایی کاملی با این ارز دیجیتال کسب کنین.

  • ارز دیجیتال PAX یک استیبل کوین قانونمند و زیر نظر خدمات مالی نیویورک هستش که پشتوانه اون دلار آمریکا هستش و این فاکتور اون رو به یک رمز ارز با ثبات و بدون تغییر تبدیل کرده.
  • بر خلاف سیستم های سنتی مالی مثل بانک ها که ساعت فعالیت اونها در طول شبانه روز محدود هستش شما میتونین تراکنش های پکس رو در هر زمانی و در همه روزهای سال حتی روزهای تعطیل انجام بدین.
  • با استفاده از توکن پکس میتونین تراکنش های بین المللی انجام بدین و به هر کجای دنیا بخواین در سریع ترین زمان این رمز ارز رو انتقال بدین. در اصل این رمز ارز تلفیقی از تکنولوژی بلاکچین و ثبات ارزهای فیات هستش.
  • یکی دیگه از فاکتورهای خوب ارز دیجیتال پکس این هستش که میتونین خود این رمز ارز رو مستقیم به دلار آمریکا تبدیل کنین و نیازی به هیچ واسطه دیگه ای نیستش. نکته ای که باید بدونین این هستش که بعد از این که شما توکن های پکس خودتون رو به شرکت پکس فروختین و اون ها رو به دلار تبدیل کردین، شرکت پکس با استفاده از قرار داد های هوشمند اتریوم اقدام به سوزاندن توکن های بازخریداری شده میکنه.

پکس گلد PAXG چیست؟

ارز دیجیتال پکسوس چیست؟ | پکس گلد چیست

حالا تا حدودی با توکن پکس آشنا شدین و شاید اسم پکس گلد رو هم شنیده باشین. در اصل پکس گلد یکی دیگه از توکن های شرکت پکسوس هستش که در سال 2018 عرضه شد و این توکن هم مثل استیبل کوین پکس بر بستر بلاکچین اتریوم راه اندازی شده است. PAX Gold یک توکنی با پشتوانه طلا هستش. بر اساس اعلام شرکت پکسوس این شرکت به ازای فروش هر توکن این رمز ارز معادل یک اونس طلای تروا که حدود 31.5 گرم هستش رو در بانک برینک Brink در انگلستان نگهداری میکنه. در سال 2020 بخاطر رشد قیمتی طلا توجه خیلی ها رو به خودش جلب کرد.

این توکن با ارزش حدود 316.21 میلیون دلار در رتبه 152 بازار ارزهای دیجیتال در زمان نوشتن این مقاله قرار داره و قیمت فعلی این توکن 1778.67 دلار بوده و بالاترین قیمتش رو هم در تاریخ 17 مرداد 1399 مصادف با 6 آگوست 2020 با قیمت 2083.91 به ثبت رسونده.

خرید پکس. خرید Paxos Standard

ارز دیجیتال PAX چیست؟ | خرید پکسوس

یکی از مباحث مهم ارمز ارزها همیشه خرید و فروش ارزهای دیجیتال  درست و صحیح  در یک فضای سالمه که باید هر کاربری بهش خیلی دقت داشته باشه و ما در مقاله ارز دیجیتال پکسوس چیست بهش می پردازیم. ارز دیجیتال با ثبات پکس مثل سایر ارزها از چند طریق قابل خرید و فروش هستش.

خرید Paxos Standard  به روش سنتی

یکی از روش های خرید و فروش پکس و ارزهای دیجیتال روش سنتی هستش که هممون باهاش آشنایی داریم و شاید براتون هم پیش اومده باشه. در این روش یه نفر بصورت حضوری یا شاید هم غیر حضوری بهتون بگه که براتون ارز دیجیتال پکس رو انتقال میده و شما هم براش پول رو انتقال خواهین داد. این روش به چند دلیل روش درستی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال به شمار نمیاد. اولا بخاطر اینکه تراکنش های ارزهای دیجیتال بصورت غیر متمرکز هستن و قابل ردیابی نیستن و اگه شما برای شخص پول تون رو انتقال بدین و اون براتون نفرسته ارز دیجیتال رو. اونموقع به دردسر می افتین و در هنگام فروش ارز دیجیتال این روش دردسر بیشتری داره و اگه ارز دیجیتال تون رو برای کسی به این روش بفرستین و ازش پول تون رو بخواین و نفرسته هیچ جور قابل ردیابی نیست که بخواین پول تون رو بگیرین. بخاطر همین از اونجایی که این روش دردسر های خاص خودش رو داره توصیه میکنیم از این روش برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال استفاده نکنین.

خرید پکسوس از طریق صرافی های انلاین

بهترین راه خرید هر چیزی از جای درستش هست و خرید و فروش پکس هم از طریق صرافی ارز دیجیتال که منبع درست خرید و فروش ارزهای دیجیتال به شمار میاد، هست. خرید PAX از طریق صرافی ها خیلی آسون هستش و تنها چیزی که نیاز دارین یک ثبت نام و احراز هویت هستش. میتونین برای این کار از صرافی های بزرگ و مشهوری مثل بایننس و کوینکس و غیره استفاده کنین. اگه خرید و فروش PAX از طریق صرافی های خارجی براتون مشکل هستش مشکلی نیست میتونین از طریق صرافی های معتبر داخلی که خرید و فروش پکس رو انجام میدن، انجام بدین. صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس با داشتن سابقه چند ساله در زمینه خرید و فروش ارزهای دیجیتال و مرجع خرید و فروش 600 ارز دیجیتال یکی از گزینه های بسیار مناسب برای خرید PAX به شمار میاد.

یکی از فاکتورهای خوب خرید و فروش پکس از صرافی ایران بایننس این هستش که بعد خرید Paxos Standard  و هر ارز دیجیتال دیگه ای اون رو به کیف پول خودتون منتقل میکنین تا خیال تون از اینکه رمز ارز های خودتون در جایی هستن که خودتون بهش اطمینان دارین، راحت باشه.

دلایل خرید PAX

شاید براتون سوال پیش بیاد که ارز دیجیتال PAX وقتی قیمت ثابتی داره چرا باید خریده بشه؟ دلیلش رو اینطور میشه گفت که خیلی از افراد میخوان سرمایه خودشون رو به دلار تبدیل کنن و باعث حفظ ارزش سرمایه خودشون بشن ولی خب خرید و نگهداری دلار هم مشکلات خودش رو داره و اگه براتون سخت هستش میتونین بجای دلار، ارز دیجیتال پکس رو بخرین. چون هر توکن پکس معادل یک دلار آمریکا در نظر گرفته میشه سرمایه شما ارزش خودش رو حفظ میکنه و اگه دلار تو کشورمون گرون بشه ارزش سرمایه شما هم بیشتر خواهد شد.

دلیل دیگه خرید پکسوس این هستش که انتقالش خیلی راحت تر از خود دلار هستش. این روزها خیلی ها علاقه دارن به کشورهای همسایه مسافرت کنن یا بخاطر دلایل کاری به اونجا برن و به پول برای رفت و آمد نیاز دارن. اگه نمیخواین دردسرهای نگهداری و انتقال پول رو تو این سفرها داشته باشین از ارز دیجیتال پکس استفاده کنین. یا اگه میخواین برای کسی در یک کشور دیگه پول بفرستین بجای استفاده از روش های سنتی و پرداخت کلی کارمزد، پکس رو بخرین و تنها با داشتن یک ادرس کیف پول از شخص مقصد در کمترین زمان و با حداقل کارمزد این کار رو انجام بدین.

تفاوت ارز دیجیتال پکس با سایر استیبل کوین ها

ارز دیجیتال پکسوس چیست؟ | تفاوت ارز دیجیتال پکس با سایر استیبل کوین ها

شاید براتون سوال پیش بیاد که قبل از پکس ارزهای دیجیتالی بودن مثل تتر که قیمت ثابتی داشتن پس چرا پکس بوجود اومد؟ در جواب میخوام تفاوت های استیبل کوین PAX رو با سایر توکن های با ثبات بهتون بگم که در وبسایت اصلی پکس بهشون اشاره شده است:

  • نظارت: یکی از فاکتورهایی که ارز دیجیتال پکس داره اینه که تحت نظارت دپارتمان خدمات مالی ایالت نیویورک NYDFS قرار داره و این یکی از دلایل اصلی تفاوت و برتری های این ارز دیجیتال بر استیبل کوین هایی مثل تتر هستش.
  • کارمزد رایگان: یکی دیگه از فاکتورهای ارز دیجیتال پکس اینه که صدور و بازخرید توکن های پکس بدون هیچگونه هزینه اضافی انجام میشن و شما در هنگام خرید و فروش این توکن هیچ هزینه اضافی پردخت نخواهین کرد.
  • سپرده های نقدی تضمین شده: به ازای هر توکن پکس در بازار یک دلار نزد بانک های آمریکا نگهداری میشه و همین قضیه امنیت توکن های این رمز ارز رو تضمین میکنه.
  • امنیت: حساب های بانکی شرکت پکس تحت نظارت یک شرکت ایالت متحده بنام Withum بوده و استیبل کوین هایی مثل تتر از این ویژگی برخوردار نیستن.

کیف پول پکس | انواع کیف پول PAX

ارز دیجیتال پکسوس چیست؟ | کیف پول پکس

یکی از سوالای همیشگی در مورد هر ارز دیجیتالی مسلما کیف پول هستش. چون که در حوزه ارزهای دیجیتال هر کسی خود مسئول نگهداری دارایی های خودش هستش و احتمالا برای شما هم سوال پیش بیاد بعد از خرید پکس کیف پول مناسب برای نگهداری پکس کدوم کیف پول هستش؟ که در ادامه مناسب ترین کیف پول پکس رو بهتون معرفی میکنیم.

  1. Ledger Wallet. یکی از مناسب ترین کیف پول PAX و خیلی از ارزهای دیجیتال دیگه به شمار میاد و یک کیف پول سخت افزاری هستش و میتونین بعد از خرید پکسوس اونو در این کیف پول نگهداری کنین. این کیف پول از حدود 1500 ارز دیجیتال پشتیبانی میکنه که میتونین علاوه بر پکس خیلی از ارزهای دیجیتال دیگه ای که خریداری کردین رو داخل اون نگهداری کنین.
  2. Trust Wallet. در ادامه معرفی کیف پول پکس، یکی از معروف ترین کیف پول های حوزه ارزهای دیجیتال تراست والت هستش که هر کسی که در حوزه ارزهای دیجیتال هستش احتمالا روی گوشی موبایل خودش اون رو نصب کرده. چون که علاوه بر امنیت بالا از طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال هم پشتیبانی میکنه. تراست والت یک کیف پول نرم افزاری بوده و برای نسخه های موبایل برای اندروید و آی او اس عرضه شده است و نسخه دسکتاپ نداره.
  3. MetaMask. یکی دیگه از کیف پول هایی که میتونین برای نگهداری ارزهای دیجیتال و مخصوصا پکس ازش استفاده کنین متاماسک هستش. که میتونین در موبایل خودتون اون رو نصب کنین و ارز دیجیتال پکس رو ر اون نگهداری کنین. این کیف پول هم برای اندروید و آی او اس در دسترس هستش و نسخه های کروم و فایرفاکس هم داره که بسته به نیازتون میتونین ازش استفاده کنین.

در کل از اونجایی که توکن پکس بر بستر بلاکچین اتریوم راه اندازی شده، بخاطر همین کیف پول هایی که از اتریوم پشتیبانی میکنن از این ارز دیجیتال هم پشتیبانی میکنن و میتونین در داخل اون کیف پول ها نگهداری کنین. ولی ما در بالا سه تا از معروف ترین کیف پول هایی که میتونین برای نگهداری ارز دیجیتال پکس ازش استفاده کنین رو بهتون معرفی کردیم که میتونین ازشون استفاده کنین.

آینده ارز دیجیتال پکسوس

ارز دیجیتال پکسوس چیست؟ | آینده پکسوس

همونطور که میدونین بازار ارزهای دیجیتال تازه در ابتدای مسیر خودش قرار داره و تا تکامل کامل مسیر زیادی رو پیش روی خودش داره. در این بین ارز دیجیتال پکسوس هم میتونه گزینه خوبی برای خیلی از سرمایه دارها به حساب بیاد. تیم عملیاتی پکس آینده ای رو پیش روی خودش می بینه که در اون بلاکچین شاید جزء اصلی انقلاب مالی به حساب نیاد ولی عنصر خیلی مهمی در این انقلاب خواهد بود. طبق چشم اندازی که این شرکت برای خودش تعیین کرده، شرکت پکسوس میخواد اکوسیستم اقتصادی خودش رو با استفاده از یک شبکه هموار جهانی بنام بلاکچین که سرعت تبادل فوق العاده ای داره بهبود ببخشه.

این ارز دیجیتال میتونه گزینه مناسبی برای پرداخت های خارج از ایالت متحده آمریکا به شمار بیاد و طبق برنامه هایی که شرکت پکسوس داره میخوان که این توکن در آینده برای خرید و فروش از طریق کاربرهای سراسر دنیا مورد استفاده قرار بگیره. در کل یکی از دغدغه های سرمایه دارها در مورد سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال امنیت خرید و فروش در این حوزه هستش که شرکت پکسوس بخاطر قرار گرفتن زیر نظارت دپارتمان خدمات مالی ایالت نیویورک این امنیت رو تا حدودی بوجود آورده و خیال سرمایه دار ها رو میتونه از خرید این ارز دیجیتال راحت کنه.

بحث بعدی هم در مورد توکن دیگه شرکت پکسوس یعنی پکس گلد هستش. از اونجایی که طلا در همه ادوار تاریخ با ارزش بوده و همیشه مورد توجه سرمایه گذارها بوده، این توکن میتونه گزینه خوبی برای سرمایه گذارها به شمار بیاد و مسلما اگه قیمت طلا بالا بره توجه خیلی از سرمایه گذارها رو به خودش جلب خواهد کرد. در اصل شما با خرید پکس گلد انگار خود اونس طلا رو خریدین با این تفاوت که دردسرهای نگهداریش رو شرکت پکسوس برای شما به عهده میگیره.

حرف پایانی

دنیای ارزهای دیجیتال روز به روز در حال گسترش هست و در این بین نیاز داره هر روز اطلاعات خودمون رو آپدیت کنیم. ارز دیجیتال پکس جزو استیبل کوین های حوزه کریپتوکارنسی به شمار میاد که با هدف کاهش نوسانات بازار ارزها بوجود اومده. قیمت پکس همیشه معادل یک دلار آمریکا در نظر گرفته میشه و کاربران بازار ارزهای دیجیتال از این توکن برای حفظ ارزش سرمایه و سود بازار رمز ارزها استفاده میکنن. این توکن مانند همه ارزهای دیجیتال با ثبات دیگه بلاکچین مستقل خودش رو نداره و بر بستر بلاکچین اتریوم راه اندازی شده. در نهایت این مقاله با هدف افزایش اگاهی شما در مورد ارز دیجیتال پکس نوشته شده ولی خرید و فروش خود ارز دیجیتال پکسوس به عهده شما هستش و ما مسئولیتی در این زمینه نخواهیم داشت. موفق باشید.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال پکس PAX چیست؟ همه چیز درباره ارز دیجیتال پکسوس Paxos Standard
سوال امنیتی :3+84 = ?