ارز دیجیتال چین لینک چیست؟ | معرفی ارز ChainLink | چگونه چین لینک بخریم؟

1402/06/15
ارز دیجیتال چین لینک چیست؟ | معرفی ارز ChainLink | چگونه چین لینک بخریم؟

چند وقت پیش بود که یکی از اقوام از من پرسید، ارز دیجیتال کشور چین چیست؟ منم اولش فکر کردم که منظورش یوان های دیجیتالیه، که به تازگی چین به طور رایگان به مردمش عرضه کرده؛ اما گفتش که منظورش یه پروژه ی دیگه اس و در موردش توضیحات بیشتری رو داد. بعد از اون توضیح ها من متوجه شدم که منظورش ارز دیجیتال ChainLink بوده. به همین خاطر گفتم که سوالشو به " ارز دیجیتال چین لینک چیست؟ " تغییر بده، تا نیاز نباشه که توضیحات بیشتری رو در این مورد بده.

با توجه به اطلاعات ناقصی که اکثر ایرانی ها درباره ی رمز ارزها و همینطور خرید ارز دیجیتال دارن، رسالت خودمون میدونیم که اطلاعاتی که تو این حوزه داریم رو با شما به اشتراک بزاریم. امیدواریم که این اطلاعات بهتون کمک کنن که ماهیت و اهداف رمز ارزها رو بیشتر بشناسین.

 تو این مقاله میخوایم که در مورد ارز دیجیتال لینک بهتون توضیحاتی رو بدیم. همچنین قراره که آینده چین لینک رو به طور کامل بررسی کنیم و از پتانسیل های رشد اون با شما صحبت کنیم. به اضافه ی این که تو این مقاله اطلاعات مفیدی در مورد تاریخچه قیمت چین لینک براتون گذاشتیم که میتونه براتون بسیار مفید باشه. به همین خاطر پیشنهاد میکنم که این مقاله رو از دست ندین، مطمئنم که اگه این مقاله رو به طور کامل مطالعه کنین، دید روشنی رو برای خرید LINK و یا نخریدنش پیدا میکنین.

ارز دیجیتال ChainLink چیست و چرا بوجود آمد؟

ارز دیجیتال چین لینک چیست؟

اگه بخوام تو یه جمله بگم، چین لینک یه سرویس غیر متمرکز اوراکل هستش. یکم گیج کننده به نظر میاد، پس بزارین یکم برگردیم عقب تر، تو سال 2015، وقتی که اتریوم ساخته شد همه بهش به عنوان یه انقلاب تو بلاک چین نگاه میکردن. باید بگم که اتریوم واقعا هم مثل یه انقلاب تو حوزه ی بلاک چین بود؛ بعد از اتریوم دیگه بلاک چین فقط جایی برای انجام تراکنش های دیجیتالی با استفاده از بیت کوین و رمز ارز های دیگه نبود، بلکه میشد از اون برای دیجیتالی کردن همه ی بخش های زندگی روزمره بشر استفاده کرد. ویتالیک بوترین با استفاده از ایجاد قرارداد های هوشمند ی که روی شبکه ی اتریوم ساخته شده بودن، بخشی از کاربرد های تکنولوژی رو به مردم نشون داد.

اما اتریوم همه چیز تموم نبود. اصلی ترین مشکل اتریوم این بود که قرارداد های هوشمندی که روی شبکه اتریوم ساخته میشدن، فقط میتونستن داده هایی که روی بلاک چین وجود داشتن رو مدیریت کنن. به این ترتیب هنوز نمیشد از برنامه ها و اپلیکیشن های غیر متمرکزی که تو بلاک چین اتریوم ساخته میشدن، تو دنیای واقعی مورد استفاده قرار بگیرن. علت این مشکل هم این بود که این قرار دادهای ساخته شده تو پلتفرم اتریوم، پُلی برای ایجاد ارتباط با صنایع جهانی رو نداشتن. اینجا بود که احساس نیاز به یه اوراکل بوجود اومد.

اصلا اوراکل چیه و چه کاری انجام میده؟ برای فهمیدن معنی اوراکل باید با هم به یونان باستان بریم؛ تو اون دوران مردم معتقد بودن که بعضی از افراد مثل یه واسطه بین مردم عادی و خدایان هستن و سخنان خدایان و بهشون منتقل میکنن. به این افراد اوراکل (Oracle) گفته میشد. اصطلاحی که تو دنیای امروز تو حوزه ی تکنولوژی و فناوری اطلاعات ازش استفاده میشه. امروزه  اوراکل به واسطه هایی گفته میشه که داده های منابع خارجی رو با استفاده از API های وب به نرم افزارها وارد می­کنند و یا اینکه، داده های خروجیِ نرم افزارها رو به منابع خارجی منتقل میکنن. تو دنیای بلاک چین، اوراکل ها واسطه ای برای انتقال دیتا ها از منابع خارجی به قرار دادهای هوشمند هستن.

ارز دیجیتال چین لینک چیست؟ | چرا لینک بوجود آمد؟

فک میکنم که قطعات پازل کم کم دارن تو ذهنتون کنار هم دیگه قرار میگیرن؛ اگه یادتون باشه گفتیم که چین لینک یه اوراکل غیر متمرکزه. مگه اوراکل متمرکز هم داریم؟ باید بگم که اولین اوراکل هایی که ساخته شده بودن، متمرکز بودن و همین مسئله هم باعث ایجاد یه تضاد مفهومی تو بلاک چین میشد. البته الان دیگه اوراکل های بلاک چین تماما غیر متمرکز هستن.

برگردیم سر موضوع اصلی­مون یعنی ارز دیجیتال ChainLink چیست؟ پلتفرم چین لینک اولین و موفقترین اوراکل غیر متمرکز بلاک چینه. همونطور که از اسم چین لینک مشخصه، پیوندی هستش که بلاک چین رو به زیرساخت هایی که وجود دارن متصل میکنه.کاربرایی که از قرار دادهای هوشمند استفاده میکنن، با استفاده از چین لینک از اوراکل های شبکه برای دریافت داده ها از رابط کاربری اپلیکیشن ها، استخر های داده و دیگر منابع استفاده میکنن و اونا رو تو بلاک چین با هم ادغام میکنن. در واقع چین لینک اطلاعاتی رو که تو خارج از اپلیکیشن های بلاک چینی وجود دارن رو میگیره و تو زنجیره ی بلاک چین قرار میده. برای اینکه بیشتر پروتکل هایی که تو بلاک چین وجود دارن همچنان بتونن به حیاتشون ادامه بدن، باید اوراکلی مثل چین لینک وجود داشته باشه که داده های ضروری رو جمع آوری کنه.

ویژگی های ارز دیجیتال چین لینک:

همان طور که اساره شد "چین لینک" یک ارز دیجیتال ملی است که توسط دولت چین توسعه داده شده و به عنوان یک ابزار برای تسهیل تراکنش‌ها و پرداخت‌های الکترونیکی در این کشور معرفی شده است. این ارز دیجیتال ویژگی های خاصی به شرح زیر دارد:

ارتباط با بلاکچین: چین لینک بر اساس تکنولوژی بلاکچین توسعه داده شده است. این به معنای این است که تمام تراکنش‌ها و رکوردهای مالی به صورت دیجیتال در بلاکچین ثبت و ذخیره می‌شوند. این امر به اطمینان از شفافیت و امنیت تراکنش‌ها کمک می‌کند.

پشتیبانی از تراکنش‌های سریع و ارزان: چین لینک به عنوان یک ارز دیجیتال ملی به منظور تسهیل تراکنش‌های الکترونیکی سریع و ارزان طراحی شده است. این امر به کاهش هزینه‌ها و زمان مورد نیاز برای انجام تراکنش‌ها کمک می‌کند.

مقیاس‌پذیری: برنامه‌ریزان چین لینک از مقیاس‌پذیری بالا در بلاکچین استفاده کرده‌اند، به طوری که این ارز دیجیتال قادر به پشتیبانی از تعداد بزرگی از تراکنش‌ها در یک زمان می‌باشد.

کنترل دولتی: چین لینک تحت نظارت و کنترل دولت چین قرار دارد. این به این دولت امکان می‌دهد تا مطمئن شود که این ارز دیجیتال با قوانین و مقررات مالی کشور همخوانی دارد و از نظر مالی و امنیتی تأیید شده است.

پشتیبانی از توسعه‌دهندگان: چین لینک ابزارهای توسعه داده شده است که به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد برنامه‌ها و خدمات جدیدی را بر روی این بلاکچین بسازند. این امکان باعث افزایش برنامه‌ها و محصولات مبتنی بر چین لینک می‌شود.

پشتیبانی از پرداخت‌های موبایلی: چین لینک به عنوان یک ارز دیجیتال برای پرداخت‌های موبایلی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این به معنای این است که افراد می‌توانند از چین لینک برای انجام تراکنش‌ها و پرداخت‌ها با استفاده از تلفن همراه خود استفاده کنند.

استفاده در معاملات بین‌المللی: از آنجایی که چین لینک یک ارز دیجیتال است، می‌تواند به عنوان ابزاری برای معاملات بین‌المللی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

بنیان گذاران و توسعه دهندگان چین لینک

ارز دیجیتال چین لینک در ابتدا شرکتی با اسم اسمارت کانترکت (Smart Contract) بود که تو سال 2014 بدست سه تا از توسعه دهنده های بلاک چین ساخته شده بود. اسم این سه توسعه دهنده، سرگی نازاروف (Sergey Nazarov)، استیو الیس (Steve Ellis) و آری جولز (Ari Jules) بود. تو اونموقع یه شرکت سرمایه گذاری به اسم دیتا کالکتیو (Data Callective) از این شرکت حمایت مالی میکرد.

بنیانگذاران چین لینک | ارز دیجیتال چین لینک چیست؟

هدف اصلی اسمارت کانترکت، ایجاد یه پل بین بلاک چین های عمومی و منابع داده های خارجی بود. اعضای این شرکت برای اینکه به این هدفشون برسن، اوراکلی به اسم چین لینک رو توسعه دادن. نکته ی جالب توجه اینه که این اوراکل برخلاف چیزی که در حال حاضر هستش، کاملا متمرکز بود. در واقع چون این اوراکل متمرکز نتونسته بود از پس مشکلی که تو انتقالِ متمرکز داده ها وجود داره بربیاد، به یه اوراکل غیر متمرکز که همون چین لینک امروزی هستش، تبدیل شد. اینطوری بود که تو سال 2017 پپلتفرم چین لینک متولد شد.

تو وایت پیپر یا مقاله ی معرفی ChainLink که به وسیله ی آری جولز، سرگی نازاروف و استیو آلیس نوشته شده و تو تاریخ 4 سپتامبر 2017 منتشر شده، اطلاعات بسیار زیادی در مورد جزییات این پروژه، اهدافش، معماری برون زنجیره ای و درون زنجیره ایه اون، کاربرد اوراکل ها، نحوه ی اعتبار سنجی نود ها، شیوه سهام گذاری و. . . شرح داده شده. همچنین تو این وایت پیپر رویکرد چین لینک برای ایجاد قرارداد های به اصطلاح هوشمند تر و راه حل هایی که برای اتصال رابط های برنامه نویسی کاربردی (API) به بلاک چبن ها توضیح داده شده.

در حال حاضر تیم توسعه دهنده ی اصلی پلتفرم چین لینک از سرگی نازاروف، استیو آلیس، آری جولز، اندرو میلر، هادسون جیمسون و جیک بروکمن تشکیل شده که همه ی اونا کارنامه ی درخشان و پر باری رو تو حوزه ارز های دیجیتال و تکنولوژی های بلاک چینی دارن.

کاربرد پلتفرم چین لینک چیست؟

کاربرد پلتفرم چین لینک چیست؟| ارز دیجیتال چین لینک چیست؟

پلتفرم ChainLink، یه پلتفرم کاربردی و متمایز هستش که کاربرد های بسیار زیادی تو عرصه های مختلف براش در نظر گرفته شده. مثلا یکی از حوزه هایی که از این پلتفرم استقبال کرده، سیستم های پرداختی بودن؛ مخصوصا که چین لینک تونسته اتصال قرارداد های هوشمند به سیستم های بانکی رو امکان پذیر کنه؛ به این ترتیب اطلاعاتی مثل سپرده گذاری ها، حساب های بانکی مشتریان و. . . رو از بانک ها دریافت میشه و تو قرارداد های هوشمند قرار میگیره. همچنین با کمک این پلتفرم میشه از مزایای پرداخت های بین المللی سوئیفت استفاده کرد.

این سیستم همچنین قابلیت دسترسی آسان به قرارداد های هوشمند رو به وسیله ی ارائه دهنده های کارت های اعتباری با استفاده از ارز دیجیتال چین لینک رو فراهم کرده؛ به این ترتیب میشه که شبکه های پرداختی مثل پی پال رو ایجاد کرد. از کاربرد های مهم دیگه ای که برای شبکه ی چین لینک در نظر گرفته شده، استفاده از ارزهای دیجیتال مختلف تو قرار داد های هوشمند هستش. به این ترتیب هر کسی که بخواد یه قرارداد هوشمند رو بسازه، میتونه پرداخت هاش رو با استفاده از ارز هایی مثل بیت کوین، نانو، ریپل و یا هر رمز ارز دیگه ای انجام بده.

ارز دیجیتال LINK چیست؟

ارز دیجیتال چین لینک چیست؟

ارز چین لینک رمز ارز اصلی شبکه ChainLink هستش که روی شبکه ی اتریوم ساخته شده. این رمز ارز یکی از تازه وارد ترین کریپتوکارنسی های دنیای رمز ارزهاست که تونسته تو مدت کوتاهی توجه های زیادی رو به خودش جلب کنه. نکته ی قابل توجه اینه که هدف اصلی پلتفرم چین لینک ارائه دادن ارز دیجیتال نیست و ارز Link بیشتر برای تشویق Node های این شبکه طراحی شده؛ به همین خاطر هم ارزش این توکن به تعداد اپراتور هایی که روی معماری شبکه ای چین لینک کار میکنن بستگی داره. مورد بعدی که تو تعیین ارزش این رمز ارز تاثیر بسزایی داره، کاربرد های این رمز ارز تو شبکه هستش؛ به این صورت که هر چه قدر کاربرد چین لینک بیشتر بشه، ارزش این توکن هم بیشتر میشه.

تعداد کل ارز دیجیتال Link یک میلیارد واحد هستش و امکان تولید بیشتر این رمز ارز وجود نداره. ممکنه که عده ای برای کلاهبرداری از شما، ادعا کنن که نحوه استخراج چین لینک رو میدونن؛ توجه داشته باشین که تمامی یک میلیارد توکن چین لینک از ابتدا استخراج شدن. به همین خاطر هم هر ادعایی در مورد استخراج چین لینک کاملا غلط و بی اساس هستش. یعنی چیزی به نام استخراج ChainLink وجود نداره. همین مسئله هم باعث شده که به مرور زمان این رمز ارز کم یاب بشه و به این ترتیب ارزش اون افزایش پیدا کنه.

با وجود اینکه ارز چین لینک به تازگی کارش رو شروع کرده، اما تونسته رشد خوبی رو تو یه مدت زمان کوتاه تجربه کنه، هر چند که چنین رشدی، این واقعیت که توکن لینک به عنوان پول واقعی طبقه بندی نمیشه رو تغییر نمیده. البته با توجه به اینکه این رمز ارز تو دنیای کریپتوکارنسی ها تازه وارد هستش، نمیشه ازش انتظار زیادی رو داشت. در حال حاضر کاربرد های زیادی رو برای این رمز ارز نمیتونیم پیش بینی کنیم. البته در حال حاضر این رمز ارز، کاملا بی استفاده نیست و کاربرد های خاص خودش رو داره. مثلا میشه که از این ارز تو فروشگاه های خرده فروشی و تجارت الکترونیکی استفاده کرد. همچنین امکان مبادله ی ارز لینک با بیت کوین و آلت کوین هایی مثل اتریوم و ریپل وجود داره.

کارمزد و هزینه های شبکه ارز دیجیتال چین لینک چیست؟

ارز دیجیتال چین لینک چیست؟ | کارمزد و هزینه ی شبکه لینک

هزینه های تراکنش تو شبکه ی چین لینک خیلی ناچیزه (کمتر از یک درصد). اما اگه که قیمت لینک و همچنین میزان تقاضایی که برای داده های خارج از زنجیره برای انجام شدن قرارداد های هوشمند وجود داره افزایش پیدا کنه، احتمالا هزینه ی کارمزد ها هم افزایش پیدا میکنه. البته صرافی و یا پلتفرمی که ازش برای معاملاتتون استفاده میکنین هم تاثیر بسیار زیادی رو تو میزان این کارمزد ها میزاره، چون هر کدوم از این پلتفرم ها و صرافی ها کارمزد متفاوتی رو برای انجام تراکنش هاشون مشخص کردن.

کمترین مقدار این کارمزد برای انجام شدن یه معامله ی فروش و یا خرید ChainLink، حدودا 0.1 درصد از کل مقدار معامله هستش، البته بعضی موقع ها مممکنه که این مبلغ حتی به 0.2 درصد هم برسه. هزینه های برداشت از حساب هم به همین شکل متغییره و ممکنه که تو هر مبادله ای این مقدار متفاوت بشه. مثلا تو بعضی از مواقع این میزان 0.7 لینک هستش، در حالی که این مقدار تو بعضی از صرافی ها به 0.1 ارز دیجیتال Link میرسه.

بهتره که قبل از اینکه پلتفرمی رو برای انجام دادن معاملاتتون انتخاب کنین، درباره ی هزینه های معاملاتی، کارمزد ها، هزینه های واریز و برداشت و. . . تحقیق کنین تا بتونین سریعتر، راحت تر و بیشتر به سود برسین. یکی از افتخاراتی که ما تو صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس داریم مقدار کارمزد کم و معقولی هستش که برای انجام معاملات خرید و فروش رمز ارزها در نظر گرفتیم.

آینده ChainLink

ارز دیجیتال چین لینک چیست؟ | آینده ارز دیجیتال چین لینک

برای سرمایه گذاری روی رمز ارز چین لینک و پلتفرمش، باید تحلیل درستی در مورد آینده ی این ارز دیجیتال داشته باشین. همونطور که میدونین کم کم پای تکنولوژی های بلاک چینی به زندگی روزمره ی ما باز شده. به احتمال زیاد تو آینده هیچ صنعت و حوزه ای وجود نداره که از بلاک چین استفاده نکنه. در حال حاضر اتریوم بیشترین پتانسیل برای استفاده تو این حوزه رو داره. البته نباید فراموش کرد که اتریوم به تنهایی نمیتونه مورد استفاده قرار بگیره، و ما به یه رابط برای مرتبط کردن اتریوم و دنیای واقعی نیاز داریم. این رابط شبکه چبن لینک هستش. به همین خاطر هم آینده Link رو میتونیم بسیار درخشان و مناسب پیش بینی کنیم.

تو آینده ای نه چندان دور وقتی که از بلاک چین و قرارداد های هوشمند تو حوزه های پیچیده ای مثل بیمه، زنجیره تامین و بازار های مالی مثل بورس استفاده میشه، اهمیت پلتفرم ChainLink بیشتر از قبل مشخص میشه. طبق چیزی که تو وایت پیپر چین لینک ارائه شده، این پلتفرم بیشتر تو حوزه های قرارداد های هوشمند اوراق بهادار، قرارداد های هوشمند مرتبط با بیمه و قرارداد های هوشمند مالی زنجیره تامین بیشترین کاربرد رو داره. البته کاربرد های متنوع دیگه ای هم میشه برای این پلتفرم تصور کرد، اما تمرکز اصلی ما روی سه حوزه ایه که بنیانگذاران این پروژه روش تاکید داشتن.

ارز دیجیتال چین لینک چیست؟ | آینده ارز دیجیتال چین لینک

قرارداد های هوشمند اوراق بهادار: یکی از اصلی ترین استفاده هایی که میتونیم از پلتفرم چین لینک کنیم، برای اوراق قرضه و قرارداد های هوشمندی که مبتنی به مشتقات نرخ بهره­ان هستش. این قرارداد ها به داده هایی که تو وب سایت های مالی وجود دارن اتکا میکنن و برای بدست آوردن اطلاعات مورد نیاز و قیمت های بازار به یه رابط برنامه نویس کاربردی نیاز دارن.

قرارداد های هوشمند مربوط به بیمه: بیمه ها وقتی که اتفاقی رخ میده، باید به داده هایی که تو دنیای فیزیکی و واقی وجود دارن دسترسی پیدا کنن. تو آینده اطلاعاتی که به وسیله ی دستگاه های مجهز به اینترنت اشیا (IOT) جمع آوری میشن، میتونن تو میزان خساراتی که وارد شده و همچنین دلیل و مقصر اون اتفاق  رو مشخص کنن. کاربرد چین لینک برای ایجاد ارتباط بین قرارداد های هوشمند بیمه ای با این نوع دستگاه هاست.

قرارداد های هوشمند مالی زنجیره تامین: کاربرد این نوع قرارداد ها بیشتر برای پیگیری تعهداتیه که تو زنجیره تامین بین طرف های مختلفِ زنجیره ی تامین یه محصول یا خدمت خاص هستش. تو این نوع قرارداد ها، با استفاده از داده هایی از طریقِ جی پی اس (GPS) و یا سیستم های ای آر پی (ERP) جمع آوری میشن، در مورد برآورده شدن مفاد مختلف یه قرارداد اطمینان پیدا میکنن.

از کاربرد های دیگه ای که میتونیم برای چین لینک در نظر بگیریم، بازی ها، توکن های غیر مثلی (NFT ها)، امور مالی غیر متمرکز (DeFi)، پرداخت های خرد و کلان و حق مالکیت آثار هستن. البته این ها فقط بخش کوچکی از کاربرد هایی هستن که میتونیم از پلتفرم چین لینک تو اونها استفاده کنیم.

تاریخچه قیمت Chainlink

همونطور که میدونین بازار رمز ارزها بالا و پایین زیادی رو داره و قیمت همه ی ارز هایی که تو این بازار وجود دارن دائما در حال نوسان هستش. قیمت Link هم از این قاعده مستثنا نیست. تو پاییز سال 2018 میلادی بازار رمز ارزها یه حرکت صعودی رو شروع کرده بود که همین حرکت قیمت برخی از رمز ارزها رو چندین برابر کرد. تو اون سال قیمت link هم رشد قابل توجهی رو تجربه کرد. ولی بعد از مدتی روند بازار تغییر پیدا کرد و میلیون ها دلار پول از بازار کریپتوکارنسی ها خارج شد.

تاریخچه قیمت Chainlink | ارز دیجیتال چین لینک چیست؟

ارز چین لینک تو سال 2019 میلادی تونست مجددا به مدار صعودی خودش برگرده و رشد قابل توجهی رو تا انتهای اون سال داشته باشه. هر واحد از این رمز ارز تو ابتدای سال 2019 تو حوالی 0.3 دلار معامله میشد، در حالی که قیمت Chainlink تا ماه مه رشد خوبی رو تجربه کرد و ارزش هر واحد از این رمز ارز به 1.3 دلار رسید. به این ترتیب چین لینک تونست یه سقف تاریخی جدید رو به ثبت برسونه.

این رشد تو سال 2020 همچنان ادامه دار بود. البته اینبار قیمت چین لینک نوسانات بسیار زیادی رو تجربه کرد که بخشی از اون به خاطر کرونا بود، ولی در نهایت روند کلی این رمز ارز صعودی بود. تو این نوسانات عده ی زیادی متضرر شدن، در حالی که افراد با تجربه تر بازار از همین نوسانات قیمت لینک سود های بسیار زیادی رو بدست آوردن. البته کسایی که تو همین نوسانات به استراتژی معاملاتیشون پایبند بودن و با نوسانات بازار هیجان زده نمیشدند، هم تو این سال موفق به دریافت سود شدن.

سال 2021 با اینکه هنوز تموم نشده ولی بالا و پایین های زیادی رو داشته. از همون ابتدای سال 2021 روند این بازار به شدت صعودی بود و حتی بی بنیان ترین رمز ارزها هم افزایش قیمت های چندین برابری رو تجربه کردن. قیمت ارز چین لینک هم تو همین مدت از 12 – 11 دلار به حوالی 50 دلار رسید. اگه تو همون روزهای اول سال 2021 به اندازه ی 1000 دلار (تقریبا 24 میلیون تومن) از این ارز رو خریداری میکردین و تو روی 50 دلار میفروختینش، الان حدودا 4350 دلار (با توجه به قیمت دلار تو همون روز، 117 میلیون) پول داشتین. شاید با خودتون بگین که هیچ کس از ریزش بازار خبر نداشت و نمی­تونست تو اون اوج از بازار خارج بشه، به همین خاطر هم تصمیم گرفتیم که ارزش داراییتون رو با توجه به قیمت ارز Chainlink تو تاریخ امروز حساب کنیم. با توجه به داده های امروز، پول شما حدودا 72 میلیون میشد که سود خیلی خوبی به حساب میاد.

پیش بینی قیمت چین لینک در آینده

ارز دیجیتال چین لینک چیست؟ پیش بینی قیمت Chainlink

مطمئنا اصلی ترین سوالی که الان ذهنتون رو در مورد این رمز ارز به خودش مشغول کرده، اینه که آیا چین لینک ارزش سرمایه گذاری داره؟ برای اینکه بتونیم به این سوال جواب مناسبی رو بدیم، سایت های مختلفی که در مورد آینده چین لینک و قیمتش پیش بینی هایی رو ارائه داده بودن، رو بررسی کردیم. نتایجی که بدست آوردیم رو در ادامه به شما میگیم.

در حال حاضر هر واحد چین لینک حدودا 28.5 دلار قیمت داره. این در حالیه که تا چند ماه پیش قیمتش تا نزدیکی های 50 دلار رسیده بود. با توجه به آینده ChainLink و پتانسیل های بالایی که این شبکه و رمز ارزش دار میتونیم منتظر باشیم که این رمز ارز خیلی زود، مجددا به 50 دلار برسه. طبق پیش بینی های بیشماری که تحلیلگر های برجسته و حرفه ایِ کریپتوکارنسی ها، قیمت ارز دیجیتال لینک در پنج سال آینده لینک رشد بالایی رو میکنه. حداقل قیمتی که برای هر واحد از این رمز ارز تو سال 2026 انتظار داریم، 100 الی 120 دلار هستش؛ البته نباید تاثیری که سیکل صعودی بازار روی این رمز ارز میذاره رو فراموش کنیم. به قطع میشه گفت که اگه امروز مبلغ کمی رو برای خرید ChainLink در نظر بگیرین، تا 5 سال دیگه ثروت زیادی رو بدست میارین اما قبلش حتما کیف پول دیجیتالی داشته باشین!

نحوه خرید Link

ارز دیجیتال چین لینک چیست؟ | نحوه خرید چین لینک

بهترین راهی که برای خرید ارز دیجیتال چین لینک میتونین انتخاب کنین، استفاده از صرافی های آنلاین هستش. پیشنهاد ما به شما خرید از صرافی های داخلیه. یکی از بهترین صرافی های داخلی که از ارز دیجیتال چین لینک پشتیبانی میکنه، صرافی ایران بایننس هستش که بیش از 5 ساله که تو حوزه ی خرید و فروش ارز دیجیتال ها فعالیت میکنه. مطمئنم که با یه بار خرید به یکی از مشتری های دائمی این صرافی تبدیل میشین.

کلام پایانی

همونطور که میدونین بازار رمز ارزها نوسانات زیادی رو داره و هیچ چیز قطعی و صد در صدی تو این بازار وجود نداره. به همین خاطر هم پیشنهاد میکنیم که برای خرید چین لینک بی­گدار به آب نزنین و منتظر باشین که قیمت این رمز ارز به سطوح مناسبی برسه. نکته ی بعدی که باید قبل از خرید یه رمز ارز بهش توجه کنین، آینده ی اون رمز ارز هستش. البته پیش بینی هایی که ما در مورد قیمت و آینده لینک داشتیم، میتونن دید خوبی رو به شما برای سرمایه گذاری روی این ارز دیجیتال بدن.

به خاطر داشته باشین که تو این بازار همیشه فرصت های مناسبی برای سرمایه گذاری پیدا میشه، فقط کافیه که خرید هاتون رو تو یه قیمت مناسب انجام بدین تا با فروش چین لینک تو سطوح بالاتر سود های خوبی رو از این بازار بدست بیارین.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال چین لینک چیست؟ | معرفی ارز ChainLink | چگونه چین لینک بخریم؟
سوال امنیتی :8+32 = ?