بررسی قیمت بیت کوین همزمان با حرکت بعدی فدرال رزرو

1401/02/14
بررسی قیمت بیت کوین همزمان با حرکت بعدی فدرال رزرو

پیش از اعلام نرخ بهره توسط فدرال رزرو ایالات متحده در روز چهارشنبه 4 می، قیمت بیت کوین در نوسان بوده است، براساس نظر تحلیلگران بازارهای مالی، بیت کوین در مواجهه با دارایی های ریسکی دیگر انعطاف پذیر بوده است. انتظار می ‌رود فدرال رزرو ایالات متحده نرخ‌ بهره را تا نیم درصد افزایش دهد.
قیمت بیت کوین در زمان انتشار به 38394 دلار رسیده که در 24 ساعت گذشته 1 درصد و در 7 روز گذشته 5 درصد کاهش داشته است. همزمان اتریوم با 0.5 درصد افزایش در روز و 6 درصد کاهش در هفته، با 2837 دلار معامله شده است.
براساس گزارشات وال استریت ژورنال، تحلیلگران انتظار دارند که بانک با افزایش نیم واحدی دیگر در ماه ژوئن این روند را ادامه دهد. علاوه بر آن، فدرال رزرو کاهش سبد دارایی های 9 تریلیون دلاری خود را در راستای محافظت از اقتصاد در ماه ژوئن آغاز خواهد کرد.

همبستگی بیت کوین با سایر بازارهای مالی

براساس گزارش شرکت تجزیه و تحلیل زنجیره ای گلس نود در روز دوشنبه، علیرغم زیان های اخیر، بیت کوین به طور نسبی به طرز شگفت انگیزی قوی باقی مانده است. طبق اظهارات تحلیلگران بازارهای مالی، در حالی که شاخص ‌های S&P500 و نزدک با پایین ‌ترین نرخ‌ در روند نزولی غالب معامله می ‌شوند، قیمت بیت‌ کوین در خط روند خود باقی مانده است. گلس نود اضافه کرد: همبستگی بین بیت‌ کوین و سایر بازارهای مالی در بالاترین حد خود باقی مانده است.

نقاط قطع زنجیره تامین و QE احتمالی

براساس اظهارات زولتان پوزسار، تحلیلگرCredit Suisse، تعدادی از خطرات عمده برای اقتصاد جهانی مربوط به نقاط قطع زنجیره تامین با بحران های اخیر نمود پیدا کرده است. از جمله این موارد وی به تامین گاز نئون برای تولیدکنندگان ریزتراشه به عنوان حیاتی اشاره و افزود که جنگ در اوکراین وضعیت را بدتر کرده است. طبق گفته او، بدون گاز نئون، ریزتراشه‌ ها در دسترس نخواهد بود. گاز نئون عمدتاً محصول فرعی تولید فولاد است و یکی از بزرگترین کارخانه های فولاد جهان در شهر ماریوپول اوکراین است که توسط نیروهای روسی تخریب شده است.
علاوه بر این، زولتان پوزسار که قبلاً ادعا کرده بود بیت کوین از جنگ در اوکراین سود خواهد برد، گفت که قیمت نفت احتمالاً بالاتر از اکنون خواهد بود و دولت برای مقابله با این چالش ها به پول زیادی نیاز خواهد داشت. در نهایت وی افزود: فدرال رزرو تا تابستان 2023 مجدداً سیاست QE را اعمال خواهد کرد.
QE یک استراتژی سیاست پولی است که توسط بانک های مرکزی مانند فدرال رزرو استفاده می شود. با QE، بانک مرکزی اوراق بهادار را در تلاش برای کاهش نرخ بهره، افزایش عرضه پول و افزایش وام مصرف‌ کنندگان و کسب ‌وکارها خریداری می کند.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد بررسی قیمت بیت کوین همزمان با حرکت بعدی فدرال رزرو
سوال امنیتی :3+74 = ?