بررسی میزان سودآوری ارزهای دیجیتال

1401/06/27

بررسی میزان سودآوری ارزهای دیجیتال؛ ارزدیجیتال ممکنه سرمایه گذاری خوبی باشه اگر آگاه باشید که این یک قمار با ریسک بالا است که میتونه نتیجه بده اما همچنین احتمال زیادی وجود داره که بتونید تمام پول خودتون رو از دست بدید.

قیمت ارزهای دیجیتال ازجمله بیت کوین در گذشته به طرز چشمگیری افزایش یافته، اما در سال ۲۰۲۲ کاهش یافته، بنابراین مهمه که اگر قصد سرمایه گذاری دارید با چشمان باز وارد بشید. در این مقاله قصد داریم میزان سودآوری ارزهای دیجیتال رو بررسی کنیم. 

مقاله پیشنهادی: آموزش سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

آیا سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال ایده خوبی است؟

اگر روی ارزدیجیتال سرمایه گذاری میکنید این کار رو براساس واقعیت انجام بدید نه براساس تبلیغات. قبل از خرید و فروش ارزدیجیتال، خطرات اون رو بشناسید تا بتونید قضاوت کنید که آیا سرمایه گذاری در اون برای شما و امورمالی شخصی شما ایده خوبی است یا خیر. 

ریسک سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال چیست؟

بررسی میزان سودآوری ارزهای دیجیتال

 

دولت ها و تنظیم کنندگان مالی تقریبا در همه کشورها به سرمایه گذاران درمورد خطرات ناشی از خرید ارزدیجیتال هشدار داده اند. 

• نوسانات

نوسانات شدید یک عامل تعیین کننده برای ارزهای دیجیتال است. درحالی که ممکنه بازده بالایی داشته باشه ولی ممکنه همه چیز رو از دست بدید. 

• کلاهبرداری

درنوامبر ۲۰۲۱، هرماه حدود ۱میلیون پوند کلاهبرداری از ارزهای دیجیتال توسط مشتریانش به سانتاندر انگلستان گزارش میشد. مقیاس کلاهبرداری رمزارز به طورکلی بسیار بیشتر خواهد بود. یکی از رایج ترین انواع اون، زمانی هست که یک مجرم کامپیوتر شما رو هک میکنه و شما رو از حساب کاربری خارج میکنه. 

• وعده های اغراق آمیز

همچنین ممکنه شرکت های ارزهای دیجیتال میزان دریافتی سرمایه گذاران از سرمایه گذاری در کریپتو رو اغراق کنند، درحالی که خطرات رو به حداقل میرسونن. 

• بدون طرح غرامت

دربریتانیا، افرادی که دارای پول در شرکت هایی هستند که توسط اداره رفتارمالی (FCA) تنظیم میشن، توسط طرح جبران خدمات مالی محافظت میشن. اگر مثلا یک بانک یا انجمن ساختمانی از بین بره، غرامتی تا سقف ۸۵۰۰۰ پوند ازطریق FSCS در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. با این حال، اکثر داریی های رمزنگاری شده توسط FCA تنظیم نمیشن، بنابراین اگر صرافی یا پلتفرمی که در اون سرمایه گذاری کرده اید از بین برود، هیچ تضمینی وجود نداره که پول خودتون رو پس بگیرید. 

مقاله پیشنهادی: سرمایه گذاری را از کجا شروع کنم؟ 

آیا ارزدیجیتال راه خوبی برای کسب درآمد است؟

در ادامه مقاله بررسی میزان سودآوری ارزهای دیجیتال نوبت به بررسی کسب در آمد از ارزهای دیجیتال رسیده است. سرمایه گذاران اولیه در ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین احتمالا درآمد کسب کرده اند. اگر در آوریل ۲۰۱۶، ۳۱۰ پوند برای خرید یک بیت کوین خرج کرده بودید، شش سال بعد سرمایه شما حدود ۲۴۰۰۰ پوند ارزش داشت. قیمت بیت کوین تا سال ۲۰۲۱ افزایش یافت و درنوامبر به رکورد ۶۹۰۰۰ دلار رسید.

اما قیمت بیت کوین درسال ۲۰۲۲ در بحبوحه فروش گسترده تر ارزهای دیجیتال کاهش یافته است زیرا سرمایه گذاران در زمان افزایش تورم و نرخ های بهره، سرمایه گذاری های واحی یا پر ریسک تر رو هدایت میکنند. قیمت هر بیت کوین در ژوئن ۲۰۲۲ به زیر ۲۰۰۰۰ دلار(۱۷.۲۵۰ پوند) رسید و از آن زمان در اطراف این رقم درحال پرسه زدن بوده است.

بررسی میزان سودآوری ارزهای دیجیتال

درحالی که ارزش ۱۷۲۵۰ پوندی برای یک بیت کوین بسیار بیشتر از قیمت ۳۵۰ پوندی آن در آوریل ۲۰۱۶ است، نوسانات قیمت حتی برای محبوب ترین ارزهای دیجیتال، نوسانات شدید سرمایه گذاری در کریپتو رو برجسته میکنه. برخی از ارزهای دیجیتال جدید برای جایگزینی ارزهای سنتی مانند پوند یا دلار درنظر گرفته شده اند. برخی دیگر برای ایجاد انواع جدیدی از برنامه های مالی یا مبادله ارزش بین ارزهای دیجیتال مختلف استفاده میشن. اگر قصد خرید داریی های دیجیتال رو دارید، به پروژه ها به طور جداگونه نگاه کنید تا ببینید چگونه ممکن است در آینده به نتیجه برسن. 

میانگین بازدهی ارزهای دیجیتال چقدر است؟

هیچ تضمینی وجود نداره که یک ارزدیجیتال در درازمدت فعال بمونه. به عنوان مثال، از ده ارزدیجیتال برتر ازنظر ارزش بازار درسال ۲۰۱۳، تنها ۷ ارزدیجیتال هنوز فعال هستند. در ۱۶ می ۲۰۲۲، یک بیت کوین حدود ۳۰۰۰۰ دلار ارزش داشت و ارزش کل بازار آن ۱.۳ تریلیون دلار بود.

بررسی میزان سودآوری ارزهای دیجیتال

هشت سال پیش، یک لایت کوین ۳.۳۸ دلار ارزش داشت. در آورلی ۲۰۲۱، ارزش آن حدود ۲۴۵ دلار به ازای هرسکه بود. اکنون حدود ۶۰ دلار ارزش دارد. بنابراین، درحالی که توصیه استاندارد برای سرمایه گذاران درهر دارایی اینه که حداقل پنج سال پول خودشون رو درجایی که زمان است نگه دارند تا از رکود بازار عبور کنند و از زمان های خوب سود ببرند. همانطور که برخی از سرمایه گذاران بیت کوین انجام داده اند؛ خرید سکه های کوچکتر و نگه داشتن آنها به عنوان یک سرمایه گذاری بلندمدت.

آیا اتریوم سرمایه گذاری خوبی است؟

اگر قیمت هردارایی به سرعت افزایش یابد، همیشه این احتمال وجود داره که به همون سرعت کاهش پیدا کنه. ما این فرآیند رو با اتریوم در سال ۲۰۲۲ دیدیم.

بررسی میزان سودآوری ارزهای دیجیتال

اتریوم در قراردادهای هوشمند در شبکه های بلاک چین که برای ارزهای دیجیتال حیاتی هستند استفاده میشه و شرکت پرداخت ویزا اخیرا اعلام کرده که از اون برای ثبت پرداخت های رمزنگاری استفاده خواهد کرد.

وقتی به تاریخ بیت کوین نگاه میکنید، پس از حدود ۴ سال به مرز ۱۰۰۰۰ پوند رسید، بنابراین اتریوم باتوجه به محبوبیتش میتونه مسیر مشابهی رو دنبال کنه. اما به یاد داشته باشید که هیچ تضمینی وجود نداره، بنابراین تمام تخم مرغ های خودتون رو در یک سبد قرار ندید.

نکته مهمی که باید درمورد سرمایه گذاری درنظر داشته باشید اینه که تنها زمانی ضرر میکنید که دارایی رو به کمتر از قیمتی که برای اون پرداخت کرده اید بفروشید، چون درنهایت زیان میکنید. 

آیا ارز دیجیتال میتواند سرمایه گذاری بلندمدت خوبی باشد؟

بله، طبق گفته سرمایه گذاران پیچیده مانند بانک ها، صندوق های تامینی و صندوق های بازنشستگی. تعداد بیشتری از اینها بیش از هر زمان دیگری درحال سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال هستند و غول بانکداری سرمایه گذاری جی پی مورگان چیس در فوریه ۲۰۲۱ توصیه کرد که سرمایه گذاران میتونن ۱٪ از سرمایه گذاری خودشون رو در بیت کوین به عنوان راهی برای تنوع بخشیدن به سبد خود درنظر بگیرند.

با این حال، سرمایه گذاری در ارزهایی که به خوبی شناخته شده یا به خوبی پشتیبانی نمیشن، مملو از خطرات جدی است. به همنی دلیل بیشتر سرمایه گذاران جدی در ارزهای دیجیتال، سرمایه گذاری خودشون رو در پروژه هایی که قبلا به خوبی شناخته نشدن درنظر نمیگیرن. 

سودآورترین ارزهای دیجیتال کدامند؟

همیت بیت کوین در بازار ارزهای دیجیتال؛باید درنظر داشته باشید که سود و زیان ارزهای دیجیتال شما به قیمت بیت کوین هم بستگی داره، یعنی قیمت ارزدیجیتال بیت کوین میتونه بر روی قیمت سایر ارزهای دیجیتال بازار نیز تاثیر بذاره. 

  • بیت کوین

بیت کوین یک ارزدیجیتال منبع باز ست. این بهترین ارز برای استخراج با پردازنده گرافیکی است زیرا ارزش آن از زمان ایجادش میزان قابل توجهی افزایش داشته. از فناوری یک به یک استفاده میکنه که پرداخت های فوری رو تسهیل میکنه. این ارزدیجیتال به شما کمک میکنه تا به راحتی ازطریق موبابل خودتون پرداخت کنید

بررسی میزان سودآوری ارزهای دیجیتال

. بیت کوین بسیار سودآور است به خصوص وقتی با پردازنده های گرافیکی Nvidia GeForce RTX استخراج بشه. برخی افراد استدلال میکنند که تجارت یا سرمایه گذاری در بیت کوین یکی از سودآورترین سرمایه گذاری ها است. با این حال، دیگران نگرانند که نوسانات بیت کوین و مقررات دولتی بالقوه میتونه در سودآوری اون دخالت کنه.

علیرغم انتقاد برخی از سرمایه گذاران مانند وارن بافت که فکر میکنن این ارزدیجیتال بی ارزشه، بیت کوین ثابت کرده که یک وسیله تجاری موثره. نوسانات یکی از ویژگی هایی هستش که بیت کوین رو به عنوان یک دارایی قابل معامله محبوب میکنه. با نوسانات سریع قیمت، معامله کننده ها میتونن از حرکات قیمت درآمد کسب کنند.

بنابراین، تجارت بیت کوین میتونه یک ایده تجاری سودآور باشه. با این وجود، معامله گران بیت کوین باید استراتژی های موثری رو برای بهره مندی از تجارت کریپتوی خود پیاده کنند.معامله گران باید خطرات معامله بیت کوین رو قبل از شروع درک کنند. 

  • اتریوم

اتریوم یک ارزدیجیتال است که از Peer-2-Peer برای انتقال پول یا پرداخت شما استفاده میکنه. مانند بیت کوین، میتونید بدون افشای اطلاعات شخصی خودتون از اون استفاده کنید.

این امکان استقرار قراردادها و برنامه های هوشمند رو فراهم میکنه تا بدون دخالت، تقلب یا خرابی شخص ثالث ساخته و اجرا شوند. اتریوم با یک زبان برنامه نویسی ارائه میشه که روی یک بلاک چین اجرا میشه.

این یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای استنخراج با GPU است که به ماینرها امکان میده برنامه های توزیع شده رو بسازن و اجرا کنن. این ارزدیجیتال رو میشه با کیف پول های دیجیتال برای اشتراک گذاری و دسترسی به وجوه و برنامه های اتریوم خود استفاده کرد. میتونید اتریوم رو با پردازنده های گرافیکی AMD و Nvidia GeForce و RTX استخراج کنید. اتریوم یک راه حل لایه ۱ است، به این معنی که بلاک چین خودش رو داره.

بررسی میزان سودآوری ارزهای دیجیتال

چندین پروژه دیگر در بالای اون ساخته شده، از برنامه های مالی غیرمتمرکز گرفته تا پروژه های توکن غیرقابل تعویض.از اونجایی که اکوسیستم های زیادی بر روی اتریوم ساخته شدن، تقاضا برای اتریوم، توکن بومی، معمولا بسیار زیاده. درحالیکه بسیاری ازرقبای اصلی بیت کوین امروزه بی ارزش هستند، اتریوم به طور مداوم دومین ارزدیجیتال باارزش درجهان بوده است. 

سرمایه گذاری اتریوم سرمایه گذاری درامورمالی آینده است، زیرا اتریوم یک پلت فرم قرارداد هوشمند با اهداف عالی است. یکی از اهداف عالی اون شمال جایگزینی وال استریت است و درحال حاضر شروع به مشاهده سهام و اوراق قرضه شرکت در شبکه به عنوان بخشی از برخی معاملات تجاری کرده است.

پتانسیل اتریوم بسیار قابل توجه تر از حتی بیت کوین است. این به این دلیله که به عنوان یک پلتفرم برای توسعه دهندگان برای ساخت و نوآوری ازطریق تحقیقات مداوم عمل میکنه.

اما سوالی که پیش میاد اینه که آیا سرمایه گذاری دراتریوم سودآور است یا خیر؟ سال ۲۰۲۱ سال قدرتمندی برای اتریوم بود، زیرا درماه نوامبر به بالاترین حد خود یعنی ۴۷۳۵ دلار رسید. شالوده ای که درسال ۲۰۲۰ ایجاد شد، به طور قابل توجهی به روند صعودی کمک کرد، زیرا بازارها دراوایل همان سال از زمستان ارزدیجیتال خارج شده بودن. سال ۲۰۲۲ دراکثر بازارهای ارزدیجیتال وحشیانه بوده است.

اتریوم به دلیل بسیاری از مسائل ناپایدار بوده ازجمله شرایط مالی کلی بازارها؛ اشتهای ریسک از بین رفته و از این رو کریپتو آسیب دیده است. با این حال، باید توجه داشت که فروش گسترده درکریپتو چیز جدیدی نیست.

درسال ۲۰۲۱، کل ارزش قفل شده در شبکه اتریوم به بیش از ۹۰ میلیارد دلار رسیده بود و تقاضا فقط در بلند مدت افزایش می یابد. تقریبا ۲۵٪ از کل اتریوم درگردش در قراردادهای هوشمند قفل شده است که سهم قابل توجهی از اون در آدرس سهام اتریوم منتقل میشه.

به طور کلی انتظار میره اتریوم آینده امیدوارکننده ای داشته باشه. با این حال، پیش بینی قیمت آتی اتریوم چالش برانگیزه زیرا عوامل داخلی و خارجی متعددی در اون نقش دارند. 

  • موناکوین

بررسی میزان سودآوری ارزهای دیجیتال

موناکوین یک فورک لایت کوین است. الگوریتم هش اثبات کار اون رو به یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج با ماینرهای GPU تبدیل میکنه. تنها چیزی که فرد نیاز داره یک کیف پول سخت افزاری ایمن و دستگاهی هستش که بتونه فرآیند استخراج سکه رو انجام بده.

از اونجایی که این یک ارزدیجیتال کمتر شناخته شده است، استخراج اون بسیار ساده تر از ETC یا ETH است و باعث میشه کمی سودآورتر بشه. با این حال، اگر میخواهید با استخراج میلیون ها دلار درآمد داشته باشید، قیمت پایین و چشم انداز رشد ضعیف اون چندان امیدوار کننده نیست. 

  • ورت کوین

بررسی میزان سودآوری ارزهای دیجیتال

ورت کوین یک ارزدیجیتال است که از الگوریتم هش اثبات کار Lyra2Rev3 استفاده میکنه. این ارزدیجیتال دربرابر ASIC مقاوم است به این معنی که تنها با GPU یا CPU قابل استخراجه. این کار برای اطمینان از توزیع مساوی سکه انجام شد.

ارزهای دیجیتال سازگار با ASIC اغلب توسط شرکت ها و استخرهای استخراج متمرکز ASIC استخراج میشن که کل فرآیند رو بسیار کمتر دموکراتیک میکنه. سازندگان ورت کوین، سکه رو برای تقویت تمرکززدایی، یکی از پایه های ایده های اصلی پشت کریپتو، مقاومت دربرابر ASIC کردند. 

  • Feathercoin

بررسی میزان سودآوری ارزهای دیجیتال

این کوین یک ارزدیجیتال منبع بازه که به شما امکان میده بدون هیچ زحمتی پرداخت های خودتون رو ایمن انجام بدید. این یک کیف پول موبایل برای ارسال و دریافت FTC به راحتی ارائه میده. این یکی از بهترین آلت کوین ها برای استخراج با GPU است.

این کریپتو کارمزد پرداخت صفر داره، بنابراین بازرگانان نیازی به پرداخت هزینه های شبکه به مشتریان خود ندارند. این کوین میتونه به سرعت تسویه حساب کنه و تراکنش رو انجام بده. این یکی از سودآورترین ارزها برای استخراج است. 

  • دوج کوین

در ادامه بررسی میزان سودآوری ارزهای دیجیتال نوبت به ارز سود آور دوج کوین میرسه. دوج کوین یک ارزدیجیتال و یکی از بهترین سکه ها برای استخراج با GPU است که میشه از اون برای پرداخت ها و خریدهای آسون استفاده کرد. این ارز به شما کمک میکنه تا با تکمیل معادلات ریاضی و ثبت تراکنش ها، بدون زحمت استخراج کنید. شما میتونید دوج کوین رو به راحتی با یک رایانه با سیستم عامل لینوکس یا ویندوز و GPU استخراج کنید. این ارزدیجیتال رو میشه با واحدهای پردازش گرافیکی مانند Nvidia GeForce RTX و ASUS RX Vega 64 استفاده کرد.

اگر متوجه شده باشید، بیشتر ارزهای دیجیتال در این لیست از سخت افزار GPU برای استخراج استفاده میکنن و دلیل اون کارآمدی بسیار بالا است. اگر در ابتدای سال دوج کوین خریده اید، در چهار ماه گذشته از سودهای عظیمی برخوردار بوده اید. یک خرید ۱۰۰۰ دلاری دوج کوین در یک ژانویه ۲۰۲۱ با قیمت کمتر از یک سنت برای هر سکه در بالاترین قیمت روز چهارشنبه ۶۹ سنت، ارزشی معادل ۱۲۱۰۵۲ دلار خواهد داشت که طبق محاسبات CNBC بیش از ۱۲۰۰۰ درصد افزایش یافته است.

بررسی میزان سودآوری ارزهای دیجیتال

 این به طور قابل توجهی بیشتر از سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتر است که به ترتیب ۹۵ و ۳۶۹ درصد دربازه زمانی مشابه رشد کردند. ارزش خرید بیت کوین ۱۰۰۰ دلاری از روز چهارشنبه ۱۹۵۳.۸۸ دلار خواهد بود، درحالی که ارزش اتر ۴۶۸۶.۵۸ دلار خواهد بود. اما قبل از خرید دوج کوین به امید سرمایه گذاری از سود، مهم است به یاد داشته باشید که محبوبیت و قابلیت اطمینان لزوما دست به دست هم نمیدهند و بسیاری درمورد پتانسیل حباب دوج کوین هشدار داده اند.

وقتی نوبت به توکنی مانند دوج کوین میرسه که ارزش اون بسیار متغیره، هیچ پولی رو که آماده نیستید کاملا از دست بدید، سرمایه گذاری نکنید. بسیاری از مبتدیان کریپتو تفاوت بین افزایش قیمت بیت کوین و دوج کوین رو درک نمیکنن. درحالی که بیت کوین انگیزه های اقتصادی برای استخراج کنندگان برای ادامه ایجاد بیت کوین جدید داره و سقف سختی ۲۱ میلیون بیت کوین وجود داره که میتونه وجود داشته باشه، دوج کوین چنین زیرساختی نداره. 

مقاله پیشنهادی: 15 ارز دیجیتال که حتما باید داشته باشید

کلام پایانی

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال یک تجارت پیچیده و اغلب گیج کننده برای سرمایه گذاران جدید است. ارزهای دیجیتال بسیار متنوعی وجود داره که میشه از بین اونها انتخاب کرد، و دونستن اینکه از کجا شروع کنید دشوار است. بنابراین قبل از شروع حتما تحقیق کنید و آگاهانه سرمایه گذاری کنید.


نظرات کاربران در مورد بررسی میزان سودآوری ارزهای دیجیتال
سوال امنیتی :8+91 = ?