بررسی و تحلیل CARDANO از ابتدای عرضه تا امروز | پیش بینی آینده کاردانو تا 2025

1402/06/18
بررسی و تحلیل CARDANO از ابتدای عرضه تا امروز | پیش بینی آینده کاردانو تا 2025

بحران پاندمی کرونا و بیکاری قشر زیادی از افرادی که درگیر مشاغل سنتی بودن، همه رو درگیر این سوال از سال 2020 به بعد کرد که پولم رو کجا سرمایه گذاری کنم که بهترین بازدهی رو بهم بده. این روزها مردم دیگه به سیستم های فسیل شده مالی قدیمی که با چاپ بی رویه اسکناس به کاهش ارزش پول های ملی و افزایش تورم کمک میکنن اعتقادی ندارن. گسترش اینترنت در سطح جهانی همه چیز رو درگیر تحول کرده بود جز موسسات مالی، که سال 2009 با استارت بیت کوین این اتفاق برای سیستم های مالی هم به وجود اومد و از اونموقع تا الان پروژه های زیادی در بستر بلاکچین گسترش پیدا کردن تا نواقص موجود در سیستم های مالی سنتی رو برطرف کنن. ارز دیجیتال کاردانو نسل سوم ارزهای دیجیتال بوده که به لطف تیم توسعه قوی که داره حسابی سر و صدا به پا کرده. تو این مقاله میخوایم به تحلیل کاردانو بپردازیم. دلایل خرید کاردانو رو کامل بهتون بگیم و پیش بینی هایی که در مورد آینده کاردانو شده رو هم در این مقاله خواهید فهمید.

ارز دیجیتال کاردانو چیست؟

کاردانو چیست؟

قبل از تحلیل کاردانو از لحاظ قیمت لازمه خود کاردانو رو خوب بشناسیم. ارز دیجیتال کاردانو یک پلتفرم مبتنی بر بلاکچین هستش که امکان انتقال پول های دیجیتال، نوشتن قرار دادهای هوشمند و ساخت برنامه های غیر متمرکز رو فراهم میکنه. قبل اینکه کاردانو بطور عمومی بخواد عرضه بشه تیم توسعه دهنده اش میان دو سال روی این پروژه کار میکنن و هدف شون از ایجاد این ارز دیجیتال این بوده که بتونن با این کار نواقص موجود در بلاکچین های بیت کوین و اتریوم رو برطرف کنن. تو این دو سال که استارتش از سال 2015 رقم میخوره بررسی های زیادی انجام میشه و آخر سر سال 2017 برای اولین بار این ارز دیجیتال در صرافی های مختلف برای خرید و فروش عرضه میشه. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله کاردانو چیست ما رو هم میتونین مطالعه کنین.

 خالق کاردانو شخصی هستش بنام چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson) که خودش قبل راه اندازی این پروژه در تیم توسعه اتریوم فعالیت می کرده و بعد از تحقیقات زیادی که انجام میده میاد میگه بیت کوین نسل اول ارزهای دیجیتال بودش. ولی خب نواقصی داشت که اتریوم اومد و اونا رو بهبود بخشید و اتریوم رو نسل دوم ارزهای دیجیتال نامگذاری میکنه. ولی میگه تو این بین دنیای ارزهای دیجیتال هنوز کامل نشده و خود شبکه اتریوم هم نواقصی داره که یه ارز دیجیتال نسل سومی میتونه اونا رو هم برطرف کنه. اینطوری میشه که تصمیم می گیره یک ارز دیجیتال جدید رو در بستر بلاکچین اختصاصی به دنیای ارزهای دیجیتال معرفی کنه.

خلاصه اقای هاسکینسون بلاکچینی که راه اندازی میشه رو به اسم کاردانو نامگذاری میکنه و ارز دیجیتال این بلاکچین رو هم به اسم آدا (ADA) به جامعه کریپتو معرفی میکنه و اینطوری میشه که این ارز دیجیتال بوجود میاد. در اصل بلاکچین کاردانو کاری که کرد این بود که فرایند تایید تراکنش های ارز های دیجیتال رو که با ایجاد بلاک های جدید بوجود میان با روش جدیدی انجام بده که بیت کوین و اتریوم ازش استفاده نمی کردن و همین قضیه هم باعث شدش که مشکلات مقیاس پذیری بیت کوین و اتریوم بوسیله این ارز دیجیتال برطرف بشن.

روش های تشخیص ارزشمند بودن یک ارز دیجیتال

تشخیص ارزشمند بودن یک ارز دیجیتال

این مقاله ما در مورد تحلیل کاردانو هستش ولی در کل برای بررسی اینکه ایا یک ارز دیجیتال واقعا ارزش سرمایه گذاری داره یا نه، چند فاکتور مهم رو ذکر میکنیم که قبل از سرمایه گذاری روی هر ارز دیجیتالی باید اونا رو بررسی کنین و بعدش تصمیم بگیرین میخواین اون ارز دیجیتال رو بخرین یا نه؟ قبل از سرمایه گذاری روی یک ارز دیجیتال نکات زیر رو حتما بهشون دقت کنین.

1. تیم سازنده ارز دیجیتال

یکی از مسائل مهم در مورد اکثر ارزهای دیجیتال این هستش که با گذر زمان نیاز به آپدیت و به روز رسانی دارن و یا خیلی از پروژه ها در حد ایده ارائه شدن و برای عملی کردن نقشه خودشون راه درازی در پیش دارن. بنابراین در مورد یک ارز دیجیتال تیمی که داره روش کار میکنه از اهمیت ویژه ای برخوردار هستش که آیا اون تیم تخصص کافی در مورد کار روی اون پروژه رو دارن یا قبلا کارنامه موفقیت آمیزی از خودشون تو حوزه ارزهای دیجیتال ارائه دادن یا نه. در مورد ارز دیجیتال کاردانو خود اقای هاسکینسون قبلا تو پروژه اتریوم بوده و طبق وعده هایی که داده شبکه کاردانو رو تا به امروز خیلی قوی پشتیبانی کرده و یکی از دلایل خوشبین بودن درباره آینده Cardano همین تیم و سازمان هایی هستن که دارن روش کار می کنن.

2. بازار هدف

یکی از چیزهای دیگه ای که باید در تحلیل ADA بررسی بشه اینه که بازار هدف یک ارز دیجیتال در دنیای واقعی ما چی هستش و اون ارز دیجیتال قراره چه کاری رو برای ما انجام بده. در اصل هر چقدر یک ارز دیجیتال بتونه کمک کنه به راحتی و بهتر کردن ساختار روزمره، خودبخود ارزشمند تر میشه. مثلا چرا بیت کوین در ابتدا یک انقلاب به پا کرد چون اومد که ساختارهای مالی رو کلا عوض کنه و نقل و انتقالات مالی رو خیلی برامون راحت تر کنه. کاردانو ارز دیجیتالی هستش که میشه از طریق بلاکچینش قرارداد های هوشمند نوشت. بعدشم برای نقل و انتقالات مالی ارزون خیلی بدرد بخورد هستش و اونجایی که از نظر مقیاس پذیری محدودیتی نداره توجه خیلی ها رو به خودش جلب کرده.

3. سرمایه گذاری

مبحث بعدی هم که باید در تحلیل Cardano بررسی بشه در مورد اینه که خب بلاخره راه اندازی و اتمام یک پروژه گاها هزینه های زیادی در بر داره و باید از لحاظ مالی پشتوانه خوبی داشته باشه. وگر نه خیلی وقت ها خیلی از ارز های دیجیتال با کلی طرح و برنامه قوی اومدن و چون پشتوانه مالی نداشتن به جایی نرسیدن. این روزها ارزهای دیجیتال برای تامین هزینه پروژه مورد نظرشون میان اقدام به عرضه اولیه اون اررز دیجیتال میکنن. در مورد کاردانو در طی عرضه اولیه ای که انجام داد 63 میلیون دلار سرمایه جذب کرد تا بتونه این پروژه رو از مرحله ایده به عمل برسونه. که نشون میده پروژه اش اینقدر خوب بوده که بتونه نظر سرمایه گذارها رو به خودش جلب کنه.

تیم فنی کاردانو

تیم فنی کاردانو

همونطور که در بالا هم گفتیم چارلز هاسکینسون برای اولین بار این ارز دیجیتال رو راه اندازش کردش و به نوعی بنیانگذار کاردانو هم هستش و امروزه همه اونو بعنوان یه فرد سرشناس و قابل اعتماد تو این حوزه می شناسنش. از اونجایی که اکثر افرادی که روی پروژه کاردانو کار میکنن ژاپنی هستن و این ارز دیجیتال از لحاظ ساختاری تا حدودی شبیه اتریوم هستش بعضی وقت ها بهش اتریوم ژاپنی هم میگفتن. تیم فنی این ارز دیجیتال رو یک گروهی از متخصصان دانشگاهی تشکیل میدن و بخاطر همین هم این ارز دیجیتال رو یه پروژه علمی و آکادمیک در نظر می گیرن.

در حالت کلی سه سازمان امروزه هستن که با یکدیگه همکاری میکنن و به رشد پروژه کاردانو کمک میکنن که در ادامه اونا رو معرفی میکنیم.

• بنیاد کاردانو (Cardano Foundation)

کار اصلی این سازمان این هستش که تکنولوژی کاردانو رو اولا گسترش بده و از تکنولوژی این بلاکچین حفاظت کنه و اونو استاندارد سازی کنه. دفتر رسمی این سازمان تو کشور سوییس هستش. در کل این سازمان میخواد که بلاکچین کاردانو رو بهبود بدن و به توسعه اش کمک کنن و کار اموزش این ارز دیجیتال رو در سرتاسر دنیا به عهده بگیرن. این بنیاد بطور فعال با دولت ها و نهاد های قانون گذاری کار میکنه.

• بنیاد IOHK 

این بنیاد هم یه شرکت تحقیقاتی هستش که تو سال 2015 توسط خود چارلز هاسکینسون و شخصی بنام جرمی وود بوجود میاد. هدف شون هم اینه که خدمات و سرویس های مالی رو به افراد زیادی که در سرتاسر دنیا از سرویس های مالی محرومن ارائه کنن. این سازمان کار طراحی و ساخت و حمایت از بلاکچین کاردانو رو بعهده می گیرن.

• امورگو (Emurgo)

این سازمان هم برای جذب سرمایه گذار به پروژه کاردانو کمک میکنه. این شرکت در اصل سعی میکنه کمک کنه شرکت ها و سازمان هایی که میخوان با بلاکچین کاردانو کار کنن رو با این بلاکچین ادغام کنه.

سه سازمانی که در بالا معرفی کردیم قلب تپنده کاردانو به حساب میان و خیلی از سرمایه گذارها رو به پیشرفت این پروژه امیدوار میکنن.

روند تکامل پروژه کاردانو 

تکامل کاردانو

یکی از مباحث مهم تحلیل Cardano از لحاظ فاندامنتال بررسی روند پیشرفت پروژه این ارز هستش. بلاکچین کاردانو قراره که کل سیستم خودشون رو از طریق پیاده سازی پنج فاز ارائه کنن که در ادامه براتون توضیح میدم.

فاز اول: بایرون (Byron)

این فاز اسمش رو از سیاستمدار و شاعر انگلیسی گرفته و همون فازی هستش که کاردانو در حال حاضر در اون قرار داره. در کل این فاز شامل توسعه ابتدایی شبکه اصلی و کارکرد های تکمیلی مثل کیف پول Deadalus هستش. این فاز تمام برنامه های خودش رو تکمیل کرده و با موفقیت سپری شده است.

فاز دوم: شلی(Shelley)

این فاز هم تو سال 2019 معرفی شد و اسمش رو از یک غزلسرای انگلیسی گرفته. طی این فاز شبکه کلا غیر متمرکز و مستقل میشه. این فاز تعداد نود های کاردانو رو 50 تا 100 برابر سایر بلاکچین ها می کنه. همین گزینه ها باعث میشه بلاکچین کاردانو تبدیل بشه به غیر متمرکز ترین رمز ارز دنیا که به نوبه خودش امنیت اونو به بالاترین حد ممکن می رسونه.

فاز سوم: گوگان (Goguen)

در حال حاضر کاردانو داره واسه این فاز برنامه ریزی میکنه. طی این فاز قراره کاردانو تبدیل بشه به یک ماشین مجازی و قراره اجرای قرار داد های هوشمند به بلاکچین کاردانو اضافه بشن. طی این فاز همه میتونن از طریق این بلاکچین قرار دادهای مالی خودشون رو اجرا کنن. همچنین امکان ساخت توکن هم از طریق با اجرای این فاز از طریق بلاکچین کاردانو فراهم میشه.

فاز چهارم: باشو (Basho) 

برنامه بعدی اجرای این فاز خواهد بود که در طی اون قراره کارایی بلاکچین کاردانو بهبود پیدا کنه. مقیاس پذیری شبکه در طی این فاز بالاتر میره و بلاکچین کاردانو امنیت و عملکرد خیلی بهتری رو نسبت به قبل برای کاربرهای خودش در سراسر دنیا فراهم کنه.

فاز پنجم: ولتر (Voltaire)

فاز نهایی کاردانو ولتر هستش که قراره سیستم خزانه داری و مدل حاکمیت رو به پروژه اضافه کنه. این فاز قراره کارمزد های تراکنش ها رو جمع کنه و برای برنامه های اینده این بلاکچین اونو در نظر بگیره. در طی اجرای این فاز سیستم کاردانو یک سیستم کاملا مستقلی میشه که توسط هیچ سازمان و گروهی دیگه کنترل نمیشه.

ساختار بلاکچین کاردانو

بلاکین کاردانو

کاردانو خودش رو بعنوان نسل سوم ارز های دیجیتال معرفی می کنه. دلیلش هم اینه که ساختار بلاکچین این ارز دیجیتال با رمز ارزهای قبل خودش مثل بیت کوین و اتریوم تفاوت هایی داره. مثلا بلاکچین بیت کوین و اتریوم هر دو شون از یک لایه تشکیل شدن و همین خودش باعث شده این ارزها با مشکل مقیاس پذیری مواجه بشن. ولی بلاکچین کاردانو برای حل این مشکل اومده شبکه اش رو تو دو لایه طراحی کرده که شامل لایه محاسبات و لایه تسویه حساب هستن و همین قضیه باعث شده این بلاکچین کارامد تر از بقیه باشه.

اگه مقاله ما در مورد بیت کوین چیست رو خونده باشین اونجا بطور کامل به نحوه کار بلاکچین بیت کوین و استفاده از روش اثبات کار (PoW) پرداختیم که باید ماینرها باشن تا تراکنش های بیت کوین تایید بشن. ولی خب همونطور که میدونین امسال بحث های زیادی در مورد ماینرهای بیت کوین به وجود اومد و شرکت تسلا دیگه از بیت کوین برای خرید و فروش ماشین هاش پشتیبانی نکرد و یکی از دلایلش رو هم آسیب های زیست محیطی اعلام کرد که ماینرها با مصرف خیلی زیاد برق به طبیعت وارد میکنن. بلاکچین کاردانو از یک سیستم دیگه ای استفاده میکنه که در اون برای تایید تراکنش های کاربرها نیازی نیست از دستگاه های ماینر استفاده بشه. این روش اثبات سهام (Proof Of Stake) نام داره که به اختصار بهش PoS میگن. در ادامه هر دو روش رو توضیح میدیم براتون بیشتر دست تون بیاد.

اثبات کار یا PoW چیست؟ 

اثبات کار رو اولین بار اقای ساتوشی ناکاموتو در صنعت بلاکچین برای بیت کوین ازش استفاده کرد. هدف از اجرای این پروتکل این بود که بتونن با این کار جلوی هک شدن بلاکچین ها توسط هکرها رو بگیرن. شیوه اثبات کار این شکلی هستش که افراد داوطلبی از سراسر دنیا به نام ماینر میان و قدرت پردازش خودشون رو در اختیار بلاکچین یک ارز دیجیتال قرار میدن و در ازای این کار بعنوان پاداش اون ارز دیجیتال رو دریافت میکنن. حالا اثبات کار چجوری جلوی هک شدن رو میگیره؟ ببینید کسی که بخواد یک شبکه ای رو هک کنه که از روش اثبات کار استفاده میکنه باید 51 درصد قدرت اون شبکه رو در اختیار خودش قرار بده. حالا فرض کنین در مورد بیت کوین ما 1 میلیون ماینر در سطح دنیا داشته باشیم که بلاکچین بیت کوین داره از قدرت پردازش اونا برای تایید تراکنش ها و ایجاد بلاک های جدید تو شبکه خودش استفاه کنه. برای اینکه یک هکر بتونه این شبکه رو هک کنه باید 510 هزار ماینر رو هک کنه تا بتونه شبکه بیت کوین رو تحت کنترل خودش قرر بده که فکر میکنم هیچوقت عملی نباشه همچین کاری. مخصوصا اینکه روز به رز تعداد ماینرها داره بیشتر هم میشه. این تعریف کلی اثبات کار هستش.

اثبات سهام یا PoS چیست؟

روش اثبات سهام متفاوت از اثبات کار هستش و در این روش بلاکچین کاردانو و کلا ارزهایی که از این روش استفاده میکنن میان از کاربرهای سر تا سر دنیا میخوان که مقداری از اون ارز دیجیتال رو بخرن و اونو تو یک کیف پول نگهداری کنن و به شبکه اختصاص بدن. با این کار میتونن تو کار تایید تراکنش های اون رمز ارز مشارکت کنن و بخاطر همین اون ارز دیجیتال رو پاداش بگیرن. در این روش لازم نیستش که دستگاه های سخت افزاری گرون قیمت خریداری بشه و تنها کار لازم در اختیار دادن مقداری ارز دیجیتال در اختیار اون بلاکچین از طریق یک کیف پول هستش.

برای هک این نوع بلاکچین ها هم هکر باید 51 درصد قدرت شبکه رو در اختیار خودش بگیره. برای این کار هم باید بیاد 51 درصد کل اون ارز دیجیتال رو بخره و اون ارزها رو به شبکه اختصاص بده. این روش هم امکان پذیر نیستش و خرید 51 درصد یک رمز ارز شاید توجیه اقتصادی نداشته باشه و گیرم کسی اون مقدار رو بخره. اگه شبکه رو با این کار هک کنه تنها اتفاقی که می افته افت ارزش اون ارز دیجیتال و از دست رفتن سرمایه خودش هستش که بازم هیچ کسی این کار رو نمیکنه. این هم تعریف کلی اثبات سهام هستش.

قیمت کاردانو

قیمت کاردانو

تو این قسمت میخوایم اطلاعات مفیدی رو در مورد قیمت Cardano بهتون بدیم. که باعث میشه یه اطلاعات خوبی از گذشته کاردانو بدست بیارین و بدونین تو گذشته در بازار ارزهای دیجیتال از خودش چه رد پایی به جا گذاشته و ایا این رمز ارز سرمایه دارهای قبلیش رو پول دار کرده که ما بازم بشه به آینده ADA امیدوار شد.

ارز دیجیتال کاردانو که همه اونو با نماد اختصاری ADA در بازار ارزهای دیجیتال می شناسن این روزها در زمان نوشتن این مقاله با ارزش حدود 81.03 میلیارد دلار خیلی از رقیب ها و غول های بازار ارزهای دیجیتال رو کنار زده و جایگاه سوم ارز ها رو به خودش اختصاص داده.

نکته بعدی که باید بررسی بشه میزان رشد قیمتی هستش که طی چند سال گذشته داشته. با بررسی هایی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که کسانی که طی دو سال گذشته روی این ارز دیجیتال سرمایه گذاری کردن حدود 5174.89 درصد سود کردن. یعنی اگه دو سال پیش 1000 دلار خودتون رو کاردانو میخریدین این روزها همون هزار دلار شما 50 برابر شده بود و چیزی در حدود 50 هزار دلار سرمایه داشتین. حالا اگه همین سرمایه گذاری رو یه ساله انجام داده بودین و اقدام به خرید این ارز دیجیتال طی یک سال پیش می کردین 2699 درصد سود میکردین. جالبه بدونین بیت کوین با اون عظمتش اینقدر بهتون سود نمیداد!! در کل با 1000 دلار طی یک سال 27 هزار دلار سود می کردین. حتی خرید ADA اگه یه ماه قبل از نوشتن این مقاله هم انجام می شد بازم 72 درصد سود رو نصیب تون میکرد.

این بررسی ها نشون میده کاردانو قبلا از خودش کارنامه خوبی به جا گذاشته و باید بدونیم تو اینده هم میتونه همین روند رو طی کنه یا نه که در ادامه بهتون بطور کامل توضیح خواهیم داد.

مزیت ارز دیجیتال کاردانو:

ارز دیجیتال کاردانو یکی از ارزهای دیجیتال پرطرفدار است که در بین سایر رقبای خود برتری های فراوانی دارد. یکی از مزیت های بزرگ این ارز دیجیتال، مقیاس پذیری بالای آن است. سیستم بلاکچین کاردانو به روشی طراحی شده است که قادر است تا میزان زیادی از تراکنش ها را همزمان و با سرعت بالا پردازش کند. به علاوه، امنیت بالای این ارز دیجیتال نیز یکی از ویژگی های مهم آن است. با استفاده از تکنولوژی بلاکچین، تراکنش های انجام شده در کاردانو به صورت بسیار ایمن و قابل اعتماد ثبت می شوند، که این امر اعتماد و اطمینان کاربران را به این ارز دیجیتال در بالاترین سطح قرار می دهد. همچنین، تیم توسعه دهنده کاردانو در حال برنامه ریزی و اجرای به روزرسانی های مداوم برای بهبود عملکرد و ویژگی های این ارز دیجیتال است، که این امر به معنای توسعه و رشد پایدار ارز دیجیتال کاردانو است. به طور کلی، با توجه به ویژگی های منحصر به فرد و مزیت های قابل توجهی که ارز دیجیتال کاردانو دارد، می توان گفت که این ارز دیجیتال پتانسیل بالایی برای موفقیت و رشد در دنیای ارزهای دیجیتال دارد.

بررسی آینده Cardano

یکی از مهمترین کارهایی که یه سرمایه گذار قبل سرمایه گذاری باید انجام بده اینه که بیاد بررسی کنه یه ارز دیجیتال بر طبق رفتار گذشته اش تو آینده از خودش چه واکنشی رو نشون میده. برای بررسی آینده کاردانو از لحاظ قیمت، میتونین پیشرفت پروژه اش رو زیر نظر داشته باشین یا از نظر متخصصان این حوزه استفاده کنین که در ادامه براتون توضیح میدیم.

یکی از راه های پیش بینی قیمت Cardano اینه که، سایت هایی که میان با تیم های تحلیلی شون بررسی میکنن یک ارز دیجیتال قیمتش به کجا میرسه رو بررسی کنیم. برای بررسی قیمت کاردانو تو آینده یه سری زدیم به سایت walletinvestor که در مورد اینده ارزهای دیجیتال بررسی هایی انجام میدن و پیش بینی خودشون رو میگن. در این سایت برای یک سال آینده کاردانو قیمت 5.099 دلار رو پیش بینی کردن که با قیمت الانش بخوایم حساب کنیم دو برابر میشه سرمایه تون. این سایت در بدترین حالت برای کاردانو طی پنج سال آینده قیمتی که پیش بینی کرده 13.980 دلار هستش.

یکی دیگه از سایت هایی که میاد با داده های قیمتی و تحلیل تکنیکال و ترکیب اون با تحلیل فاندامنتال در مورد قیمت چند سال بعد یک رمز ارز یک نظر محافظه کارانه ای رو ارئه میده سایت digitalcoinprice هستش. این سایت قیمت ADA رو طی بازه های زمانی مختلفی بررسی کرده و در تصویر زیر مشاهده می کنین.

اینده کاردانو

 با پیش بینی این سایت باز هم متوجه این قضیه می شیم که ارز دیجیتال کاردانو یک رمز ارز با پشتوانه هستش و اینده خوبی رو پیش رو داره و میتونین قسمتی از سرمایه خودتون رو به خرید ارز دیجیتال کاردانواختصاص بدین.

نحوه خرید کاردانو

خرید و فروش کاردانو

تمامی اطلاعات بالا رو ارائه دادیم تا بتونیم در خرید Cardano به شما کمک کنیم. اگه قصد دارین کاردانو رو به لیست سرمایه های خودتون اضافه کنین این قسمت از مقاله خیلی به درد تون خواهد خورد. ارز دیجیتال کاردانو میتونه گزینه خوبی برای سرمایه گذاری هایی باشه که قراره روی ارزهای دیجیتال داشته باشین. در مورد خرید ارز دیجیتال کاردانو راه های زیادی رو پیش رو دارین که در ادامه براتون کامل توضیح خواهم داد.

اول از همه برای خودتون این قضیه رو مشخص کنین که میخواین روی این ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنین یا به ترید کاردانو بپردازین؟ چون استراتژی های یک سرمایه گذار با یک تریدر تا حدودی متفاوت هستش. کسی که میخواد روی ارز دیجیتال کاردانو سرمایه گذاری کنه، بهترین کار این هستش که اول بیاد تعیین کنه چقدر میخواد روی کاردانو سرمایه گذاری کنه و بعدشم بیاد سرمایه خودش رو به چهار قسمت تقسیم کنه و طی چهار مرحله خرید کاردانو رو انجام بده. اول یک چهارم سرمایه اش رو به خرید لحظه حال کاردانو اختصاص بده. بعدش در طی روزهای آینده با پایین اومدن های قیمت ADA قسمت های دیگه سرمایه خودش رو که قرار بود باهاش کاردانو بخره رو به این ارز دیجیتال اختصاص بده.

بعد اینکه خرید ADA رو انجام دادین و سرمایه گذاری کردین روی این ارز دیجیتال برای خودتون تعیین کنین تا چند مدت میخواین سرمایه تون رو روی این ارز بخوابونین. مثلا یک سال یا شش ماه یا دو سال. این زمان رو تعیین کنین و ارز دیجیتال تون رو به یک کیف پول امن منتقل کنین و خیالتون بابت سود ده بودن سرمایه گذاری تون تخت باشه.

ولی اگه تریدر هستین و میخواین بطور روزانه خرید و فروش کاردانو رو انجام بدین باید تو وحله اول تحلیل تکنیکال بلد باشین و نحوه استفاده از اندیکاتور ها رو بدونین تا تشخیص بدین چه زمانی مناسب خرید یک ارز دیجیتال هستش و چه زمانی برای فروشش مناسبه. اینطوری معاملاتی که انجام میدین براتون سود ده خواهد بود.

ترید کاردانو از طریق صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس

خرید کاردانو از ایران بایننس

مبحث بعدی هم که باید برای خرید Cardano مد نظر داشته باشین اینه که از یک صرافی ارز دیجیتال خوب اقدام به خرید این ارز دیجیتال بکنین. پیشنهاد ما صرافی ایران بایننس هستش. دلیل اون هم اینه که اولا از لحاظ تعداد ارز های دیجیتال در رتبه اول صرافی های داخل کشور با دارا بودن 600 ارز دیجیتال قرار داره و میتونین علاوه بر کاردانو، طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال دیگه رو هم از این صرافی بخرین. نکته مهم بعدی هم اینه که این صرافی ارز دیجیتالی که می خرین رو مستقیم به کیف پول تون منتقل میکنه و خیالتون راحته ارز دیجیتال تون جای امنی هستش. یا خیلی وقت ها وقتی یک ارز دیجیتال رو می خرین برای انتقالش از صرافی به کیف پول باید یه مقدار هم کارمزد بدین که ایران بایننس مستقیم براتون انتقال میده و نیازی نیست کارمزد هم بدین تا یک رمز ارز رو به کیف پول تون منتقل کنه. 

حرف پایانی 

ارز دیجیتال کاردانو با قرار گرفتن در رتبه سوم بازار ارزهای دیجیتال ثابت کرد که یک ارز ارزشمند در بازار هستش. با تحلیل ADA متوجه میشیم این رمز ارز در رده ارزهایی قرار می گیره که طی یک سال بیشترین سود رو به خریداراش داده. این پروژه تا نهایی شدن برنامه هاش هنوز راه زیادی در پیش  داره و مسلما پیشرفت پروژه اش به افزایش قیمت اون کمک زیادی خواهد کرد. امیدواریم مقاله ما به شما در مورد اینکه این ارز دیجیتال ارزش سرمایه گذاری داره یا نه کمک کرده باشه. موفق و سربلند باشین.


نظرات کاربران در مورد بررسی و تحلیل CARDANO از ابتدای عرضه تا امروز | پیش بینی آینده کاردانو تا 2025
سوال امنیتی :9+72 = ?