بهترین الگوهای تکنیکال برای ترید ارزهای دیجیتال

1401/12/22

بهترین الگوهای تکنیکال برای ترید ارزهای دیجیتال؛ آیا دوست دارین با این الگوهای قیمتی آشنا بشین؟ به نظر شما ترید با کدوم الگوی قیمتی می تونه سودده باشه؟ الگوهای ارز دیجیتال در کجا مورد استفاده قرار می گیرن؟ پیش نیاز افراد برای تریدر شدن در بازار ارزهای دیجیتال چیست؟ روش های انتخاب الگوی مناسب در تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال کدامند؟ چجوری میشه بهترین الگوی قیمتی رو پیدا کرد؟

الگوهای نموداری ابزارهای مهم تحلیلگری و بخش های جدایی ناپذیری تحلیل تکنیکال و پرایس اکشن هستن. خواه در دنیای معاملات ارزهای دیجیتال حرفه ای باشین و خواه مبتدی، برای اینکه بتونین تشخیص درستی از روند بازار و پیش بینی دقیقی از حرکات احتمالی قیمت داشته باشین، باید به الگوهای نموداری مسلط باشین. این الگوها غالبا شکل های خاصی ایجاد می کنند که می تونن احتمال تداوم یا بازگشت روند رو نشون بدن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله بهترین الگوهای تکنیکال برای ترید ارزهای دیجیتال، اطلاعاتی در مورد الگوی نموداری ارز دیجیتال به شما ارائه کنیم و به معرفی بهترین الگوهای نموداری ارز دیجیتال بپردازیم تا این الگوها رو بشناسین.

الگوی نموداری ارز دیجیتال چیست؟

الگوی نموداری ارز دیجیتال

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم الگوهای نموداری رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این الگوها به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که الگوی نموداری چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که الگوی نموداری ارز دیجیتال شکلی در یه چارت قیمت هست که به شما کمک می کنه تا بر اساس رفتاری که قیمت در گذشته انجام داده، رفتار آینده اون رو پیش بینی کنین. به عبارت دیگه، اساس کار الگوهای قیمتی بر تکرار تاریخ استوار هست و اگه قیمت یه دارایی در گذشته به طور مکرر یه رفتار ثابت رو نشون داده، به احتمال خیلی زیاد در آینده هم همین رفتار رو نشون میده.

جالب اینجاست که بدونین الگوی نمودار شکلی در نمودار قیمت ارزهای دیجیتال هست که حرکت بعدی قیمت رو بر اساس حرکت های گذشته یه ارز دیجیتال به سرمایه گذاران پیشنهاد می کنه. این یه تکنیک ارز دیجیتال یا سهام هست. الگوهای نمودار اساس تحلیل تکنیکال هستن و به معامله گران کمک می کنند تا جهت قیمت آتی احتمالی یه ارز دیجیتال رو مشخص کنند. خوندن الگوهای نمودار از زمانی که تجارت بوده و قبل از بازار ارزهای دیجیتال وجود داشته.

بیشتر بخوانید: انواع نمودارهای قیمتی در ارزهای دیجیتال

الگوهای ارز دیجیتال در کجا استفاده می شوند؟

در حالی که بحث های زیادی در مورد اینکه چرا این الگوها به وجود میان و اینکه آیا اون ها خود به خود انجام میشن یا افرادی که این کار رو انجام میدن وجود داره. معمولا معامله گران و تریدرها عمدا این نمودارها رو بر اساس انتظاران قبلی خودشون از بازار ایجاد می کنند. الگوهای نمودار می تونن ابزار قابل اعتمادی برای پیش بینی ادامه حرکت یا معکوس اون باشن. زمانی که قیمت یه ارز دیجیتال احتمالا بعد از یه دوره کوتاه تثبیت یا اصلاح به همون مسیر قبلی خودش ادامه میده و جهت می گیره.

معرفی بهترین الگوهای نمودار ارزهای دیجیتال

بهترین الگوهای نمودار ارزهای دیجیتال

همونطور که گفتیم، تحلیل تکنیکال الگوهای مختلفی داره که هر کدوم از اون ها به شیوه خودشون و البته تقریبا مشابه همدیگه، حرکات قیمت ارزهای دیجیتال در بازار کریپتو رو نشون میدن. بازار کریپتوکارنسی اتفاقات غیرقابل پیش بینی رو رقم می زنن. از این رو برای حضور در یه ترید موفقیت آمیز و سودآور باید مناسب ترین الگوی قیمت در تحلیل تکنیکال مورد استفاده قرار بگیره. اگه می خواهین به عنوان سرمایه گذار وارد بازار ارزهای دیجیتال بشین، باید این الگوها رو به درستی بشناسین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی بهترین الگوهای نمودار ارزهای دیجیتال بپردازیم تا با این الگوها آشنا بشین.

مقاله پیشنهادی: مفهوم حجم در معاملات تحلیل تکنیکال

  • الگوی سروشانه

یکی از بهترین الگوهای نمودار ارزهای دیجیتال، الگوی سروشانه هست. الگوی سروشانه یا Head And Shoulders نوعی الگوی نموداری هست که در اون یه قله با ارتفاع زیاد و دو قله کوتاه تر در دو طرف اون داریم. الگوی سروشانه احتمال پایین روند صعودی و شروع روند نزولی رو نشون میده. بنابراین، این الگو از نوع بازگشتی هست. در الگوی سروشانه، قله اول و سوم معمولا کوتاه تر از قله دوم هستن، ولی نقطه اشتراک اون ها این هست که هر سه اون ها با یه سطح حمایت برخورد می کنند.

  • الگوی دسته و فنجان

یکی دیگه از بهترین الگوهای نمودار ارزهای دیجیتال، الگوی دسته و فنجان هست که نوعی الگوی تداومی و ترکیبی از 2 الگوی کف گرد و کنج هست که در بازار صعودی تشکیل میشه و از تداوم روند صعودی خبر میده. جالب اینجاست که بدونین الگوی دسته و فنجان دوره ای کوتاه از احساسات نزولی رو در بازار صعودی نمایش میده، در حالی که روند کلی بعد از ایجاد این الگو همچنان در جهت صعودی ادامه پیدا می کنه.

  • الگوی پرچم

یکی دیگه از بهترین الگوهای نمودار ارزهای دیجیتال، الگوی پرچم هست. این الگوی نموداری زمانی شکل می گیره که یه ارز دیجیتال بعد از طی کردن روند صعودی یا نزولی، وارد دوره ای از تثبیت قیمت میشه. مفهوم کلی الگوی پرچم این هست که این دوره تثبیت قیمت موقتی هست و روند دوباره به حالت قبلی خودش برمی گرده. بنابراین، الگوی پرچم رو میشه یه الگوی تداومی دونست. الگوهای پرچم مکث کوتاهی رو در یه بازار فعال نشون میدن. در واقع یکی از موارد لازم و ضروری برای ایجاد الگوی پرچم این هست که قبل از وقوع اون ها، حرکتی تند و به شکل خط مستقیم در بازار ارزهای دیجیتال رخ داده باشه.

بیشتر بخوانید: پیشنیازهای معاملات ارزهای دیجیتال چیست؟

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله بهترین الگوهای تکنیکال برای ترید ارزهای دیجیتال، اطلاعاتی در مورد الگوی نموداری ارز دیجیتال به شما ارائه کنیم و به معرفی بهترین الگوهای نموداری ارز دیجیتال بپردازیم تا این الگوها رو بشناسین. همونطور که گفتیم، الگوی نموداری ارز دیجیتال شکلی در یه چارت قیمت هست که به شما کمک می کنه تا بر اساس رفتاری که قیمت در گذشته انجام داده، رفتار آینده اون رو پیش بینی کنین.


نظرات کاربران در مورد بهترین الگوهای تکنیکال برای ترید ارزهای دیجیتال
سوال امنیتی :1+80 = ?