تاثیر کنفرانس4 می فدرال رزرو بر ارزهای دیجیتال

1401/02/14
تاثیر کنفرانس4 می فدرال رزرو بر ارزهای دیجیتال

نمودار قیمت بیت کوین و آلت کوین ها در ماه آوریل تا حدودی نزولی بوده و در حال حاضر منتظر کاتالیزور بعدی بازار می باشند. در کل بازارها در انتظار برخی اصلاحات صعودی هستند، سرمایه گذاران نیز با توجه به کنفرانس 4 می فدرال رزرو محتاطانه عمل می کنند.
بیت‌ کوین و اکثر آلت‌ کوین‌ های برتر در دو روز گذشته عملکرد جانبی قابل توجهی را تجربه کرده ‌اند که به دلیل عدم اطمینان قبل از جلسه فدرال رزرو  می باشد که احتمالاً تأثیر قابل توجهی بر بازار ارزهای دیجیتال خواهد داشت. یکی از این تحلیلگران ارزهای دیجیتال اظهار داشت: این کنفرانس این پتانسیل را دارد که مسیر بازارهای ریسکی مانند بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال را از روند نزولی به صعودی تغییر دهد.
همچنین این کنفرانس در مورد اقدامات سیاست پولی آتی نیز شفاف سازی خواهد کرد. نتیجه کنفرانس در نهایت به نوع رشد اقتصاد ایالات متحده در سه ماهه دوم بستگی خواهد داشت. اعلام قبلی فدرال رزرو در ماه مارس نشان داد که اقتصاد در سه ماهه اول 1.4 درصد کوچک تر شده و نگرانی از رکود را افزایش داده است.
یک اقدام اگرسیو یا تهاجمی توسط فدرال رزرو احتمالاً باعث افزایش بیشتر نرخ بهره خواهد شد. چنین نتیجه‌ای احتمالاً باعث کاهش بیشتر بازار ارزهای دیجیتال می شود که احتمالاً منجر به کاهش بیت ‌کوین به سطح زیر 30 هزار دلار خواهد شد.
از سوی دیگر، یک اقدام ملایم یا کمتر تهاجمی از سوی فدرال رزرو به معنای افزایش نرخ کمتر از 50 امتیاز پایه برای بازار ارزهای دیجیتال مفید خواهد بود و احتمالاً اعتماد سرمایه‌ گذاران را بیشتر کرده و بازار بسمت صعودی حرکت خواهد کرد.

نتیجه کنفرانس فدرال رزرو براساس پیش بینی ها

فدرال رزرو قبلاً در ماه مارس افزایش نرخ بهره را اعلام کرده بود، اما باعث کاهش زیادی نشد که شاید دلیل اصلی آن بازار بشدت نزولی در هفته های منتهی به اعلام این خبر بوده باشد. همچنین مشاهدات مشابهی در سپتامبر 2017 انجام شد که طی آن بیت کوین پس از اعلام اقدامات کمّی انقباض برای مدت کوتاهی کاهش یافت و روند صعودی قوی پس از ان از سر گرفته شد.
با توجه به اینکه بیت کوین و آلت کوین ها در چهار هفته گذشته در مسیر نزولی قرار گرفته اند، به نظر می رسد این بار اوضاع خیلی متفاوت نخواهد بود و هنوز هم خطر نزولی قابل توجهی وجود دارد، به خصوص اگر بیت کوین به شدت به سمت بالا حرکت کند. نتیجه احساسات سرمایه گذار را تعیین خواهد کرد و آن را از محدوده کم حجم خود خارج می کند.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد تاثیر کنفرانس4 می فدرال رزرو بر ارزهای دیجیتال
سوال امنیتی :6+84 = ?