تاخیر در اجرای سیاست مالیات ارزهای دیجیتال در جمهور کره جنوبی

1401/02/14
تاخیر در اجرای سیاست مالیات ارزهای دیجیتال در جمهور کره جنوبی

یون سئوک یول، رئیس جمهور منتخب کشور کره جنوبی در 3 می اعلام کرد: تا زمانی که قانون نتواند حمایت از مصرف‌کننده را تضمین کند، هیچ مالیاتی بر سود سرمایه ‌گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال اعمال نخواهد شد. مالیات ارزهای دیجیتال در کره جنوبی در ابتدا قرار بوده برای سال مالی 2022 اجرایی شود، اما دسامبر گذشته به سال 2023 موکول شد.
براساس گزارشE-Daily، رئیس جمهور کره جنوبی اظهار داشت که قانون مالیات ارزهای دیجیتال تا زمان تنظیم مقررات در راستای حفاظت از سرمایه مصرف کنندگان اعمال نخواهد شد، براساس پیش بینی ها تنظیم مقررات احتمالا تا سال 2024 طول خواهد کشید.

طرح DABA ارائه شده توسط اعضای دولت کره جنوبی

اعضای دولت از زمان بروی کار آمدن رئیس جمهور منتخب، از مارس2022، نظرات اعضاء را برای به تعویق انداختن مالیات بررسی و در راستای بهبود آن پیشنهاداتی را ارائه نموده اند. طرح DABA که توسط کمیسیون خدمات مالی کره جنوبی،FSC در سال جاری ارائه شده است، شامل مجموعه ای از قوانین مربوط به حمایت از مصرف کننده می باشد. 
این قانون به صدور ارزهای دیجیتال، توکن‌ های غیرقابل تعویضNFT، فهرست ‌بندی صرافی متمرکزCEX، امور مالی بین ‌المللی مربوط به ارزهای دیجیتال می پردازد و همچنین شامل اقداماتی در راستای فرمان اجرایی جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده در مورد ارزهای دیجیتال می باشد.
براساس مفاد طرح DABA، کمیسیون خدمات مالی کره جنوبی،FSC قصد دارد یک سیستم بیمه دارایی های دیجیتال را به عنوان یک اقدام پشتیبان در برابر هک ها، خطاهای سیستم و تراکنش های غیرمجاز معرفی نماید.

مالیات بر ارزهای دیجیتال در کره جنوبی

قانون بحث برانگیز مالیات بر ارزهای دیجیتال ارائه شده شامل 20 درصد مالیات بر سود سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال با قیمت حدودی بالاتر از 2100 دلار در سال بوده است. براساس اظهارات یکی از نمایندگانFSC ، مالیات بر درآمد سرمایه ‌گذاری از دارایی ‌های دیجیتال پس از اعمال حمایت از سرمایه ‌گذاران اعمال خواهد شد.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری دارایی های دیجیتال کره جنوبی، سایمون کیم، به کوین تلگراف گفت که بدون بررسی جزئیات صنعت و استراتژی ‌های راه اندازی قوی، ترویج مالیات بر ارزهای دیجیتال می ‌تواند باعث بروز چالش های بسیاری شود، ایجاد سیستم پشتیبان در راستای حمایت از حقوق سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال خواهد بود.
کمیسیون خدمات مالی کره جنوبی اکنون بر روی پیش نویس لوایح جدید به عنوان بخشی از DABA کار می کند و رئیس جمهور کره جنوبی قصد دارد با ایجاد آژانس های ناظر دیجیتال مسائل نظارتی در صنعت ارزهای دیجیتال را تسهیل بخشد.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد تاخیر در اجرای سیاست مالیات ارزهای دیجیتال در جمهور کره جنوبی
سوال امنیتی :3+92 = ?