تدوین چارچوب قانونی برای پذیرش ارزهای دیجیتال در جمهوری آفریقای مرکزی!

1401/11/06
تدوین چارچوب قانونی برای پذیرش ارزهای دیجیتال در جمهوری آفریقای مرکزی!

 جمهوری آفریقای مرکزی به دنبال تدوین قانون استفاده از ارزهای دیجیتال است! آره، درست شنیدین. طبق خبری که تازه منتشر شده، آفریقای مرکزی هم ارزهای دیجیتال رو طبق قوانین و مقررات خودش به رسمیت شناخته و افراد ساکن در این کشور می تونن معاملات ارز دیجیتال خودشون رو به راحتی انجام بدن. توجه داشته باشین که جمهوری آفریقای مرکزی(کشوری در حال توسعه در قلب قاره آفریقا) کمیته ای 15 نفره رو برای تهیه پیش نویس لایحه استفاده از ارزهای دیجیتال و توکنیزه سازی دارایی ها تشکیل داده. در ادامه همراه ما باشین؛ چون ما می خواهین تا در ادامه این مطلب جزئیات این خبر رو بررسی کنیم.

جایگاه ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف

ارزهای دیجیتال، رمز ارزها، ارز رمزنگاری شده یا کریپتوکارنسی ها چند سالی هست که بر سر زبان ها افتاده و جو خرید در بین مردم در سراسر دنیا به وجود اومده. ارزهای دیجیتال با شعار آزادی مالی برای همه مردم در سراسر دنیا بدون نیاز به نهاد مرکزی روی کار اومدن. با توجه به ویژگی ارزهای دیجیتال، رویه ابتدایی بسیاری از کشورها در ابتدای ایجاد این ارزها، کنترل شدید بود. خیلی از کشورها بر این باور هستن که بیت کوین و سایر رمز ارزها باعث گسترش تجارت های قانونی و غیرمجاز میشه. بنابراین ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف که چنین اعتقادی وجود داره، غیر قانونی محسوب میشن.

آفریقای مرکزی بیت کوین را به عنوان ارز قانونی پذیرفت!

طبق خبری که منتشر شد، آفریقای مرکزی در اقدامی بیت کوین رو به عنوان ارز رایج قانونی کشور معرفی کرد و رسما به دومین کشوری تبدیل شد که بیت کوین رو به ارز قانونی کشور تبدیل کرد. بر اساس داده های منتشر شده، مجلس ملی آفریقای مرکزی به اتفاق آرا لایحه تبدیل بیت کوین به عنوان ارز ملی رو تصویب کرد و هدف از این تصمیم رو تلاش برای بهبود اقتصاد و امنیت کشور معرفی کرد.

جالب اینجاست که بدونین چانگ پنگ ژائو مدیر عامل بایننس تاکید می کنه که این انتخاب جمهوری آفریقای مرکزی می تونه باعث بهبود اقتصاد این کشور بشه. چون کسب و کارها الان می تونن از دارایی های دیجیتال برای پرداخت های خودشون استفاده کنند. این لایحه توسط وزیر دارایی و بودجه وزیر اقتصاد دیجیتال و خدمات پست و مخابرات آفریقا پشتیبانی میشد. جمهوری آفریقای مرکزی فراتر از به رسمیت شناختن بیت کوین به عنوان ارز قانونی پیش رفته هست و در کنار اون یه چارچوب نظارتی جمهوری آفریقای مرکزی به اولین کشوری در قاره آفریقا تبدیل میشه که چنین چارچوبی رو توسعه داده و منتشر کرده.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد تدوین چارچوب قانونی برای پذیرش ارزهای دیجیتال در جمهوری آفریقای مرکزی!
سوال امنیتی :1+62 = ?