تغییر روند قانون گذاری ارزهای دیجیتال در ژاپن

1400/11/16
تغییر روند قانون گذاری ارزهای دیجیتال در ژاپن

 براساس گزارش های به دست آمده بلومبرگ در روز چهارشنبه خبر داد صرافی های ارز دیجیتال در ژاپن در حال گرفتن مجوزی هستند که بتوانند برای لیست کردن بیش از 10 کوین از طریق یک درخواست مجوز بگیرند و با صدور این مجوز دیگر نیازی نیست برای اضافه کردن هر کوین برای لیست شدن در صرافی مراحل طولانی را بگذرانند. انجمن انجمن مبادلات ارز دیجیتال ژاپن (JVCEA) مسئول تایید توکن ها برای لیست شدن در صرافی های رمزنگاری است و آژانس خدمات مالی (FSA) ژاپن، مسولیت تایید توکن را به این انجمن داده است. بنابراین در این نوع سیستم موجود رقابت برای شرکت‌کنندگان جدید سخت‌تر می‌کند، اگر بخواهند توکن‌های زیادی را تأیید کنند.

این طرح هنوز در ژاپن قطعی نشده است

صرافی های مجاز موجود در ژاپن برای کسب سهم بیشتری از بازار باید تعداد بیشتری از توکن ها را در بستر خود لیست کنند ولی با سیستم فعلی کار بسیار دشواری است. و تصمیمی قاطعانه ای در باره تغییر قوانین ارزهای دیجیتال اتخاذ نشده است بنابراین صرافی های قانونی دارای ارز های دیجیتال در ژاپن شکایت خود را به آژانس معاملاتی در این خصوص انجام دادند و این امر طولانی بودن پروسه لیست شدن را موانع رشد صرافی ها می دانند.
بعد از این اعتراض های انجام شده به آژانس خدمات مالی، قوانین جدیدی برای لیست کردن کوین های شناخته شده را وضع کردند. در متن این قوانین این گونه گذارش شده که،( توکن هایی که بیش از شش ماه در ژاپن معامله شده اند و در حداقل سه صرافی محلی فهرست شده اند، واجد شرایط خواهند بود. این انجمن همچنین در حال بررسی این موضوع است که چگونه می تواند روند تایید خود را برای ارزهای دیجیتالی که در ژاپن معامله نمی شوند، بهبود بخشد). ساتوشی هاسو، رئیس انجمن، در 1 ژانویه گفت که JCVEA در حال کار... برای اصلاح بیشتر ارزیابی ارزهای دیجیتال است.

 محدودیت های ژاپن برای استیبل کوین ها

ژاپن محدودیت هایی در حوزه رمزارزها پیشنهاد کرده که طبق آن فقط بانک ها و سرویس های انتقال پول می توانند استیبل کوین صادر کنند. بنابراین آژانس سرویس های مالی ژاپن قصد دارد در سال 2022 طرح قانونمند سازی استیبل کوین ها را ارائه دهد که در این طرح هیچ سازمان و شرکتی غیر از بانک ها نمی توانند رمزارز صادر کنند. این ارز که احتمالا DCJPY نامیده میشود وبا تراکنش بانک پشتی بانی میشود

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد تغییر روند قانون گذاری ارزهای دیجیتال در ژاپن
سوال امنیتی :2+30 = ?