تفاوت بایننس کوین(BNB) و BUSD چیست؟

1402/02/16

تفاوت BNB و BUSD؛ چرا بایننس به هر دو اون ها نیاز داره؟ به نظر شما آیا BNB همون BUSD هست؟ موارد استفاده هر کدوم چیست؟ چه شرکت هایی پشت بایننس کوین و بایننس یو ای دی هستن؟ ارز دیجیتال بایننس کوین(BNB) چه ویژگی هایی داره؟ کاربردهای بایننس کوین چیست؟ ویژگی های کلیدی ارز دیجیتال BUSD چیست؟ عملکرد ارز دیجیتال BUSD چجوریه؟ خرید بایننس کوین چه مزیت هایی داره؟

یکی از بزرگ ترین صرافی های ارز دیجیتال در دنیا به اسم بایننس، دو رمزارز BNB و BUSD رو به بازار عرضه کرده. با اینکه این دو رمزارز توسط صرافی بایننس به وجود اومدن، ولی هر کدوم اهداف مختلفی رو دنبال می کنند و با همدیگه تفاوت هایی دارن. خیلی از افراد مبتدی و تازه کار در بازار کریپتو، این دو ارز دیجیتال رو با همدیگه اشتباه می گیرن و دچار مشکلاتی میشن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله تفاوت بایننس کوین و بایننس یو اس دی چیست؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال بایننس کوین به شما ارائه کنیم و به بررسی تفاوت BNB با BUSD بپردازیم تا با این رمزارزها و اهداف اون ها آشنا بشین.

ارز دیجیتال بایننس کوین(BNB) چیست؟

ارز دیجیتال بایننس کوین(BNB) چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که ارز دیجیتال بایننس کوین چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که بایننس کوین یا BNB رمزارزی هست که ابتدا با هدف جذب سرمایه برای گسترش و توسعه صرافی بایننس به وجود اومد، ولی به این هدف محدود نموند. BNB توکن بومی صرافی بایننس هست که در حال حاضر روی بلاک چین بایننس فعالیت می کنه. عرضه اولیه بایننس کوین در سال 2017 اتفاق افتاد و سقف عرضه این کوین 200 میلیون واحد تعیین شد. بایننس هر سه ماه یبار یک پنجم خودش رو برای بازخرید و توکن سوزی مصرف می کنه تا با کاهش مقدار کوین های در گردش خودش قیمت این رمزارز رو افزایش بده.

جالب اینجاست که بدونین بایننس کوین یا BNB نوعی ارز دیجیتال هست که می تونه برای مبادله و پرداخت هزینه در صرافی بایننس مورد استفاده کاربران و تریدرها قرار بگیره. صرافی بایننس بزرگ ترین صرافی ارز دیجیتال در دنیا از ژانویه 2018 هست که در هر ثانیه بیشتر از 1.4 میلیون تراکنش در اون انجام میشه. خرید و فروش ارز دیجیتال بایننس کوین(BNB) در صرافی های ایرانی هم امکان پذیر هست.

استیبل کوین BUSD چیست؟

استیبل کوین BUSD چیست؟

بایننس یو اس دی(BUSD) نوعی استیبل کوین هست که توسط شرکت پکسوس و صرافی بایننس راه اندازی و عرضه بازار شده. شرکت Paxos از تکنولوژی بلاک چین برای ایجاد و توسعه استیبل کوین ها به عنوان یه محصول و ارائه اون به عنوان خدمات به شرکت های دیگه استفاده می کنه. BUSD یه استیبل کوین با پشتوانه ارز فیات هست که از دلار آمریکا به عنوان وثیقه ای برای حفظ ارزش خودش استفاده می کنه. استفاده از بایننس یو اس دی مزایای مختلفی داره. از جمله از این مزایا می تونیم به دسترسی آسون، انعطاف بالا و سرعت بالا اشاره کنیم. شما می تونین این استیبل کوین ها رو از طریق صرافی بایننس یا سایر صرافی ها خریداری کنین.

عملکرد BUSD چگونه است؟

مکانیزم وثیقه گذاری ارز دیجیتال BUSD در مقایسه با استیبل کوین های دیگه تقریبا ساده هست. هر توکن BUSD قابل معامله با 1 دلار آمریکا از ذخایر هست. وقتی که شما توکن های خودتون رو به پکسوس می فرستین، اون ها توکن های شما رو می سوزونن و در عوض ارز فیات رو در اختیار شما قرار میدن. این مکانیزم میزان عرضه و ذخایر رو با نسبت یک به یک ثابت نگه می داره. هر زمان که قیمت BUSD شروع به کاهش از 1 دلار به ازای هر توکن BUSD کنه، تریدرها از استراتژی آربیتراژ سود به دست میارن.

مقاله پیشنهادی: تتر بهتر است یا BUSD؟

تفاوت BNB با BUSD چیست؟

تفاوت BNB با BUSD چیست؟

با اینکه ارزهای دیجیتال BNB و BUSD هر دو توسط صرافی آنلاین بایننس به وجود اومدن، ولی اهداف متفاوتی رو دنبال می کنند. رمزارز BNB توکن صرافی بایننس و زنجیره هوشمند بایننس هست و شما می تونین از اون برای پردازش تراکنش ها و دریافت تخفیف در کارمزد معاملات در بایننس استفاده کنین. این دو رمزارز باهمدیگه تفاوت زیادی دارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی تفاوت BNB با BUSD بپردازیم.

  • ثبات قیمت

یکی از تفاوت های ارز دیجیتال BNB با BUSD، ثبات قیمتی این رمزارزهاست. بایننس کوین در مقایسه با BUSD نوسانات قیمتی زیادی داره. دلیلش هم این هست که خرید BUSD نوعی استیبل کوین بوده و همیشه 1 واحد از اون باید برابر با یک دلار آمریکا بشه. بایننس همچنین در حال پیگیری سیاست سوزوندن توکن های BNB خودش بوده که باعث حفظ و حتی افزایش ارزش بایننس کوین میشه. در تئوری این سیاست باعث کاهش عرضه BNB میشه که ممکنه باعث تغییرات مثبتی در قیمت اون بشه.

  • جفت های معاملاتی موجود

یکی دیگه از تفاوت های ارز دیجیتال BNB با BUSD، جفت های معاملاتی موجود هست. در صرافی بایننس باید بتونین هر رمزارز رو با بایننس کوین و BUSD ترید کنین. از اونجایی که هرکدوم از این رمزارزها توسط صرافی بایننس به وجود اومدن، می تونین از هر کدوم برای خرید بیشتر ارزهای دیجیتال روی پلتفرم اون استفاده کنین. با این وجود، قیمت BNB بی ثبات تر هست که ممکنه به مقدار ارز دیجیتال که می خرین، تاثیر بذاره.

  • لیست بودن در صرافی ها

یکی دیگه از تفاوت های ارز دیجیتال بایننس کوین با BUSD، در دسترس بودن اون ها در صرافی های دیگه هست. جالب اینجاست که بدونین استیبل کوین BUSD در مقایسه با ارز دیجیتال بایننس کوین کمتر رایج هست و در بعضی از صرافی ها پشتیبانی نمیشه. دلیل کمتر بودن محبوبیت این استیبل کوین این هست که ارزهای پایدار مشهورتری مثل تتر و USDC وجود دارن که این صرافی ها ازشون استفاده می کنند.

  • شبکه های در دسترس

شبکه های در دسترس هم یکی دیگه از تفاوت ارز دیجیتال بایننس کوین با BUSD هست. بهتره بدونین شبکه های BEP2 و BEP20 از هر دوی این رمزارزها پشتیبانی می کنه، در حالی که شبکه ERC-20 از استیبل کوین BUSD پشتیبانی می کنه، ولی در بایننس کوین پشتیبانی نمی کنه. به این ترتیب، BUSD نسبت به ارز دیجیتال بایننس کوین در شبکه های بیشتری پشتیبانی میشه. یعنی شما می تونین از این استیبل کوین برای پروژه های خاصی که در شبکه های بلاک چین دیگه قرار دارن، استفاده کنین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله تفاوت بایننس کوین و بایننس یو اس دی چیست؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال بایننس کوین به شما ارائه کنیم و به بررسی تفاوت BNB با BUSD بپردازیم تا با این رمزارزها و اهداف اون ها آشنا بشین. همونطور که گفتیم، بایننس کوین و استیبل کوین BUSD هر کدوم توسط صرافی بایننس ایجاد شدن، ولی اهداف خاصی رو دنبال می کنند و موارد استفاده متفاوتی دارن.


نظرات کاربران در مورد تفاوت بایننس کوین(BNB) و BUSD چیست؟
سوال امنیتی :5+34 = ?