توکن اوراق بهادار(Security Token) چیست؟

1401/12/24

توکن اوراق بهادار یا Security Token؛ نوعی ابزار مالی دارای ارزش و قابل معامله! چیزی در مورد این توکن ها شنیدین؟ اصلا می دونین توکن اوراق بهادار چیست؟ چرا شرکت ها از توکن های اوراق بهادار استفاده می کنند؟ انواع توکن اوراق بهادار کدامند؟ چرا توکن های اوراق بهادار تا این اندازه مهم هستند؟ آیا توکن های اوراق بهادار معایبی هم دارن؟ این توکن های چجوری مورد استفاده قرار می گیرن؟

بیشتر افراد فعال در حوزه کریپتو توکن، کوین و ارز دیجیتال رو یکی می دونن. این در حالی هست که هر کدوم از موارد گفته شده عملکرد مخصوص خودشون رو داشته و کاملا با همدیگه متفاوت هستن. توکن ها انواع مختلفی دارن و در شرایط مختلف مورد استفاده قرار می گیرن. با شناخت انواع رمزارز می تونین درک بهتری از اون داشته باشین و هوشمندانه تر روی اون ها سرمایه گذاری کنین. یکی از این دارایی ها هم توکن اوراق بهادار هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مباحث صرافی ارز دیجیتال اینانس، اطلاعاتی در مورد توکن اوراق بهادار یا Security Token به شما ارائه کنیم و به بررسی عملکرد توکن اوراق بهادار بپردازیم و مزایای Security Token بپردازیم.

توکن اوراق بهادار چیست؟

توکن اوراق بهادار چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم توکن اوراق بهادار یا Security Token رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که توکن اوراق بهادار چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که هر توکن اوراق بهادار سهمی از یه دارایی یا کسب و کار هست. از نظر فنی زمانی می تونیم اسم توکن اوراق بهادار رو روی یه توکن بذاریم که پیرو قوانین دولتی اوراق بهادار باشه و ارزش ذاتی خودش رو از دارایی های قابل معامله خارج از شبکه بلاک چین بگیره.

جالب اینجاست که بدونین توکن اوراق بهادار یا Security Token توکنی هست که بر روی بلاک چین صادر میشه و نشون دهنده سهمی در یه شرکت یه دارایی خارجی هست. این توکن ها می تونن توسط کسب و کارها یا دولت ها منتشر بشن و به همون هدفی که همتایان فعلی اون ها خلق شده عمل کنند. توکن اوراق بهادار با توکنیزه کردن سهام یه شرکت، شکل دیجیتال اوراق بهادار سنتی رو با استفاده از فناوری بلاک چین ارائه می کنند. یکی از مسائلی که در اینجا مطرح میشه، قوانینی هست که درباره سهام و اوراق بهادار وجود داره.

مقاله پیشنهادی: بررسی تخصصی امنیت در ارزهای دیجیتال

عملکرد توکن اوراق بهادار چگونه است؟

عملکرد توکن اوراق بهادار

توکن اوراق بهادار یا Security Token به عنوان سرمایه گذاری به وجود میان و افرادی که دارای این توکن ها هستن در سود و ضرر شرکت سهیم میشن. در حقیقت، هر زمان که شرکت تولیدکننده توکن اوراق بهادار محتمل سود بشه، سودهای به دست اومده به شکل توکن اضافی در اختیار صاحبان اون قرار می گیره. بلاک چین شرایطی رو فراهم کرده که کسب وکارها می تونن از طریق اون شروع به رای گیری درباره شرکت خودشون کنند و به سرمایه گذاران این امکان رو فراهم کنند تا در تصمیم گیری ها شرکت داشته باشن.

یه توکن رمزنگاری شده اگه بتونه تست های هاوی رو پشت سر بذاره، با عنوان یه ارز دیجیتال امنیتی یا توکن اوراق بهادار در نظر گرفته میشه. این توکن ها ارزش خودشون رو از یه دارایی خارجی مثل شرکت یا سهام به دست میارن. توکن اوراق بهادار یا Security Token به عنوان یه دارایی امنیتی شناخته میشه و به همین دلیل باید مورد تایید قوانین اوراق بهادار فدرال رزرو باشه.

Security Token چه مزایای به همراه دارد؟

Security Token چه مزایای به همراه دارد؟

استفاده از توکن اوراق بهادار(Security Token) یا ارزهای دیجیتال امنیتی مزایای زیادی رو به دنبال دارن. از این توکن ها میشه برای احراز هویت فیزیکی به جای احراز هویت دیجیتالی استفاده کرد. این موضوع باعث میشه تا امنیت سیستم افزایش پیدا کنه. در اصل زمانی که از Security Token ها استفاده می کنین، هکرها نمی تونن به اون دسترسی داشته باشن، چون توکن های اوراق بهادار فقط به یه شبکه آنلاین متصل نیستن. ارزهای امنیتی برای افزایش سطح امنیت سیستم از پروتکل های مختلفی استفاده می کنند و انعطاف پذیری بالایی دارن.

توکن های امنیتی چگونه استفاده می شوند؟

توکن های اوراق بهادار از این نظر که قراردادهایی دیجیتالی و قابل معامله برای مالکیت بخشی از یه سهام هستن، با ارزهای دیجیتال تفاوت دارن. کاربردهای زیادی برای این ارزها وجود داره. برای مثال، شرکت ها سرمایه گذاری املاک و مستغلات می تونن سهام خودشون رو در بلاک چین صادر کنند و خرید این توکن ها به معنی خرید سهمی از املاک و مستغلات تحت مالکیت این شرکت هاست. همچنین شرکت ها می تونن در پلتفرم های توکن های Security با برگزاری عرضه اولیه توکن بخشی از سهام خودشون رو عمومی کنند.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله توکن اوراق بهادار چیست؟ اطلاعاتی در مورد توکن اوراق بهادار یا Security Token به شما ارائه کنیم و به بررسی عملکرد توکن اوراق بهادار بپردازیم و مزایای Security Token بپردازیم. همونطور که گفتیم، توکن اوراق بهادار یکی از انواع رمزارزهاست که کاربرد زیادی داره. این دارایی ها به صورت قانونی توسط شرکت ها به وجود میان و انواع مختلفی دارن. توکت های امنیتی مزایا و معایب زیادی دارن و هدف از ایجاد اون ها کمک به افزایش امنیت سیستم و داده های حساس هست.


نظرات کاربران در مورد توکن اوراق بهادار(Security Token) چیست؟
سوال امنیتی :3+80 = ?