دلایل عدم رشد پرایوسی کوین ها چیست؟

1402/01/11

دلایل عدم رشد پرایوسی کوین ها؛ چرا پرایوسی کوین ها اونجور که باید رشد نکردن؟ اصلا می دونین پرایوسی کوین چیست؟ قیمت پرایوسی کوین ها با سایر ارزهای دیجیتال چه تفاوتی داره؟ به نظر شما پرایوسی کوین ها قانونی هستن؟ چرا بعضی از صرافی های ارز دیجیتال پرایوسی کوین ها رو از لیستشون خارج کردن؟ مفهوم تعویض پذیری در پرایوسی کوین ها به چه معنی هست؟ بهتره قبل خرید ارز دیجیتال مرتبط با این حوزه این مقاله را مطالعه نمایید.

بیت کوین به عنوان یه سیستم پولی جایگزین برای ارزهای ملی تحت کنترل دولت ها معرفی شده. متاسفانه به دلیل ماهیتی که ارزهای دیجیتال دارن، برخی از حامیان سیستم رمزنگاری باور دارن که این ارزها از ویژگی های لازم برای محافظت از حریم خصوصی کاربران برخوردار نیست و به همین دلیل با معرفی ارزهای خصوصی سعی در برطرف کردن این مشکل داشتن. خیلی از پرایوسی کوین ها زیاد رشد نکردن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله دلایل عدم رشد پرایوسی کوین ها، اطلاعاتی در مورد پرایوسی کوین یا Privacy Coin به شما ارائه کنیم و به بررسی دلایل عدم رشد پرایوسی کوین بپردازیم تا با این موارد آشنا بشین.

پرایوسی کوین چیست؟

پرایوسی کوین چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم پرایوسی کوین یا Pricacy Coin رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این توکن ها به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که پرایوسی کوین چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که پرایوسی کوین دسته ای از ارزهای دیجیتال هست که در تراکنش های اون مبدا و مقصد مشخص نمیشه. در واقع هدف این توکن ها توسعه تراکنش های خصوصی و ناشناس در شبکه بلاک چین هست و برای دستیابی به این هدف از تکنیک های مختلفی مثل مخفی کردن آدری ولت واقعی کاربر، میزان موجودی ولت ها و ترکیب تراکنش ها با همدیگه استفاده می کنه تا امکان ردیابی تراکنش ها وجود نداشته باشه.

در واقع در شبکه های بلاک چینی مثل بیت کوین و اتریوم سایر کاربران می تونن با انجام برخی مراحل محاسباتی پیچیده و رمزنگاری به اطلاعات دیگران دست پیدا می کنند، ولی در پرایوسی کوین چنین چیزی امکان پذیر نیست. در واقع پرایوسی کوین با هدف دریافت و ارسال ناشناس اطلاعات کاربران طراحی شده. دلیل جنجالی بودن بیت کوین جنجالی، توانایی Privacy Coin برای ایجاد یه شبکه تامین مالی تروریسم هست. به همین دلیل خیلی از صرافی های معتبر پرایوسی کوین رو در لیست خودشون قرار نمیدن.

مقاله پیشنهادی: آموزش شناسایی ارزهای دیجیتال مستعد رشد

دلایل عدم رشد پرایوسی کوین ها چیست؟

دلایل عدم رشد پرایوسی کوین ها چیست؟

پرایوسی کوین ها یا کوین های خصوصی دسته از ارزهای دیجیتال هستن که به دلیل حفظ حریم خصوصی کاربران خود، قابلیت ردیابی ندارن و هویت کاربران خودشون رو افشا نمی کنند. به جز اینکه دقیقا به همین دلایل دولت ها با فعالیت پرایوسی کوین ها مخالف هستن. پرایوسی کوین ها به دلایل مختلفی چندان رشد نکردن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی دلایل عدم رشد پرایوسی کوین ها بپردازیم.

بیشتر بخوانید: 7 نکته مهم که باید قبل از خرید ارز های دیجیتال به آنها توجه کرد

  • هیچ کس حاضر نیست با پرایوسی کوین ها معامله کند

یکی از دلایل عدم رشد پرایوسی کوین ها این هست که هیچ کس حاضر نیست با پرایوسی کوین ها معامله کنه. در حالی که مردم ممکنه بخوان پولشون خصوصی باشه، دوست ندارن به همدیگه پرایوسی کوین پرداخت کنند. وقتی بیشتر مردم به ارزهای دیجیتال خصوصی فکر می کنند، بیت کوین یا اتریوم خصوصی یا شاید استیبل کوین های خصوصی رو تصورمی کنند. کمتر کسی واقعا می خواد بدهی هاش رو باکوین خاصی تسویه کنه.

  • حفظ حریم خصوصی هنوز راحت نیست

یکی دیگه از دلایل عدم رشد پرایوسی کوین ها این هست که حفظ حریم خصوصی هنوز راحت نیست. تاریخچه Https پروتکل رمزنگاری شده ای که امروزه برای دسترسی به تقریبا هر وب سایتی مورد استفاده قرار می گیره، به ما یاد میده که افراد فقط زمانی حریم خصوصی رو انتخاب می کنند که ساده باشه. اتصالات وب سایت قبلا به صورت متن ساده بود. این موضوع عدم دسترسی راحت به حریم خصوصی باعث میشه تا پرایوسی کوین ها رشد نکنند.

  • بیشتر مردم به حریم خصوصی اهمیت نمیدن

یکی دیگه از دلایل عدم رشد پرایوسی کوین ها این هست که بیشتر مردمبه حریم خصوصی اهمیت نمیدن. این حقیقت ناراحت کننده هست که در پس شکست پرایوسی کوین ها وجود داره. به ترجیحات آشکار مردم نگاه نکنین. اون ها از برنامه های رسانه های اجتماعی استفاده می کنند که آشکارا داده ها رو به افراد ثالث می فروشن. اون ها از Venmo استفاده می کنند و پرداخت های خودشون رو به صورت عمومی در دنیا پخش می کنند.

  • مخالفت قانون گذاری با پرایوسی کوین ها

بهتره بدونین پرایوسی کوین ها همیشه اولین هدف برای جستجوهای نظارتی بودن. زمانی که قانون گذاران موظف میشن که فقط اونجا نایستن و کاری انجام بدن، ساده ترین راه حل، پرایوسی کوین های مرموز هستن. در طرف نظارتی، شاهد حذف تعداد زیادی از پرایوسی کوین ها در کره جنوبی، ژاپن، بریتانیا و ایالات متحده بودیم. دولت ها به صورت مداوم سعی می کنند تا حلقه فعالیت پرایوسی کوین ها رو تنگ تر کنند.

مقاله پیشنهادی: 5 روش شناسایی ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله دلایل عدم رشد پرایوسی کوین ها، اطلاعاتی در مورد پرایوسی کوین یا Privacy Coin به شما ارائه کنیم و به بررسی دلایل عدم رشد پرایوسی کوین بپردازیم تا با این موارد آشنا بشین. همونطور که گفتیم،  حفظ حریم خصوصی با اینکه نقطه مثبتی شمرده میشه و امکان افشای اطلاعات کاربر رو کاهش میده، ولی به تنهایی نمی تونه در بازار پر رقیب ارزهای دیجیتال به رقابت بپردازه. مهم ترین دلایل عدم رشد پرایوسی کوین ها هم ساده نبودن حفظ حریم خصوصی، هزینه بر بودن اون ها، مخالفت دولت ها و عدم استقبال مردم هست.


نظرات کاربران در مورد دلایل عدم رشد پرایوسی کوین ها چیست؟
سوال امنیتی :2+74 = ?