رتبه بندی ارزهای دیجیتال چگونه است؟

1401/06/08


رتبه بندی ارزهای دیجیتال چگونه است؟موقع خرید و فروش انواع ارزهای دیجیتال شاید از این قبیل سوالات به ذهن شما هم اومده باشه که کدوم ارز دیجیتال از همه بهتره؟ آیا معیاری واسه رتبه بندی ارزهای دیجیتال وجود داره؟ چه جاهایی و کدوم منابع اطلاعاتی برای کسب آگاهی از رتبه بندی ارزهای دیجیتال مناسب هستن؟ چطوری میشه تفاوت یک ارز دیجیتال خوب رو از یک رمزارز بد تشخیص داد؟ 

جواب دادن به همه این سوال ها مستلزم این هست که درباره ارزهای دیجیتال یک منبع دقیق و معتبر داشته باشیم که بر اساس ویژگی ها و خاصیت هر ارز دیجیتال بتونه اون ها رو رتبه بندی کنه و در قالب یک جدول منظم اون ها رو منشتر بکنه؛ خبر خوب این هست که چنین رتبه بندی هایی وجود دارن و شما میتونید از اون ها استفاده کنید. 

ارزهای دیجیتال چگونه رتبه بندی می شوند

دونستن رتبه بندی ارزهای دیجیتال میتونه که کار شما رو برای تصمیم گیری واسه این که چه رمزارزی برای سرمایه گذاری مناسب هست آسون کنه و همچنین برای اولویت بندی و تشخیص ارزهای دیجیتال برتر، از بین هزاران رمزارزی که توی بازار کریپتو وجود داره مجبور نمیشید همه اون ها رو دونه به دونه بررسی بکنید. پس دونستن در مورد رتبه بندی ارزهای دیجیتال نه تنها یک نیازه، بلکه یک ضرورت واجب هست. 

سایت های مختلف و متعددی وجود دارن که کارشون تحلیل وبررسی ارزهای دیجیتال بر اساس ویژگی بنیادی اون هاست، این سایت ها لیستی رو از 100 ارز دیجیتال برتر توی صفحه خودشون منتشر میکنن و هر چند مدت یکبار بر اساس تغییرات بازار اون ها رو به روز رسانی میکنن. توی این مقاله ما قصد داریم که راجعبه این سایت ها و رتبه بندی که برای ارز های دیجیتال ارائه میکنن صحبت بکنیم. پس اگه برای شما هم این سوال مطرح هست که رتبه بندی ارزها دیجیتال چگونه و به چه شکلی صورت میگیره پیشنهاد میکنیم تا آخر این مقاله همراه ما باشید. 

تعداد ارزهای دیجیتال 

بیش از 12 هزار ارز دیجیتال توی بازار کریپتوکارنسی ها وجود داره که ارزش کلی اون ها بالغ بر 2,600 میلیارد دلار براورد میشه. فعالیت توی چنین بازاری همون قدر که میتونه هیجان انگیز باشه همون قدر هم میتونه سردرگم کننده باشه. فکر کنید که پلتفرم معاملاتی خودتون رو برای مرور کردن ارزهای دیجیتال باز کنید، اگه قصد داشته باشید بدون هیچ نوع تحلیلی فقط این لیست رو مرور بکنید؛ باید چند ساعت وقتتون رو به این کار اختصاص بدید که قطعا میتونه براتون مشکل ساز باشه و زمان زیادی رو از شما بگیره. 

تعداد ارزهای دیجیتال

از بین این همه ارز دیجیتال همه به یک اندازه ارزشمند نیستن و تعداد معدودی هستن که برای انجام سرمایه گذاری و معامله کردن مناسبن. برای همین یک انتخاب اشباه میتونه که ضررهای جبران ناپذیری رو براتون به ارمغان بیاره. کسب آگاهی در مورد ارزهای دیجیتال و تحلیل کردن اون ها غیر ممکن خواهد بود اگه که بخواید به تنهایی همه دوازده هزار رمزارزی رو که توی بازار هستن با اتکا به تلاش و کار خودتون تحلیل بکنید. 

حالا اگه منابع معتبری وجود داشته باشن که از بین دوازده هزار ارز دیجیتال فقط 100 رمزارز برتر رو معرفی بکنن، تصورشو بکنید که چقدر کار شما رو برای انجام تحلیل های دقیق تر و متمرکز تر شدن بر روی معاملاتتون راحت میکنن. به همین دلیله که رتبه بندی ارزهای دیجیتال یک نیاز ضروری و لازم برای بازار کریپتو هست. در این قسمت از مقاله توصیه میکنیم برا داشتن اطلاعات بیشتر مقاله تفاوت کوین و توکن رو هم مطالعه کنین.

اهمیت و مزیت رتبه بندی ارزهای دیجیتال 

بیشترین ضرورت رو برای رتبه بندی ارزهای دیجیتال سرمایه گذار هایی احساس میکنن که قصد دارن در زمینه ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری هایی با مبالغ بالا بکنن. علاه بر سرمایه گذار ها معامله گرها و تریدر های عادی و همچنین تحلیل گرهای بازارهای مالی و حتی مدیران مالی و اقتصاد دان هایی که زمینه فعالیتشون مرتبط با صنعت بلاکچین هست، ضرورت ارائه رتبه بندی ارزهای دیجتال رو برای تکمیل کردن پایگاه های داده خودشون حس میکنن. 

شاید قبل از این مقاله به اهمیت رتبه بندی ارزهای دیجیتال تا این اندازه واقف نشده بودید، ولی از این به بعد اگر در این زمینه فعال باشید؛ استفاده از جداول رتبه بندی برای شناسایی رمزارزهای برتر یک نیاز ضروری خواهد بود و حتی شاید بدون این رتبه بندی تا میزان خیلی زیادی از سرعت شما برای بررسی ارزهای دیجیتال کاسته بشه. 

در کل رتبه بندی ارزهای دیجیتال علاوه بر این که ضروری هست، مزیت های خیلی زیادی هم داره که در این قمت به اون ها اشار خواهم کرد. از جمله مزیت هایی که میتونیم برای این رتبه بندی ها اسم ببریم عبارت هستند از: 

اهمیت و رتبه بندی ارزهای دیجیتال

• تصمیم گیری آسان برای انتخاب رمزارز مناسب 

• صرفه جویی در وقت و هزینه برای شناسایی ارزهای دیجیتال

• کسب اطلاعات کامل و دقیق از رمزارزهای مناسب برای سرمایه گذاری 

• کمک به معامله گر برای متمرکز شدن در معاملات 

• ایجاد پایگاه داده مناسب برای تحلیل گران علاقمند به حوزه رمزارزها 

• ایجاد شفافیت در بازار ارزهای دیجیتال برای افزایش آگاهی جمعی  

• تفکیک شدن ارزهای دیجیتال معتبر با بنیاد قوی از بین رمزارزهای نا معتبر

عوامل مهم در رتبه بندی ارزهای دیجیتال 

قطعا بدون مشخص کردن شاخص ها و متغییر های مهمی که در ارزش گذاری ارزهای دیجیتال نقش ایفا میکنن، انجام یک رتبه بدی خوب غیر ممکن خواهد بود. پس لازمه عوامل و شاخص هایی که توی رتبه بندی ارزهای دیجیتال مهم هستن به دقت بررسی بشن.  این بررسی کمک میکنه متوجه بشیم علت این که یک رمزار اومده و در صدر جدول قرار گرفته چیه؟ و چه ویژگی های خاصی داره که اون رو نسبت به ارز دیجیتالی که در ته لیست قرار داره متمایز میکنه. 

این عوامل مهم توی رتبه بندی ارزهای دیجیتال عبارت هستند از: 

• میزان تقاضا برای ارز دیجیتال 

منظور از میزان تقاضا برای رمزارزها، مقدار خریدارهایی هست که برای یک ارز دیجیتال خاص وجود داره. هرچقدر که تعداد خریدار ها برای یک ارز دیجیتال بالا تر باشه، به همون اندازه قیمت اون ارز دیجیتال بالاتر میره و همزمان اعتبارش هم در بازار رشد میکنه. میزان تقاضا مهم ترین عاملی هست که توی ارزش گذاری یک ارز دیجیتال به اون توجه میشه، چون اگه تقاضایی نباشه ارزش و قیمتی هم وجود نخواد داشت. 

میزان تقاضا برای ارز دیجیتال

در مورد میزان تقاضا این نکته رو لازمه بدونید که این شاخص یکی از اصول بنیادی علم اقتصاد هست و علاوه بر بازار ارزهای دیجیتال، توی بازارهای مالی دیگه و حتی توی سیستم های پیچیده اقتصادی نقش اساسی رو در ارزش گذاری برای میزان قیمت کالاها و دارایی های مختلف ایفا میکنه. پس میتونیم اون رو به عنوان یه فاکتور مهم واسه رتبه بندی ارزهای دیجیتال در نظر بگیریم. 

• موجودی در گردش ارزهای دیجیتال 

موجودی در گردش رمزارزها نشون دهنده این هست کشش بازار برای این ارزهای دیجتال چقدر بالاست و در نتیجه جذابیت کوینی که به میزان بالایی توی یک شبکه بلاکچینی گردش میکنه تریدر ها رو به سمت خرید اون کوین سوق میده. به طور خلاصه موجودی در گردش بالا برای یک ارز دیجیتال هرچقدر که بیشت باشه، قمیتش هم به همون اندازه بالاتر میره. 

به این نکته باید توجه داشته باشین که گردش موجودی بالا به معنی ارزش ظاتی بالا نیست و ممکنه که افزایش تعداد گردش ها به علت ایجاد حباب های قمیتی توسط نهنگ های ارز دیجیتال اتفاق بیوفته. در واقع این عامل باعث میشه که تشخص قیمت و ارزش گذاری دقیق برای تحلیلگر های بازار کمی سخت بشه؛ ولی همچنان یکی مواردی هست که توی رتبه بندی ارزهای دیجیتال تاثیر خودش رو میزاره و عملا نمیشه کاریش کرد. 

• ارزش بازار 

این عامل نسبت به عوامل دیگه نقش کاربردی تری داره و فرمول محاسبه اون به این شکله که قیمت هر رمزارز توی بازار ضرب در تعداد کل ارز دیجیتالی میشه که برای ارزش گذاری انتخاب شده. دونستن ارزش کل علاوه بر این که به رتبه بندی کمک میکنه، باعث میشه موقع انجام خرید و فروش و ترید هم معامله گر ها بتونن اعتبار یک رمزارز رو بر اساس ارزشی که داره تا حدودی درست ارزیابی بکنن. 

ارزش بازار ارزهای دیجیتال در رتبه بندی

این فاکتور اگه به درستی بررسی بشه، میتونه که در انتخاب ارزهای دیجیتالی که ارزش واقعی اون ها بیشتر از ارزش قیمتیشون هست کمک کننده باشه. به این شکل که شما ممکنه در لیست رتبه بندی ارزهای دیجیتال با رمزارهایی مواجه بشید که ارزش بازار خیلی بالایی دارن، ولی به این که تعداد معاملات در گردششون پایین هست رتبه شون چند پله افت کرده، این نوع ارزهای دیجیتال بهترین رمزارهایی هستن که توی بازار برای خرید وجود دارن و با احتمال خیلی بالایی قیمتشون در آینده رشد میکنه. 

نکته دیگه ای که در مورد عامل ارزش بازار باید بدونید این هست که ارزش بازار همیشه باید در کنار فاکتورهای دیگه ای که برای ارزش گذاری یک ارز دیجیتال انجام میشن بررسی بشه و بررسی اون به تنهایی ممکنه که شما رو به اشتباه بندازه، در این صورت تاثیر چندانی روی رتبه بندی ارزهای دیجیتال نخواهد داشت؛ مگه این که میزان تقاضا و موجودی در گردش هر کوین کاملا ثابت بمونن و تغییر خاصی نکنن. 

بهترین سایت های رتبه بندی ارزهای دیجیتال 

در ادامه بهترین و معتبر ترین سایت هایی رو که بر اساس تحلیل کارشناس ها برای ارزهای دیجیتال رتبه بندی انجام میدن و لیستشون رو هر ماه به روز رسانی میکنن معرفی میکنیم. شما با چک کردن لیست رتبه بندی ارزهای دیجیتال از طریق این سایت ها همیشه میتونید که در مورد جایگاه و ارزش رمزارزها در بازار کریپتو همواره به روز باشید و با استفاده از اطلاعات این رتبه بندی ها معاملات و سرمایه گذاری های بهتری برای خودتون انجام بدید. 

• سایت کوین مارکت کپ 

اگه به دنبال یک سایت تحلیلی پیشرفته هستید که انواع تحلیل ها رو در مورد ارزهای دیجیتال براتون ارائه بده، بهتون پیشنهاد میکنیم که به سایت کوین مارکت کپ یه سر بزنید. 

این وبسایت علاوه بر این که رتبه بندی ارزهای دیجیتال رو بر اساس ارزششون ارائه میده به شکل های مختلفی هم این لیست ها رو منتشر میکنه، مثل لیست قیمتی ارزهای دیجیتال از ارزون ترین تا گرون ترین رمزارز، لیست ارزهای دیجیتال ارزشی، لیست رتبه بندی ارزهای پایدار بر اساس سهم بازار، لیست ارزشمند ترین توکن های NFT و .... 

این سایت محیط کاربری خیلی عالی داره، که علاوه بر مشاهده انواع رتبه بندی ارزهای دیجیتال توی اون میتونید از ابزارهای تحلیلی دیگه ای هم که برای کاربراش فراهم میکنه هم استفاده بکنید تا توی معاملاتتون عملکرد بهتری داشته باشید. امکانات و ابزار تحلیلی که کوین مارکت کپ برای کاربرای خوش ارائه میکنه نسبت به سایت های مشابهی که در این زمینه فعال هستن بی نظیره. 

• سایت FCAS 

از جمله معتبر ترین سایت هایی که کار رتبه بندی ارزهای دیجیتال رو انجام میده و طرفداران زیادی داره میتونیم به سایت FCAS اشاره بکنیم. اطلاعات این سایت به قدری دقیق و معتبر هست که بزرگ ترین سرمایه گذاران و معامله گرهای فعال در حوزه ارزهای دیجیتال از اطلاعات موجود توی این سایت برای انجام معاملات و سرمایه گذاری های خودشون استفاده میکنن. 

این سایت واسه فراهم کردن اطلاعات دقیقی که تریدرها به اون نیاز دارن داده های خودش رو هر روز آپدیت میکنه و ملاک اصلی که با اون رتبه بندی ارزهای دیجیتال رو ارائه میده تعداد معاملانه روزانه برای هر رمزارز و محاسبه میزان تقاضای سرمایه گذار ها هست. بهتون پیشنهاد میکنیم برای یک بار هم که شده این سایت رو امتحان کنید و از اطلاعات فوق العاده و دقیقش بهره مند بشید. 

• سایت کوینجکو 

نمیشه از رتبه بندی ارزهای دیجیتال حرف زد و به سایتی مثل کوینجکو اشاره نکرد. این وبسایت عالی خدمات بی نظیری رو برای رتبه بندی و تحلیل ارزهای دیجیتال ارائه میکنه. رتبه بندی ها توی سایت کوینجکو مثل سایت کوین مارکت کپ توی دسته بندی های مختلفی اراده میشه که بر اساس اولویت قیمت، ارزش ذاتی، کاربرد و... متفاوت هستن. 

شما با مشاهده جدول رتبه بندی ارزهای دیجیتال روی هر ارزی که در لیست وجود داره کلیک کنید، میتونید اطلاعات کاملی در باره تاریخچه اون رمزارز، سهمش از بازار، جایگاه آینده این ارز دیجیتال و اطلاعاتی از این قبیل رو به راحتی به دست بیارید. 

سایت کوینجکو

از امکانات دیگه ای که سایت کوینجکو داره این هست که با مشاهده رتبه بندی ارزهای دیجیتال شما میتوند برای خوتون سبد پرتفو تشکیل بدید و اون سبد رو جداگانه برای خودتون تحلیل بکنید. همچنین اگه در پیدا کردن یک صرافی خوب با مشکل مواجه شدید، میتونید از لیست صرافی هایی که این سایت ارائه میکنه یک صرافی خوب رو واسه خودتون انتخاب کنید. 

مزیت اصلی سایت کوینجکو این هستش که بنیاد و تکنیکال رمزارزها رو همزمان با ارائه لیست رتبه بندی ارزهای دیجیتال بررسی میکنه و سعی میکنه برای سرمایه گذار ها و تریدرهایی که عضو دائم این سایت هستن ابزار تحلیلی کاملی ارائه بده که همه نیازهاشون بکجا برطرف بشه، تا تریدر ها موقع انجام خرید و فروش با مشکل غیر قابل پیش بینی خاصی مواجه نشن. 

10 ارز برتر در جدول رتبه بندی ارزهای دیجیتال 

با توجه به رتبه بندی ارزهای دیجیتالی که از طریق منابع مختلف ارائه شده، در این قسمت ده تا از ارزهای دیجیتالی رو که توی زمان فعلی در رتبه های یکم تا دهم قرار دارن رو براتون معرفی میکینم و با بیان ویژگی این رمزارزها قصد داریم شما رو برای انتخاب مناسب از بین ارزهای دیجیتال مختلفی که وجود دارن راهنمایی کنیم.


 دونستن در مورد 10 ارز دیجیتالی که در بازار وجود داره، علاوه بر بالا بردن اطلاعات شما مهارت های معامله گری شما رو هم افزایش میده و کمکتون میکنه خرید و فروش های موفق تری رو انجام بدید. همچنین شما می تونین در مقاله ای در سایت اینانس در مورد 8 ارز دیجیتال با پشتوانه طلا هم مطالعه داشته باشین. 

1. بیتکوین 

بیتکوین با اختلاف از بقیه ارزهای دیجیتال همیشه در صدر لیست رتبه بندی ارزهای دیجیتال قرار میگیره و ارزشمند ترین رمزارزی هست که از تاریخچه پیدایش فناوری بلاکچین وجود داشته. هرچند که گفته میشه تا چند سال آینده قراره همه بیتکوین ها که از طریق بلاکچین اختصاصی این ارز دیجیتال ارائه میشن به طور کامل استخراج بشن، ولی باز هم همچنان این ارز دیجیتال با قدرت در صدر لیست هست. 

ورود شرکت هایی که در زمینه هایتک فعالیت دارن به حوزه سرمایه گذاری روی بیت کوین و تقاضای بالایی که برای خرید این رمزارز توی قیمت های بالا وجود داره، باعث شده که این رمزارز همچنان به عنوان سلطان ارزهای دیجیتال باقی بمونه. اکثر ایرانی هایی که سرمایه زیادی دارن ترجیح میدن که این ارز دیجیتال رو بخرن و توی کیف پولشون نگهداری بکنن. 

2. اتریوم 

توی رتبه بندی ارزهای دیجیتال جایگاه دو م متعلق به رمزارز اتریوم هست. این ارز دیجیتال به دلیل این که شبکه بلاکچینش امکانات گسترده ای رو برای کاربران فعال تو حوزه ارزهای دیجیتال فراهم میکنه، بعد از بیتکوین به عنوان پر طرفدار ترین ارز دیجیتال شناخته میشه. 

اتریوم

قعطعا ظرفیت های زیادی توی این ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری های مختلف وجود داره و در بین رمزارزها به عنوان یکی از بهترین گزینه هایی مطرح هست که فرصت های سرمایه گذاری متعددی در اون وجود داره.

 از شبکه بلاکچینی گستره و مستقلش گرفته، تا کاربرد این رمزارز در قرارداد های غیر متمرکز دیفای، همگی نشون دهنده این هست که در آینده احتمال این هست که ارز دیجیتال اتریوم حتی جای بیتکوین رو هم بگیره. باید منتظر موند و دید که توسعه دهنده های این ارز در آینده چه کاربردهای شگفت انگیز دیگه ای رو به اون اضافه میکنن. 

3. تتر 

برخلاف دو تا رمزارز قبلی، ارز دیجیتال تتر به عنوان استیبل کوین مطرح هست؛ یعنی ارزشش همیشه ثابته و برابر با یک دلار آمریکاست، ولی به دلیل کاربرد های مختلفی که این رمزارز توی حوزه بلاکچین داره، تقاضا براش به قدری افزایش پیدا کرده که تونسته توی رتبه بندی ارزهای دیجیتال جایگاه سوم رو از آن خودش بکنه.  

از کاربردهای این استیبیل کوین میتونیم به خاصیت ذخیره ارزشش اشاره بکنیم که باعث میشه در مقابل تورم همواره ارزشش ثابت بمونه و بهترین وسیله برای حفظ ارزش سرمایه هست. همچنین توی بازار ارزهای دیجیتال به عنوان یکی از پرکاربرد ترین ابزارهای معاملاتی هست که تریدر ها با اون میتونن خرید و فروش های خودشون رو انجام بدن. با توجه به پایین بودن میزان ریسک این ارز دیجیتال، برای سرمای گذاری روی استیبل کوین میتونید حساب ویژه ای باز کنید. 

4. بایننس کوین

یکی دیگه از اس کوین ها که به عنوان چهارمین ارز با ارزش توی رتبه بندی ارزهای دیجیتال قرار گرفته بایننس کوین هست. این رمز ارز متعلق به صرافی بزرگ بایننس هست و میتونه که یک گزینه سرمایه گزاری خوب برای بازه زمانی بلند مدت باشه.

5. یو اس دی کوین 

یو اس دی کوین هم جزو استیبل کوین ها حساب میشه و رتبه پنجم رو توی رتبه بندی ارزهای تونسته که از آن خودش بکنه. 

 کوین یو اس دی

این ارز پایدار هم مثل تتر و بایننس کوین همه ویژگی های مشابه با اون ها رو داره، فقط تنها تفاوتش اینه که سهم بازار و میزان گردشش کم تر از استیبل کوین های تتر و بایننس کوینه، که اون هم به خاطر نوظهور بودن این ارز پایداره.

 با توجه به رشدی که این استیبل کوین داره تجربه میکنه میتونه که یک گزینه خوب برای خرید و حفظ ارزش سرمایه قلمداد بشه. 

6. ریپل 

جایگاه ششم رو توی رتبه بندی ارزهای دیجیتال رمزار ریپل تونسته به خودش اختصاص بده. مزیتی که این رمزار داره اینه که با توجه به جایگاهش قیمتش خیلی مناسب و پایین تر از بقیه رمزارزها هست. برعکس ارزهای دیجیتال قبلی این ارز برای سرمایه گذاری توی بلند مدت مناسب نیست، ولی برای ترید کردن یک ارز دیجیتال محبوب برای معامله گرهای حرفه ای محسوب میشه. 

7. سولانا 

ارز دیجیتال دیگه ای که توی این چند سال اخیر کاربرد های زیادی توی فناوری بلاکچین پیدا کرده و تونسته که رتبه هفتم رو در رتبه بندی ارزهای دیجیتال به خودش اختصاص بده، رمزارز سولانا هست. شبکه بلاکچین این ارز دیجیتال به سرعت در حال پیشی گرفتن از رقبای خودشه و گفته میشه که اگه توسعه دهنده های این رمزار توی اهداف پیش رو شون موفق بشن، ارز دیجیتال سولانا رشد خیلی خوبی رو تجربه خواهد کرد. 

8. کاردانو 

رمزار کاردانو با اختصاص رتبه هشتم توی رتبه بندی ارزهای دیجیتال تونسته که جایگاه خودش رو تثبیت کنه، کاردانو هم از جمله ارزهای دیجیتال نسل جدیده که هدفش غلبه بر چالش های موجود توی شبکه های سنتی بلاک چین هست، و در این زمینه به خوبی تونسته که کارش رو جلو ببره. شبکه اختصاصی ارز دیجیتال کاردانو تونسته کارمزهای خودش رو به قدری کاهش بده که به عنوان یکی از ارزون ترین شبکه های بلاکچینی که تا حالا وجود داشته مطرح شده و از این طریق داره همچنان به رشد خودش ادامه میده. 

9. ترا 

ترا یکی از جدید ترین ارزهای دیجیتالی هست که تونسته به جایگاه نهم در رتبه بندی ارزهای دیجیتال برسه. این رمزارز به خاطر ویژگی ها و کارایی که داره حجم زیادی از سرمایه گذاری ها رو تونسته به خودش اختصاص بده، به طوری که حتی در شرایط نزولی بازار وقتی که قیمت بقیه ارزهای دیجیتال در حال کاهش بود، این رمزارز همچنان داشت به رشد مثبت خودش توی بازار ادامه میداد. 

10. آوالانچ 

جایگاه دهم توی رتبه بندی ارزهای دیجیتال متعلق به رمزارز آوالانچ هست. این رمزارز نسبت به رمزارزهای قبلی ارزش پایین تری داره ولی همچنان به خاطر کارایی هایی که شبکه بلاکچین اختصاصیش داره تونسته که توی جایگاه دهم باقی بمونه. اگر دنبال یک رمزارز ارزون قیمت و مناسب برای سرمایه گذاری و حتی ترید هستید، پیشنهاد میکنیم که یک ارزیابی کلی از این ارز دیجیتال انجام بدید. 

رتبه های 11 تا 100 در جدول رتبه بندی 

توی جدول رتبه بندی ارزهای دیجیتال 10 رمز ارز اول مهم ترین و با ارزش ترین رمزارزهایی هستن که در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارن، با این حال چیزی که مهم تره و میتونه میزان سود بیشتری رو برای شما به ارمغان بیاره توجه کردن به بقیه ارزهای دیجیتالی هست که جایگاه پایین تری دارن. این رمزارزها با یک تغییر مثبت کوچیک میتونن که رشد قابل ملاحضه ای بکنن و در این صورت سود هایی حتی بیشتر از ده ارز برتر برای مالکان خودشون به ارمغان خواهند آورد. 

رتبه بندی ارزهای دیجیتال

توی رتبه یازدم در رتبه بندی ارزهای دیجیتال دوج کوین قرار داره، این رمزارز قبلا توی لیست جزو ده ارز برتر بود؛ ولی به خاطر شکست هایی که توسعه دهنده هاش متحمل شدن با افت ارزشش به پله های پایین تر سقوط کرد. به دلیل این که این ارز دیجیتال قبلا جزو رتبه های برتر بود، پیش بینی میشه که در بلند امکان داره باز هم رشد کنه و جایگاه خودش رو پس بگیره؛ برای همین خیلی از سرمایه گذارها به این رمزارز به عنوان یک گزینه جذاب سرمایه گذاری توی بازه زمانی بلند مدت نگاه میکنن. 

بعد از دوج کوین رمزارزهای دیگه ای مثل پولکا دات، شیبا اینو، پولیگان و... توی لیست رتبه بندی ارزهای دیجیتال قرار میگیرن. در انتهای این لیست ارز دیجیتال آیکون قرار داره که یکی از جدید ترین و نوظهور ترین ارزهای دیجیتال به حساب میاد. توی مدت یک تا دو سال رمزارز آیکون تونسته از بین 12 هزار ارز دیجیتال موجود توی بازار به جایگاه صدم برسه و همچنان د حال رشد کردن و صعود به پله های بالاتر هست. توسعه دهنده های آیکون اهداف چالش برانگیزی رو برای خودشون انتخاب کردن که با محقق کردنشون امکان داره ارزش این ارز دیجیتال چندید برابر قیمت فعلیش بشه. 

 توی این مقاله نمیشه همه این 100 رمزار رو دون به دونه تحلیل کرد و راجعبشون توضیح داد. اگه علاقمند به کسب اطلاعات بیشتری راجعبه همه این رمزارزها هستید، توصیه میکنیم که از سایت هایی که توی قسمت قبل براتون معرفی کریدم واسه چک کردن رتبه بندی ها استفاده کنید؛ تا بتونید اطلاعات به روز تر و جزئی تری از ارز دیجیتال مورد نظرتون بدست بیارید. 

ارزهای دیجیتال با آینده روشن 

علاوه بر رمزارزهایی که در رتبه بندی ارزهای دیجیتال براتون معرفی کردیم، ارزهای دیجیتال دیگه ای هم وجود دارن که جزو 100 ارز برتر به حساب نمیان ولی به دلیل ارزش ظاتی و ظرفیت های خیلی خوبی که برای رشد کردن دارن، تصمیم گرفتیم توی این قسمت چند تا از اون ها رو براتون معرفی کنیم. این ارزهای دیجیتال پیش بینی میشه در آینده ای نزدیک به لیست 100 رمزارز برتر راه پیدا بکنن، برای همین دونستن در مورد اون ها و سرمایه گذاری کردن روشون اگه به درستی انجام بشه حتی میتونه که از رمزارزهای رتبه بندی شده هم سود بیشتری براتون به ارمغان بیاره. 

• یرن فاینانس 

این رمزارز توی رتبه بندی ارزهای دیجیتال در جایگاه 101 ام قرار داره و با این که جزو صد ارز برتر محسوب نمیشه ولی قیمتش در محدوده 18,000 دلار در حال گردشه که مبلغ واقعا زیادی هست. شبکه بلاکچین این ارز دیجیتال تونسته به قدری پیشرفت کنه که بعضی ها اون رو با شبکه اتریوم مقایسه میکنن. به دلیل قیمت بالا و میزان پایین تقاضا برای این رمزارز جایگاه صدویکم نصیب این ارز شده، در حالی که پیش بینی میشه ارزش واقعی این ارز دیجیتال بیشتر از این ها باشه. 

• انکر 

یکی دیگه از ارزهای دیجیتالی که جاش توی لیست رمزارزهای برتر خالیه ارز دیجیتال انکر هست. بلاکچین اختصاصی این رمزارز کازماس نامگذاری شده و حجم معاملات اون در حال حاضر توی هر 24 ساعت حدود 50 میلیون دلار براورد میشه. با توجه به قیمت خوبی که این ارز دیجیتال داره و ظریفیت های خوبش برای رشد، به یک گزینه جالب برای سرمایه گذاران ریسک پذیر تبدیل شده. 

• جاست 

ارز دیجیتال جاست در برستر شبکه ترون توسعه پیدا کرده و از لحاظ ویژگی ذاتی با رمزارز ترون تفاوت چندانی نداره. ارزش بازار برای این رمزارز حدود 500 میلیون دلار براورد میشه و کاربردهای خیلی بالایی توی پلتفرم های اینترنتی مختلف داره. همچنین از این ارز دیجیتال در بستر دیفای و قرار دادهای دیگه که توی شبکه ترون وجود دارن استفاده میشه و کاربردهای متعدد اون باعث شده تخمین زده بشه که در آینده این رمزارز باز هم رشد کنه و قیمتش بالا تر بره. 

• ایکس وای او 

ارز دیجیتال ایکس وای او، از جمله ارزهای دیجیتالی هست که در حوزه متاورس ازش استفاده های متعددی میشه. ویژگی بعدی این رمزارز که اون رو از بقیه ارزهای دیجیتال متمایز میکنه توانایی توسعه پیدا کردن با وب 3 هست. به دلیل این دو ویژگی شگفت انگیزی که این رمزارز داره، پیش بینی میشه که با توسعه پیدار کردن بیشتر اینترنت های نسل سه همزمان ارزش این ارز دیجیتال هم به مرور زمان وتوی بلند مدت افزایش پیدا بکنه و توی رتبه بندی ارزهای دیجیتال جزو 100 ارز برتر قرار بگیره. 

• وکس 

آخرین ارز دیجیتالی که قصد داریم بهتون معرفی کنم و جاش توی لیست رتبه بندی ارزهای دیجیتال خالی حس میشه، رمزارز وکس (WAX) هستش. این رمزار علاوه بر بازار ارزهای دیجیتال، در زمینه NFT هم کاربردهای مختلفی داره و توی بازی هایی که در بستر ان اف تی ساخته میشن از اون استفاده های متعددی میشه. وکس با ارزش 0.26 دلار یک رمزارز خیلی ارزون به حساب میاد و این ویژگیش باعث شده تا پتانسیل خوبی برای رشد کردن داشته باشه. 

wax

کلام پایانی و جمع بندی 

در مقاله رتبه بندی ارزهای دیجیتال چگونه است؟اهمیت این رتبه بندی رو در کنار ضرورت های نیاز برای چنین لیستی برای شما توضیح دادیم.همچنین بهترین سایت هایی رو که این رتبه بندی ها رو انجام میدن با شما به اشتراک گذاشتیم و تعدادی از رمزارزهایی رو که توی این لیست رتبه بندی قرار دارن براتون معرفی کردیم. 

حتما شما هم تعجب کردید که داشتن یک لیست از رتبه بندی ارزهای دیجیتال چقدر میتونه کار شما رو توی تحلیل و ارزش گذاری اون ها راحت بکنه. امیدواریم که با توضیحاتی که ارائه دادیم، کاملا درک کرده باشید که اصول رتبه بندی ارزهای دیجیتال چگونه است و چه ارزهایی توی این لیست رتبه بندی نسبت به رمزارهای دیگه ارزش سرمایه گذاری بالاتری دارن. در آخر توصیه ای که براتون داریم اینه که سعی کنید اطلاعات خودتون رو همیشه نسبت به لیست رتبه بندی ها به روز نگه دارید، تا از این طریق بتونید با دقت بالاتری ارزهای مورد نظرتون رو ارزش گذاری کنید. 


نظرات کاربران در مورد رتبه بندی ارزهای دیجیتال چگونه است؟
  • سلام وقت بخیر برای شروع یک تازه وارد علاقه مند اطلاعات بسیار مفید و مهمی بود متشکرم

سوال امنیتی :9+31 = ?