سرمایه گذاری دوگانه(Dual Investment) چیست؟

1402/02/11

سرمایه گذاری دوگانه یا Dual Investment؛ اصطلاحی رایج در بازار ارزهای دیجیتال! آیا چیزی درباره این اصطلاح شنیدین؟ اصلا می دونین منظور از سرمایه گذاری دوگانه چیست؟ برای استفاده از سرمایه گذاری دوگانه باید چه مراحلی رو طی کنیم؟ سرمایه گذاری در بازار کریپتو چجوری عمل می کنه؟ به نظر شما سرمایه گذاری دوگانه چه مزایایی در مدیریت سرمایه در بازار ارزهای دیجیتال به همراه داره؟ ریسک های سرمایه گذاری دوگانه چیست؟

معمولا معامله گران و تریدرهای تازه کار یا مبتدی که وارد بازار ارزهای دیجیتال شدن، با استفاده از روش های مختلفی اقدام به سرمایه گذاری می کنند تا سود زیادی به دست بیارن. یکی از این روش ها هم سرمایه گذاری دوگانه هست که شما هم می تونین از این روش استفاده کنین. سرمایه گذاری دوگانه مزایا و خطرات زیادی به همراه داره که باید با این موارد آشنا بشین تا بهترین تصمیم رو برای سرمایه گذاری بگیرین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله سرمایه گذاری دوگانه چیست؟ اطلاعاتی در مورد سرمایه گذاری دوگانه یا Dual Investment به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای سرمایه گذاری دوگانه بپردازیم و عملکرد این روش از معامله رو مورد بررسی قرار بدیم.

سرمایه گذاری دوگانه چیست؟

سرمایه گذاری دوگانه چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که سرمایه گذاری دوگانه چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که سرمایه گذاری دوگانه یا Dual Investment نوعی استراتژی معاملاتی در بازار ارزهای دیجیتال هست که امکان دریافت سود شما رو به صورت دو دارایی میده. به عبارت دیگه، اگه معامله شما در تاریخ تسویه انجام بشه، شما می تونین سود معامله رو به صورت ارز سپرده یا ارز جایگزین دریافت کنین. البته باید در زمان استفاده از سرمایه گذاری دوگانه به برخی نکات مهم توجه لازم رو داشته باشین.

جالب اینجاست که بدونین در سرمایه گذاری دوگانه کاربران ابتدا یه ارز دیجیتال رو واریز و برای مدت مشخصی قفلش می کنند و بعدا با افزایش قیمت ارز دیجیتال سود به دست میارن. بعد از اون، کاربران می تونن سود به دست اومده خودشون رو بر اساس دو ارز دیجیتال مختلف برداشت کنند. اینکه سرمایه گذاران با این روش چقدر می تونن درآمد داشته باشن، به نحوه عملکرد ارز دیجیتال استیک شده اون ها تا زمان سررسید بستگی داره. ریسک اصلی سرمایه گذاری دوگانه از تغییرات احتمالی قیمت ها در بازار ناشی میشه.

مقاله پیشنهادی: سبدگردانی ارز دیجیتال چیست و چگونه انجام می شود؟

مزایای سرمایه گذاری دوگانه

مزایای سرمایه گذاری دوگانه

همونطور که گفتیم، سرمایه گذاری دوگانه یه محصول مالی برای مدیریت سرمایه با بازدهی بالا هست که دو ارز دیجیتال مختلف رو شامل میشه. استفاده از این روش مزایای زیادی به همراه داره که باعث میشه تا مورد استفاده تریدرها و افراد زیادی قرار بگیره و محبوبیت زیادی به دست بیاره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مزایای سرمایه گذاری دوگانه بپردازیم.

  • یکی از مزایای سرمایه گذاری دوگانه این هست که بازدهی غیرفعال داره. به همین دلیل خیلی از تریدرها با این استراتژی سرمایه گذاری انجام میدن.
  • یکی دیگه از مزایای سرمایه گذاری دوگانه این هست که به شما این امکان رو میده تا از یه هدف تسویه حساب گسترده از ارزهای دیجیتال مثل کوین و رمزارز مورد علاقه خودتون درآمد زیادی به دست بیارین.
  • یکی دیگه از مزایای سرمایه گذاری دوگانه این هست که با این روش در هر واحد ارزی، وقتی به تسویه حساب نزدیک میشین، کارمزد تراکنش لازم نمیشه و این یه اصل مهم و اساسی هست.
  • خرید کم و فروش بالا هم یکی دیگه از مزایای سرمایه گذاری دوگانه هست. خرید کم باعث میشه تا شما فروش استاندارد و بالایی داشته باشین.

مقاله پیشنهادی: فومو FOMO یا ترس از دست دادن ارز دیجیتال چیست؟

ریسک های سرمایه گذاری دوگانه چیست؟

ریسک های سرمایه گذاری دوگانه چیست؟

همونطور که Dual Investmrnt مثل هر روش سرمایه گذاری دیگه ای از مزایای زیادی برخوردار هست، ریسک های زیادی به همراه داره. ریسک های سرمایه گذاری دوگانه تقریبا برابر با ریسک های انجام معامله یا خرید و فروش در بازار اسپات هست. ریسک های سرمایه گذاری دوگانه عبارت هستن از:

  • دارایی استیک شده

یکی از ریسک های سرمایه گذاری دوگانه مربوط به دارایی های استیک شده هست. توجه داشته باشین که ارزهای دیجیتال شما بعد از سپرده گذاری تا زمان تسویه قفل یا استیک میشن و غیرقابل دسترسی هستن. این نوع از سرمای گذاری انعطاف پذیر نیست.

  • ضرر کردن

یکی دیگه از ریسک های سرمایه گذاری دوگانه، ضرر کردن هست. در این نوع سرمایه گذاری، اگه قیمت ارز دیجیتال شما فاصله زیادی با قیمت هدف داشته باشه، مجبور میشین با قیمت بالاتری بخرین یا با قیمت پایین تری بفروشین که ضرر می کنین.

  • تاریخ تسویه

یکی دیگه از ریسک های سرمایه گذاری دوگانه مربوط به تاریخ تسویه هست. بهتره بدونین کسب درآمد و سود شما در سرمایه گذاری دوگانه به تاریخ تسویه شما بستگی داره. اینکه در تاریخ تسویه، روند بازار به چه صورت باشه از اهمیت زیادی برخوردار هست.

سرمایه گذاری دوگانه در مقابل هولدینگ

حائز اهمیت هست که بدونین در موارد مختلفی، سرمایه گذاری دوگانه یا Dual Investment احتمال داره به عنوان یه استراتژی کسب درآمد معتبر در برابر حفظ ارز دیجیتال یا استیبل کوین های خودتون نزدیک کیف پول اسپات ظاهر یا دیده بشه. با اینکه بعضی از وقت ها بهتره فقط ارزهای دیجیتال خودتون رو نگه دارین. بنابراین، سرمایه گذاری دوگانه ارتباط مستقیمی با هولدینگ ارزهای دیجیتال داره، ولی این کجا و اون کجا! امروزه خیلی از افراد از طریق سرمایه گذاری دوگانه اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال می کنند و در نهایت سودهای زیادی به دست میارن.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله سرمایه گذاری دوگانه چیست؟ اطلاعاتی در مورد سرمایه گذاری دوگانه یا Dual Investment به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای سرمایه گذاری دوگانه بپردازیم و عملکرد این روش از معامله رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، سرمایه گذاری دوگانه نوعی استراتژی معاملاتی در بازار ارزهای دیجیتال هست که امکان دریافت سود شما رو به صورت دو دارایی میده. این روش از معامله مزایای زیادی به همراه داره که باعث میشه تا مورد استقبال خیلی از تریدرها و معامله گران بازار قرار بگیره و محبوبیت زیادی به دست بیاره. البته توجه داشته باشین که سرمایه گذاری دوگانه ریسک ها و خطرات زیادی رو هم به دنبال داره که باید از اون ها مطلع بشین.

 


نظرات کاربران در مورد سرمایه گذاری دوگانه(Dual Investment) چیست؟
سوال امنیتی :2+72 = ?